email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Determinare cost de productie

cost de productiecosturimaterialecheltuielifurnizorivenituri
Societatea A produce paine ambalata in ambalaj de polipropilena, dupa  cum urmeaza:
- in sectia 1 se produce painea
- in sectia 2 se efectueaza ambalarea si inscriptionarea produselor.

In exemplul nostru, vom determina costul de productie in sectia 1.

Conform fisei tehnologice pentru acest produs, la fabricarea unei tone de paine se inregistreaza urmatoarele materii prime:
- 800 kg faina
- 150 l apa
- 30 kg drojdie
- 20 kg sare

Intr-o luna, societatea inregistreaza urmatoarele costuri:
- Consum faina (materie prima)  
601 Cheltuieli cu materii prime = 301 Materii prime   20.000 lei

- Consum apa potabila introdusa in coca
605 Cheltuieli cu energia si apa = 401 Furnizori  1.000 lei

- Consum drojdie (materie auxiliara)
6021 Cheltuieli cu materiale auxiliare = 3021 Materiale auxiliare 3.000 lei

- Consum sare (alte materiale consumabile)
6028 Cheltuieli cu materiale consumabile = 3028 Materiale consumabile 2.000 lei

- Consum gaze naturale la cuptorul in care se face painea constatate conform contor
605 Cheltuieli cu energia si apa = 401 Furnizori  5.000 lei

- Salarii 2 muncitori panificatie
641 Cheltuieli cu salariile personalului = 421 Personal - salarii datorate 6.000 lei

- Asigurarile sociale
645 Cheltuieli privind asigurarile si protectia sociala = 431 Asigurarile sociale 1.800 lei

- Total cheltuieli = 38.800 lei

Societatea inregistreaza si urmatoarele costuri:
- Amortizarea cuptorului de paine  6811 = 2813 cu suma de 200 lei
- Amortizarea mijloacelor de transport 6811 = 2813 cu suma de 300 lei
- Salarii directori 641 = 421 cu suma de 4.000 lei
- Amenda DSV 6581 = 446 cu suma de 2.000 lei
- Energie electrica pentru birouri 605 = 401 cu suma de 500 lei.

Obligatia profesionistului contabil este determinarea costului de productie avand in vedere intreaga structura a cheltuielilor inregistrata de unitate. Prin urmare, in afara cheltuielilor din retetar in cazul nostru se necesita inregistrarea in valoarea costului de productie a amortizarii cuptorului de paine, singurul echipament de productie ce participa la obtinerea painii.

Astfel, costul nostru de productie este format din cheltuiala din retetar plus amortizarea cuptorului: 38.800 lei + 200 lei = 40.000 lei.

Costul unitar de productie a unui kg de paine este de 40 lei.

Presupunem ca intreaga productie s-a realizat in data de 30 iunie 2010. Inregistrarea in evidenta contabila a costului de productie din sectia 1 se face prin articolul contabil:
331 Produse in curs de executie = 711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse  40.000 lei

Astfel se observa ca pe parcursul lunii iunie toate costurile de productie din clasa 6 se neutralizeaza prin inregistrarea venitului din contul 711.

Se observa incidenta fiscala a fenomenului de stocaj al costului.

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cost de productiecosturimaterialecheltuielifurnizorivenituri


Data aparitiei: 31 Mai 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Determinare cost de productie":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 55 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X