Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studiu de caz: Inregistrarile contabile in cazul unei societati care are ca punct de lucru un bar

inregistrari contabilemonografie contabila

Valabil la 16.08.2011

Inregistrarile contabile in cazul unor societati care au ca puncte de lucru baruri sau diferite astfel de spatii produc uneori dificultati. Acestea sunt, de cele mai multe ori, cauzate de anumite lacune in ceea ce priveste procedura de realizare a unor operatiuni cu profil comun. Astfel, in situatia in care inregistrarile vizeaza un utilaj sau un aparat, se considera potrivita contabilitatea vanzarii de marfa (in cazul producerii de cafea prin intermediul masinilor de espresso, de exemplu).

De regula, societatea ar trebui sa identifice un scurt proces tehnologic, la care sa stabileasca o reteta de consumuri, iar contabilitatea ar trebui sa fie cea a unei productii, avand in vedere prevederile de la pct. 52 din OMFP  3055/2009 privind contabilitatea si OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor. Deoarece aceasta realizare a produsului finit implica numai un aparat, se considera oportuna contabilitatea vanzarii de marfa, si nu cea de productie.

Prin urmare, vanzarea catre client se va reflecta in contabilitate prin inregistrarile:

4111 "Clienti" = 707 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".
 
Achizitia cafelei si consumul acesteia la vanzarea catre clienti se vor inregistra in contabilitate astfel:

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



371 "Marfuri" = 401 "Furnizori" si
607 "Cheltuieli cu marfurile" = 371 "Marfuri".
 
De asemenea, trebuie amintit si faptul ca din punctul de vedere al TVA, conform art. 134^2 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, exigibilitatea taxei intervine la data extragerii numerarului din aparatul de facut cafea, daca acesta functioneaza in mod automat cu bancnote sau monezi.
 
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilemonografie contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile in cazul unei societati care are ca punct de lucru un bar":
Rating:

Nota: 4.7 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Persoana împuternicită - debite de plata

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa imi dati un sfat in legatura cu urmatoarea problema:

- refiritor la OMFP 1792/2002 ? Ordin ALOP ACTUALIZAT ? Norme metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice

ORDIN Nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale ? ACTUALIZAT

- domnul director al institutiei noastre vrea ca printr-o Procedura operationala
sa desemneze pe contabilul sef, ca persoana împuternicită de ordonatorul de credite,
sa se ocupe si sa raspunda de determinarea sau verificarea existenţei sumei datorate creditorului, pe baza datelor înscrise în factură şi a documentelor întocmite de comisia de recepţie constituită potrivit legii

- astfel, persoana imputernicita, va trebui sa verifice toate sumele pe care
institutia va trebui sa le plateasca ( facturi, popriri, ....)
si sa semneze /sa certifice ca institutia trebuia sa plateasca sumele respective

- dupa ce alt salariat va pune viza de "Legalitate si regularitate",
aceasta persoana /contabilul sef
va primi o stampila pe care o va aplica pe documente,
inainte de semnatura directorului care va pune viza "Bun de plata".

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - daca aceste obligatii /atributii
nu se suprapun cumva cu cele ale salariatului care pune viza CFP ?
2. - contabilul sef poate sa preia si aceste atributii si
sa puna si o asemenea viza ?
Nu ar exista motive de incompatibilitate ?
3. - directorul a spus ca daca exista contract
pe care exista deja viza CFP,
salariatul care pune aceasta viza nu va mai trebui sa mai puna viza si pe Facturi.
Eu stiu ca orice document de plata ( facturi, OP-uri, ....)
trebuie sa aiba viza CFP.
Cum este corect si legal ?
4. - daca se va mentiona in Procedura Operationala
persoana imputernicita = contabilul sef al institutiei,
va trebui sa i se completeze si Fisa postului.
Va mai trebui emisa si o Decizie interna
de numire, in acest sens ?





Raspuns: Șittotuși, cele 3 faze, ordonanțări, lichidare și plata , nu trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile