Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

3.2. Operatiuni scutite cu drept de deducere

Cuvinte cheie:

  • livrari de bunuri
  • prestari de servicii
  • transport de bunuri
  • transport de persoane
  • vanzari de bilete
  • transport pe apa
  • transport aerian
  • regim special maritim
  • misiuni diplomatice, consulate
  • reprezentante ale organismelor internationale
  • forte armate ale N.A.T.O.

  • Cartea Verde a Contabilitatii 2015
    Cartea Verde a Contabilitatii 2015

    Vezi detalii

    Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
    Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

    Vezi detalii

    Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
    Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

    Vezi detalii


    imprumuturi nerambursabile
  • lacasuri de cult
  • servicii postale
  • bunuri in garantie
  • perfectionarea activa
  • produse compensatoare
  • scutiri speciale

C) Scutiri pentru exporturi sau alte operatiuni similare si pentru transportul international

In aceasta categorie de operatiuni scutite se incadreaza:

  • livrarile de bunuri expediate sau transportate in afara tarii, de catre furnizor sau de alta persoana in contul sau;

ATENTIE!

Prin persoana care expediaza sau transporta bunuri in afara tarii in contul furnizorului se intelege orice persoana care face transportul.

Referitor la acest aspect, prin O.M.F.P. nr. 1.846/2003, s-au definit doua notiuni de baza, utilizate in operatiunile de export si anume:

  • transportator=orice persoana care efectueaza serviciul de transport cu mijloace proprii sau inchiriate;
  • casa de expeditie= orice persoana care contracteaza servicii de transport pe care nu le realizeaza cu mijloace proprii sau inchiriate.
  • livrarile de bunuri expediate sau transportate in afara tarii de cumparatorul care nu este stabilit in interiorul tarii, sau de alta persoana in contul sau;

ATENTIE!

Nu sunt operatiuni scutite bunurile transportate de cumparatorul insusi si folosite la echiparea sau aprovizionarea ambarcatiunilor de agrement si avioanelor de turism sau a oricarui mijloc de transport de uz privat.

  • prestarile de servicii, inclusiv transportul si prestarile de servicii accesorii transportului, legate direct de exportul de bunuri sau de bunurile plasate in regimuri vamale suspensive;

ATENTIE!

Nu sunt operatiuni scutite prestarile de servicii scutite ca operatiuni efetuate in interiorul tarii.

  • transportul, prestarile de servicii accesorii transportului, alte servicii direct legate de importul bunurilor, daca valoarea acestora este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate;
  • transportul international de persoane si serviciile direct legate de acest transport, inclusiv livrarile de bunuri destinate a fi acordate ca tratatie pasagerilor la bordul unui vapor, avion, autocar sau tren.

ATENTIE!

In aceasta categorie se incadreaza si agentiile companiilor aeriene straine care functioneaza pe teritoriul Romaniei si beneficiaza de scutire de T.V.A. pentru vanzarile de bilete aferente transportului international de persoane. Aceasta scutire are la baza conditiile de reciprocitate acordate companiilor aeriene romane care au deschise agentii in strainatate.

Scutirea de T.V.A. pentru vanzarile de bilete efectuate in Romania de agentiile companiilor aeriene straine se realizeaza practic prin restituirea de catre Ministerul Finantelor Publice prin directiile generale ale finantelor publice judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti a T.V.A. aferente bunurilor si serviciilor achizitionate destinate necesitatilor de functionare a agentiilor. Restituirea T.V.A. se efectueaza trimestrial pe baza de cerere depusa de agentiile companiilor aeriene straine la organele compe-tente. Cererile de restituire a T.V.A. trebuie sa fie justificate numai cu documente afe-rente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea, insotite de documentele care atesta efectuarea platii contravalorii bunurilor si serviciilor pana la data depunerii cererii;

  • urmatoarele operatiuni in cazul navelor utilizate pentru transportul international de persoane si/sau de marfuri, pentru pescuit sau alta activitate economica sau pentru salvare ori asistenta pe mare, al navelor de razboi:

