Valabil la 19.08.2011
Conditiile de obtinere a semnaturii electronice au fost facute publice si transmise in mod repetat catre contribuabili pentru facilitarea procesului de eliberare a certificatului digital si a semnaturii electronice aferente. Un angajat foloseste aceasta semnatura electronica obtinuta pe firma si pentru alte firme la care nu are calitatea de salariat. Semnatura electronica este folosita pentru celelalte firme in baza unei procuri notariale. Este aceasta procedura in conformitate cu legea?
Conform OMEF 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in vederea depunerii declaratiilor fiscale prevazute la art. 1 al acestui ordin prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acestea pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii 455/2001.
Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre aceste persoane in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti, desemnati de catre contribuabili pentru semnarea declaratiilor se vor efectua urmatoarele operatiuni:
a) inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line", prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line";
b) depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".
Astfel, dupa efectuarea acestor operatiuni, persoana fizica detinatoare a certificatului digital calificat poate semna declaratiile fiscale ale societatii, in calitate de imputernicit al acesteia.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
In practica exista situatii in care furnizorii de servicii de certificare incheie contracte cu o persoana juridica, dar certificatul este personal. In acest caz in semnatura electronica nu se include denumirea persoanei juridice respective. Persoana fizica pe numele caruia este emis certificatul digital poate utiliza respectivul certificat numai in scopurile declarate in certificat si in concordanta cu ariile de aplicabilitate si restrictiile stabilite prin contractele incheiate intre parti.