Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat ITM

masa credalainspectoratul de muncacreantecomisioane

Informam contribuabilii care au calitatea de angajatori ca, urmare abrogarii Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, inspectoratele teritoriale de munca nu mai au competenta pentru colectarea si stingerea creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori acestora, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca si pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate.

Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in carnetele de munca, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 17/2011, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.

Important! Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori se efectueaza in continuare de catre inspectoratele teritoriale de munca.

Executarea silita a creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca se efectueaza de catre organele fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul inscrisurilor in care sunt individualizate creantele si care reprezinta titluri executorii.

Inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale competente titlurile executorii neatacate in termenul legal sau vor comunica dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora.

Atentie! Responsabilitatea pentru prescrierea pana la 31 decembrie 2010 a dreptului de a cere executarea silita pentru sumele reprezentand comisionul datorat de angajatori, inclusiv dobanzile si penalitatile de intarziere datorate, revine inspectoratelor teritoriale de munca.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



Pentru creantele bugetare reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori, procedurile de executare silita aflate in derulare vor fi continuate de ANAF si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, in calitate de creditor bugetar, si le succeda de drept in aceasta calitate, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

De asemenea, pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita, ANAF si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca si dobandesc calitatea procesuala a acestora in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

In cazul debitorilor aflati in procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca.

De retinut! Declaratiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun in continuare la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul care datoreaza comisionul.
*
Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145/28. 02.2011. (Sursa: ANAF)
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masa credalainspectoratul de muncacreantecomisioane

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Martie 2011


Votati articolul "Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat ITM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Microintreprindere

Intrebare: La data de 31 decembrie 2012 societatea este microintreprindere, iar veniturile inregistrate la aceasta data sunt de 95.000 euro. Conform OG8/2013, societatea ramane microintreprindere si in anul 2013 pana cand veniturile ajung la valoarea de 65.000 euro sau trebuie sa calculeze si sa plateasca impozit pe profit incepand cu data de 01 februarie 2013 ? Va multumesc anticipat

Raspuns: Avand in vedere prevederile art. 112^6, daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X