Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

11.2. Restituirea TVA beneficiarilor de obiective si proiecte finantate din fonduri nerambursabile

Cuvinte cheie:

  • cererea de restituire
  • repunerea in termen
  • documentatie pentru restituirea TVA


RESTITUIREA T.V.A. BENEFICIARILOR DE OBIECTIVE {I PROIECTE

FINANTATE DIN FONDURI NERAMBURSABILE

Restituirea T.V.A. se efectueaza pe baza de cerere depusa de beneficiari la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, la registratura sau prin posta.

Beneficiar al fondurilor pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare banesti sau din imprumuturi nerambursabile acordate de organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, precum si din donatii ale persoanelor fizice, se considera entitatea care primeste fondurile respective si realizeaza obiectivele/proiectele sau unitatea care gestioneaza fondurile respective si realizeaza finantarea obiectivelor/proiectelor pentru unul sau mai multi beneficiari.

Cererile de restituire se depun trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui trimestru, insotite numai de documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea T.V.A. Nerespectarea termenului de depunere si anexarea incompleta a tuturor documentelor justificative conduce la pierderea dreptului de restituire a T.V.A. In situatia in care nerespectarea acestor conditii este motivata temeinic, beneficiarii pot solicita, pe baza de cerere aprobata de ministrul finantelor publice, repunerea in termen a cererii de restituire a T.V.A. Cererea de repunere in termen se depune la organul fiscal teritorial impreuna cu documentele justificative, in termen de cel mult un an de la data expirarii termenului initial. Pe baza documentatiei depuse si a analizei efectuate, organul fiscal teritorial procedeaza astfel:

  • daca sunt indeplinite conditiile de aplicare a scutirii de T.V.A. si considera justificata solicitarea: intocmeste o nota cu propunerea de repunere in termen. Aceasta nota se transmite Directiei generale legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in vederea inaintarii spre aprobare ministrului finantelor public;

  • Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
    Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

    Vezi detalii

    Cartea Verde a Contabilitatii 2018
    Cartea Verde a Contabilitatii 2018

    Vezi detalii

    Manualul mijloacelor fixe 2018
    Manualul mijloacelor fixe 2018

    Vezi detalii


    daca nu sunt indeplinite conditiile de aplicare a scutirii de T.V.A. si considera ca solicitarea nu este justificata: comunica beneficiarului motivele respingerii cererii de repunere in termen.

Documentatia care se depune in vederea restituirii de T.V.A. cuprinde:

1) cererea de restituire a T.V.A. conform formularului-tip;

2) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala al solicitantului;

3) facturi fiscale sau alte documente legal aprobate din care sa rezulte cuantumul T.V.A. aferente achizitiilor de bunuri si/sau servicii pentru care se solicita restituirea;

4) dovada platii pana la data solutionarii cererii pentru bunurile sau serviciile achizitionate pentru care se solicita restituirea (dispozitii de plata, dispozitii de incasare, ordine de plata, cecuri, extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale sau alte documente de plata);

5) documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de traducerea autorizata a acestora;

6) adresa din partea agentiei de implementare prin care sunt definite partile implicate in derularea operatiunilor: beneficiari, contractori si subcontractori;

7) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori/subcontractori.

IMPORTANT:

Restituirea T.V.A. se efectueaza in termen de 45 de zile de la data depunerii cererii conform procedurii aprobate prin O.M.F.P. nr. 750 din 13 mai 2004, publicat in M.Of. nr. 468 din 25 mai 2004.

CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata

1. Denumirea solicitantului ......................................

S.C. PARDOMUS S.R.L.

2. Sediul/Adresa: localitatea ...................................., str. .......................... nr. ........, sectorul ........, codul postal

Popesti-Derna Biruintei 3

............... , codul fiscal ..................... , judetul ....................

5420 1647343 Bihor

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata,

in suma de .................... platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, cu finantare asigurata din ajutoare

17.722 lei

sau .............................................................................................................................................................................. si de organizatii nonprofit si de caritate, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice. Anexam urmtoarele documente (se marcheaza cu x):

imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale

– factura fiscala.....................................

– alte documente legal aprobate .............

– documente de plata ............................

proiectului „Retehnologizarea si extinderea liniei de productie

Restituirea este aferenta obiectivului/....................................................................................................................... parchet melaminat“

........................................

RO76 RZBR 0000 0600 0047 4228, deschis la BCR Fil. Derna

Solicitam restituirea in contul nr. ..................................................................................................................... .

imprumut nerambursabil acordat de organisme internationale

Finantarea este asigurata din .....................................................................................................................................

S.C. PARDOMUS S.R.L.

Administrator ..........................................,

Ilarion Radu Popescu

.......................................... Semnatura s.s. indescifrabil

s.s. indescifrabil

.................................................

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Martie 2006


Votati articolul "11.2. Restituirea TVA beneficiarilor de obiective si proiecte finantate din fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ajutorul nerambursabil pe masura 142

Intrebare: Ajutorul nerambursabil pe masura 142 pentru dezvoltarea grupurilor de producatori (5 % din total vanzari) este impozabil?

Raspuns: Ajutoarele nerambursabile nu se impoziteaza direct doar efectele acestora, adica veniturile produse... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Senatul a adoptat TVA de 9%. De cand va fi introdusa taxa si pentru ce servicii?

    • Senatul a adoptat intr-o sedinta recenta un proiect de lege care reglementeaza o cota de TVA de 9% pentru anumite tipuri de servicii. In forma initiala, propunerea introducea aceasta cota redusa de TVA si in cazul livrarii de electricitate si gaze naturale, respectiv productia, transportul, distributia si furnizarea de energie termica in sistem centralizat. Asadar, proiectul de lege pentru completarea alin. (2) al art. 291 din Codul fiscal introducea in categoria p...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2018: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in ur...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: completarea Declaratiei unice pentru veniturile din activitati independente

    • ANAF a sustinut ieri o sesiune online cu tema “Completarea Declaratiei Unice pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018”. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au raspuns la intrebarile adresate in comentarii. Am realizat mai jos o selectie cu cele mai interesante intrebari si raspunsuri. Completarea Declaratiei unice pentru veniturile...» citeste mai departe aici

  • Afla unde poti verifica daca o casa de marcat este in evidenta ANAF!

    • Operatorii economici pot verifica daca o casa de marcat este sau nu in evidenta ANAF cu ajutorul unei aplicatii implementate de institutie. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a creat pe site-ul propriu o sectiune numita “Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)”. Prin intermediul unei aplicatii din aceasta sectiune, numita Evidenta aparatelor de marcat el...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X