email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventarierea - operatiune premergatoare inchiderii bilantului

inventarbilantcomisia de inventariereobiectul inventarieriigeatiune
(OMFP nr. 2861/2009, MO nr. 704 din 20 octombrie 2009)

Inventarierea = Stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii obtinute de o entitate, cu orice titlu, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale.

Cine efectueaza operatiunea de inventariere?

- Comisiile de inventariere numite prin decizie scrisa;
- Raspunderea revine administratorului, ordonatorului de credite;
- In cazul entitatilor fara salariati, operatiunea de inventariere se efectueaza de catre administratori;
- Particularitate: Efectuarea inventarierii si evaluarea elementelor inventariate pe baza de contracte de prestari de servicii. Comisiile de inventariere numite prin decizie scrisa;
- In cazul entitatilor cu un numar redus de salariati inventarierea poate fi efectuata de o singura persoana.Raspunderea revine administratorului, ordonatorului de credite;

In functie de marimea entitatii si complexitatea gestiunilor entitatii trebuie sa se stabileasca:

Gestiunile care fac obiectul inventarierii;
- comisia centrala, dupa caz, comisiile de inventariere sau alte persoane cu atributii in domeniu;

Persoanele calificate care au raspunderi privind evaluarea la inventar;
- regulile cu privire la inventarierea bunurilor specifice (constructii si echipamente speciale; investitii in curs etc)
- procedurile de regularizare in situatia in care o inventariere efectuata in cursul anului este aprobata sa devina inventariere anuala;
- procedurile de inventariere si evaluare a creantelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
procedurile de valorificare a rezultatelor inventarierii

Limite:
Nu pot face parte din Comisie (gestionarii depozitelor, contabilii gestiunilor,  auditorii interni,  auditorii statutari)
Inlocuirea membrilor comisiei se poate face numai prin decizie interna scrisa.

Masuri ce trebuie luate de comisia de inventariere:
- declaratia scrisa a gestionarului;
- sa identifice toate locurile de depozitare a bunurilor ce trebuie inventariate;
- sa asigure securitatea spatiilor de depozitare pe perioada intreruperii inventarierii;
- sa bareze si sa semneze fisele de magazie la ultima operatiune;
- sa verifice situatia casieriei;
- sa controleze daca toate instrumentele si aparatele de masura sau cantarire au fost verificate si sunt in stare de functionare

Detaliile cu privire la efectuarea inventarierii pe feluri de active (necesare la elaborarea procedurilor de inventariere pe categorii de elemente, actualizari privind inventarierile din timpul anului)

Precizarea expresa a elementelor ce trebuie cuprinse in listele de   inventariere (semnaturi, completarea, )

Stabilirea rezultatelor inventarierii si reflectarea lor in contabilitate (comparatii scriptic/faptic, regularizarea diferentelor, compensarea lipsurilor si plusurilor, responsabilitati)
- Propunerile din procesul verbal de inventariere se prezinta administratorului in 7 zile lucratoare de la incheierea operatiunilor de inventariere. Administratorul decide la solutionarea propunerilor cu avizul conducatorului de la departamentul economic si de la cel juridic.
- Rezultatele inventarierii se inscriu in registrul inventar, adaptat in functie de specificul activitatii.
- Rezultatele inventarierii  se inregistreaza in evidenta in 7 zile lucratoare de la data aprobarii procesului-verbal de catre administrator.

Bilantul se intocmeste pe baza balantei de verificare intocmite la finele periodei si pe baza registrului-inventar

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarbilantcomisia de inventariereobiectul inventarieriigeatiune


Data aparitiei: 25 Mai 2011

Votati articolul "Inventarierea - operatiune premergatoare inchiderii bilantului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X