Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice

In Monitorul Oficial nr. 396, a fost publicat Ordinul pentru modificarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora


Ordinul 2014 din 19 mai 2011 (Ordinul 2014/2011)

pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora

Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Art. I. -
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La capitolul I, denumirea literei A se abroga.

2. Articolele 1-11 vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. -


Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii



(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor;
b) la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege.

(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta cu confirmare de primire. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta.

(3) Prin organ fiscal competent se intelege organul fiscal prevazut la art. 33 sau 36 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala.

(4) In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal prevazut la art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In scopul eliberarii certificatului de atestare fiscala, organele fiscale competente colaboreaza in vederea stabilirii situatiei fiscale reale. In acest scop, organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla sediul activitatii/locul de desfasurare a activitatii principale comunica organului fiscal competent pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala informatiile solicitate cel mai tarziu in ziua urmatoare primirii solicitarii.

(5) Certificatul de atestare fiscala se semneaza de catre conducatorul organului fiscal emitent.

Art. 2. -
Eliberarea certificatului de atestare fiscala este supusa taxelor extrajudiciare de timbru, conform reglementarilor legale in vigoare, cu exceptia cazului in care acesta se elibereaza la solicitarea autoritatilor publice sau din oficiu, de organul fiscal.

Art. 3. -
In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal competent verifica:
a) dosarul fiscal al contribuabilului;
b) fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului;
c) existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
d) existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala note de compensare/restituire.

Art. 4. -
(1) Daca organul fiscal constata ca nu au fost depuse de catre contribuabil declaratiile fiscale, acesta instiinteaza contribuabilul privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale, potrivit prevederilor art. 83 din Codul de procedura fiscala. In acest caz, termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscala se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data transmiterii instiintarii si data depunerii declaratiilor fiscale sau data comunicarii deciziei de impunere din oficiu.

(2) In situatia in care organul fiscal constata ca, anterior depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, contribuabilul a fost instiintat cu privire la depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale, acesta emite si comunica decizia de impunere din oficiu pana la emiterea certificatului de atestare fiscala, daca s-a implinit termenul de 15 zile de la instiintarea contribuabilului. Daca termenul de 15 zile se implineste dupa data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, termenul de eliberare a certificatului se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data depunerii cererii si data depunerii declaratiilor fiscale sau data comunicarii deciziei de impunere din oficiu, dupa caz.

(3) Organul fiscal emite si inregistreaza in evidenta fiscala, potrivit procedurilor legale, notele de compensare in toate cazurile in care exista decizii de rambursare aprobate sau, dupa caz, documentatia aprobata pentru solutionarea cererii de restituire, cu incadrarea in termenul prevazut de lege pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Art. 5. -
(1) Certificatul de atestare fiscala cuprinde 4 sectiuni, respectiv:
a) sectiunea A «Obligatii de plata»;
b) sectiunea B «Sume de rambursat/restituit»;
c) sectiunea C «Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile»;
d) sectiunea D «Alte mentiuni».

(2) La sectiunea A se inscriu:
a) totalul obligatiilor fiscale principale si sumelor stabilite de alte organe competente si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, exigibile la datele prevazute de art. 112 din Codul de procedura fiscala;
b) totalul obligatiilor fiscale accesorii, exigibile la datele prevazute de art. 112 din Codul de procedura fiscala.

(3) La sectiunea A nu se cuprind:
a) obligatiile fiscale esalonate la plata, cu exceptia ratelor neachitate la termenele stabilite in graficul de esalonare la plata;
b) sumele reprezentand creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale, a caror executare este suspendata in conditiile art. 14 si 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sumele reprezentand amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plangeri in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) obligatiile cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara, aprobat de catre judecatorul-sindic.

(4) La sectiunea B se inscriu:
a) totalul sumelor negative solicitate la rambursare prin deconturile de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare, in curs de solutionare si pentru care nu a fost emisa decizie de rambursare;
b) totalul sumelor solicitate a fi restituite prin cereri de restituire, in curs de solutionare.

(5) Sumele inscrise la sectiunile A si B pot fi detaliate pe tipuri de obligatii/deconturi de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare in curs de solutionare/cereri de restituire in curs de solutionare, la solicitarea contribuabilului. In acest caz, informatiile se inscriu la sectiunea D.

(6) La sectiunea C se inscriu:
a) diferenta dintre obligatiile de plata cuprinse la sectiunea A si sumele mentionate la sectiunea B;
b) totalul obligatiilor bugetare de plata in ultimele 12 luni.

(7) Informatiile din sectiunea C se completeaza numai daca solicitantul certificatului de atestare fiscala mentioneaza expres acest lucru in cererea/adresa sa.

(8) La sectiunea D se inscriu informatiile prevazute la alin. (5), precum si orice alte informatii relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare.

Art. 6. -
In sensul art. 112 din Codul de procedura fiscala, exigibilitatea obligatiilor fiscale este cea prevazuta la art. 116 alin. (5) din Codul de procedura fiscala.

Art. 7. -
In certificatul de atestare fiscala se inscriu, obligatoriu, numarul de inregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare, numele si prenumele conducatorului organului fiscal.

Art. 8. -
(1) Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care:
a) un exemplar se comunica solicitantului sau, dupa caz, noului organ fiscal competent, in situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. c);
b) un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.

Art. 9. -
Se aproba modelul si continutul formularelor:
a) «Certificat de atestare fiscala», cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazut in anexa nr. 1;
b) «Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala», cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazut in anexa nr. 2.

Art. 10. -
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor de la art. 9 sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 11. -
(1) In cazul contribuabililor mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care solicita eliberarea certificatului de atestare fiscala prin mijloace de transmitere la distanta, organul fiscal competent emite certificatul de atestare fiscala si il comunica contribuabilului in aceeasi modalitate. In acest caz, contribuabilul imprima, pe suport hartie, certificatul de atestare fiscala si il prezinta administratiei finantelor publice in a carei raza teritoriala acesta isi are domiciliul fiscal, in vederea certificarii pentru conformitate cu originalul. Certificarea se efectueaza prin semnarea de catre conducatorul administratiei finantelor publice si aplicarea stampilei.

(2) Organul fiscal prevazut la alin. (1) indeplineste procedura de certificare dupa vizualizarea, in baza de date centrala, a formei electronice a certificatului de atestare fiscala."
3. Articolele 12-14 se abroga.
4. La capitolul I, litera B continand articolele 15-30 se abroga.
5. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integranta din prezentul ordin.
6. Anexele nr. 4-8 se abroga.

Art. II. -
Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscala, in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor in vigoare la data depunerii cererii.

Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.

--

Bucuresti, 19 mai 2011.
Nr. 2.014.

*******

ANEXA Nr. 11)
Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 752/2006)
___________
1)Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.


CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA

Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice sau 90 de zile de catre persoanele fizice.

Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759
Cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.21.99

*

ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 752/2006)

CERERE
de eliberare a certificatului de atestare fiscala

Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759

Cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99

*

ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 752/2006)

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor

1. Certificat de atestare fiscala
1. Denumire: Certificat de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.21.99
3. Format: A4/t1
4. Se tipareste: fata-verso.
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: la atestarea situatiei fiscale a contribuabililor.
7. Se intocmeste in: doua exemplare. La cererea contribuabilului pot fi emise mai multe exemplare. de: organul fiscal.
8. Circula:
- un exemplar (sau mai multe) la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal competent.
9. Se pastreaza: un exemplar la dosarul fiscal al contribuabilului.
2. Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala
1. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.25.99
3. Format: A4/t1
4. Se tipareste in: un exemplar. Se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: la eliberarea certificatului de atestare fiscala.
7. Se intocmeste in: un exemplar; de: contribuabil sau de catre imputernicit.
8. Circula: la organul fiscal.
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Iunie 2011


Votati articolul "Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Drepturi de autor

Intrebare: Angajarea de catre o firma pe o perioada de o luna intr-un ana unei persoane pe drepturi de proprietate intelectuala si drepturi de autor se poate incheia o singura data intr-un an calendaristic?

Raspuns: da, in baza unui contract in care durata va fi de 1 luna.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Declaratii PFA 2015 - Toate obligatiile declarative din acest an!

    • In atentia persoanelor interesate, va prezentam mai jos un material referitor la toate declaratiile pe care le depune un PFA in anul 2015. Declaratii PFA 2015 1)    PFA care au existat in 2014 si nu au fost inregistrate ca platitoare de TVA au obligatia depunerii la ANAF in anul 2015 urmatoarele declaratii: Pana pe 31 ianuarie (2 februarie in 2015 , pentru ca 31 este sambata) : Daca nu doriti ca i...» citeste mai departe aici

  • CASS ar putea fi anulat pe ultimii trei ani. Proiect MPF ultima ora!

    • Anunt de ultima ora! Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul propriu un proiect in ce priveste anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane. Se propune astfel anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata incepand cu anul 2012 pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, din ianuarie 2015, de cat...» citeste mai departe aici

  • Optiunea pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial. Termen 31 ianuarie

    •   Exprimarea optiunii pentru aplicarea sistemului de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial pentru anul fiscal 2015 se efectueaza pana la data de 31 ianuarie 2015* prin depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit". Optiunea efectuata este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali conse...» citeste mai departe aici

  • Determinarea venitului net in sistem real. Aspecte privind optiunea sau renuntarea

    • In ce priveste optiunea de determinare a venitului net in sistem real sau renuntarea la optiunea de determinare a venitului net in sistem real, redam mai jos urmatoarele aspecte: >> Au dreptul sa opteze pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, contribuabilii care obtin venituri din: - activitati independente, impusi in anul 2014 pe baza de norme de venit - drepturi de proprietat...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Vanzare sub costul de productie al serviciilor prestate

    • In cazul urmator, la nivelul societatii, sunt calculate cota de cheltuieli indirecte si cota de cheltuieli generale de administratie la anumite procente, iesite din contabilitatea de gestiune a societatii. In situatia calcularii devizelor oferta, se pot lua alte cote decat cele rezultate din contabilitatea de gestiune, de exemplu, mai mici, pentru incadrarea intr-un anumit pret al serviciului? Exista vreo lege care sa interzica acest lucru, avand in vedere fap...» citeste mai departe aici

  • Se pot retrage dividende inainte de inchiderea anului fiscal? Studiu de caz

    • In ce context se poate plati impozit pe dividende inainte de inchiderea anului fiscal, fiind astfel posibil sa se retraga dividende in avans? Potrivit reglementarilor Legii contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 19, repartizarea profitului contabil se inregistreaza in contabilitate pe destinatiile expres prevazute, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale in adunarea generala, insotite de rapoartele administratorilor, cenzorilor sau ale auditori...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X