email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrari Contabile: vanzarile "la oferta" sistem 2+1 gratuit

inregistrare contabilapromotieinregistrare vanzare bunuri

Intrebare: Cum evidentiaza o societate comerciala din punct de vedere contabil, fiscal (impozitul pe profit, TVA si cum se factureaza ca si repere pe factura), juridic privind stimularea vanzarilor prin formula: la doua produse cumparate primesti un produs gratuit in cazul comertului cu amanuntul cat si a comertului cu ridicata?

 

Raspuns: -    In opinia noastra inregistrarea vanzarii de bunuri se fectueaza prin articolele:

 

4111 “Clienti” = 707 “ Venituri din marfuri”
4111 ”Clienti” = 4427 “TVA colectat”
607” Cheltuieli cu marfurile” = 371 “Marfuri” pentru scaderea din gestiune a marfurilor vandute cu o suma de bani;
si 623 “Cheltuieli cu reclama si publicitate” = 371 “ Marfuri” pentru podusul acordat in mod gratuit.

 

-    Dorim sa detaliem comportamentul fiscal al acestei ultime cheltuieli.

 

-    Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal , se includ in categoria cheltuielilor de reclamă si publicitate şi bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor, astfel consideram aceasta cheltuiala deductibila fiscal la determinarea impozitului pe profit.

 

-    Conform art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal , nu constituie livrare de bunuri acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme, astfel consideram ca la acordarea bunurilor in mod gratuit nu se colecteaza TVA.

 

-    In plus, conform art. 145 alin. (3) din Codul fiscal , societatea nu are obligatia sa ajusteze TVA dedus initial la achizitia bunurilor, daca cumpararea a fost supusa TVA.

 

-    Amintim si prevederea stabilita din normele pentru art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal , ce stabileste urmatoarele conditii, pentru operatorul economic:

 

1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau

 

2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate clientului;

 

b) bunurile acordate in scop de reclama cuprind, fara a se limita la acestea, bunurile oferite in mod gratuit ca mostre in cadrul campaniilor promotionale, pentru incercarea produselor, pentru demonstratii la punctele de vanzare;

 

-    Astfel, chiar daca nu este agreat din punctul de vedere al politicilor de vanzari  si nu se intalneste uzual in practica, reglementarea fiscala stabileste ca trebuie sa existe o dovada ca bunurile au ajuns la client. Altfel spus, confirmarea clientului pe un document de livrare consta justificarea utilizarii bunurilor in campanii de reclama si publicitate.

 

-    Astfel sunt mai multe posiblitati:
- se factureaza produsul cu valoare zero – cu explicatia bun acordat in mod gratuit
-    se intocmeste un inscris prin care se preda clientului bunul etc.

 

-    Evident aceste documente trebuie sa fie nominale si consideram ca sunt aplicabile atat produselor acordate persoanelor fizice cat si celor juridice.

 

-    Din punctul de vedere al reglementarilor juridice aplicabile acestei structuri comerciale, consideram ca societatea trebuie sa respecte OUG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor pe piata.

 

-    Desigur ca unele prevederi le putem amintii noi:
-vanzarea sa nu fie sub costurile de achizitie sau productie;
-se pot vinde sub costuri in cazurile expres enuntate de actul normativ;
-trebuie utilizata formularistica si conditiile suplimentare stabilite de norma metodologica pentru acest act normativ.

 

Ca si incheiere, consideram ca puteti efectua aceste vanzari, la care se aplica tratamentul fiscal anterior, iar organizarea comerciala a vanzarii trebuie sa tina cont de conditiile  OUG nr. 99/2000.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare contabilapromotieinregistrare vanzare bunuri


Data aparitiei: 23 Mai 2011

Votati articolul "Inregistrari Contabile: vanzarile "la oferta" sistem 2+1 gratuit":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X