Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
HoReCa

Pentru Asociatiile de proprietari: ati uitat sa depuneti bilantul?

Unele asociatii de proprietari au "uitat" sa-si depuna bilantul contabil la primarie. Acestea sunt obligate, conform HG nr. 1.588/2007, ca pana la finele lunii martie sa depuna la Serviciul asociatii situatia cu activul si pasivul pe anul anterior. Numai ca nu putine au fost asociatiile de proprietari care au fost cuprinse de amnezie si au uitat cu desavarsire de bilant.

Reprezentantii acestora, desi au ceva vechime in domeniu, au „uitat“ sa-si puna la punct activitatea financiar-contabila, cu toate ca din martie pana in mai s-au scurs aproape doua luni. Altii, „coplesiti“ de cate nereguli au prin documentele contabile, nu s-au mai obosit sa intocmeasca un bilant.

Inspectorii primariei au luat la puricat si activitatea asociatiilor care au uitat de bilant si, cum era de asteptat, au gasit o serie de nereguli in registrele de casa, din care cauza nici nu si-au prezentat bilantul contabil pentru anul 2010.
„Lista asociatiilor care nu si-au depus bilantul contabil este lunga. Spre surpriza inspectorilor, reprezentantii acestor asociatii au motivat ca au uitat de bilant. Multi au omis aceasta obligatie din cauza neregulilor din contabilitate.

In Craiova, spre exemplu, in aceasta situatie se gasesc peste zece asociatii deja controlate, iar alte asociatii aflate intr-o situatie asemanatoare urmeaza sa fie supuse unor astfel de controale. Pentru alte asociatii de proprietari din Craiova, nici Adunarea Generala, care trebuie si ea tinuta in primele trei luni ale anului, nu este atat de importanta si prin urmare nici nu au tinut-o.

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii



„Sunt asociatii care nu si-au tinut adunarile generale, nu au depus la noi bilantul contabil. Bineinteles ca aceste asociatii de proprietari au fost verificate cu prioritate de catre inspectorii nostri. Presedintii acestor asociatii au primit amenzi de peste 500 de lei fiecare pentru neindeplinirea acestor atributiuni. Amendati au fost si reprezentantii asociatiilor care nu au depus bilantul contabil in termenul legal“, a precizat Carmen Licu, purtatorul de cuvant al Primariei Craiova.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Mai 2011


Votati articolul "Pentru Asociatiile de proprietari: ati uitat sa depuneti bilantul?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce pasi pentru incheiere Contract cu avocati

Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema
pentru ca nu stiu cum sa o rezolv:

- institutia noastra doreste sa incheie un Contract de asistenta juridica cu o casa de avocatura
in vederea reprezentarii institutiei noastre in fata instantelor judecatoresti
intr-un dosar penal de o mare complexitate.
- s-a facut o Nota de justificare in acest sens de catre un salariat al institutiei noastre.
- la aceasta data, cand se doreste incheierea unui asemenea Contract,
institutia nu are bani alocati in buget pentru acest scop
- suntem o institutie publica subordonata Consiliului Judetean
- Consiliul Judetean ne-a transmis printr-o adresa ca:
"pentru solicitarea si aprobarea unei rectificari /virari bugetare
este necesara estimarea valorica a serviciilor de asistenta juridica".

1. - Va rog sa imi spuneti cum se procedeaza ?....
cum se face acea estimare ?
Ce trebuie sa facem ?

Ne adresam caselor de avocati si solicitam oferte de pret ?
Nimeni, nici un avocat pe care l-am contacta
nu cunoaste dosarul, complexitatea acestuia si
nu poate spune cat sa ceara ( ce onorariu ), pe ce perioada,....
Cum putem estima valoarea contractului, in raport de ce elemente ?

2. - Daca vom estima o valoare, iar serviciile vor fi costa mai mult ?
Mai putem cere ulterior o suplimentare de buget in acelasi scop ?
Ce pasi sunt de urmat ?

Ce sfaturi imi puteti da ?


Raspuns: Cel mai bine este sa contactati persoana care se ocupa de achizitiile publice ale ordonatorului de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Mai 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • 20 de criterii noi de la ANAF pentru inregistrarea unei firme in scopuri de TVA

    • ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de crae tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA. Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". De retinut ca formularul 088 se depune de catre soc...» citeste mai departe aici

  • Unele modificari privind cota redusa de TVA se aplica din august 2015

    • In ce priveste extinderea aplicarii cotei reduse de TVA de 9 la suta, reluam o parte din prevederile potrivit carora, de la 1.06.2015, se aplica cota redusa de TVA de 9% si pentru livrarea urmatoarelor bunuri: - alimente, inclusiv bauturi, cu exceptia bauturilor alcoolice, destinate consumului uman si animal, animale si pasari vii din specii domestice, seminte, plante si ingrediente utilizate in prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau inlocui...» citeste mai departe aici

  • Securitatea sociala a lucratorilor detasati in Romania din spatiul comunitar

    • Securitatea sociala a lucratorilor detasati in Romania din spatiul comunitar este supusa  prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 si Regulamentul de punere in aplicare (CE) nr. 987/2009. Potrivit acestor regulamente, lucratorii care se deplaseaza pe teritoriul Uniunii Europene trebuie sa faca obiectul unei singure legislatii in materie de securitate sociala respectiv, locul unde se desfasoara activitatea. Prin urmare, in cazul u...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de 220.000 lei. Ce declaratii se depun?

    • In cazul urmator, o societate cu datele de mai sus la 30.06.2015 are o cifra de afaceri de 28.000 lei depasind plafonul de TVA.  In perioada 1-10 iulie s-a depus declaratia 010 pentru depasire plafon si inregistrare ca platitor de TVA incepand cu 01.08.2015. S-a procedat corect? Depunerea declaratiei cod 010 nu este suficienta pentru inregistrarea in scopuri de TVA, fiind necesara completarea si depunerea formularului cod 088. Astfel, incepand cu anul 2015, pentru inr...» citeste mai departe aici

  • Retragere de la plata TVA. In ce conditii se poate efectua?

    • Analiza de mai jos aduce in prim-plan un P.F platitor de TVA din 2014 prin optiune, care in anii 2014-2015 a avut achizitii intracomunitare pentru care a beneficiat de taxare inversa. Vom vedea daca poate depune cerere de scoatere de la TVA, in cursul anului 2015, intrucat nu depaseste 220.000 lei. Potentialii clienti vor fi persoane fizice care nu-si deduc TVA-ul. Se mentioneaza ca in patrimoniul PF-ului sunt mijloace fixe (echipamente agricole achizionate cu subventii prin fo...» citeste mai departe aici

  • Scurte declaratii privind rectificarea bugetara si investitiile publice. Cum arata viitorul?

    • Comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Cretu, a facut recent mai multe declaratii referitoare la administratia publica, programele finantate prin fonduri europene si investitiile publice eficiente si necesare. Astfel, intr-un interviu acordat recent, comisarul a fost intrebat cum vede parcursul european al Romaniei, cu actualul ritm de dezvoltare a infrastructurii, in contextul in care, potrivit Agerpres, "Consiliul Fiscal a avizat pozitiv rectificarea bugetara in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X