Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Studiu de caz: Procedura de receptie a materiei prime in cazul productiei in sistem lohn

OMFP 1040/2004intreprindere individualaCodul fiscalOMEF 3512/2008

Valabil la 22.08.2011

O situatie concreta care urmeaza sa fie dezbatuta o reprezinta procedura de receptie a materiei prime in cazul productiei in sistem lohn. Aceasta situatie va fi exemplificata prin situatia unei intreprinderi individuale care are incheiat un contract de prestari servicii cu o persoana juridica din partea careia sunt acordate materiile prime si consumabilele necesare productiei. Intreprinderea individuala primeste materia prima si consumabilele pe baza de Aviz. Va trebui aceasta intreprindere sa faca receptie pe baza de aviz si sa aiba Fisa de magazie?

In primul rand, intreprinderea individuala este obligata sa respecte prevederile OMFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal. In acest sens, conform cap. II lit. A pct. 4 si 6, in functie de necesitati, se pot utiliza atat formularele prevazute de aceste norme metodologice, cat si alte formulare prevazute de normele metodologice generale de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila.

Concret, in conformitate cu Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile prevazute in anexa nr. 2 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, obligativitatea intocmirii notei de receptie si constatare de diferente intervine numai in cazul bunurilor materiale cuprinse intr-o singura factura sau aviz de insotire a marfii si care fac parte din gestiuni diferite, bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare, bunurilor materiale procurate de la persoane fizice, bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare, bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie, precum si cazul marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.

In celelalte cazuri, receptia si incarcarea in gestiune, respectiv inregistrarea in contabilitate se pot face doar pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (in cazul prezentat, factura externa). Prin urmare, intocmirea notei de receptie nu este obligatorie decat in situatiile mentionate, altminteri intocmirea acestui document este optionala pentru intreprinderea individuala.

Cu toate acestea, dat fiind faptul ca nota de receptie este mentionata ca document obligatoriu in Normele metodologice aprobate prin OMFP 1040/2004 doar in cazul achizitiilor de la persoane fizice (capit. II lit. B pct. 16), precum si faptul ca intreprinderea individuala primeste bunurile respective insotite de aviz de insotire a marfii, opinam ca nu este necesara intocmirea notei de receptie in aceste conditii.

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



Fisa de magazie face parte din formularele financiar-contabile nominalizate expres la capit. IV lit. A din Normele metodologice aprobate prin OMFP 1040/2004 si serveste ca document de evidenta la locul de depozitare a intrarilor, iesirilor si stocurilor de valori materiale si sursa de informatii pentru controlul operativ curent si contabil al stocurilor de valori materiale. Chiar daca la sfarsitul lunii materiile prime si materialele primite spre prelucrare au fost in intregime consumate, pentru evidenta operativa, zilnica a stocului trebuie tinuta aceasta fisa de magazie.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 1040/2004intreprindere individualaCodul fiscalOMEF 3512/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de receptie a materiei prime in cazul productiei in sistem lohn":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Subventii ONG

Intrebare: Ce fel de subventie poate primi o organizatie non profit in anul 2013? (este vorba de o asociatie a parintilor)
Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru asta?

Raspuns: Buna ziua, Atunci cand spuneti "subventii" la ce va referiti? La fonduri primite de la persoane...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X