Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice

certificat de atestare fiscalaCodul de procedura fiscala
In Monitorul Oficial nr. 396, a fost publicat Ordinul pentru modificarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora


Ordinul 2014 din 19 mai 2011 (Ordinul 2014/2011)

pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora

Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii



Art. I. -
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La capitolul I, denumirea literei A se abroga.

2. Articolele 1-11 vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. -
(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor;
b) la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege.

(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta cu confirmare de primire. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta.

(3) Prin organ fiscal competent se intelege organul fiscal prevazut la art. 33 sau 36 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala.

(4) In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal prevazut la art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In scopul eliberarii certificatului de atestare fiscala, organele fiscale competente colaboreaza in vederea stabilirii situatiei fiscale reale. In acest scop, organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla sediul activitatii/locul de desfasurare a activitatii principale comunica organului fiscal competent pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala informatiile solicitate cel mai tarziu in ziua urmatoare primirii solicitarii.

(5) Certificatul de atestare fiscala se semneaza de catre conducatorul organului fiscal emitent.

Art. 2. -
Eliberarea certificatului de atestare fiscala este supusa taxelor extrajudiciare de timbru, conform reglementarilor legale in vigoare, cu exceptia cazului in care acesta se elibereaza la solicitarea autoritatilor publice sau din oficiu, de organul fiscal.

Art. 3. -
In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal competent verifica:
a) dosarul fiscal al contribuabilului;
b) fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului;
c) existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
d) existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala note de compensare/restituire.

Art. 4. -
(1) Daca organul fiscal constata ca nu au fost depuse de catre contribuabil declaratiile fiscale, acesta instiinteaza contribuabilul privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale, potrivit prevederilor art. 83 din Codul de procedura fiscala. In acest caz, termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscala se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data transmiterii instiintarii si data depunerii declaratiilor fiscale sau data comunicarii deciziei de impunere din oficiu.

(2) In situatia in care organul fiscal constata ca, anterior depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, contribuabilul a fost instiintat cu privire la depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale, acesta emite si comunica decizia de impunere din oficiu pana la emiterea certificatului de atestare fiscala, daca s-a implinit termenul de 15 zile de la instiintarea contribuabilului. Daca termenul de 15 zile se implineste dupa data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, termenul de eliberare a certificatului se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data depunerii cererii si data depunerii declaratiilor fiscale sau data comunicarii deciziei de impunere din oficiu, dupa caz.

(3) Organul fiscal emite si inregistreaza in evidenta fiscala, potrivit procedurilor legale, notele de compensare in toate cazurile in care exista decizii de rambursare aprobate sau, dupa caz, documentatia aprobata pentru solutionarea cererii de restituire, cu incadrarea in termenul prevazut de lege pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Art. 5. -
(1) Certificatul de atestare fiscala cuprinde 4 sectiuni, respectiv:
a) sectiunea A «Obligatii de plata»;
b) sectiunea B «Sume de rambursat/restituit»;
c) sectiunea C «Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile»;
d) sectiunea D «Alte mentiuni».

(2) La sectiunea A se inscriu:
a) totalul obligatiilor fiscale principale si sumelor stabilite de alte organe competente si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, exigibile la datele prevazute de art. 112 din Codul de procedura fiscala;
b) totalul obligatiilor fiscale accesorii, exigibile la datele prevazute de art. 112 din Codul de procedura fiscala.

(3) La sectiunea A nu se cuprind:
a) obligatiile fiscale esalonate la plata, cu exceptia ratelor neachitate la termenele stabilite in graficul de esalonare la plata;
b) sumele reprezentand creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale, a caror executare este suspendata in conditiile art. 14 si 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sumele reprezentand amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plangeri in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) obligatiile cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara, aprobat de catre judecatorul-sindic.

(4) La sectiunea B se inscriu:
a) totalul sumelor negative solicitate la rambursare prin deconturile de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare, in curs de solutionare si pentru care nu a fost emisa decizie de rambursare;
b) totalul sumelor solicitate a fi restituite prin cereri de restituire, in curs de solutionare.

