Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contract de leasing financiar. Valoare reziduala

Intrebare:

Am un contract de leasing financiar intern din anul 2008, pentru un autoturism care se incadreaza la nedeductibilitatea TVA, privind achizitia prevazuta in O.G. nr. 34/2009. In contract se specifica ca valoarea reziduala se va factura lunar (inclusa in rate). Pana in luna august 2010, nu factura cu valoarea reziduala. Va rog sa ma lamuriti in legatura cu:

1. TVA aferent valorii reziduale;
2. TVA aferent ratei capital;
3. TVA aferent dobanzii.

De ce pana in luna august 2010, nu s-a facturat valoarea reziduala separat desi a fost cuprin-sa in contract (firma de leasing spune a fost inclusa in rata capital).

Raspuns:


Deoarece se considera ca urmeaza sa aiba loc, pe etape, achizitia esalonata a autoturismului, suma TVA aferenta ratei de leasing in care este inclusa o parte din valorea reziduala a contractului de leasing trebuie limitata la deducere in baza prevederilor articolului 1451 “Limitari speciale ale dreptului de de-ducere”. Datorita faptului ca in valoarea ratelor lunare este cuprinsa si valoarea reziduala, inseamna ca firma dvs. isi pierde calitatea de utilizator al unui bun in regim de leasing, dobandind, cu acordul sau, calitatea de cumparator al bunului exploatat in regim de leasing.

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii




Pentru a beneficia de deducerea nelimitata a sumei TVA aferenta ratei de leasing, firma dvs. tre-buie sa faca dovada ca are doar calitatea de utilizator al bunului preluat in regim de leasing. Deci, ratele trebuie sa cuprinda doar valoarea serviciului de punere la dispozitie a unui bun de catre locator, nicide-cum valoarea partiala de cumparare a acelui bun.

Dovada ca valoarea reziduala este inclusa in ratele lunare urmeaza a se reflecta si la inchiderea contractului cand locatorul nu va mai emite nicio factura pentru valoarea reziduala deoarece aceasta a fost deja facturata, pe parcursul derularii contractului de leasing.

In acest context suma TVA aferenta celor trei componente ale valorii totale de achitat in cadrul unei luni calendaristice este deductibila limitat. Toate aceste elemente reprezentand TVA aferenta valorii reziduale, TVA aferenta dobanzii si TVA aferenta ratelor in care s-a inclus valoarea reziduala sunt componente ale costului de achizitie a autoturismului care se recupereaza doar prin amortizarea fiscala, fara a fi recuperate prin exercitarea dreptului de deducere a TVA.

Prin facturarea treptata a valorii reziduale prin ratele lunare, pe parcursul derularii contractului se considera ca nu sunt respectate urmatoarele prevederi din O.G. nr. 51 din 28 august 1997, articolul 2 al precizate la:
  • litera b):
Valoare totala reprezinta valoarea totala a ratelor de leasing la care se adauga valoarea reziduala, deci valoarea ratelor nu poate cuprinde si valoarea reziduala.

  • litera c):
Valoare reziduala reprezinta valoarea la care, dupa achitarea de catre utilizator a tuturor ratelor de leasing prevazute in contract, inclusiv a celorlalte sume datorate conform contractului, se face transferul dreptului de proprietate asupra bunului catre locatar/utilizator. Valoarea reziduala este stabilita de partile contractante;

Toate aceste cheltuieli din cadrul contractului de leasing, inclusiv suma TVA pentru care se limi-teaza dreptul de deducere a TVA, reintregesc costul de achizitie a bunului asa cum se reglementeaza prin O.M.F.P. nr. 3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, publicat in M. Of. nr. 766 bis din 10 noiembrie 2009 la punctul 8.1.1. denumit “Evaluarea la data intrarii in entitate”. Astfel, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele prevederi reglemen-tate la:
  • punctul 50 alin. (1) lit. a) conform caruia la data intrarii in entitate, orice bun procurat cu bani “ti-tlu oneros” se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare stabilita la costul de achizitie.

