email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Importul de utilaje si inregistrarea contabila a TVA-ului

TVAinregistrari contabileOMFP 76/2010OMFP 30/2011OANAF 2101/2010

Importurile de utilaje din UE reprezinta o operatiune efectuata de foarte multe societati care au astfel necesitatea cunoasterii reglementarilor in vigoare, mai ales in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA, intocmirea deconturilor si a inregistrarilor contabile.

Obligatia de inregistrare in scopuri de TVA in baza prevederilor art. 153^1 alineatul 1 litera a) intervine doar in situatia in care valoarea achizitiilor intracomunitare de bunuri depaseste plafonul de 10.000 euro.
 
In ceea ce priveste plafonul de 10.000 euro, acesta este reglementat prin art. 126 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal. Plafonul include valoarea totala, exclusiv TVA datorata sau achitata in statul membru din care se expediaza sau se transporta bunurile, dar fara a cuprinde achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi sau bunuri supuse accizelor.
 
Procedura de stabilire a plafonului de achizitii intracomunitare ia in calcul  valoarea tuturor achizitiilor intracomunitare, valoarea tranzactiei ce conduce la depasirea plafonului pentru achizitii intracomunitare, precum si valoarea oricarui import efectuat de persoana juridica neimpozabila in alt stat membru, pentru bunurile transportate in România dupa import.
 
De retinut ca, potrivit prevederilor de la punctul 2 alin. (5) din norme metodologice de aplicare ale art. 126 alin. (4), pentru determinarea echivalentul in lei al plafonului de 10.000 euro se utilizeaza cursul valutar al B.N.R. in vigoare la data aderarii. Rotunjit, echivalentul celor 10.000 euro este de 34.000 lei.
 
Inregistrarea in scopuri de TVA se efectueaza in baza declaratiei cod 091 "Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii " , cod MFP 14.13.01.10.11/a care se descarca gratuit de pe site www.mfinante.ro. reglementat prin OMFP 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de TVA. Concomitent cu aceasta inregistrare, trebuie efectuata si inscrirerea in Registrul operatorilor intracomunitari in baza formularului cod 095 denumit "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari" reglementat prin OANAF 2101/2010. Inregistrarea in scopuri de TVA este valabila pentru o perioada de 2 ani.
 
Pentru achizitia care depaseste plafonul de 10.000 euro, cabinetul medical datoreaza TVA prin achitarea efectiva a sumei in contul bugetului de stat. Obligatia de plata se raporteaza prin formularul "Decont special de TVA" cod 301 reglementat prin OMFP 75/2010 modificat prin OMFP 30/2011 la sectiunea 1 denumita "Achizitii intracomunitare de bunuri taxabile". Aceasta sectiune cuprinde urmatoarele coloane: numar document/data. In aceasta coloana se inscrie factura furnizorului intracomunitar, valoarea in valuta, tipul valutei, cursul de schimb valutar (pentru raportare se utilizeaza cursul de schimb valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre furnizor),  baza de impozitare, TVA datorata.
 
De asemenea, operatiunea se raporteaza cu simbolul A prin Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare cod 390 VIES reglementata prin OMFP 76/2010.
 
Inregistrarea in scopuri de TVA doar pentru efectuarea achizitiei intracomunitare de bunuri nu transforma laboratorul medical in platitoare de TVA in regim normal deoarece realizeaza exclusiv operatiuni scutite.
 
Suma TVA datorata reintregeste costul de achizitie al echipamentelor si aparaturi achizitionate, valoarea acesteia urmând a fi recuperata prin amortizare pe intreaga perioada de utilizare. Suma TVA datorata si achitata se inregistreaza prin formula contabila 213 "Instalatii tehnice,…." = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" analitic distinct si 446 = 5121.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrari contabileOMFP 76/2010OMFP 30/2011OANAF 2101/2010


Data aparitiei: 15 Iulie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Importul de utilaje si inregistrarea contabila a TVA-ului":
Rating:

Nota: 2 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X