"Universitatile se clasifica in trei categorii: universitati centrate pe educatie, care au numai pregatire de licenta, universitati de educatie si cercetare stiintifica sau universitati de educatie si creatie artistica, care au licenta si masterat si universitati de cercetare avansata si educatie, care au licenta, masterat si doctorat", a declarat pentru MEDIAFAX secretarul de stat in MECTS, Catalin Baba.
Odata cu clasificarea universitatilor incepe si ierarhizarea domeniilor de studii, numai ca aceasta din urma ar putea dura pana in 2014.
In 31 mai, o echipa de experti ai AUE va aveni la Bucuresti pentru clasificarea universitatilor, expertii urmand sa evalueze datele transmise de catre unitatile de invatamant superior. In cazul in care o institutie de invatamant s-a clasat, intentionat, intr-o categorie superioara celei reale ar putea fi sanctionata, conform legii educatiei, pentru declaratii false si inducerea in eroare a publicului, a mai spus secretarul de stat pentru invatamant superior .
"Metodologia de evaluare porneste de la principiul autonomiei universitare, fiecare institutie asumandu-si o anumita misiune care o plaseaza intr-una dintre categoriile anuntate. In final, clasificarea universitatilor este rezultatul unui proces de autoevaluare si evaluare. Decizia privind clasificarea unei universitati intr-o categorie anumita este rezultatul exclusiv al evaluarii externe si comparative. In consecinta, organizarea programelor de studii, finantarea din fonduri publice si tipurile de diplome emise de o universitate sunt dependente in mod exclusiv de pozitionarea universitatii intr-o categorie sau alta", a explicat secretarul de stat.
Acesta a spus insa ca procesul de evaluare cu scopul clasificarii universitatilor nu reprezinta in niciun fel un proces de ierarhizare a institutiilor de invatamant superior din Romania.
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Obiectivul asumat este ca, prin intermediul sau, universitatile sa aiba posibilitatea de a-si identifica mai bine pozitia in cadrul mediului universitar, social - economic sau cultural si de a-si concentra mai bine resursele pentru a-si indeplini cu eficienta misiunea asumata si pentru a raspunde nevoilor reale ale beneficiarilor directi si indirecti ai educatiei si formarii profesionale, a precizat Catalin Baba.