  • punctul 51 alin. (1) conform caruia costul de achizitie al unui bun este format din:
- pretul de cumparare;
- taxele de import;
- alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale);
- cheltuielile de transport, etc.;
- alte cheltuieli care pot fi atribuite direct achizitiei bunurilor respective (comisioane, taxele notariale, cheltuieli cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile).

In perspectiva in care firma dvs. devine proprietar al autoturismului respectiv, suma pentru care se limiteaza dreptul de deducere a TVA trebuie evidentiata in registrul bunurilor de capital in care se mentioneaza intr-o rubrica distincta, faptul ca nu s-a exercitat dreptul de deducere a TVA aferenta ratelor si a valorii reziduale.

Printre altele, registrul trebuie sa cuprinda informatii referitoare la:
  • taxa deductibila;
  • taxa pentru care s-a limitat dreptul de deducere; 
  • taxa efectiv dedusa;
  • eventualele ajustari ale TVA in situatia in care nu a avut loc o limitare a dreptului de deducere;
Raspunsul cu privire la nefacturarea valorii reziduale prin ratele de leasing pana in luna august 2010 il puteti obtine numai de la locator care este in masura sa va furnizeze toate detaliile si explicatiile necesare schimbarii regimului de facturare a ratelor. Este posibil ca pana in luna august 2010, din diverse motive, inclusiv dintr-o eroare materiala, locatorul sa nu fi respectat intocmai prevederile contractului de leasing pe care l-a incheiat cu firma dvs. in calitate de locatar.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Octombrie 2010


Votati articolul "Contract de leasing financiar. Valoare reziduala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Intrebare: In urma unei Inventarieri,
o salariata a fost gasita cu lipsa in gestiune.

In Consiliul Administrativ ( = C.A. ) s-a stabilit ca
in Termen de 60 de zile calendaristice
salariata sa plateasca cval lipsei,
in caz contrar, salariata va fi dat in judecata
pentru recuperarea pagubei.

Au trecut cele 60 de zile.
Salariata a achitat doar o parte din bani.

Contabilul si juristul au cerut directorului
sa spuna ce masura va dispune.

Directorul a dat ca rezolutie
actionarea salariatei in instanta.

Vineri, intrucat este o suma foarte mare de achitat,
salariata a venit cu sotul si
s-a angajat verbal ca va achita
macar pana la 5 salarii minime pe economie
pentru a nu fi data in judecata,
urmand ca, potrivit Codului muncii,
sa i se retina lunar din salariu.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - directorul va trebui sa-si modifice dispozitia data
- cum se va modifica Hotararea data de C.A. ?
sau directorul poate sa treaca peste Hotararea C.A. ?...
si atunci isi asuma responsabilitatea pentru dispozitia ce o va da ?
2. - pentru a se modifica dispozitia data de director si C.A,,
contabilul va trebui sa faca o Adresa directorului
pentru a-l intreba acest lucru
sau se va respecta dispozitia C.A. -ului
si dispozitia directorului ?
3. - motivul schimbarii deciziilor va fi
recuperarea pe cale amiabila a banilor ?
4. - cum va proceda institutia
daca salariata va achita pana la cele 5 salarii minime pe economie ?
Institutia ii va putea retine salariatei pe Statul de plata
datoria ?
In ce procent ?
Pentru a face retinerea salariala, in fiecare luna,
institutia va trebui sa aibe o hotarare judecatoreasca
sau Codul muncii ii permite sa faca acest lucru ?
Daca Codul muncii nu ii permite institutiei
sa faca retineri, decat doar daca exista o hotarare judecatoreasca,
atunci nu este mai bine ca
salariata sa achite singura, la casieria institutiei,
lunar, la fiecare salariu, o suma de bani,
pana la stingerea datoriei ?
5. - ar fi un abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat ?

Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Octombrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ma*****
buna ziua deci prin urma se poate sau nu recupeara bani platiti pentru valoarea reziduala???astept un raspuns
Data adaugarii: 10-Oct-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depaºi 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X