Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

TVA si impozit pe profit de plata suplimentar

inregistrari contabiletvaimpozit pe profittva de platacheltuieli
Problema:
La ce rand din decontul de TVA se inregistreaza TVA de plata suplimentara stabilita de inspectia fiscala?

Dar impozitul pe profit suplimentar stabilit de inspectia fiscala pentru anul 2009, se inregitreaza in declaratia 100?
Ce inregistrari contabile se fac?
635=4426 ?
635=441 ?

Solutie:
Diferentele de impozit pe profit, TVA si majorari de intarziere pentru anul 2009 se vor inregistra prin urmatoarea formula contabila :

117 Rezultat reportat=%

441 Impozit profit

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii




4481 Alte datorii fata de bugetul statului -majorari

4423 TVA de plata

Diferentele stabilite in urma unui control fiscal se inregistreaza in luna in care s-a incheiat actul administrativ fiscal, iar pentru diferentele din anul respectiv se vor face urmatoarele inregistrari contabile:

691 Cheltuieli cu impozitul pe profit = 441 Impozitul pe profit

6581 Despagubiri, amenzi si penalitati = 4481 Alte datorii fata de bugetul statului - analitic majorari

635(6581) Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate = 4423 TVA de plata

Conform art. 84 din Codul de procedura fiscala coroborat cu prevederile pct. 81.1 din HG 1050/2004 , declaratiile fiscale pot fi corectate de catre contribuabili, din proprie initiativa, ori de cate ori constata erori in declaratia initiala, prin depunerea unei declaratii rectificative la organul fiscal competent.

In fapt, diferentele suplimentare de plata stabilite de catre organele de inspectie fiscala reprezinta modalitatea de corectare a deficientelor constate generate de nerespectarea legislatiei fiscale in vigoare in perioada supusa verificarii prin emiterea deciziilor de impunere.

Se depun declaratii rectificative in timpul unui control fiscal , numai daca sunt impuse prin emiterea unei Dispozitii de masuri de catre organele de control.

Potrivit art. 5 din OPANAF 101/2008, sumele inscrise in declaratii nu cuprind diferentele de impozite, taxe sau contributii stabilite prin deciziile emise de organul fiscal ca urmare a actiunilor de inspectie fiscala.

Diferentele suplimentare de plata stabilite ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal reprezinta cheltuieli nedeductibile d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil, indiferent de natura acestora: impozit pe profit, TVA, accize, impozit pe venituri persoane nerezidente. Acelasi regim fiscal il au si accesoriile aferente diferentelor de plata.

Asadar nu aveti obligatia depunerii declaratiilor rectificative pentru impozitul pe profit .

Diferentele de TVA de plata stabilite de organele de inspectie fiscala prin decizie comunicata si neachitate pana la data decontului de TVA se completeaza la rd.34 din decontul de TVA (300).

In cazul in care ati emis facturi de corectie catre beneficiari, in urma inspectiei fiscale astfel cum este prevazut la art. 159 alin. (3) din Codul fiscal , aceste facturi se evidentiaza intr-o rubrica separata din jurnalul pentru vanzari, conform pct. 81.1 alin.(4) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal si se vor mentiona in decontul de taxa (300) la sectiunea "Facturi emise dupa inspectia fiscala, conform art. 159 alin. (3) din Codul fiscal".
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Mai 2011


Votati articolul "TVA si impozit pe profit de plata suplimentar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu niste sfaturi cum sa procedam corect in urmatorul caz:

- directorul institutiei a desemnat o comisie de inventariere
- gestionarul nu va putea fi prezent la acea inventariere si vrea ca sa fie inlocuit de un alt coleg.
Gestionarul vrea sa faca o cerere scrisa directorului institutiei in acest sens,
prin care sa arate ca cei 2 salariati, gestionarul si inlocuitorul, sunt de acord cu acest lucru.
In OMFP nr.2861/2009, in Norme la art.8 lit.g se spune ca:
Daca gestionarul nu se prezinta nici de aceasta data la locul, data si ora fixate,
inventarierea se efectueaza de catre comisia de inventariere n prezenta reprezentantului
sau legal sau a altei persoane, numita prin decizie scrisa, care sa l reprezinte pe gestionar.

Va rog frumos sa imi spuneti ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?
Va fi suficienta o simpla cerere si un acord al celor 2 salariati
depuse la registratura institutiei, catre director spre aprobare ?
sau trebuie o Imputernicire facuta la Notariat in acest sens ?

Raspuns: Va multumesc enorm de mult pentru sfaturi !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Mai 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X