email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Instructiuni pentru completarea si depunerea formularului D112

ANAFinstructiunicompletareformulardeclaratie electronica

Informam contribuabilii care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorilor si care au obligatia, potrivit legii, sa depuna „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” ca, in vederea primirii la ghiseu si prelucrarii declaratiei de catre organul fiscal competent, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:

1. Depunerea declaratiei la organul fiscal competent se face in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.

2. Declaratia in format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
- Anexa 1.1 „Anexa angajator”
- Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (se completeaza cate o anexa 1.2 pentru fiecare asigurat).

3. Formularul D112 in format hartie trebuie sa aiba inscrise: codul de identificare fiscala, datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului, precum si semnatura si stampila.

Important! In cazul in care in urma verificarii formularului de catre organul fiscal, codul de identificare fiscala nu corespunde cu cel din baza de date “Registrul contribuabililor”, declaratia se respinge.

4. Se vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei informatice si daca din motive tehnice, formatul electronic al declaratiei nu poate fi vizualizat, suportul CD se inapoiaza contribuabilului urmand ca, in termen de 3 zile, acesta sa prezinte formatul electronic al declaratiei intr-o forma care sa poata fi prelucrata.

5. Se verifica formatul electronic al declaratiei si daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare iar programul nu va permite prelucrarea declaratiei. Si in acest caz, in termen de 3 zile, contribuabilul trebuie sa prezinte organului fiscal formatul electronic al declaratiei, fara erori.

6. Sunt verificate informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei cu cele inscrise in formatul hartie prezentat si, daca aceste informatii prezinta diferente, declaratia se respinge.

Organul fiscal atribuie declaratiei un numar unic de inregistrare care se genereaza automat prin aplicatia informatica si inscrie acest numar, precum si data depunerii atat pe exemplarele declaratiei, cat si intr-un registru special deschis la unitatea fiscala.

Numarul unic de inregistrare se atribuie chiar daca declaratia prezinta erori (este incompleta, nu exista suportul CD la dosar, formatul electronic nu a putut fi prelucrat).  In situatia in care formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilul trebuie sa prezinte, in termen de 3 zile de la inregistrarea formatului hartie al declaratiei cu urmatoarele:
- copia formularului 112 in format hartie, pe care a fost inscris, de organul fiscal, numarul de inregistrare si data depunerii.
- declaratia in format electronic, intr-o forma care poate fi prelucrata sau, dupa caz corectata, care cuprinde cele 3 anexe: Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, Anexa 1.1 „Anexa angajator”, Anexa 1.2 „Anexa asigurat” - cate o anexa completata pentru fiecare asigurat .  

In cazul in care declaratia anterioara a fost acceptata (s-a generat fisierul .pdf cu numarul si data inregistrarii declaratiei si a fost sau urmeaza sa fie transmisa la nivel central prin procedura de upload), noua declaratie va primi un alt numar si o alta data de inregistrare intrucat procedura de incarcare a fisierului pe serverul ANAF (upload)  va procesa doar prima declaratie depusa, celelalte fiind rejectate si nu se vor incarca in baza de date centrala. (Sursa: Directia Generala a Finantelor Publice Valcea)

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFinstructiunicompletareformulardeclaratie electronica


Data aparitiei: 14 Februarie 2011

Votati articolul "Instructiuni pentru completarea si depunerea formularului D112":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X