Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Pentru Asociatiile de proprietari: ati uitat sa depuneti bilantul?

Unele asociatii de proprietari au "uitat" sa-si depuna bilantul contabil la primarie. Acestea sunt obligate, conform HG nr. 1.588/2007, ca pana la finele lunii martie sa depuna la Serviciul asociatii situatia cu activul si pasivul pe anul anterior. Numai ca nu putine au fost asociatiile de proprietari care au fost cuprinse de amnezie si au uitat cu desavarsire de bilant.

Reprezentantii acestora, desi au ceva vechime in domeniu, au „uitat“ sa-si puna la punct activitatea financiar-contabila, cu toate ca din martie pana in mai s-au scurs aproape doua luni. Altii, „coplesiti“ de cate nereguli au prin documentele contabile, nu s-au mai obosit sa intocmeasca un bilant.

Inspectorii primariei au luat la puricat si activitatea asociatiilor care au uitat de bilant si, cum era de asteptat, au gasit o serie de nereguli in registrele de casa, din care cauza nici nu si-au prezentat bilantul contabil pentru anul 2010.
„Lista asociatiilor care nu si-au depus bilantul contabil este lunga. Spre surpriza inspectorilor, reprezentantii acestor asociatii au motivat ca au uitat de bilant. Multi au omis aceasta obligatie din cauza neregulilor din contabilitate.

In Craiova, spre exemplu, in aceasta situatie se gasesc peste zece asociatii deja controlate, iar alte asociatii aflate intr-o situatie asemanatoare urmeaza sa fie supuse unor astfel de controale. Pentru alte asociatii de proprietari din Craiova, nici Adunarea Generala, care trebuie si ea tinuta in primele trei luni ale anului, nu este atat de importanta si prin urmare nici nu au tinut-o.

Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare
Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare

Vezi detalii

 Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



„Sunt asociatii care nu si-au tinut adunarile generale, nu au depus la noi bilantul contabil. Bineinteles ca aceste asociatii de proprietari au fost verificate cu prioritate de catre inspectorii nostri. Presedintii acestor asociatii au primit amenzi de peste 500 de lei fiecare pentru neindeplinirea acestor atributiuni. Amendati au fost si reprezentantii asociatiilor care nu au depus bilantul contabil in termenul legal“, a precizat Carmen Licu, purtatorul de cuvant al Primariei Craiova.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Mai 2011


Votati articolul "Pentru Asociatiile de proprietari: ati uitat sa depuneti bilantul?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cand se acorda cele 3 zile pt. decesul mamei si cum i se platesc ?

Intrebare: Buna dimineata !
Va rog foarte mult sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

Cand se acorda cele 3 zile pt. decesul mamei si
cum i se platesc ?

In Regulamentul Intern ( R.I.) al institutiei noastre publice se prevede ca:
Art.54. În cazul unor evenimente familiale deosebite personalul are dreptul, în condiţiile legii, la zile libere plătite, care nu se includ în durata concediului de odihnă, după cum urmează:
c) decesul soţului sau al unei rude de gradul I (decesul copilului, părinţilor, socrilor - 3 zile.

Unui coleg i-a decedat mama la data 31.12.2014.
Perioada in care colegul avea dreptul sa beneficieze de cele 3 zile libere platite
a cazut intr-o perioada in care nu se lucra,
respectiv in zilele 31.12.2014 - 03.01.2015.
Sărbătorile legale stabilite prin Codul Muncii sunt si: 1 şi 2 ianuarie.

Colegul doreste insa sa beneficieze de cele 3 zile
( care cadeau in perioada in care nu se lucra )
abia acum, in zilele de 26.02.2015 - 28.02.2015.

Se poate asa ceva ?
Care ar fi articolul de lege
care ar da voie sau nu la asa ceva ?

I se vor plati sau nu acele zile ?
Fiind o institutie publica
in care acele zile nu s-au lucrat,
daca ar fi luat cele 3 zile in perioada 31.12.2014 - 03.01.2015
s-ar fi platit ?

Raspuns: Pentru decesul unei persoane din familie se acorda trei zile libere conform legii. Acestea ar trebui...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Mai 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X