- livrarea de carburanti, echipamente si alte bunuri destinate a fi incorporate sau utilizate pe nave, cu exceptia navelor folosite pentru pescuit fluvial sau de coasta;

- prestarile de servicii efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora;

  • urmatoarele operatiuni in cazul aeronavelor care presteaza transporturi internationale de persoane si/sau de marfuri:

- livrarile de carburanti, echipamente si alte bunuri destinate a fi incorporate sau utilizate pe aeronave;

- prestarile de servicii efectuate pentru nevoile directe ale aeronavelor si/sau pentru incarcatura acestora;

  • prestarile de servicii pentru navele aflate in proprietatea companiilor de navigatie care isi desfasoara activitatea in regimul special maritim sau operate de acestea, precum si livrarile de nave in intregul lor catre aceste companii;

- livrarile de bunuri si prestarile de servicii, in favoarea misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, a personalului acestora, precum si a oricaror cetateni straini avand statut diplomatic sau consular in Romania, in conditii de reciprocitate;

- livrarile de bunuri si prestarile de servicii, in favoarea reprezentantelor organismelor internationale si interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a cetatenilor straini angajati ai acestora, in limitele si in conformitate cu conditiile precizate in conventiile de infiintare a acestor organizatii;

- livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii, catre fortele armate ale statelor straine membre NATO, pentru uzul fortelor armate sau al personalului civil care insoteste fortele armate sau pentru aprovizionarea cantinelor, daca fortele iau parte la efortul de aparare comun;

- livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de catre guverne straine, de organisme internationale si de organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice;

- construirea, consolidarea, extinderea, restaurarea si reabilitarea lacasurilor de cult religios sau a altor cladiri utilizate in acest scop;

- prestarile de servicii postale, efectuate pe teritoriul Romaniei de operatorii prevazuti de Ordonanta Guvernului nr. 70/2001 pentru ratificarea Actelor adoptate de Congresul Uniunii Postale Universale de la Beijing (1999), aprobata prin Legea nr. 670/2001, constand in preluarea si distribuirea trimiterilor postale din strainatate, inclusiv servicii financiar-postale;

- serviciile prestate de persoane din Romania, in contul beneficiarilor cu sediul sau domiciliul in strainatate, pentru bunurile din import aflate in perioada de garantie.

ATENTIE!

Pentru piesele de schimb care trebuie puse in mod gratuit la dispozitie de producatorul marcii, se datoreaza T.V.A. numai la importul acestora in Romania. Piesele respective, utilizate pentru reparatii in perioada de garantie, nu se factureaza catre clienti, deoarece se considera ca in pretul de cumparare a bunurilor a fost inclusa contravaloarea acestora.

Daca persoana care efectueaza service in perioada de garantie face importul unor loturi de marfa din care o parte cuprinde si piese de schimb necesare reparatiilor in perioada de garantie, fara a cunoaste cu exactitate cantitatea acestora din urma in momentul importului, prestatorul nu datoreaza T.V.A. pentru factura emisa catre partenerul extern prin care se recupereaza contravaloarea pieselor de schimb utilizate.

IMPORTANT:

Aceasta operatiune nu reprezinta livrare de bunuri, reprezentand in fapt decontarea contravalorii pieselor de schimb pe care partenerul extern trebuie sa le puna la dispozitie in mod gratuit in perioada de garantie.

  • prestarile de servicii legate de bunurile plasate in regim de perfectionare activa;
  • prestarile de servicii pentru livrarile de bunuri contractate cu beneficiarul stabilit in strainatate de catre alte unitati decat cea care are autorizatia de perfectionare activa si care sunt incorporate in produsele compensatoare.

D. Scutiri speciale legate de traficul international de bunuri

  • In aceasta categorie se incadreaza urmatoarele operatiuni:
  • livrarea de bunuri care sunt plasate in regim de antrepozit vamal;
  • livrarea de bunuri destinate plasarii in magazinele duty-free si in alte magazine situate in aeroporturile internationale;
  • livrarile de bunuri efectuate prin magazinele duty-free si in cele situate in aeroporturile internationale;
  • prestarile de servicii legate direct de operatiunile speciale mentionate anterior;
  • urmatoarele operatiuni desfasurate intr-o zona libera sau intr-un port liber:

- introducerea de bunuri straine intr-o zona libera sau port liber, direct dinstrainatate, in vederea simplei depozitari, fara intocmirea formalitatilor vamale;

ATENTIE!

