Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice

In Monitorul Oficial nr. 396, a fost publicat Ordinul pentru modificarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora


Ordinul 2014 din 19 mai 2011 (Ordinul 2014/2011)

pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora

Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii



Art. I. -
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La capitolul I, denumirea literei A se abroga.

2. Articolele 1-11 vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. -
(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor;
b) la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege.

(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta cu confirmare de primire. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta.

(3) Prin organ fiscal competent se intelege organul fiscal prevazut la art. 33 sau 36 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala.

(4) In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal prevazut la art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In scopul eliberarii certificatului de atestare fiscala, organele fiscale competente colaboreaza in vederea stabilirii situatiei fiscale reale. In acest scop, organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla sediul activitatii/locul de desfasurare a activitatii principale comunica organului fiscal competent pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala informatiile solicitate cel mai tarziu in ziua urmatoare primirii solicitarii.

(5) Certificatul de atestare fiscala se semneaza de catre conducatorul organului fiscal emitent.

Art. 2. -
Eliberarea certificatului de atestare fiscala este supusa taxelor extrajudiciare de timbru, conform reglementarilor legale in vigoare, cu exceptia cazului in care acesta se elibereaza la solicitarea autoritatilor publice sau din oficiu, de organul fiscal.

Art. 3. -
In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal competent verifica:
a) dosarul fiscal al contribuabilului;
b) fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului;
c) existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
d) existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala note de compensare/restituire.

Art. 4. -
(1) Daca organul fiscal constata ca nu au fost depuse de catre contribuabil declaratiile fiscale, acesta instiinteaza contribuabilul privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale, potrivit prevederilor art. 83 din Codul de procedura fiscala. In acest caz, termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscala se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data transmiterii instiintarii si data depunerii declaratiilor fiscale sau data comunicarii deciziei de impunere din oficiu.

(2) In situatia in care organul fiscal constata ca, anterior depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, contribuabilul a fost instiintat cu privire la depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale, acesta emite si comunica decizia de impunere din oficiu pana la emiterea certificatului de atestare fiscala, daca s-a implinit termenul de 15 zile de la instiintarea contribuabilului. Daca termenul de 15 zile se implineste dupa data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, termenul de eliberare a certificatului se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data depunerii cererii si data depunerii declaratiilor fiscale sau data comunicarii deciziei de impunere din oficiu, dupa caz.

(3) Organul fiscal emite si inregistreaza in evidenta fiscala, potrivit procedurilor legale, notele de compensare in toate cazurile in care exista decizii de rambursare aprobate sau, dupa caz, documentatia aprobata pentru solutionarea cererii de restituire, cu incadrarea in termenul prevazut de lege pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Art. 5. -
(1) Certificatul de atestare fiscala cuprinde 4 sectiuni, respectiv:
a) sectiunea A «Obligatii de plata»;
b) sectiunea B «Sume de rambursat/restituit»;
c) sectiunea C «Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile»;
d) sectiunea D «Alte mentiuni».

(2) La sectiunea A se inscriu:
a) totalul obligatiilor fiscale principale si sumelor stabilite de alte organe competente si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, exigibile la datele prevazute de art. 112 din Codul de procedura fiscala;
b) totalul obligatiilor fiscale accesorii, exigibile la datele prevazute de art. 112 din Codul de procedura fiscala.

(3) La sectiunea A nu se cuprind:
a) obligatiile fiscale esalonate la plata, cu exceptia ratelor neachitate la termenele stabilite in graficul de esalonare la plata;
b) sumele reprezentand creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale, a caror executare este suspendata in conditiile art. 14 si 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sumele reprezentand amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plangeri in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) obligatiile cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara, aprobat de catre judecatorul-sindic.

(4) La sectiunea B se inscriu:
a) totalul sumelor negative solicitate la rambursare prin deconturile de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare, in curs de solutionare si pentru care nu a fost emisa decizie de rambursare;
b) totalul sumelor solicitate a fi restituite prin cereri de restituire, in curs de solutionare.

(5) Sumele inscrise la sectiunile A si B pot fi detaliate pe tipuri de obligatii/deconturi de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare in curs de solutionare/cereri de restituire in curs de solutionare, la solicitarea contribuabilului. In acest caz, informatiile se inscriu la sectiunea D.

(6) La sectiunea C se inscriu:
a) diferenta dintre obligatiile de plata cuprinse la sectiunea A si sumele mentionate la sectiunea B;
b) totalul obligatiilor bugetare de plata in ultimele 12 luni.

