Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
Munteanu Ionela Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
IQCONTABILITATE
Bucuresti
Servicii financiar contabile - inregistrari , evid...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Munteanu Ionela-Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate


Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate

Cuvinte cheie: gestiune, inregistrari contabile, HG 831/2004, OMEF 3512/2008, OMFP 2861/2009

Valabil la 30.08.2011

Scaderea din gestiune a produselor deteriorate se dovedeste a fi o operatiune necesara in nenumarate situatii. Una dintre acestea este si cea in care produsele sunt deteriorate de anumiti factori externi fara sa existe o parte vinovata care sa poata fi trasa la raspundere. Intr-un astfel de caz, vor trebui identificate actele de intocmit pentru scaderea din gestiunea de stocuri. In plus, cum vor fi inscrise in contabilitate aceste operatiuni?

Mai intai, va trebui intocmita inventarierea stocului de marfa/ produse finite, iar din listele de inventariere si din procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa reiasa situatia produselor respective (care sunt, cantitatea, pretul unitar si valoarea de achizitie, motivele pentru este necesara scoaterea lor din gestiune - deteriorare stocuri - , propuneri pentru reglarea situatiei). Aceste documente se prezinta administratorului societatii, care decide asupra modului de valorificare a rezultatelor inventarierii (pct. 42 si pct. 43 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009).
 
Pentru scoatere din uz a marfurilor se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
 
Aceste bunuri trebuie distruse (operatiune ce se consemneaza intr-un proces-verbal) si predate apoi catre o firma specializata in colectarea/distrugerea produselor degradate (spre exemplu, firma de salubritate), pe baza de aviz de insotire a marfii, in care se mentioneaza "Nu se factureaza. Bunuri expirate/degradate calitativ/distruse. Este interzisa valorificarea".
 
Pe baza acestor documente se procedeaza la scoaterea din gestiune a bunurilor cu termen de valabilitate expirat ori degradate, dupa caz.

Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii



 
Din punct de vedere al TVA, operatiunea de predare a produselor degradate nu constituie livrare de bunuri, pentru care ar fi necesara colectarea TVA, daca sunt respectate conditiile prevazute la art. 128 alin. 8 lit. b din Codul fiscal si pct. 6 alin. 12 din Normele metodologice de aplicare (bunurile nu sunt imputabile, degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente - liste de inventariere, proces-verbal, referat aprobat de conducerea societatii etc. - si se face dovada ca bunurile au fost distruse si nu au mai intrat in circuitul economic - proces-verbal de distrugere a bunurilor, contract cu societatea specializata, avizul de insotire a marfii etc.). De asemenea, taxa dedusa initial la achizitia produselor respective nu trebuie ajustata conform art. 145 alin. 3 din Codul fiscal .
 
In privinta impozitului pe profit, cheltuielile inregistrate in contabilitate cu ocazia scoaterii din gestiune a acestor produse sunt nedeductibile fiscal, nefiind efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile conform art. 21 alin. 1 din Codul fiscal. Totusi, in masura in care este vorba si de marfuri degradate datorita unor cauze ce se incadreaza la perisabilitati conform HG 831/2004 , atunci o parte din aceste cheltuieli poate fi deductibila in limitele de perisabilitate si cu respectarea conditiilor prevazute de acest act normativ, in baza art. 21 alin. 3 lit. d din Codul fiscal.
 
Pe baza procesului verbal de casare, inregistrarile contabile sunt:
671 " Cheltuieli privind pierderi din calamitati" =345"Produse finite"
671 este nedeductibil partea care nu se incadreaza in limitele de perisabilitate conform HG 831/2004.
 
In cazul in care nu se respecta prevederile din punct de vedere al TVA privind casarea, potrivit precizarilor mai sus mentionate, se colecteaza TVA prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe"=4427 "Tva colectata"
 
Asadar, in cazul in care produsele deteriorate nu mai pot fi recuperate in niciun fel se respecta procedura mai sus mentionata.
Pentru deseurile rezultate in urma casarii in cazul in care se poate proceda la  valorificarea acestora prin vanzare se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile:
 
1. Receptia deseurilor:
 
346 = 711
"Produse reziduale" "Venituri aferente costurilor
   stocurilor de produse"
2. Valorificarea deseurilor prin vanzare:
 
4111 = 703
                                 "Clienti"        "Venituri din vanzarea
          produselor reziduale"
 
3. Descarcarea gestiunii de produsele vandute:
 
711 = 346
    "Venituri aferente costurilor           "Produse reziduale"
                   stocurilor de produse"
 
Pentru vanzarea deseurilor industriale reciclabile (deseuri metalice feroase, deseuri metalice neferoase, deseuri de hartii-cartoane, deseuri de sticla -sparturi de sticla, deseuri de mase plastice, deseuri de cauciuc - anvelope uzate, camere de aer si articole din cauciuc uzate, deseuri textile) se aplica taxarea inversa conform art. 160 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 29 August 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

declaratia 394 si 301 se depune cu o

Intrebare: Va rog sa-mi scrieti , firma inregistrata in scopuri de tva numai pentru achizitii intracomunitara depune dec 301 si dec 394 cu O daca luna respectiva nu a facut nici o achizitie intracomunitara.?

Raspuns: In cazul in care sunteti inregistrati in scopuri de TVA numai pentru tranzactii intracomunitare, ter... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la gestiune


» Monografie contabila vanzare imobil. Cum procedam la reevaluare?

» Studiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere TVA din bon fiscal

» HG 906/2014. Noi modificari. Restituirea sumelor care reprezinta diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la inregistrari contabile, HG 831/2004, OMEF 3512/2008, OMFP 2861/2009,


» Monografie contabila vanzare imobil. Cum procedam la reevaluare?

» Rezerva din reevaluare. Ce tratament fiscal aplicam la iesirea din patrimoniu a mijlocului fix?

» Studiu de caz: Impozit pe venitul nerezidentilor. Ce INREGISTRARI CONTABILE facem?

Vezi toate articolele referitoare la inregistrari contabile (860)

» Aspecte privind receptia bunurilor. E reglementata prin lege marja de toleranta?

» Marfuri lipsa la inventar si marfuri degradate. Cum facem inregistrarile contabile?

» Perisabilitati peste limitele maxime admise | Tratament fiscal si inregistrari contabile

Vezi toate articolele referitoare la HG 831/2004 (6)

» Retur marfa livrata si incasata. Ce document justificativ e necesar la restituirea incasarii?

» Intocmire aviz la furnizor. Care e modalitatea de intocmire?

» Decalaj intre marfa sosita si nereceptionata. Cum avem grija ca CMR-ul sa fie completat corect?

Vezi toate articolele referitoare la OMEF 3512/2008 (85)

» Ce proceduri contabile deruleaza un ONG?

» Minus la inventar. Care vor fi inregistrarile contabile?

» Minus la inventar. Cum se fac inregistrarile contabile?

Vezi toate articolele referitoare la OMFP 2861/2009 (47)

Alte articole publicate in data de 29 August 2011






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI