Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Depunerea on-line a declaratiilor fiscale

declaratii fiscale 2011declaratii fiscaletaxe si impozitecontributiiANAFcertificat digital
Informam platitorii de impozite, taxe si contributii (persoane juridice si persoane fizice) ca pot utiliza ca metoda alternativa de depunere a declaratiilor fiscale mijloacele electronice de transmitere la distanta, pentru urmatoarele declaratii:

- 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod 14.13.01.99/bs;

- 102 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cod 14.13.01.40;

- 103 Declaratie privind accizele, cod 14.13.01.03/a;

- 710 Declaratie rectificativa, cod 14.13.01.00/r;

- 101 Declaratie privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii




- 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;

- 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;

- 120 Decont privind accizele, cod 14.13.01.03;

- 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna, cod 14.13.01.05;

- 200 Declaratie privind veniturile realizate, cod 14.13.01.13;

- 390 VIES Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri, cod 14.13.01.02./r;

- 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;cod 14.13.01.01/d.u.;

- 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147 indice 2 alin. (2) din Codul Fiscal, cod 14.13.03.02/18;

- 319 Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor 147 indice 2 alin. (2) din Codul Fiscal si ale pct. 49 indice 1 alin. (8) din Normele metodologice, cod 14.13.03.02/19.

Pentru depunerea declaratiilor fiscale este necesara semnatura electronica care se obtine printr-un certificat digital emis de un furnizor de servicii de certificare.

Atentie! Pentru contribuabilii mari si mijlocii este obligatorie depunerea declaratiilor fiscale mentionate mai sus in sistem on-line.

Procedura obtinerii certificatului digital calificat

Conform prevederilor ordinelor Ministerului Economiei si Finantelor nr. 858/2008, presedintelui ANAF nr. 2.520/2010 si 2.568/2010, certificatele digitale se obtin de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Lista furnizorilor se gaseste pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare sau pe websiteul ANAF, www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. Societatile comerciale agreate pentru prestarea acestui serviciu, in ordine alfabetica, sunt:

- CERT SIGN SRL, www.certsign.ro;

- DIGI SIGN SA, www.digisign.ro;

- TRANS SPEED SRL, www. transsped.ro.

Important! Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2. Cu un singur certificat se pot semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. In cazul in care sunt mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.

Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut sa fie confirmat de furnizorul de servicii care l-a eliberat. Pentru aceasta, se va proceda astfel: se va descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile, documentul de confirmare de pe websiteul ANAF, pagina Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/static/ 10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se va completa documentul de confirmare, aplicand semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Aplicatia preluata de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie sa fie salvata pe discul calculatorului de pe care urmeaza a fi transmise declaratiile fiscale.

Inregistrarea la ANAF

Cu documentul confirmat de firma care a eliberat certificatul digital, contribuabilii se vor inregistra la ANAF, parcurgand urmatorii pasi:

- se acceseaza websiteul ANAF, www.anaf.ro, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate;

- se tasteza butonul Accepta aflat in partea stanga, jos a paginii, dupa care apare o fereastra in care se selecteza Documentul de confirmare, cu butonul Browse, care se va transmite prin tastarea butonului Transmite documentul;

- se introduc urmatoarele date: codul unic de identificare al contribuabilului (operatorul economic pentru care se transmit declaratiile fiscale), denumirea si adresa contribuabilului;

- se tasteaza butonul Submit pentru transmitere;

- pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat, completat cu datele introduse, care se va lista prin tastarea butonului Tipareste cererea.

Atentie! Perioada de valabilitate a unui certificat calificat este de un an de zile, conform Ordinului Minsitrului Finantelor Publice nr. 858/2008.

Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale

Dupa obtinerea formularului 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala teritoriala din subordinea ANAF, urmatoarele documente:

- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;

- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).

Dupa depunerea documentatiei, in termen de 4 zile, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line.

Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe acest site.

Atentie! Pentru contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau asimilati angajatorilor, formularul 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cod 14.13.01.01/d.u., va fi depus obligatoriu in sistem on-line incepand cu 1 iulie 2011.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2011


Votati articolul "Depunerea on-line a declaratiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de prestari servicii - se va imputa plata ?

Intrebare: Buna ziua !

- o problema cu care se confrunta multe institutii publice
care nu are personal angajat suficient:

- institutia noastra publica a incheiat la inceputul anului 2016
cu o persoana fizica un Contract de prestari servicii constand
in executarea unor lucrari de curatenie curte ( maturat, greblat, ...).
- colegul de la Achizitii publice mi-a spus ca:
- trebuie reziliat Contractul pentru ca intre timp
legislatia s-a modificat,
s-a schimbat Codul fiscal si
a aparut Legea 98 /Achizitii publice + Norme,
si de aceea:
- trebuie sa existe in prealabil un Referat de solicitare a unor asemenea servicii,
- toate asemenea tipuri de contracte trebuie facute doar pentru 1 luna de zile,
iar la sfarsitul fiecarei luni trebuie Proces verbal de receptie
- si apoi sa se faca plata,
pentru ca altfel va fi o plata nelegala si se va imputa.

Va rugam din suflet sa ne spuneti daca este corect ce a spus colegul de la Achizitii publice si sa ne dati un sfat cum trebuie procedat.

Raspuns: Dar dacă contractul a fost deja făcut pe tot anul, înainte de modificările...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Ianuarie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ro*****
doresc sa primesc noutati si informatii diverse
Data adaugarii: 15-Feb-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X