Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Declaratia 112 - Pliant informativ de la ANAF

declaratia 112formularul 112
I. Baza legala pentru Declaratia 112 o reprezinta art. 29619 din Codul fiscal, modificat de O.U.G. nr. 117/2010, publicat in M.O. nr. 891/30.12.2010 H.G. nr. 1397/2010 publicat in M.O. nr. 897/31.12.2010

II.Cine are obligtia depunerii declaratiei 112:

Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, precum si entitatile asimilate angajatorului, care au calitatea de: platitori de venituri din activitati dependente, venituri de natura salariala si asimilate salariilor atat in perioada in care persoanele fizice rezidente sau nerezidente, isi desfsoara activitatea cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate-art. 2963 lit. e) Cod fiscal;

Platitorii de venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale si pentru care exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj-art. 2963 lit.c) Cod fiscal;

Institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si, dupa caz, suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului- art. 2963 lit.f) Cod fiscal;

Orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor- art. 2963 lit. g) Cod fiscal;

III. Termenul de depunere a declaratiei 112:

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii




Lunar, pana in data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contribuitiile sociale.

Atentie! Obligatia declararii lunare a impozitului pe veniturile salariale si a contributiilor sociale obligatorii revine si persoanelor juridice platitoare de impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asocierilor fara personalitate juridica consituite intre persoane fizice, persoanelor fizice care au calitatea de angajator, asociatiilor, fundatiilor si altor entitati fara scop patrimonial, care pana la 31 decembrie 2010 aveau alte termene de declarare si plata a acestor obligatii (trimestrial, semestrial). Exemplu: asociatiile de proprietari.

IV. Organul fiscal competent este cel in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de taxe, impozite si contributii.

V. Modul de depunere:
- metoda declarativa recomandata: prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Sistemul Electronic National), pe portalul e-Romania, la adresa www.e-guvernare.ro; Pentru utilizarea acestei metode de declarare, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica si sa fie inregistrat pe portalul A.N.A.F. ca utilizator al serviciului , conform instructiunilor publicate in acest sens pe portalul A.N.A.F/Declaratii electronice/Informatii depunere declaratii.

- pana la data de 01.07.2011, declaratia se poate depune si in format electronic, pe suport electronic (CD), insotita de formularul Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate ( Anexa nr. 1), in format hartie, semnat si stampilat, conform legii. Dupa aceasta data, declaratia va fi depus numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta

VI.Completarea si validarea formularului 112:
- declaratia 112 se completeaza/ valideaza cu ajutorul programelor de asistenta.

- programele sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale subordonate sau pot fi descarcate de pe site-ul A.N.A.F., la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro.

- contribuabilii vor completa anexele potrivit Instructiunilor de completare, din Anexa nr. 7, parte integranta a H.G. nr. 1397/2010.

- in Anexa nr. 1 trebuie completata sectiunea Date de identificare a platitorului apoi cea privind Creantele fiscale. Daca in perioada de raportare platitorul nu datoreaza impozit pe venit sau contributii, trebuie inscris cifra 0 .

Atentie! Necompletarea tabelului in aceast sectiune echivaleaza cu nedepunerea obligatiei respective.

* Anexa 1.1, cea dedicata angajatorului, cuprinde mai multe sectiuni.

Sectiunea A contine alte date de identificare a platitorului cu informatii precum codul CAEN sau daca plateste sau nu contributii de accidente de munca. In acest caz, daca firma datoreaza aceste contributii, va trece litera D, iar daca nu le datoreaza, litera N .

Sectiunea B se refera la indicatori statistici si cuprinde numarul de asigurati in sistemul asigurarilor pentru somaj, al celor care au dreptul la concedii si indemnizatii si totalul fondului de salarii brute.

In Sectiunea C trebuie trecute informatiile cu privire la conditiile de munca normale, deosebite sau speciale.

Sectiunea C2 se refera la indemnizatiile de sanatate, iar C3 la cele pentru accidente de munca si boli profesionale. La C4, se trece suma scutita din contributia de somaj a angajatorului, iar la C5 subventiile, scutirile si reducerile. Sectiunea C6 se refera la contributia de somaj, iar C7 la contributia la fondul de garantare.

