email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Etapele aferente obtinerii si inregistrarii certificatului digital calificat pentru semnatura electronica

obtinere certificat digitalsemnatura electronicaformularul 112

Contribuabilii sunt infomati de catre autoritati ca, incepand cu obligatiile lunii iulie scadente pe 25 august, Declaratia 112 privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati se va depune numai online.

Astfel, certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe websiteul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. in ordine alfabetica, acestia sunt:

- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;

- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;

- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe websiteul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator. De retinut ca se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.

La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.

Cu acest document de confirmare va inregistrati pe website-ul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.

Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate: codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale); denumirea contribuabilului; adresa contribuabilului.

Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.

Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii online", ulterior obtinerii formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:

- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;

- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii online. Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor online, publicat pe websiteul institutiei.

Dupa completarea formularului 112 si semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa website-ul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaratiei.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obtinere certificat digitalsemnatura electronicaformularul 112


Data aparitiei: 19 August 2011

Votati articolul "Etapele aferente obtinerii si inregistrarii certificatului digital calificat pentru semnatura electronica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X