Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Contabilitatea micului dejun la un hotel restaurant

contabilitatemonografie contabila
Monografie contabila pentru obiect de activitate hotel si restaurant

Traseul de la emiterea notei de plata de catre ospatar si pana la descarcarea gestiunii bucatariei. Cum se procedeaza daca clientii sunt cazati pe o perioada mai mare, servesc masa in cadrul restaurantului din hotel, dar platesc serviciile la sfarsitul sejurului cu card sau ordin de plata ? Cum se descarca gestiunea bucatariei daca cazarea este inclusiv mic dejun?                               

 
Consideram urmatoarele ipoteze:            
                

* Societatea conduce evidenta contabila la marfuri cu amanuntul.

* Societatea are adoptata ca politica contabila, conducerea inventarului permanent.                  

Planul de conturi este cel adoptat prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, privind contabilitatea armonizata cu directivele europene si vom incerca sa surprindem principalele inregistrari contabile avand in vedere multitudinea de situatii posibile in practica.


*La primirea marfurilor si a materiilor prime intr-un restaurant se intocmeste nota de receptie ce va contine pentru marfuri si pretul de vanzare cu amanuntul al acestora.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii



Inregistrarile contabile sunt:  

                               
 - Pentru materii prime 301 Materii prime = 401 Furnizori si                             
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori                                    
 - Pentru marfuri 371 Marfuri = 401"Furnizori                         
 4426 TVA deductibila" = 401"Furnizori                                  
 371 Marfuri"=378 Dif. de pret la marfuri cu valoarea adaosului comercial practicat                               
371 Marfuri = 4428 TVA neexigibila cu valoarea TVA de la adaos.

*  La vanzarea produselor se intocmeste nota de plata.
Se retine ca nota de plata are caracter de instiintare de plata, din punctul nostru de vedere nu este document fiscal, documentul fiscal este bonul emis de casa de marcat fiscala, conform art. 1 din OUG nr. 28/1999 privind casele de marcat.

* Emiterea bonului fiscal pentru consumul din restaurant se va face:


4111 vClienti = 701 Venituri din vanzarea produselor finite / 707 Venituri din vanzarea marfurilor, dupa caz, productie proprie sau marfuri

4111 Clienti =  4427 TVA colectata pentru valoarea TVA.                          

Incasare cu numerar sau card a consumatiei:                       

5311 Casa in lei /5121 Conturi la banci in lei = 4111 Clienti                     

Emiterea bonului fiscal sau a facturii pentru cazare se va inregistra prin articolele:


4111 Clienti = 704 Venituri din prestari servicii pentru cazare                  

4111 Clienti =  4427 TVA colectata pentru TVA                  

Colectarea taxei de statiune/camping, dupa caz, se va efectua prin inregistrarea:


4111 Clienti = 446 Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate analitic distinct.


 * Descarcarea gestiunii bucatariei este aceeasi indiferent de modul de plata
(pe loc cu cash, card sau ulterior sau inclus in micul dejun gratuit). La prepararea mancarurilor la bucatarie, gestionarul este obligat sa intocmeasca bon de consum unde se inregistreaza ce s-a consumat, acesta se verifica ulterior in contabilitate pe baza retetarelor produselor.   
                      

 * Daca in micul dejun sunt incluse si marfuri (pliculete de ceai, pachetele de unt, etc.) pentru scaderea din gestiune se va utiliza metoda coeficientului K descris mai jos. Desigur va exista o anumita optica privind deductibilitatea cheltuielii, insa dvs. trebuie sa demonstrati ca acestea sunt cheltuieli efectuate in scopul obtinerii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal.                  

  * Inregistrarile contabile pentru descarcarea gestiunii de materii prime:

Pentru consumul de materii prime folosite la prepararea mancarurilor: 601Cheltuieli cu materii prime = 301 Materii prime (trebuie amintit ca in contabilitate se va inregistra si productia de produse finite 345 Produse finite = 711 Venituri din variatia  stocurilor, urmand ca pe masura darii in consum a materiilor prime folosite si a vanzarii produselor finite sa se descarce si productia prin inregistrarea 711 = 345. Se necesita detalierea determinarii costului de productie conform prevederilor O.M.F.P. nr. 1.826/2003, privind contabilitatea de gestiune, si O.M.F.P. nr. 3055/2009.                             


 * Pentru marfurile vandute se procedeaza astfel:

 - se calculeaza k = (sold initial cont 378+ Intrari cont 378)/(sold initial cont 371+ intrari cont371)                               

- venitul obtinut din vanzarea marfurilor ( cont 707 Venituri din vanzarea marfurilor se imparte la (1+k) si astfel se determina adaosul comercial aplicat (cont 378), iar diferenta fata de venit va fi contul 607"Cheltuieli cu marfurile)


 * Astfel, descarcarea gestiunii de marfuri se va inregistra prin urmatoarele articole contabile:                                          
607 Cheltuieli cu vanzarea marfurilor = 371Marfuri                                      
 378 Dif. de pret la marfuri = 371 Marfuri                                 
 4428 TVA neexigibila = 371 Marfuri              

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatemonografie contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2011


Votati articolul "Contabilitatea micului dejun la un hotel restaurant":
Rating:

Nota: 4.42 din 5 din 13 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Depunere Declaratia informativa 392B

Intrebare: Buna ziua,
O firma infiintata in noiembrie 2013, a efectuat cheltuieli legate de infiintarea firmei (onorariul avocat, declararea sediului social, taxe la registrul comertului) pana la 31.12.2013 si nu a avut nicio livrare / prestare de serviciu.
Intrebare:
1. Depune in aceasta situiatie D392B avand aceste cheltuieli ?
2.Firma trebuie sa intocmeasca declaratie pe propria raspundere ca nu a avut activitate de la infiintare pana in prezent sau bilant contabil?
Multumesc anticipat

Raspuns: nu trebuie depusa daca cifra de afaceri este 0, pentru anul 2013.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X