email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce metoda de restructurare e mai buna pentru evitarea falimentului: consensul, concordatul preventiv sau insolventa?

Oamenii de afaceri, directorii de resurse umane, avocatii, specialistii in insolventa si bancherii spun ca, indiferent de modalitatea de restructurare aleasa de o companie aflata in dificultate, scopul oricarei reduceri de costuri trebuie sa fie generarea unei cresteri imediate a businessului. Cert este insa ca "un creditor trebuie sa primeasca ceea ce i se datoreaza", potrivit unui articol din Codul civil, asa ca pretul unei restructurari se plateste pe termen lung, unii actionari reusind sa foloseasca profitul in scop personal abia peste 7 ani de la lansarea planului de reorganizare.

"Atunci cand faci o restructurare de personal, reduci foarte mult din costuri, iar acest lucru trebuie sa se faca foarte rapid. Insa trebuie sa pas­trezi performanta oamenilor ramasi, pentru ca acestia sa aiba dorinta sa mai vina la lucru chiar si dupa ce multi dintre colegii lor au plecat. In programele de plecari voluntare, cel mai putin dureroase dintre procesele de restructurare, se intampla adesea ca aceia care se inscriu primii sa fie tocmai cei pe care ai vrea sa-i tii", a spus Anca Georgescu, director executiv de resurse umane in cadrul Romtelecom.

Circa 4.000 de angajati ai Romtelecom au fost disponibilizati in perioada 2007- 2010, ca urmare a unui plan de restrucrutare implementat de companie din nevoia de reducere de costuri si de a se repozitiona pe piata, in prezent compania ramanand cu 8.600 de salariati.

Exista trei modalitati de restructurare a unei afaceri cu probleme, una este restructurarea consensuala (o procedura care nu presupune implicarea factorilor juridici, intelegerile fiind facute intre reprezentantii companiei si creditori), restructurarea semijudiciara prin concordatul preventiv sau mandatul ad-hoc (prin care se analizeaza situatia companiei, sub supravegherea unui practician in insolventa si se elaboreaza un plan care trebuie acceptat de catre creditori) si insolventa (procedura prin care se elaboreaza un plan de reorganizare a companiei, care este protejata prin lege de creditori).

"Un principiu mentionat in Codul civil spune ca «Un creditor trebuie sa primeasca ceea ce i se datoreza, chiar cand valoarea lucru­lui ar fi egala sau mai mare». Intrebarea este cat poate fi de valid un astfel de principiu atunci cand vorbim de restructurare", a spus Monica Iancu, senior associate in cadrul firmei de avocatura Peli Filip.

Sursa: Ziarul financiar

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 10 Decembrie 2010

Votati articolul "Ce metoda de restructurare e mai buna pentru evitarea falimentului: consensul, concordatul preventiv sau insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X