Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Microintreprinderile care au optat pentru impozitul de 3% vor trece inapoi la 16% de la anul

Firmele cu statut de microintreprinderi au putut opta, incepand cu acest an, sa plateasca un impozit pe 3% din venit, in locul impozitului de 16% din profit. Potrivit informatiilor furnizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, 27.693 de agenti economici alesesera aceasta varianta pana in ultimele zile ale lui 2010.

Codul Fiscal prevede faptul ca microintreprinderile pot opta o singura data pentru plata impozitului de 3% pe venit. Drept consecinta, cele 27.693 de microintreprinderi vor fi obligate sa se intoarca in 2012 la impozitul de 16% din profit.

In acest an se porneste practic de la zero, pentru ca foarte multe microintreprinderi au platit impozit de 3% pana in 2009. Ele mai au dreptul sa aleaga inca o data aceasta forma de impozitare. „Atat companiile care au fost microintreprinderi in trecut si care fie nu au mai indeplinit criteriile impuse, fie au fost trecute in mod automat la plata impozitului pe profit la 1 ianuarie 2010 pot opta inca o data pentru plata impozitului pe venit. Din pacate, multe dintre companiile care si-au suspendat activitatea in anii precedenţi pentru a nu plati impozit minim nu pot opta incepand cu acest an pentru plata impozitului pe venit, deoarece nu indeplinesc conditia referitoare la numărul de salariati. Acestea pot opta insa incepand cu următorul an“, a scris "Capital", citand un expert.

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar

Vezi detalii




Au putut alege sa plateasca un impozit de 3% din venit persoanele juridice a caror cifra de afaceri reprezinta echivalentul sumei de pana la 100.000 de euro si care au cel mult 9 salariati.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Microintreprinderile care au optat pentru impozitul de 3% vor trece inapoi la 16% de la anul":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA nerecuperat

Intrebare: Buna ziua,

Am o societate care de un an nu mai functioneaza, nu a mai emis facturi, desi au fost depuse toate declaratiile iar in luna noiembrie 2013 am primit de la ANAF o instiintare ca am fost scosi din evidentele lor ca platitori de TVA.
Mentionez ca firma avea de recuperat 15000 ron TVA, dar nu a solicitat acest lucru.
Intrebarea este - cum inregistrez acest TVA ( articolul contabil) si temeiul legal.
Cu stima,
Mimim

Raspuns: multumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Februarie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • 15 MODIFICARI MAJORE: Se schimba tot ce tine de cazierul fiscal

    • Guvernul a aprobat, printr-o Ordonanta, un set de reglementari privind cazierul fiscal, menite sa contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile si mai simple in ceea ce priveste inscrierea si radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proportionalitatii, iar, pe de alta parte, sa imbunatateasca conduita fiscala a contribuabilului. Rescrierea legislatiei in domeniul cazierului fiscal va permite, totodata, orientarea activitatilor specif...» citeste mai departe aici

  • CASS: Procedura de acordare a deducerii contributiei de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor

    • Prin OANAF 2203/2015 publicat in MOF nr. 647 din 26 august 2015 a fost aprobata Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate. Incepand cu data de 1 ianuarie 2014 persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la ...» citeste mai departe aici

  • Declaratii NOI privind CODUL FISCAL. Ce spune Tariceanu

    • In urma discutiilor purtate joi pe tema Codului fiscal, mai multi lideri politici au oferit presei declaratii referitoare la primele concluzii despre acest subiect. Astfel,  Calin Popescu Tariceanu, copresedintele ALDE, a fost unul dintre cei care au amintit despre abordarea prudenta care si-a facut loc in cadrul acestor discutii, tinand cont si de contextul economic global. "Este lucrul cel mai important ca mesaj pe care putem sa-l transmitem pentru mediul de af...» citeste mai departe aici

  • Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?

    • O firma a ocupat un spatiu in chirie in perioada 2009-2012 in sediul unei alte firma in baza unui contract de inchiriere in care se stipula ca firma, in calitate de chirias, nu a plati chirie, dar va efectua lucrari de amenajare a spatiului. In 2013 firma pleaca din spatiu, iar pe parcursul celor doi ani s-au efectuat amenajari in valoare de 6.000 lei. Lucrarile raman in spatiul respectiv, iar firma figura cu acea pozitie in mijloace fixe, pozitie care s-a amortizat comple...» citeste mai departe aici

  • Acordul politic privind Codul fiscal. Ce a declarat un reprezentant al BNR

    • Un reprezentant din partea Bancii Nationale Romane a oferit recent unele concluzii cu privire la acordul politic referitor la Codul fiscal. Astfel, Dan Suciu, purtatorul de cuvant al Bancii Nationale, a explicat recent pentru o sursa din presa faptul ca in cadrul discutiilor purtate de liderii politici s-a avut in vedere si nivelul deficitului. Mai mult, exista o deschidere legata de aplicarea acestor masuri in mod gradual, in contextul in care nu vor fi majorari salariale noi, pent...» citeste mai departe aici

  • Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?

    • In cazul urmator, stabilim daca pentru o societate comerciala care desfasoara activitati economice intr-un spatiu inchiriat si nu la sediul social este obligatoriu registrul de casa. Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.  ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X