Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
HoReCa

Monografie contabila restaurant

Autor: Irina Coma, valabil la 30-Oct-2010

Intrebare:


Societatea la care lucrez va deschide un hotel cu un restaurant. Cei de la softul de gestiune mi-au propus urmatoarele inregistrari (evidenta cantitativ-valorica):


- toate intrarile de marfuri si materiale in contul 371 (atat la bar, cat si la bucatarie, fiecare produs vandut va fi conceput ca o reteta)

% = 401
371
4426

- descarcarea din gestiune pe baza bonurilor de consum si a retetarelor:

607 = 371

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii



- vanzarea:
53115121 = %
707
4427

Raspuns:
Consider ca nu este corect ca materiile prime achizitionate sa fie inregistrate pe conturi de marfa, atata timp cat aceste produse achizitionate nu se vand ca atare ci se prelucreaza in baza retelor, urmand a se vinde produsele care rezulta din prelucrarea lor. Nu se respecta in acest caz reglementarile contabile dispuse prin Ordinul 3055/2009. Consecintele pentru nereflectarea corecta in evidenta contabila a operatiunilor economice sunt sanctiunile sub forma amenzilor pentru nerespectarea prevederilor legale.

Pentru astfel de activitate si in special cea de restaurant se folosesc conturi specifice activitatii de productie.

Inregistrarile contabile care se preteaza pentru acest tip de activitate sunt urmatoarele:

achizitia materiilor prime, materiale consumabile care se prelucreaza si intra in retete

% = 401

301
302
4426
- achizitia marfii care nu se prelucreaza (in special produsele care se vand ca atare la bar)

% = 401

381
371
4426

- vanzare ( facturare

4111 = %

701 produse finite finite

707 - marfuri neprelucrarte

4427tva

- obtinerea de produse finite in baza retelor

345=711

- descarcarea gestiunii cand sunt vandute

711=345

- descarcarea gestiunii de materii prime in baza bonurilor de consum

601=301

- descarcarea gestiunii de materiale consumabile

602=302

- descarcarea gestiunii de marfuri neprelucrate (produse care se vand ca atare).

607=371
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Noiembrie 2010


Votati articolul "Monografie contabila restaurant":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce pasi pentru incheiere Contract cu avocati

Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema
pentru ca nu stiu cum sa o rezolv:

- institutia noastra doreste sa incheie un Contract de asistenta juridica cu o casa de avocatura
in vederea reprezentarii institutiei noastre in fata instantelor judecatoresti
intr-un dosar penal de o mare complexitate.
- s-a facut o Nota de justificare in acest sens de catre un salariat al institutiei noastre.
- la aceasta data, cand se doreste incheierea unui asemenea Contract,
institutia nu are bani alocati in buget pentru acest scop
- suntem o institutie publica subordonata Consiliului Judetean
- Consiliul Judetean ne-a transmis printr-o adresa ca:
"pentru solicitarea si aprobarea unei rectificari /virari bugetare
este necesara estimarea valorica a serviciilor de asistenta juridica".

1. - Va rog sa imi spuneti cum se procedeaza ?....
cum se face acea estimare ?
Ce trebuie sa facem ?

Ne adresam caselor de avocati si solicitam oferte de pret ?
Nimeni, nici un avocat pe care l-am contacta
nu cunoaste dosarul, complexitatea acestuia si
nu poate spune cat sa ceara ( ce onorariu ), pe ce perioada,....
Cum putem estima valoarea contractului, in raport de ce elemente ?

2. - Daca vom estima o valoare, iar serviciile vor fi costa mai mult ?
Mai putem cere ulterior o suplimentare de buget in acelasi scop ?
Ce pasi sunt de urmat ?

Ce sfaturi imi puteti da ?


Raspuns: Cel mai bine este sa contactati persoana care se ocupa de achizitiile publice ale ordonatorului de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Noiembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ad*****
Raspunsul este dat de cineva care nu a are experienta "de teren". 4111 = % 701, 707 .. ???!!! Trebuie luat si CNP-ul?
Data adaugarii: 28-Nov-2012
Postat de: pr*****
Inregistrarile contabile prezentate de IRINA COMA sunt corecte si foarte bine exemplificate.
Data adaugarii: 11-Nov-2010
Postat de: mi*****
rezolvarea propusa de firma de firma de soft este una 'soft' si tot atat de corecta ca si cea prpusa de dvs numai ca: -firma de soft va propune o formula simpla care se aplica cu succes, mai ales in regimul all inclusiv, dar si in regim ramanesc; -iar solutia propuse de dvs e ... corecta si ea, dar tr sa mai anagajati unul sau doi oameni care sa conduca evidentele. Probabil proveniti, ca si contabil din sistemul bugetar, si in acest caz va inteleg. Ati mancat un ban pe o munca facuta in zadar, si trebuie sa complicam lucrurile cat mai mult ca sa aratam cat suntem noi de dotati intelectual Vedeti cum rezolva aceste probleme vecinii nostrii BULAGARI, TURCI, GRECI, si dupa aceea sa va permiteti sa dati lectii de contabilitate. Astept replica.
Data adaugarii: 11-Nov-2010
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X