Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate

Valabil la 30.08.2011

Scaderea din gestiune a produselor deteriorate se dovedeste a fi o operatiune necesara in nenumarate situatii. Una dintre acestea este si cea in care produsele sunt deteriorate de anumiti factori externi fara sa existe o parte vinovata care sa poata fi trasa la raspundere. Intr-un astfel de caz, vor trebui identificate actele de intocmit pentru scaderea din gestiunea de stocuri. In plus, cum vor fi inscrise in contabilitate aceste operatiuni?

Mai intai, va trebui intocmita inventarierea stocului de marfa/ produse finite, iar din listele de inventariere si din procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa reiasa situatia produselor respective (care sunt, cantitatea, pretul unitar si valoarea de achizitie, motivele pentru este necesara scoaterea lor din gestiune - deteriorare stocuri - , propuneri pentru reglarea situatiei). Aceste documente se prezinta administratorului societatii, care decide asupra modului de valorificare a rezultatelor inventarierii (pct. 42 si pct. 43 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009).

Pentru scoatere din uz a marfurilor se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Aceste bunuri trebuie distruse (operatiune ce se consemneaza intr-un proces-verbal) si predate apoi catre o firma specializata in colectarea/distrugerea produselor degradate (spre exemplu, firma de salubritate), pe baza de aviz de insotire a marfii, in care se mentioneaza "Nu se factureaza. Bunuri expirate/degradate calitativ/distruse. Este interzisa valorificarea".

Pe baza acestor documente se procedeaza la scoaterea din gestiune a bunurilor cu termen de valabilitate expirat ori degradate, dupa caz.

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii

Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii



Din punct de vedere al TVA, operatiunea de predare a produselor degradate nu constituie livrare de bunuri, pentru care ar fi necesara colectarea TVA, daca sunt respectate conditiile prevazute la art. 128 alin. 8 lit. b din Codul fiscal si pct. 6 alin. 12 din Normele metodologice de aplicare (bunurile nu sunt imputabile, degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente - liste de inventariere, proces-verbal, referat aprobat de conducerea societatii etc. - si se face dovada ca bunurile au fost distruse si nu au mai intrat in circuitul economic - proces-verbal de distrugere a bunurilor, contract cu societatea specializata, avizul de insotire a marfii etc.). De asemenea, taxa dedusa initial la achizitia produselor respective nu trebuie ajustata conform art. 145 alin. 3 din Codul fiscal .

In privinta impozitului pe profit, cheltuielile inregistrate in contabilitate cu ocazia scoaterii din gestiune a acestor produse sunt nedeductibile fiscal, nefiind efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile conform art. 21 alin. 1 din Codul fiscal. Totusi, in masura in care este vorba si de marfuri degradate datorita unor cauze ce se incadreaza la perisabilitati conform HG 831/2004 , atunci o parte din aceste cheltuieli poate fi deductibila in limitele de perisabilitate si cu respectarea conditiilor prevazute de acest act normativ, in baza art. 21 alin. 3 lit. d din Codul fiscal.

Pe baza procesului verbal de casare, inregistrarile contabile sunt:
671 " Cheltuieli privind pierderi din calamitati" =345"Produse finite"
671 este nedeductibil partea care nu se incadreaza in limitele de perisabilitate conform HG 831/2004.

In cazul in care nu se respecta prevederile din punct de vedere al TVA privind casarea, potrivit precizarilor mai sus mentionate, se colecteaza TVA prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe"=4427 "Tva colectata"

Asadar, in cazul in care produsele deteriorate nu mai pot fi recuperate in niciun fel se respecta procedura mai sus mentionata.
Pentru deseurile rezultate in urma casarii in cazul in care se poate proceda la valorificarea acestora prin vanzare se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile:

1. Receptia deseurilor:

346 = 711
"Produse reziduale" "Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
2. Valorificarea deseurilor prin vanzare:

4111 = 703
"Clienti" "Venituri din vanzarea
produselor reziduale"

3. Descarcarea gestiunii de produsele vandute:

711 = 346
"Venituri aferente costurilor "Produse reziduale"
stocurilor de produse"

Pentru vanzarea deseurilor industriale reciclabile (deseuri metalice feroase, deseuri metalice neferoase, deseuri de hartii-cartoane, deseuri de sticla -sparturi de sticla, deseuri de mase plastice, deseuri de cauciuc - anvelope uzate, camere de aer si articole din cauciuc uzate, deseuri textile) se aplica taxarea inversa conform art. 160 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 15 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila nerestituire garantie

Intrebare: Buna ziua. O persoana juridica a inchiriat un imobil si a achitat printr-o dispozitie de plata contravaloarea a doua luni de chirie+garantia pentru inca o luna, propietarul fiind persoana fizica nu a putut emite nici factura si nici chitanta. La chirias eu am inregistrat plata garantiei in debitul ct 461. Intrebare: cum inchid contul 461 si ce document justificativ trebuie emis avand in vedere ca s-a reziliat contractul de inchiriere iar garantia nu s-a mai restituit, s-a considerat plata pentru ultima luna de chirie? Cum sa procedez?

Raspuns: Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/ 2009, garantia trebuia inregistrata prin contul 2678....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: my*****
avem o firma de import export,legume fructe si am facut citeva importuri din care a rezultat aruncarea la vreo 10t de marfa cum ma pot scadea din contabilitate fara a da tva pe acele 10t de marfa stricata.
Data adaugarii: 31-Mai-2013
Postat de: user
buna ziua! anul trecut am infiintat un mag cu articole de pescuit, am cateva produse al caror termen de valabilitate a expirat si le-am retras de la vanzare. cum ma pot sa le scad din gestiune? am citit mai sus ca tr predate unei firme colectoare dar cei de la salubritate din orasul nostru nu stiu nimic in legatura cu acest procedeu si nu imi elibereaza niciun document de predare. va multumesc!
Data adaugarii: 24-Iul-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 394, dosar de 8 pagini si toate informatiile utile pentru completare si depunere

    • Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2264/2016 (OPANAF 2264/2016) publicat in M.Of. nr.578/2016, se modifica Ordinul presedintelui ANAF nr.3769/23.12.2015 publicat in M.Of. nr.11/07.01.2016 referitor la modelul si continutului formularului "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuat...» citeste mai departe aici

  • Specialistul raspunde! Redeventa si regimul fiscal aplicabil

    • Jurist si expert in proceduri fiscale, Justinian Cucu ofera o rezolvare specializata pentru o societate care primeste facturi de licente  pentru asamblarea unor componente electronice. Licentele se descarca de pe site-uri dedicate. Vom vedea daca acestea sunt servicii sau daca reprezinta redeventa. De asemenea, vom constata daca sunt considerate venituri impozabile in Romania sau in strainatate din punct de vedere al impozitului pe veniturile nerezidentilor. Pr...» citeste mai departe aici

  • Din 2017 se impun casele electronice de marcat pentru toate firmele. Calendar ANAF

    • Va reamintim ca incepand din primavara anului viitor se vor utiliza noile case de marcat cu jurnal electronic. Astfel toti operatorii economici vor fi obligati, rand pe rand, sa utilizeze numai case de marcat echipate cu jurnal electronic. Obligativitatea de-a utiliza aparate electronice fiscale  revine tuturor operatorilor economici care presteaza servicii sau livreaza bunuri direct catre populatie si incaseaza contravaloarea bunurilor livrate si se regaseste in cuprinsul Ordo...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Procedura de acordare a scutirii de impozit pe venit pentru cercetatori

    • OMFP 2018/2016 a reglementat noi facilitati fiscale in ce priveste incadrarea in activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica. Actul normativ aduce clarificari ale prevederilor referitoare la scutirea de impozitul pe venit aplicata cercetatorilor, reglementate de OUG nr.32/2016 pentru completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial nr...» citeste mai departe aici

  • Declarare autofacturi in D 390. Cum se procedeaza?

    • In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate care presteaza servicii de transport pentru societati de expeditii din alte doua state membre UE. Aceste case de expeditii, in baza CMR, trimit factura (practic autofactura) cu "taxare inversa" cu valoarea serviciilor de transport prestate de catre societate. Vom vedea daca aceste facturi se declara in Declaratia 390. Emiterea facturii de catre beneficiar in numele si in contul prestatorului este permisa si ...» citeste mai departe aici

  • Puncte atinse in cadrul Forumului National al PMM, in sprijinul IMM-urilor

    • La 22 septembrie a.c. a avut loc Forumul National al PMM, cu tema Competitivitatea PMM-urilor in contextul evolutiilor tehnologice si incertitudinii economice. "Asa cum este bine cunoscut, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) se preocupa permanent de buna desfasurare a activitatii intreprinderilor mici si mijlocii din tara noastra, segment de baza al economiei nationale", se arata intr-un comunicat CECCAR. De asemenea, organ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X