Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

11.2. Restituirea TVA beneficiarilor de obiective si proiecte finantate din fonduri nerambursabile

Cuvinte cheie:

  • cererea de restituire
  • repunerea in termen
  • documentatie pentru restituirea TVA


RESTITUIREA T.V.A. BENEFICIARILOR DE OBIECTIVE {I PROIECTE

FINANTATE DIN FONDURI NERAMBURSABILE

Restituirea T.V.A. se efectueaza pe baza de cerere depusa de beneficiari la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, la registratura sau prin posta.

Beneficiar al fondurilor pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare banesti sau din imprumuturi nerambursabile acordate de organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, precum si din donatii ale persoanelor fizice, se considera entitatea care primeste fondurile respective si realizeaza obiectivele/proiectele sau unitatea care gestioneaza fondurile respective si realizeaza finantarea obiectivelor/proiectelor pentru unul sau mai multi beneficiari.

Cererile de restituire se depun trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui trimestru, insotite numai de documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea T.V.A. Nerespectarea termenului de depunere si anexarea incompleta a tuturor documentelor justificative conduce la pierderea dreptului de restituire a T.V.A. In situatia in care nerespectarea acestor conditii este motivata temeinic, beneficiarii pot solicita, pe baza de cerere aprobata de ministrul finantelor publice, repunerea in termen a cererii de restituire a T.V.A. Cererea de repunere in termen se depune la organul fiscal teritorial impreuna cu documentele justificative, in termen de cel mult un an de la data expirarii termenului initial. Pe baza documentatiei depuse si a analizei efectuate, organul fiscal teritorial procedeaza astfel:

  • daca sunt indeplinite conditiile de aplicare a scutirii de T.V.A. si considera justificata solicitarea: intocmeste o nota cu propunerea de repunere in termen. Aceasta nota se transmite Directiei generale legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in vederea inaintarii spre aprobare ministrului finantelor public;

  • Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
    Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

    Vezi detalii

    Impozitarea dividendelor in 2018
    Impozitarea dividendelor in 2018

    Vezi detalii

    Manualul mijloacelor fixe 2018
    Manualul mijloacelor fixe 2018

    Vezi detalii


    daca nu sunt indeplinite conditiile de aplicare a scutirii de T.V.A. si considera ca solicitarea nu este justificata: comunica beneficiarului motivele respingerii cererii de repunere in termen.

Documentatia care se depune in vederea restituirii de T.V.A. cuprinde:

1) cererea de restituire a T.V.A. conform formularului-tip;

2) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala al solicitantului;

3) facturi fiscale sau alte documente legal aprobate din care sa rezulte cuantumul T.V.A. aferente achizitiilor de bunuri si/sau servicii pentru care se solicita restituirea;

4) dovada platii pana la data solutionarii cererii pentru bunurile sau serviciile achizitionate pentru care se solicita restituirea (dispozitii de plata, dispozitii de incasare, ordine de plata, cecuri, extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale sau alte documente de plata);

5) documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de traducerea autorizata a acestora;

6) adresa din partea agentiei de implementare prin care sunt definite partile implicate in derularea operatiunilor: beneficiari, contractori si subcontractori;

7) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori/subcontractori.

IMPORTANT:

Restituirea T.V.A. se efectueaza in termen de 45 de zile de la data depunerii cererii conform procedurii aprobate prin O.M.F.P. nr. 750 din 13 mai 2004, publicat in M.Of. nr. 468 din 25 mai 2004.

CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata

1. Denumirea solicitantului ......................................

S.C. PARDOMUS S.R.L.

2. Sediul/Adresa: localitatea ...................................., str. .......................... nr. ........, sectorul ........, codul postal

Popesti-Derna Biruintei 3

............... , codul fiscal ..................... , judetul ....................

5420 1647343 Bihor

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata,

in suma de .................... platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, cu finantare asigurata din ajutoare

17.722 lei

sau .............................................................................................................................................................................. si de organizatii nonprofit si de caritate, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice. Anexam urmtoarele documente (se marcheaza cu x):

imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale

– factura fiscala.....................................

– alte documente legal aprobate .............

– documente de plata ............................

proiectului „Retehnologizarea si extinderea liniei de productie

Restituirea este aferenta obiectivului/....................................................................................................................... parchet melaminat“

........................................

RO76 RZBR 0000 0600 0047 4228, deschis la BCR Fil. Derna

Solicitam restituirea in contul nr. ..................................................................................................................... .

imprumut nerambursabil acordat de organisme internationale

Finantarea este asigurata din .....................................................................................................................................

S.C. PARDOMUS S.R.L.

Administrator ..........................................,

Ilarion Radu Popescu

.......................................... Semnatura s.s. indescifrabil

s.s. indescifrabil

.................................................

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Martie 2006


Votati articolul "11.2. Restituirea TVA beneficiarilor de obiective si proiecte finantate din fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este termenul de prescriere restituire sume ?

Intrebare: Buna ziua !

Purtand o discutie cu colegul meu juristul si colegul de la Resurse Umane,
exista pareri contrare cu privire la
care este termenul de prescriere restituire sume.

Este vorba despre un litigiu de munca.
Angajatorul a considerat ca fratele meu a primit la salariu
in fiecare luna niste sume de bani in plus care nu i s-ar fi cuvenit.
Angajatorul l-a dat in judecata pe fratele meu
pentru ca acesta sa restituie acele sume de bani
pe care angajatorul le considera sume necuvenite.

Inainte de acest proces, angajatorul a obtinut o Decizie civila
prin care Curtea de Apel a spus ca fratele meu
a primit sume necuvenite, insa
angajatorul nu a cerut instantei
ca fratele meu sa fie obligat si la restituirea acelor sume.

Abia in acest proces angajatorul cere instantei
sa il oblige pe fratele meu la restituirea acelor sume de bani primite in plus la salariu, in fiecare luna.

Va rog frumos sa imi spuneti:
care este termenul de prescriere restituire sume ?
de la ce data se prescrie dreptul de actiune al angajatorului ?

- in termen de 3 ani de la data Deciziei civile a Curtii de Apel ?
sau
in termen de 3 ani de zile de la data platii sumelor de bani ?

Dreptul la acțiune al reclamantei s-a născut la data efectuării fiecărei plăți lunare apreciată ca fiind nedatorată ?
sau
de la data la care prin hotărârea judecătorească a Curții de Apel
a ramas irevocabila, prin care s-a statuat asupra
legalității și temeiniciei hotararii de Fond in sensul ca
salariatul - fratele meu a primit necuvenit sume de bani in plus la salariu in fiecare luna ?

- conform Art. 268. (1) Cererile in vederea solutionarii unui conflict de munca pot fi formulate:
c) in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul conflictului individual de munca consta in plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despagubiri catre salariat, precum si in cazul raspunderii patrimoniale a salariatilor fata de angajator ?

Va rog foarte frumos un sfat !

Raspuns: Termenul de prescriere a datoriilor/ creantelor este de 3 ani de la data consemnarii. Pentru cazul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X