Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Depunerea on-line a declaratiilor fiscale

Informam platitorii de impozite, taxe si contributii (persoane juridice si persoane fizice) ca pot utiliza ca metoda alternativa de depunere a declaratiilor fiscale mijloacele electronice de transmitere la distanta, pentru urmatoarele declaratii:

- 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod 14.13.01.99/bs;

- 102 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cod 14.13.01.40;

- 103 Declaratie privind accizele, cod 14.13.01.03/a;

- 710 Declaratie rectificativa, cod 14.13.01.00/r;

- 101 Declaratie privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii

Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere
Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere

Vezi detalii




- 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;

- 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;

- 120 Decont privind accizele, cod 14.13.01.03;

- 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna, cod 14.13.01.05;

- 200 Declaratie privind veniturile realizate, cod 14.13.01.13;

- 390 VIES Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri, cod 14.13.01.02./r;

- 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;cod 14.13.01.01/d.u.;

- 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147 indice 2 alin. (2) din Codul Fiscal, cod 14.13.03.02/18;

- 319 Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor 147 indice 2 alin. (2) din Codul Fiscal si ale pct. 49 indice 1 alin. (8) din Normele metodologice, cod 14.13.03.02/19.

Pentru depunerea declaratiilor fiscale este necesara semnatura electronica care se obtine printr-un certificat digital emis de un furnizor de servicii de certificare.

Atentie! Pentru contribuabilii mari si mijlocii este obligatorie depunerea declaratiilor fiscale mentionate mai sus in sistem on-line.

Procedura obtinerii certificatului digital calificat

Conform prevederilor ordinelor Ministerului Economiei si Finantelor nr. 858/2008, presedintelui ANAF nr. 2.520/2010 si 2.568/2010, certificatele digitale se obtin de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Lista furnizorilor se gaseste pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare sau pe websiteul ANAF, www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. Societatile comerciale agreate pentru prestarea acestui serviciu, in ordine alfabetica, sunt:

- CERT SIGN SRL, www.certsign.ro;

- DIGI SIGN SA, www.digisign.ro;

- TRANS SPEED SRL, www. transsped.ro.

Important! Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2. Cu un singur certificat se pot semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. In cazul in care sunt mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.

Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut sa fie confirmat de furnizorul de servicii care l-a eliberat. Pentru aceasta, se va proceda astfel: se va descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile, documentul de confirmare de pe websiteul ANAF, pagina Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/static/ 10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se va completa documentul de confirmare, aplicand semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Aplicatia preluata de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie sa fie salvata pe discul calculatorului de pe care urmeaza a fi transmise declaratiile fiscale.

Inregistrarea la ANAF

Cu documentul confirmat de firma care a eliberat certificatul digital, contribuabilii se vor inregistra la ANAF, parcurgand urmatorii pasi:

- se acceseaza websiteul ANAF, www.anaf.ro, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate;

- se tasteza butonul Accepta aflat in partea stanga, jos a paginii, dupa care apare o fereastra in care se selecteza Documentul de confirmare, cu butonul Browse, care se va transmite prin tastarea butonului Transmite documentul;

- se introduc urmatoarele date: codul unic de identificare al contribuabilului (operatorul economic pentru care se transmit declaratiile fiscale), denumirea si adresa contribuabilului;

- se tasteaza butonul Submit pentru transmitere;

- pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat, completat cu datele introduse, care se va lista prin tastarea butonului Tipareste cererea.

Atentie! Perioada de valabilitate a unui certificat calificat este de un an de zile, conform Ordinului Minsitrului Finantelor Publice nr. 858/2008.

Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale

Dupa obtinerea formularului 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala teritoriala din subordinea ANAF, urmatoarele documente:

- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;

- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).

Dupa depunerea documentatiei, in termen de 4 zile, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line.

Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe acest site.

