email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Emiterea gresita a bonului fiscal

HG 479/2003bon fiscalinregistrari contabile

Valabil la 24.08.2011

In unele situatii, angajatul bate gresit in casa de marcat contravaloarea marfurilor vandute. Cum va corecta departamentul contabil aceasta greseala in conditiile in care angajatul a batut din nou in casa de marcat valoarea corecta deoarece nu se poate sterge inregistrarea? Cum va arata o monografie in acest sens?

Dupa emiterea unui bon fiscal, corectarea erorii sau anularea operatiunii se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, care stabilesc ca este nevoie de intocmirea unui dosar de corectie, care sa cuprinda:
- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
 
Decizia scrisa la care se face referire in Normele metodologice nu este un formular tipizat, ci in inscris (intitulat "decizie", "aprobare" etc.) din care sa reiasa ca directorul financiar-contabil sau contabilul-sef este de acord cu explicatiile furnizate de salariat in sesizare si aproba efectuarea corectiei.
 
Sesizarea scrisa, aprobarea conducerii sub forma deciziei si copia notei de receptie stau la baza inregistrarii operatiunii de corectie in contabilitate pe baza de note contabile, astfel ca in raportul Z corectia nu se evidentiaza, acesta continand tot suma eronata. Suma corecta din vanzari/incasari rezulta in contabilitate din inregistrarea celor doua operatiuni (operatiunea cu date eronate pe baza raportului Z + operatiunea de corectie pe baza dosarului de corectie).
 
Spre exemplu:
-        inregistrari vanzari cu amanuntul incasate in numerar pe baza raportului Z
5311 "Casa in lei" = %                                       10.590 lei
                     707 "Venituri din vanzarea marfurilor"   8.540 lei
                     4427 "TVA colectata"                     2.050 lei
- inregistrarea corectiei pe baza dosarului de corectie precizat anterior
5311 "Casa in lei" = %                                      - 9.990 lei
                     707 "Venituri din vanzarea marfurilor" - 8.056 lei
                     4427 "TVA colectata"                   - 1.934 lei
(unde: cuantificare eroare: 10.000 - 10 = 9.990 lei; valoare incasari in urma corectiei: 10.590 – 9.990 = 600 lei).

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
HG 479/2003bon fiscalinregistrari contabile


Data aparitiei: 23 August 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Emiterea gresita a bonului fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X