In cazul in care obiectul activitatii de sponsorizare il constituie executarea de lucrari sau prestarea de servicii, in evidenta contabila se inregistreaza valoarea efectiva a lucrarii executate, a serviciului prestat ca si cheltuiala cu sponsorizarea, fara a lua in considerare o cota de profit.
Pentru astfel de operatiuni de sponsorizare, in momentul in care se inregistreaza consum de materiale, manopera, care au legatura directa cu obiectul sponsorizarii, acestea se reflecta in conturile de cheltuieli dupa natura lor.
                  658                   =                       34x, 4xx
   „Alte cheltuieli de exploatare”                     „Produse, Conturi de terti”
Pentru o astfel de operatiune sunt suficiente situatiile de lucrari sau devizul care trebuie sa contina informatiile solicitate de beneficiari, fara a fi necesara emiterea facturii.
Tratamentul fiscal
Potrivit prevederilor art. 21 alin. (4) lit. p din Codul Fiscal, cheltuielile de sponsorizare efectuate potrivit legii sunt cheltuieli nedeductibile fiscal, dar pot fi scazute din impozitul pe profit datorat daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- sunt in limita a 3 la mie din cifra de afaceri;
- nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
Din punctul de vedere al TVA, potrivit art. 128 alin (9) lit. f din Codul fiscal, nu constituie livrare de bunuri „acordarea de bunuri, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol, precum si alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme“.
ATENTIE
Potrivit acestei precizari nu se colecteaza TVA pentru bunurile respective; daca insa se depasesc limitele precizate mai sus (3 la mie din cifra de afaceri si 20% din impozitul pe profit), atunci pentru partea care depaseste se colecteaza TVA.