Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studiu de caz: Emiterea gresita a bonului fiscal

HG 479/2003bon fiscalinregistrari contabile

Valabil la 24.08.2011

In unele situatii, angajatul bate gresit in casa de marcat contravaloarea marfurilor vandute. Cum va corecta departamentul contabil aceasta greseala in conditiile in care angajatul a batut din nou in casa de marcat valoarea corecta deoarece nu se poate sterge inregistrarea? Cum va arata o monografie in acest sens?

Dupa emiterea unui bon fiscal, corectarea erorii sau anularea operatiunii se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, care stabilesc ca este nevoie de intocmirea unui dosar de corectie, care sa cuprinda:
- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Decizia scrisa la care se face referire in Normele metodologice nu este un formular tipizat, ci in inscris (intitulat "decizie", "aprobare" etc.) din care sa reiasa ca directorul financiar-contabil sau contabilul-sef este de acord cu explicatiile furnizate de salariat in sesizare si aproba efectuarea corectiei.

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



Sesizarea scrisa, aprobarea conducerii sub forma deciziei si copia notei de receptie stau la baza inregistrarii operatiunii de corectie in contabilitate pe baza de note contabile, astfel ca in raportul Z corectia nu se evidentiaza, acesta continand tot suma eronata. Suma corecta din vanzari/incasari rezulta in contabilitate din inregistrarea celor doua operatiuni (operatiunea cu date eronate pe baza raportului Z + operatiunea de corectie pe baza dosarului de corectie).

Spre exemplu:
- inregistrari vanzari cu amanuntul incasate in numerar pe baza raportului Z
5311 "Casa in lei" = % 10.590 lei
707 "Venituri din vanzarea marfurilor" 8.540 lei
4427 "TVA colectata" 2.050 lei
- inregistrarea corectiei pe baza dosarului de corectie precizat anterior
5311 "Casa in lei" = % - 9.990 lei
707 "Venituri din vanzarea marfurilor" - 8.056 lei
4427 "TVA colectata" - 1.934 lei
(unde: cuantificare eroare: 10.000 - 10 = 9.990 lei; valoare incasari in urma corectiei: 10.590 – 9.990 = 600 lei).
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
HG 479/2003bon fiscalinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Emiterea gresita a bonului fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contribuabili mici- declaratia100 pe suport hartie?

Intrebare: de curand am infiintat un SRL - agent de asigurare - doresc sa stiu daca se poate depune la finante declaratia 100 pe suport hartie sau trebuie neaparat sa-mi fac semnatura electronica ? din ce am studiat in OMFP 2520/2010 - obligativitatea depunerii declaratiilor online este pt contribuabili mari si mijlocii ...


multumesc.

Raspuns: Da, se poate depune la ghiseu. Obligativitatea depunerii on-line este valabila pentru declararea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat Ghidul caselor de marcat eletronice. Ce trebuie sa faceti de la A la Z

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa opera...» citeste mai departe aici

  • ANUNT ANAF: 25 iunie este termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale

    • ANAF atrage atentia asupra datei de 25 iunie. Aceasta reprezinta termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale. Iata mai jos lista formularelor care trebuie completate si depuse pana la aceasta data, dar si ce reprezinta acestea! Asadar, 25 iunie este termenul de depunere a:    – formularului 097 ” Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare&rd...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • Venituri din dobanzi, chirii si dividende. Ce se trece in Declaratia unica pentru fiecare caz in parte?

    • Completarea Declaratiei unice da multe batai de cap contribuabililor. Avand in vedere ca nu exista un ghid de completare personalizat al formularului, care sa te invete de la A la Z ce trebuie sa faci, prezentam mai jos un studiu de caz care sa iti vina in ajutor. Exemplu de astazi il reprezinta un contribuabil persoana fizica ce are depozite pe termen de 1 an la banci in perioada 01.07.2016-30.06.2017. Acesta a incasat dobanda in valoare de 28.000 lei in data 30.06.2017 si a reinno...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

    • Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia. Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari. Daca aveti necu...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X