(5) Sumele inscrise la sectiunile A si B pot fi detaliate pe tipuri de obligatii/deconturi de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare in curs de solutionare/cereri de restituire in curs de solutionare, la solicitarea contribuabilului. In acest caz, informatiile se inscriu la sectiunea D.

(6) La sectiunea C se inscriu:
a) diferenta dintre obligatiile de plata cuprinse la sectiunea A si sumele mentionate la sectiunea B;
b) totalul obligatiilor bugetare de plata in ultimele 12 luni.

(7) Informatiile din sectiunea C se completeaza numai daca solicitantul certificatului de atestare fiscala mentioneaza expres acest lucru in cererea/adresa sa.

(8) La sectiunea D se inscriu informatiile prevazute la alin. (5), precum si orice alte informatii relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare.

Art. 6. -
In sensul art. 112 din Codul de procedura fiscala, exigibilitatea obligatiilor fiscale este cea prevazuta la art. 116 alin. (5) din Codul de procedura fiscala.

Art. 7. -
In certificatul de atestare fiscala se inscriu, obligatoriu, numarul de inregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare, numele si prenumele conducatorului organului fiscal.

Art. 8. -
(1) Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care:
a) un exemplar se comunica solicitantului sau, dupa caz, noului organ fiscal competent, in situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. c);
b) un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.

Art. 9. -
Se aproba modelul si continutul formularelor:
a) «Certificat de atestare fiscala», cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazut in anexa nr. 1;
b) «Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala», cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazut in anexa nr. 2.

Art. 10. -
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor de la art. 9 sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 11. -
(1) In cazul contribuabililor mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care solicita eliberarea certificatului de atestare fiscala prin mijloace de transmitere la distanta, organul fiscal competent emite certificatul de atestare fiscala si il comunica contribuabilului in aceeasi modalitate. In acest caz, contribuabilul imprima, pe suport hartie, certificatul de atestare fiscala si il prezinta administratiei finantelor publice in a carei raza teritoriala acesta isi are domiciliul fiscal, in vederea certificarii pentru conformitate cu originalul. Certificarea se efectueaza prin semnarea de catre conducatorul administratiei finantelor publice si aplicarea stampilei.

(2) Organul fiscal prevazut la alin. (1) indeplineste procedura de certificare dupa vizualizarea, in baza de date centrala, a formei electronice a certificatului de atestare fiscala."
3. Articolele 12-14 se abroga.
4. La capitolul I, litera B continand articolele 15-30 se abroga.
5. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integranta din prezentul ordin.
6. Anexele nr. 4-8 se abroga.

Art. II. -
 Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscala, in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor in vigoare la data depunerii cererii.

Art. III. -
 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.

--

Bucuresti, 19 mai 2011.
Nr. 2.014.

*******

ANEXA Nr. 11)
Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 752/2006)
___________
1)Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.


CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA

Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice sau 90 de zile de catre persoanele fizice.

Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759
Cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.21.99

*

ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 752/2006)

CERERE
de eliberare a certificatului de atestare fiscala

Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759

Cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99

*

ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 752/2006)

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor

1. Certificat de atestare fiscala
1. Denumire: Certificat de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.21.99
3. Format: A4/t1
4. Se tipareste: fata-verso.
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: la atestarea situatiei fiscale a contribuabililor.
7. Se intocmeste in: doua exemplare. La cererea contribuabilului pot fi emise mai multe exemplare. de: organul fiscal.
8. Circula:
- un exemplar (sau mai multe) la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal competent.
9. Se pastreaza: un exemplar la dosarul fiscal al contribuabilului.
2. Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala
1. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.25.99
3. Format: A4/t1
4. Se tipareste in: un exemplar. Se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: la eliberarea certificatului de atestare fiscala.
7. Se intocmeste in: un exemplar; de: contribuabil sau de catre imputernicit.
8. Circula: la organul fiscal.
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Iunie 2011


Votati articolul "Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Durata amortizare domeniu.ro..

Intrebare: Imi spuneti,Va rog,cum se amortizeaza achizitia unui domeniu,este un domeniu.ro,achizitia espe pe viata.Mi-ar trebui sa stiu durata de amortizare.

Raspuns: Achizitia unui domeniu din punct de vedere contabil este clasificata in categoria activelor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X