(7) Informatiile din sectiunea C se completeaza numai daca solicitantul certificatului de atestare fiscala mentioneaza expres acest lucru in cererea/adresa sa.

(8) La sectiunea D se inscriu informatiile prevazute la alin. (5), precum si orice alte informatii relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare.

Art. 6. -
In sensul art. 112 din Codul de procedura fiscala, exigibilitatea obligatiilor fiscale este cea prevazuta la art. 116 alin. (5) din Codul de procedura fiscala.

Art. 7. -
In certificatul de atestare fiscala se inscriu, obligatoriu, numarul de inregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare, numele si prenumele conducatorului organului fiscal.

Art. 8. -
(1) Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care:
a) un exemplar se comunica solicitantului sau, dupa caz, noului organ fiscal competent, in situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. c);
b) un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.

Art. 9. -
Se aproba modelul si continutul formularelor:
a) «Certificat de atestare fiscala», cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazut in anexa nr. 1;
b) «Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala», cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazut in anexa nr. 2.

Art. 10. -
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor de la art. 9 sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 11. -
(1) In cazul contribuabililor mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care solicita eliberarea certificatului de atestare fiscala prin mijloace de transmitere la distanta, organul fiscal competent emite certificatul de atestare fiscala si il comunica contribuabilului in aceeasi modalitate. In acest caz, contribuabilul imprima, pe suport hartie, certificatul de atestare fiscala si il prezinta administratiei finantelor publice in a carei raza teritoriala acesta isi are domiciliul fiscal, in vederea certificarii pentru conformitate cu originalul. Certificarea se efectueaza prin semnarea de catre conducatorul administratiei finantelor publice si aplicarea stampilei.

(2) Organul fiscal prevazut la alin. (1) indeplineste procedura de certificare dupa vizualizarea, in baza de date centrala, a formei electronice a certificatului de atestare fiscala."
3. Articolele 12-14 se abroga.
4. La capitolul I, litera B continand articolele 15-30 se abroga.
5. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integranta din prezentul ordin.
6. Anexele nr. 4-8 se abroga.

Art. II. -
Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscala, in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor in vigoare la data depunerii cererii.

Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.

--

Bucuresti, 19 mai 2011.
Nr. 2.014.

*******

ANEXA Nr. 11)
Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 752/2006)
___________
1)Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.


CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA

Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice sau 90 de zile de catre persoanele fizice.

Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759
Cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.21.99

*

ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 752/2006)

CERERE
de eliberare a certificatului de atestare fiscala

Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759

Cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99

*

ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 752/2006)

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor

1. Certificat de atestare fiscala
1. Denumire: Certificat de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.21.99
3. Format: A4/t1
4. Se tipareste: fata-verso.
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: la atestarea situatiei fiscale a contribuabililor.
7. Se intocmeste in: doua exemplare. La cererea contribuabilului pot fi emise mai multe exemplare. de: organul fiscal.
8. Circula:
- un exemplar (sau mai multe) la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal competent.
9. Se pastreaza: un exemplar la dosarul fiscal al contribuabilului.
2. Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala
1. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.25.99
3. Format: A4/t1
4. Se tipareste in: un exemplar. Se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: la eliberarea certificatului de atestare fiscala.
7. Se intocmeste in: un exemplar; de: contribuabil sau de catre imputernicit.
8. Circula: la organul fiscal.
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Iunie 2011


Votati articolul "Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

In ce conditii o fundatie devine platitoare de tva

Intrebare: O fundatie are la data de 31.12.2014 , total venituri, astfel:
RODEP Fundatie

Balanta de verificare

01.12.2014-31.12.2014

Sume precedente Sume totale
Cont Denumirea contului
Debitoare Creditoare
704 VEN. DIN SERVICII PRESTATE 126,006.22
7312V. DIN CONTRIBUTIILE MEMBRILOR SI SIMPATIZANTILOR 76,623.32

7331 V. DIN DONATII 83,605.00
7332 V. DIN SUMELE SAU BUNURILE PRIMITE PRIN SPONSORIZARE 273290.34
7341 V. DIN DOB.LE DIN PLASAREA DISP. DIN AFSP 7,636.93
7651 VEN. DIN DIFERENTE FAVORABILE DE CURS VALUTAR 4753.67
Total sume clasa 7 571,915.48
Totaluri: 571,915.48
Nu trebuia sa devina platitoare de TVA?

Raspuns: Trebuie sa aveti in vedere faptul ca este o organizatie fara scop patrimonial, si nu o societate...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X