Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Studiu de caz: Ce acte sunt necesare in cazul sponsorizarii unei institutii de cultura

contract de sponsorizareHG 44/2004TVALegea 32/1994declaratia 101
Multe societati sunt implicate in activitati de sponsorizare si, in mod evident, incheie contracte in acest sens. In astfel de situatii, se trimit uneori produse catre aceste institutii, iar sponsorul trebuie sa faca dovada iesirii acestor produse din societate. Intr-o astfel de situatie, trebuie vazut prin ce documente poate justifica societatea aceasta procedura si ce forma vor avea inregistrarile contabile aferente.

Documentele justificative in acest caz sunt cele de transport, precum  AWB, CMR etc., in functie de modul de transport utilizat. Receptia produselor se consemneaza intr-un proces verbal de predare primire cu beneficiarul sponsorizarii.

Exista insa mai multe implicatii fiscale de adus la cunostinta. In primul rand, se considera ca orice cheltuiala cu sponsorizarea este nedeductibila la determinarea impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal.

In al doilea rand, in cel mai mic procent dintre 3 la mie din Cifra de afaceri, si 20% din impozitul pe profit, sponsorizarea diminueaza suma de plata la impozitul pe profit datorat bugetului de stat. Suma sponsorizarii se regaseste in declaratia 101. Se presupune ca sponsorizarea este efectuata corect, conform procedurii adoptate de Legea 32/1994, privind sponsorizarea.
Nu se considera livrare supusa TVA in sensul art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol si nu sunt considerate livrari taxabile de bunuri daca valoarea totala a bunurilor acordate in sponsorizare in cursul unui an calendaristic este sub plafonul in care aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, astfel cum este stabilit la titlul II din Codul fiscal.

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii




In cele din urma, daca valoarea sponsorizarii depaseste plafonul, atunci societatea va emite autofactura, conform pct. 70 alin. (3) din HG 44/2004, cu modificari, privind normele metodologice de aplicare a Codului fiscal. Autofactura are rolul exclusiv de document justificativ pentru colectarea TVA.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Ce acte sunt necesare in cazul sponsorizarii unei institutii de cultura":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cui i s-ar imputa sanctiunile financiare ? cine va raspunde disciplinar ?

Intrebare: Buna dimineata !



Directorul institutiei noastre vrea ca Dispozitiile interne pe care le-a emis sa fie verificate

si sa se confirme ca prevederile acestora au fost indeplinite de catre un salariat.

Anumite Dispozitii prevad si obligatii care au implicatii financiare.

In cazul unor neindepliniri /neefectuare operatiuni financiar-contabile la Termen

ar atrage sanctiuni /penalitati, ....

Ce salariat /salariati vor fi cercetati disciplinar si cui i s-ar imputa ?



In cadrul unei sedinte, s-au facut urmatoarele propuneri:

1. - fiecare sef ierarhic al salariatilor sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire

ale Dispozitiilor scrise emise de director, daca salariatii lor din subordine

au indeplinit sarcinile de serviciu pe care acestia le-au primit de la director prin Dispozitii scrise.

De aceea, in Dispozitiile interne sa se scrie ca:

- în cazul neîndeplinirii sarcinilor de serviciu stabilite prin respectiva decizie,

persoanele responsabile numite prin decizie, precum ?i ?efii lor ierarhici r?spund disciplinar sau patrimonial, potrivit dispozi?iilor legale în vigoare.

2. ? juristul sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor scrise emise

de director.

Juristul a spus ca, avand o functie de executie, si nu de control, nu poate sa ii verifice

pe salariatii si pe sefii acestora care primesc Dispozitii scrise si nici modul de indeplinire

al Dispozitiilor directorului, pentru ca pentru a verifica Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor ar trebui sa verifice toate documentele si activitatile pe care salariatii le-au primit

sarcini de serviciu.

Or, juristul nu poate avea potrivit legii asemenea atributii de serviciu.

3. ? salariatii care au primit Dispozitii scrise sau

sefii ierarhici ai salariatilor

sa faca un Raport scris

care sa fie facut in Termen,

in care sa se arate

ca Dispozitiile au fost indeplinite in Termenul stabilit

?i sa arate modul de indeplinire.

4. ? cel mult, juristul sa verifice daca s-au depus iin Termen la Secretariatul institutiei acele Rapoarte scrise.

Alti colegi au spus ca juristul ar trebui sa verifice si modul de indeplinire

al Dispozitiilor scrise ale directorului.



Va rog mult de tot sa ne ajutati cu cateva sfaturi

Cum ar fi bine sa se procedeze ?


Raspuns: Va trebui sa se procedeze conform procedurilor de lucru aprobate de institutie si fisei postului in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X