Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente sumelor de recuperat de la bugetul asigurarilor pentru somaj

inregistrari contabileLegea 76/2002OMFP 3055/2009HG 1397/2010
Valabil la 29.08.2011

In ce mod vor fi inregistrate in contabilitate sumele de recuperat de la bugetul asigurarilor pentru somaj ce exced suma de plata in luna reprezentand contributia angajatorului la fondul pentru somaj, in situatia in care se fac angajari de absolventi in conventie pentru care angajatorul beneficiaza de o subventie (600 lei absolvent)? In plus, care va fi baza legala pentru aceasta situatie?

Asa cum rezulta si din Nomenclatorul din anexa nr. 3 din HG 1397/2010, sumele primite de angajatori pentru absolventii incadrati in temeiul art. 80 din Legea 76/2002 sunt considerate subventii. Din punct de vedere contabil ele trebuie tratate ca subventii de exploatare intrucat sunt legate de cheltuielile efectuate de angajator urmare incadrarii in munca a acestor absolventi.

Astfel, conform pct. 236 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a-IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 subventiile de exploatare se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze. In cazul in care se incaseaza subventii aferente unor cheltuieli care nu au fost inca efectuate, subventiile primite nu reprezinta venituri ale perioadei in care au fost incasate, ci aferente exercitiilor viitoare.

In acest scop, subventiile primite de angajator in temeiul art. 80 din Legea 76/2002 se evidentiaza prin intermediul contului 445 "Subventii", iar reluarea lor la venituri prin intermediul contului 741 "Venituri din subventii de exploatare".

Avand in vedere functiunea conturilor prezentata in capit. VII din Reglementarile contabile conforme aprobate prin OMFP 3055/2009 (cu mentiunea ca este limitativa, ci exemplificativa), acest tip de subventii se inregistreaza in contabilitate, astfel:

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii



- inregistrarea contributiei de asigurari pentru somaj datorata de angajator

6452 "Contributia unitatii pentru ajutorul de somaj" = 4371 "Contributia unitatii la fondul de somaj"

- inregistrarea sumei de primit pentru fiecare absolvent incadrat

4451 "Subventii guvernamentale" = 7414 "Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului" (veniturile vor contrabalansa partial cheltuielile efectuate in luna respectiva cu absolventii incadrati)

- deducerea subventiei cuvenite din contributia datorata, la nivelul acesteia din urma

4371 "Contributia unitatii la fondul de somaj" = 4451 "Subventii guvernamentale"

- la sfarsitul lunii, soldul contului 445 "Subventii" reprezinta suma de restituit de la AJOFM/AMOFM, evidentiata ca atare si declaratia unica D112

- incasarea in perioada urmatoare a sumei restituite de AJOFM/AMOFM

5121 "Conturi la banci in lei" = 4451 "Subventii guvernamentale".
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente sumelor de recuperat de la bugetul asigurarilor pentru somaj":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decontare abonament transport in comun pentru salariati

Intrebare: 1) Care este inregistrarea contabila pentru decontarea abonamentelor pentru transportul in comun al salariatilor de la domiciliu la locul de munca?

2) Care este modelul de decont de cheltuieli care se intocmeste pentru aceste abonamente?
Transportul se face cu autobuzele in interiorul localitatii.

3) Care este inregistrarea pentru plata efectiva din casa a contravalorii abonamentelor salariatilor?

Multumesc!

Raspuns: La punctul 2. Decont de cheltuieli - cod 14-5-5 Am gasit la explicatii decont de cheltuieli pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Operatiuni in numerar pe teritoriul Romaniei

    • Potrivit Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele care desfasoara acte si fapte de comert au obligatia sa realizeze operatiunile de incasari si plati in lei sau in valuta numai prin instrumente de plata fara numerar. In mod specific, aceste persoane sunt: persoanele...» citeste mai departe aici

  • PFA-urile platesc impozit specific in 2017?

    • Tema sesiunii ANAF de asistenta online de saptamana aceasta a fost IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit,...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata

    • Va informam puteti beneficia de facilitatile la plata obligatiilor fiscale restante in conformitate cu prevederile art.184-208 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015. Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF se regasesc in O.P.A.N.A.F. nr. 90/2016. Esalonarile la plata a obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri depuse la...» citeste mai departe aici

  • Premierul Grindeanu a semnat decizia de demitere a sefului Antifrauda

    • Premierul Sorin Grindeanu a semnat miercurea aceasta eliberarea din functia de sef al Directiei Generale Antifrauda Fiscala a lui Petre-Dragos Voinescu si numirea lui Marin-Marius Florea, decizia fiind publicata in Monitorul Oficial. Totodata, de la Ministerul Tineretului si Sportului, va ocupa functia de secretar general ANAF,  Ion Cristinel Rujan:  "Decizie privind aplicarea mobilitatii lui Ion Cristinel Rujan din functia publica de secretar general adjunc...» citeste mai departe aici

  • Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

    • Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma  dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit.  Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat pu...» citeste mai departe aici

  • Vanzare imobile din patrimoniul personal. Obligatii de indeplinit in 2017 pentru a nu fi amendati!

    • Aveti obligatia de a declara la Fisc tranzactiile derulate si castigurile incasate. Pentru a nu incalca prevederile in vigoare, atunci cand depasiti plafonul de TVA, la vanzarea unor imobile, aveti de respectat o procedura distincta, pe care v-o prezentam mai jos pornind de la urmatorul studiu de caz: "O persoana fizica vinde locuinta personala, imobil vechi, inregistrand un venit de 300.000 lei. Conform Codului fiscal, pentru aceasta operatiune nu se considera ca persoana fizi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X