Atentie! Pentru contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau asimilati angajatorilor, formularul 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cod 14.13.01.01/d.u., va fi depus obligatoriu in sistem on-line incepand cu 1 iulie 2011.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2011


Votati articolul "Depunerea on-line a declaratiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Donaţia intocmita si de o institutie publica ?

Intrebare: - Donaţia se încheie prin înscris autentic, sub sancţiunea nulităţii absolute - cf. Noului Cod civil.

- act autentic = înscris care a fost întocmit de un notar public ori de altă autoritate competentă, care a fost citit, verificat şi atestat de către acesta în prezenţa părţilor, potrivit procedurii prevăzute de lege

- ce inseamna ca un act autentic a fost întocmit de altă autoritate competentă ?
- poate fi si o institutie publica ?

- o Donaţie, incheiata intre o persoana fizica = donator
si o institutie publica = donatar,
poate fi intocmita si de o institutie publica ?

Raspuns: Un act de donatie este incheiat intre donator si donatar prin actul de donatie in forma scrisa....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Ianuarie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ro*****
doresc sa primesc noutati si informatii diverse
Data adaugarii: 15-Feb-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute

    • Incepand cu 1 august 2016 vom avea un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari si mai putine documente care vor insoti declaratia. Ce documente mai anexam declaratiei si care sunt cerintele la care va trebui totusi sa raspundem incepand cu 1.08.2016, va vom prezenta pe larg prin cele de mai jos. Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentie...» citeste mai departe aici

  • In atentia firmelor: evidenta contabila este tinuta corect?

    • Scaderea cotei TVA la 20%, reducerea impozitului pe dividende la 5%, cresterea impozitelor pe locuinte si terenuri sunt doar cateva dintre modificarile fiscale din 2016. Legislatia se modifica permanent si este dificil, chiar si pentru profesionistii cu experienta, sa tina pasul cu toate noutatile fiscale. In aceste conditii, este esential sa ne asiguram de corectitudinea ev...» citeste mai departe aici

  • Este nedepunerea declaratiilor fiscale la termen contraventie simpla sau continua?

    • In cel mai recent numar al Revistei de Finante si de Contabilitate (MFP) au fost aduse in discutie noi consideratii privind incadrarea faptei de nedepunere a declaratiilor fiscale la termen in contraventie simpla sau contraventie continua. Asadar, a fost amintit faptul ca in prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite in cadrul Titlului XI – Sanctiuni - faptele ce constituie contra...» citeste mai departe aici

  • Avansuri acordare furnizorilor ramase in sold. Ce tratament fiscal se aplica?

    • Reclasificarea unor sume ca dividende e subiectul pe care il dezbatem azi. Avem ca subiect o societate pe actiuni platitoare de impozit pe profit si TVA. In urma unui control fiscal toate sumele din contul 409 "Avansuri catre furnizori marfa" au fost reclasificate de catre inspectori ca dividende deoarece nu exista decat plata prin banca catre acesti furnizori drept dovada. Sumele sunt din anii 2013, 2014, 2015 pentru care nu au fost primite factura si marfa pe aviz. In fisa contulu...» citeste mai departe aici

  • Profit contabil si rezultat fiscal. Cum se calculeaza impozitul pe profit?

    • Avem in analiza pe care o prezentam mai jos urmatoarele cifre la finalul semestrului IL - total venituri: 10.000 lei - total cheltuieli 308.500 lei - profit brut contabil1.500 lei >> cheltuieli nedeductibile total: 9.900 lei din care: - protocol 1.400 lei - amortizare nedeductibila 8.500 lei Vom vedea cum se calculeaza impozitul pe profit in situatia data si daca la final exista profit brut contabil si pierdere neta. Po...» citeste mai departe aici

  • 31 august 2016: noul termen de raportare la ANAF a informatiilor bancare

    • OUG 13/2016 aproba prorograrea pentru anul 2016 a termenului de raportare prevazut la art. 62 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta 13/2016  a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare. In Noul Cod de procedura fiscala se mentioneaza ca declararea informatiilor se va face pana la data de 15 mai inclusiv a anu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X