Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Tipuri de discount

Intrebare:

Societatea noastra are ca obiect de activitate distributia de bauturi. De la furnizori primim urmatoarele tipuri de discount:

  • La sfarsit de luna discount pentru realizarea volumelor de vanzare;
  • Ori de cate ori se face plata anticipata a facturilor, se primeste un discount suplimentar.

La randul nostru, noi acordam clientilor discounturi pentru realizarea volumelor.

Pentru aceste sume care se emit pe facturi separate cu valoare minus se calculeaza TVA?

Raspuns:

Reducerile primite sau acordate ca urmare a derularii operatiunilor economico-financiare intre parteneri pot fi de natura comerciala sau financiara.

Reducerile comerciale pot fi rabaturi, remize si risturne.

Tratamentul fiscal si contabil specific reducerilor comerciale este diferit de cel pentru reducerea financiara.

Reducerile comerciale se acorda potrivit unor clauze comerciale specificate in toate contractele de acelasi tip sau prin reclame - pe acelasi segment de piata nu trebuie facute diferentieri anticoncurentiale. Singurele diferente care trebuie sa existe intre partenerii firmei sunt cele comerciale: defecte de calitate ale produselor, de valoare ale comenzilor, periodicitatea acestora, etc. Reducerea comerciala se scade din venitul obtinut ca urmare a vanzarii produsului (respectiv se reduce costul de achizitie al produsului in cazul cumparatorului).

Reducerea financiara reprezinta un scont determinat de aplicarea anumitor facilitati la plata facturilor (care, de asemeni, trebuie facute cunoscute tuturor partenerilor). Din punct de vedere fiscal ea reprezinta o crestere a cheltuielilor si se inregistreaza in contul 667 „Cheltuieli privind sconturile acordate”.


Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile

Vezi detalii


Atragem atentia ca, potrivit legislatiei romanesti „este interzisa acordarea unor facilitati de pret clientilor, persoane juridice, care efectueaza plata in numerar” (art. 5 al. 5 din Ordonanta Guvernului 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, publicata in M.Of. 24/31-01-1996, cu modificarile si completarile ulterioare).

Textul de lege enuntat – „nu se cuprind in baza de impozitarea a TVA rabaturile, remizele, risturnurile si alte reduceri de pret acordate de furnizori direct clientilor” – presupune ca, oferirea unui discount comercial sau financiar, reduce in mod proportional si TVA colectata (la furnizor) si respectiv deductibila (la client). In absenta acestei prevederi legale furnizorul prin acordarea unei reduceri comerciale putea actiona numai asupra venitului sau, nu si asupra TVA colectata datorata catre bugetul de stat.

Reducerile financiare, de regula, actioneaza asupra sumei globale datorata de client care include si TVA.

Luam urmatorul exemplu:

Informatii detinute:

  •  pret de vanzare 119.000 lei (din care TVA 19%)
  • reducere comerciala 10 % pentru realizarea volumelor de vanzari
  •  reducere financiara 3 % pentru plata anticipata a facturii

Rezolvare exemplu:

La client se inregistreaza:

  • primirea facturii de stocuri:

  • primirea facturii de stocuri:

 

La client se inregistreaza:

  • primirea facturii de stocuri:

  • primirea facturii de stocuri:

 

 

La client se inregistreaza:

  • primirea facturii de stocuri:

  • primirea facturii de stocuri:

 

  • primirea facturii de stocuri:

% = 401 „ Furnizori” 107.100 lei

3xx „Stocuri” 90.000 lei

4426 „ TVA deductibila” 17.100 lei

  • primirea unui discount financiar:

401 „Furnizori” = 767 „Venituri din sconturi obtinute” 3.213 lei

La furnizor se inregistreaza in mod corespunzator:

  • emiterea facturii de stocuri:

emiterea facturii de stocuri:

4111 „ Clienti” = % 107.100 lei

707 „Venituri din vanzarea marfurilor” 90.000 lei

4427 „ TVA colectata” 17.100 lei

  • acordarea unui discount financiar:

667 „ Cheltuieli privind = 4111 „ Clienti” 3.213 lei

sconturile acordate”

Daca reducerea comerciala era inregistrata intr-o factura separata variantele de inregistrare sunt doua:

  • se micsoreaza valoarea stocului de marfa la care se refera aceasta reducere prin scaderea pretului de vanzare (daca stocul mai exista si daca programul informatic utilizat permite acest lucru);
  • in caz contrar factura de discount se poate inregistra pe conturile de cheltuieli si, respectiv de venituri (de preferat analitice distincte ale conturilor de cheltuieli/venituri privind marfurile; daca acest lucru nu este posibil atunci se pot folosi conturile de cheltuieli/venituri privind sconturile obtinute).

Luam pentru exemplificare valorile reducerii comerciale de mai sus, iar in ceea ce priveste contarea utilizam conturile de cheltuieli, respectiv venituri financiare:

La client:

401 „Furnizori” = 767 „Venituri din sconturi obtinute” 10.000 lei

4426 „ TVA deductibila” = 401 „Furnizori” - 1.900 lei

La furnizor:

667 „ Cheltuieli privind = 4111 „ Clienti” 10.000 lei

sconturile acordate”

4111 „ Clienti” = 4427 „ TVA colectata” - 1.900 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Martie 2006


Votati articolul "Tipuri de discount":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Semnatura electronica schimbare sediu

Intrebare: Buna ziua!
Am o societate, care si-a mutat sediul social din Bucuresti in Galati.
Intrebarea este, daca trebuie sa depun ceva la Administratia Galati, legat de 150?
Multumesc

Raspuns: Formularul 150 se refera la semnatura electronica pentru depunerea declaratiilor si situatiilor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Plata CAS de catre persoanele fara venituri devine optionala

    • O prevedere din noul Cod fiscal, valabil din 2016, a iscat controverse in ce priveste obligatia unei anumite categorii de contribuabili de a plati CAS. Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul Finantelor, a anuntat recent ca devine optionala contributia la asigurarea de sanatate pentru persoanele fara venituri, urmand ca in aceasta privinta sa fie modificate din nou prevederile cuprinse in Codul fiscal potrivit carora persoanele fara venituri ar trebui sa plateasca o contributie la siste...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X