Sectiunea D contine indicatori statistici privind numarul de asigurati pentru care angajatorul datoreaza diverse contributii sociale.

Sectiunea E se completeaza numai de catre entitatile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asigurati.

Sectiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii.

ATENTIE! Incepand cu 1 ianuarie 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat pentru salariatii de la sediile secundare cu minimum 5 salariati, pentru care exista obligatia de inregistrare fiscala, se declara de catre societatea mama la organul fiscal la care aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati, conform sectiunii F a formularului 112.

Anexa 1.2 este dedicata asiguratilor, adica angajatilor si se completeaza cu datele de identificare ale acestora. La sectiunea Detalii coasigurati trebuie trecute si datele de identificare ale coasiguratilor, care pot fi sotul sau sotia (trecuti cu codul "S") si parinte (cod "P").

La Sectiunea A, se inscriu datele pentru asiguratii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat in conditii deosebite si nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri.

Sectiunea B se completeaza numai daca salariatul nu se incadreaza la sectiunea anterioara. Sunt cazurile cand salariatul a avut mai multe contracte de munca la acelasi angajator, a fost in concediu medical ori a lucrat in conditii dificile de munca sau a beneficiat de indemnizatii sau alte motive de scutire.

Sectiunea C cuprinde raportari pentru asigurati care trebuie completate de alte entitati asimilate angajatorului. In Sectiunea D, vor fi trecute informatiile referitoare la concediile medicale.

VII.Rectificarea declaratiei 112:
Declaratia 112 poate fi corectata de contribuabili din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative.

Declaratia rectificativa se utilizeaza pentru corectarea impozitului pe venit si a contributiilor datorate de angajatori si entitai asimilate angajatorilor, pentru modificarea unor elemente de identificare a asiguratului, pentru modificarea altor informatii prevazute in formular. Se intocmeste pe acelasi model de formular ca si declaratia iniaiala, bifandu-se cu X casuta aflata pe prima pagina.

Se completeaza integral, cu toate datele si informatiile, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala. Se depune numai pentru rectificarile care vizeaza perioadele de raportare ulterioare datei de 1 ianuarie 2011.

ATENTIE! Sumele inscrise in declaratii nu cuprind diferentele de impozite si contributii sociale stabilite prin actele de control.

Obsevatie: Pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011 contribuabilii vor depune declaratii rectificative potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera.

VIII. Sanctiuni:
Constituie contraventie potrivit prevederilor art. 219 alin. 1 lit. b) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile art. 219 alin. 2 lit. d) din acelasi act normativ cu amenda contraventionala dupa cum urmeaza: de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, respectiv de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112formularul 112

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2011


Votati articolul "Declaratia 112 - Pliant informativ de la ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Apa pentru muncitori

Intrebare: Conform legilor stiu ca se ofera apa cand este caldura peste 37 grade, cum contabilizez factura ? Trebuie sa intocmesc ceva tabele cu semnaturi pentru angajati ? Sau pur si simplu folosesc ct.605. Va rog sa ma ajutati...nu am gasit nimic concret.
Multumesc.

Raspuns: %=401 6458 4426 Vezi OUG 99/2000 .Puteti acorda salariatilor o cantitate de apa minerala intre 2 si4...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: mi*****
Conceperea subsistemului de editare a D112 este o "creaţie" care nu ţine cont de un pstulat al INFORMATICII, şi anume că implementarea procedurilor SPAD trebuie să se efectueze cu costuri cât mai mici şi să vină în întâmpinarea utilizatorilor, nu ca utilizatorii să facă eforturi şi să suporte costuri nejustificate, care pot fi înlăturate prin proiectarea şi realizarea procedurilor SPAD. Intrarea datelor în sistemul SPAD D112 ar fi trebuit să purceadă de la aplicaţiile existente şi funcţionale realizate de ANOFM, CNPAS si CNASS.
Data adaugarii: 15-Feb-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X