Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Creante incerte. Inregistrari contabile. Regim fiscal (partea I)

creante incerteregim fiscalinregistrari contabile
PROBLEMA

O firma care are clienti neincasati s-a interesat la registrul comertului pe recom online, si a aflat despre clientii respectivi ca sunt radiati din registrul comertului, datorita procedurii de faliment care a fost inceputa si dusa la sfarsit. Cum procedez pentru a ii scoate din evidenta?(monografie contabila), nu am constituit provizion. Se face si ajustarea la TVA pentru facturile emise de catre acesti clienti? Dar daca am clienti pentru care nu s-a inceput procedura de faliment, dar care nu au achitat? Cum procedez, pot sa constitui provizion? Care este termenul de prescriptie?

SOLUTIE partea I

Din punct de vedere contabil, in conformitate cu prevederile pct. 187 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009, la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.

In conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescriptia extinctiva, republicat, dreptul la actiune avand un obiect patrimonial, se stinge prin prescriptie, daca nu a fost executat in termenul stabilit de lege.

Potrivit dispozitiilor  art. 3 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 7 alin. (1) din acelasi decret, termenul general de prescriptie este de 3 ani  si incepe sa curga de la data cand se naste dreptul la actiune sau dreptul de a cere executarea silita. In obligatiile care urmeaza sa se execute la cererea creditorului precum si in acelea al caror termen de executare nu este stabilit, prescriptia incepe sa curga de la data nasterii raportului de drept.
 
Astfel, termenul general de prescriptie este de 3 ani si incepe sa curga de la data scadentei convenita de parti printr-o clauza a contractului incheiat, iar in lipsa unei astfel de clauze, de la data contractului. Insa, acest termen general de prescriptie isi gaseste aplicatie in practica ori de cate ori nu isi gaseste aplicatie un termen special de prescriptie intr-un anume caz.

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



 
Daca pentru anumite creante exista reglementari legale speciale privitoare la prescrierea acestora, se vor aplica reglementarile respective.
 
In cazul debitorilor radiati precum si al celor pentru care prin hotarare judecatoresca s-a declarat falimentul , daca nu s-au inregistrat ajustari pentru deprecierea creantelor, in baza documentelor care atesta aceste stari de fapt (radiere, faliment) creantele se vor scoate din evidenta prin formula contabila:
 
654 = 4111
         
„Pierderi din creante si debitori diversi”                        „Clienti”
          
 
Scoaterea creantelor din evidenta se va efectua in baza  hotararii organelor de conducere ale societatii, carora le revin astfel de competente, potrivit prevederilor actului constitutiv.
 
Conform pct. 56 alin. (3) din reglementarile mai sus mentionate, evaluarea la inventar a creantelor si a datoriilor se face la valoarea lor probabila de incasare sau de plata. Diferentele constatate in minus intre valoarea de inventar stabilita la inventariere si valoarea contabila a creantelor se inregistreaza in contabilitate pe seama ajustarilor pentru deprecierea creantelor.

Pentru creantele incerte se constituie ajustari pentru pierdere de valoare.
 
Potrivit pct. 189 creantele incerte se inregistreaza distinct in contabilitate (contul 4118 "Clienti incerti sau in litigiu").

In scopul prezentarii in situatiile financiare anuale, creantele se evalueaza la valoarea probabila de incasat. Atunci cand se estimeaza ca o creanta nu se va incasa integral, in contabilitate se inregistreaza ajustari pentru depreciere, la nivelul sumei care nu se mai poate recupera.

Daca activele circulante fac obiectul ajustarilor de valoare cu caracter exceptional, exclusiv in scop fiscal, suma ajustarilor si motivele pentru care acestea au fost efectuate trebuie prezentate in notele explicative (pct. 151).

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante incerteregim fiscalinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Aprilie 2011


Votati articolul "Creante incerte. Inregistrari contabile. Regim fiscal (partea I)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata zile concediu de odihna neefectuat

Intrebare: Am un angajat care in perioada 16.11.2016-15.12.2016 este in preaviz, mai are de luat 7 zile de concediu, pe care as vrea sa i le platesc.

Pentru a afla cat trebuie sa platesc am facut asa: media ultimelor 3 salarii de baza impartit la nr de zile lucratoare aferente ultimelor 3 luni si mi-a dat 840 lei.

Nu stiu cum se inregistreaza aceasta suma si daca se plates contributii si impozit pentru ea.

Raspuns: Plata concediului de odihna se face doar in cazul incetarii contractului, pentru zilele neefectuate,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Aprilie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016