Scutirea pentru aceste operatiuni se acorda numai cu conditia ca bunurile straine introduse in zona libera sa nu fie importate sau plasate sub un alt regim vamal. Bunurile straine care sunt introduse din zonele libere sau dintr-un port liber in Romania ori care se consuma sau se utilizeaza in zonele libere se supun taxarii.

- operatiunile comerciale de vanzare-cumparare a marfurilor straine intre diversi operatori din zona libera sau portul liber sau intre acestia si alte persoane din afara zonei libere sau a portului liber;

- scoaterea de bunuri straine din zona libera sau portul liber, in afara tarii, fara intocmirea declaratiilor vamale de export;

- prestarile de servicii, inclusiv transportul si prestarile accesorii transportului,legate direct de operatiunile mentionate la punctele anterioare.

Prestatorul serviciilor justifica scutirea de T.V.A. pe baza contractelor incheiate cu beneficiarii serviciilor si alte documente specifice care atesta efectuarea prestarii de servicii si legatura directa cu acele operatiuni scutite.

ATENTIE!

Acest regim de scutire nu se aplica bunurilor care sunt livrate pentru utilizare sau consum in Romania, inclusiv in antrepozitul vamal, zona libera sau in portul liber, sau care raman in Romania la schimbarea regimului vamal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Martie 2006


Votati articolul "3.2. Operatiuni scutite cu drept de deducere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Control incrucisat firma lichidata

Intrebare: Pe data de 27.03.2015 s-a dat sentinta de lichidare a societatii.Inainte de lichidare s-a facut control de fond de la ANAF.Pe 2.04.2015 m-a sunat un angajat ANAF si mi-a comunicat ca,trebuie sa faca un control incrucisat legat de o firma la care apare diferente pe 394,iar un altul de pe raza altui judet sa-i trimit copii dupa boderourile de achizitie pe ultimii patru ani legat de o persoana fizica.Mentionez ca,in urma lichidarii societatii s-a platit integral suma datorata ANAF si in urma controlului nu au fost trasate masuri de indeplinit.Ce trebuie sa fac?Se mai poate face control incrucisat?Mai pot sa trimit coppiile de pe borderourile solicitate?Odata cu inceperea lichidarii mi s-a ridicat dreptul de administrare.Mai am vreo obligatie fata de firma ,terti,anaf alte organe?

Raspuns: Daca procedura este inchisa puteti trimite hotararea judecatoreasca.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: fl*****
Va rog sa-mi explicati si mie ce inseamna "scutit cu drept de deducere".Suntem o firma de transport marfa extern, la inceput de drum si nu intelegem unele notiuni!Va multumim!
Data adaugarii: 08-Iun-2012
Postat de: de*****
Buna ziua, Suntem o firma de transport platitoare de tva. Am facut un transport din romania catre albania unei firme din romania. Aceasta firma doreste sa-i facturam valoare transportului cu scutire cu drept de deducere la TVA conf Legea 571/2003 in colaborare cu H.G 242/2004 Comanda este a unei firme din romania. Va rog sa-mi spuneti daca se poate face aceasta facturare. Multumesc
Data adaugarii: 12-Mar-2012
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Stampila devine istorie de la 1 iulie 2015

    • Reprezentantii mediului de afaceri continua sa ceara aplicarea unor masuri de simplificare a modului in care functioneaza procedurile fiscale si cer reguli mai simple cand vine vorba de Codul fiscal. In acest context, Ministerul Finantelor Publice a promis eliminarea stampilei incepand cu 1 iulie 2015. "Odata cu acest nou Cod Fiscal, zona de fiscalitate e cumva acoperita. Cred ca pasul logic urmator ar fi cel al simplificarii administrative. Aici vorbim de lucruri ext...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X