Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Activitatea de transport in regim de taxi (PFA)

transportPFAcodul fiscal
Cum se organizeaza contabilitatea unei PFA cu activitate de transport in regim de taxi, care pana la data de 31 decembrie 2010 a optat pentru impozitarea pe baza de norma de venit? Care sunt documentele si operatiunile contabile necesare?

Organizarea contabilitatii unei PFA in sistem real, ca urmare a modificarii in vara trecuta a legii transportului, este facuta conform O.M.F.P. nr. 1.040/2004 privind contabilitatea in partida simpla, fapt ce nu presupune utilizarea unui plan de conturi si nici efectuarea de inregistrari contabile pentru activitatea acestei PFA.

Astfel, documentele minimale obligatorii sunt:
  • Registrul de incasari si plați si
  • Registrul Inventar.
Aceste registre vor fi vizate de catre autoritatea fiscala unde este inregistrata PFA. Diferenta fata de contabilitatea unei societati comerciale consta in faptul ca veniturile sunt considerate realizate la data incasarii, iar cheltuielile la data platii.

Potrivit art. 48 alin. (1) si alin. (2) din Codul fiscal, baza de determinare a impozitului pe venit se stabileste ca diferenta intre venitul brut (venitul incasat) si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste venituri si cheltuieli vor fi inregistrate cronologic si sistematic in

Registrul de incasari si plați pe baza documentelor justificative ce atesta operatiile efectuate.

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



Potrivit art. 48 alin. (5) din Codul fiscal, si PFA poate inregistra cheltuieli deductibile limitate, din care amintim:
  • cheltuieli cu sponsorizari si mecenat 5%
  • cheltuieli de protocol 2%
  • cotizatii platite 2%.

Fiecare dintre aceste plafoane de deductibilitate limitata trebuie analizate punctual in functie de situatia concreta a activitatii PFA, avand in vedere ca se raporteaza la o baza diferita fata de baza de determinare a impozitului pe venit.

In Registrul Inventar se regasesc activele imobilizate ale PFA, a caror amortizare este permisa si se scade din valoarea venitului realizat. Amortizarea acestor active urmeaza procedurile stabilite si valabile pentru societatile comerciale conform H.G. nr. 2.139/2004 privind catalogul si duratele normate de functionare a mijloacelor fixe.

Din punct de vedere procedural, in termen de 30 de zile de la realizarea venitului, se depune declaratie estimative pentru intreg anul, iar in baza acesteia se va achita un impozit pe venit in 4 transe anticipate egale (15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 decembrie). Pana pe data de 15 mai a anului urmator, trebuie depusa declaratia finala pentru anul incheiat, in baza careia se va achita/scadea diferenta de impozit fata de cel estimat si achitat anticipat.

Potrivit prevederilor de la art. 257 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind asigurarile de sanatate, persoana fizica autorizata are obligatia platii contributiei la asigurarile de sanatate in baza unui contract incheiat cu Casa de sanatate. Documentele in baza carora se va determina contributia sunt declaratiile estimative si finale de venit depuse la administratia financiara.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Martie 2011


Votati articolul "Activitatea de transport in regim de taxi (PFA)":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Rezerve legale

Intrebare: Pe perioada cat am fost platitoare de impozit pe profit am repartizat la rezerva legala 5% din profit dar nu am ajuns la suma de 20% din capitalul social. Anul 2013 inchei cu profit si vreau sa stiu cum repartizez la rezerve legale pentru a ajunge la 20% din capitalul social.
Mentionez ca acum sunt micro.
Multumesc.

Raspuns: din profitul realizate in anul 2013, la 31.12.2013 repartizati rezervele legale.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X