Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente sumelor de recuperat de la bugetul asigurarilor pentru somaj

inregistrari contabileLegea 76/2002OMFP 3055/2009HG 1397/2010
Valabil la 29.08.2011

In ce mod vor fi inregistrate in contabilitate sumele de recuperat de la bugetul asigurarilor pentru somaj ce exced suma de plata in luna reprezentand contributia angajatorului la fondul pentru somaj, in situatia in care se fac angajari de absolventi in conventie pentru care angajatorul beneficiaza de o subventie (600 lei absolvent)? In plus, care va fi baza legala pentru aceasta situatie?

Asa cum rezulta si din Nomenclatorul din anexa nr. 3 din HG 1397/2010, sumele primite de angajatori pentru absolventii incadrati in temeiul art. 80 din Legea 76/2002 sunt considerate subventii. Din punct de vedere contabil ele trebuie tratate ca subventii de exploatare intrucat sunt legate de cheltuielile efectuate de angajator urmare incadrarii in munca a acestor absolventi.

Astfel, conform pct. 236 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a-IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 subventiile de exploatare se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze. In cazul in care se incaseaza subventii aferente unor cheltuieli care nu au fost inca efectuate, subventiile primite nu reprezinta venituri ale perioadei in care au fost incasate, ci aferente exercitiilor viitoare.

In acest scop, subventiile primite de angajator in temeiul art. 80 din Legea 76/2002 se evidentiaza prin intermediul contului 445 "Subventii", iar reluarea lor la venituri prin intermediul contului 741 "Venituri din subventii de exploatare".

Avand in vedere functiunea conturilor prezentata in capit. VII din Reglementarile contabile conforme aprobate prin OMFP 3055/2009 (cu mentiunea ca este limitativa, ci exemplificativa), acest tip de subventii se inregistreaza in contabilitate, astfel:

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



- inregistrarea contributiei de asigurari pentru somaj datorata de angajator

6452 "Contributia unitatii pentru ajutorul de somaj" = 4371 "Contributia unitatii la fondul de somaj"

- inregistrarea sumei de primit pentru fiecare absolvent incadrat

4451 "Subventii guvernamentale" = 7414 "Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului" (veniturile vor contrabalansa partial cheltuielile efectuate in luna respectiva cu absolventii incadrati)

- deducerea subventiei cuvenite din contributia datorata, la nivelul acesteia din urma

4371 "Contributia unitatii la fondul de somaj" = 4451 "Subventii guvernamentale"

- la sfarsitul lunii, soldul contului 445 "Subventii" reprezinta suma de restituit de la AJOFM/AMOFM, evidentiata ca atare si declaratia unica D112

- incasarea in perioada urmatoare a sumei restituite de AJOFM/AMOFM

5121 "Conturi la banci in lei" = 4451 "Subventii guvernamentale".
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente sumelor de recuperat de la bugetul asigurarilor pentru somaj":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Acte necesare declarare majorare valoare imobil

Intrebare: Buna ziua,

Care sunt actele necesare a se depune la autoritatile locale pentru declararea majorarii valorii unui imobil?
Se va depune o noua declaratie de impunere, la fel ca cea depusa initial la achizitia imobilului, dar in care se completeaza noua valoare de inventar a imobilului, rezultata ca urmare a investitiei efectuate?
Se anexeaza si Procesul verbal de punere in functiune a investitiei, si Fisa mijlocului fix ?

Va multumesc.

Raspuns: Nu se mai depune o alta declaratie de impunere pentru majorarea valorii imobilului ci actele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X