Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Control financiar de gestiune. Acte de control

control financiar gestiuneHG 720/1991
Autor: Irina Dumitrescu, valabil la 01-Decembrie-2010

Intrebare:

Care este reglementarea actelor de control emise de controlul financiar de gestiune care functioneaza in baza Legii 31/1990 si HG 720/1991?

Raspuns:

Potrivit Normei nr. 63943/1991 privind modul de organizare si exercitare a controlului financiar propriu la ministere, departamente, alte organe centrale de stat, prefecturi si Primaria municipiului Bucuresti, precum si la regiile autonome, aprobata prin HG 720/1991, controlul financiar propriu se organizeaza si se exercita sub forma controlului financiar preventiv si a controlului financiar de gestiune. Controlul financiar de gestiune verifica respectarea dispozitiilor legale privitoare la gestionarea si gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, pe baza documentelor inregistrate in contabilitate si a documentelor din evidenta tehnico-operativa (pct. 1).

Ministerele, departamentele, celelalte organe centrale de stat, prefecturile si Primaria municipiului Bucuresti organizeaza controlul financiar de gestiune pentru patrimoniul propriu, veniturile realizate si cheltuielile efectuate de institutiile de stat subordonate din creditele bugetare alocate, precum si asupra legalitatii si eficientei cheltuielilor fondurilor de catre regiile autonome din profilul lor de activitate. Controlul financiar de gestiune se organizeaza la regii pentru controlul gestiunilor proprii, precum si al uzinelor, fabricilor, atelierelor, serviciilor, sucursalelor si altor subunitati din structura lor organizatorica (pct. 9).

Controlul financiar de gestiune are ca obiective principale respectarea normelor legale cu privire la:

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii




a) existenta, integritatea, pastrarea si paza bunurilor si valorilor de orice fel si detinute cu orice titlu:

b) utilizarea valorilor materiale de orice fel, declasarea si casarea de bunuri;

c) efectuarea, in numerar sau prin cont, a incasarilor si platilor, in lei si valuta, de orice natura, inclusiv a salariilor si a retinerilor din acestea si a altor obligatii fata de salariati;

d) intocmirea si circulatia documentelor primare, documentelor tehnic-operativ si contabile (pct. 12).

Organele de control vor consemna constatarile in acte de control bilaterale (procese-verbale sau note de constatare) pe baza propriilor verificari, cu indicarea prevederilor legale incalcate si stabilirea exacta a consecintelor economice, financiare, patrimoniale, a persoanelor vinovate, precum si masurile luate in timpul controlului si cele stabilite a se lua in continuare. Persoanele vinovate de abaterile constatate vor fi ascultate cu privire la faptele retinute in sarcina lor (note explicative scrise) si li se vor verifica apararile formulate. In caz de neascultare a persoanei vinovate se va mentiona cauza neluarii acestei masuri (pct. 17).

Asadar, actele de control sunt documente in care se consemneaza constatarile rezultate din actiunea de control financiar. Acestea sunt acte bilaterale si reprezinta sinteza activitatii organului de control.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control financiar gestiuneHG 720/1991

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Decembrie 2010


Votati articolul "Control financiar de gestiune. Acte de control":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

ONG si activitatile economice

Intrebare: Buna ziua,

Conduc un ong si membrii fondatori au hotarat sa dezvolte activitati economice pe el. As avea mai multe intrebari.
1. In ce conditii pot desfasura activitatile economice, daca acestea sunt deja prevazute in statul? Ce acte si unde trebuie depuse (de ex. anaf)?
2. Se poate recupera pe ong tva-ul intra si extra comunitar? Daca da, in ce conditii?
3. Raportarile se fac in aceleasi conturi contabile ca si un SRL? Actele se depun la anaf sau la min justitiei?
4. Daca se face profit la finele anului ce se face cu acesta? Trebuie cheltuit neaparat?
5. Ce cheltuieli se pot deduce pe un ong? Cheltuielile de sediu sau de punct de lucru (amenajarea acestuia) se pot deduce pe ong?
6. Se poate recupera TVA-ul pe ong?

Raspuns: Operatiunile economice ale unei ONG sunt limitate si nu sunt operatiuni comerciale, ci doar vanzari...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Control financiar de gestiune. Acte de control
Mai multe articole despre hg 720/1991

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile