Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate

gestiuneinregistrari contabileHG 831/2004OMEF 3512/2008OMFP 2861/2009

Valabil la 30.08.2011

Scaderea din gestiune a produselor deteriorate se dovedeste a fi o operatiune necesara in nenumarate situatii. Una dintre acestea este si cea in care produsele sunt deteriorate de anumiti factori externi fara sa existe o parte vinovata care sa poata fi trasa la raspundere. Intr-un astfel de caz, vor trebui identificate actele de intocmit pentru scaderea din gestiunea de stocuri. In plus, cum vor fi inscrise in contabilitate aceste operatiuni?

Mai intai, va trebui intocmita inventarierea stocului de marfa/ produse finite, iar din listele de inventariere si din procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa reiasa situatia produselor respective (care sunt, cantitatea, pretul unitar si valoarea de achizitie, motivele pentru este necesara scoaterea lor din gestiune - deteriorare stocuri - , propuneri pentru reglarea situatiei). Aceste documente se prezinta administratorului societatii, care decide asupra modului de valorificare a rezultatelor inventarierii (pct. 42 si pct. 43 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009).

Pentru scoatere din uz a marfurilor se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Aceste bunuri trebuie distruse (operatiune ce se consemneaza intr-un proces-verbal) si predate apoi catre o firma specializata in colectarea/distrugerea produselor degradate (spre exemplu, firma de salubritate), pe baza de aviz de insotire a marfii, in care se mentioneaza "Nu se factureaza. Bunuri expirate/degradate calitativ/distruse. Este interzisa valorificarea".

Pe baza acestor documente se procedeaza la scoaterea din gestiune a bunurilor cu termen de valabilitate expirat ori degradate, dupa caz.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



Din punct de vedere al TVA, operatiunea de predare a produselor degradate nu constituie livrare de bunuri, pentru care ar fi necesara colectarea TVA, daca sunt respectate conditiile prevazute la art. 128 alin. 8 lit. b din Codul fiscal si pct. 6 alin. 12 din Normele metodologice de aplicare (bunurile nu sunt imputabile, degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente - liste de inventariere, proces-verbal, referat aprobat de conducerea societatii etc. - si se face dovada ca bunurile au fost distruse si nu au mai intrat in circuitul economic - proces-verbal de distrugere a bunurilor, contract cu societatea specializata, avizul de insotire a marfii etc.). De asemenea, taxa dedusa initial la achizitia produselor respective nu trebuie ajustata conform art. 145 alin. 3 din Codul fiscal .

In privinta impozitului pe profit, cheltuielile inregistrate in contabilitate cu ocazia scoaterii din gestiune a acestor produse sunt nedeductibile fiscal, nefiind efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile conform art. 21 alin. 1 din Codul fiscal. Totusi, in masura in care este vorba si de marfuri degradate datorita unor cauze ce se incadreaza la perisabilitati conform HG 831/2004 , atunci o parte din aceste cheltuieli poate fi deductibila in limitele de perisabilitate si cu respectarea conditiilor prevazute de acest act normativ, in baza art. 21 alin. 3 lit. d din Codul fiscal.

Pe baza procesului verbal de casare, inregistrarile contabile sunt:
671 " Cheltuieli privind pierderi din calamitati" =345"Produse finite"
671 este nedeductibil partea care nu se incadreaza in limitele de perisabilitate conform HG 831/2004.

In cazul in care nu se respecta prevederile din punct de vedere al TVA privind casarea, potrivit precizarilor mai sus mentionate, se colecteaza TVA prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe"=4427 "Tva colectata"

Asadar, in cazul in care produsele deteriorate nu mai pot fi recuperate in niciun fel se respecta procedura mai sus mentionata.
Pentru deseurile rezultate in urma casarii in cazul in care se poate proceda la valorificarea acestora prin vanzare se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile:

1. Receptia deseurilor:

346 = 711
"Produse reziduale" "Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
2. Valorificarea deseurilor prin vanzare:

4111 = 703
"Clienti" "Venituri din vanzarea
produselor reziduale"

3. Descarcarea gestiunii de produsele vandute:

711 = 346
"Venituri aferente costurilor "Produse reziduale"
stocurilor de produse"

Pentru vanzarea deseurilor industriale reciclabile (deseuri metalice feroase, deseuri metalice neferoase, deseuri de hartii-cartoane, deseuri de sticla -sparturi de sticla, deseuri de mase plastice, deseuri de cauciuc - anvelope uzate, camere de aer si articole din cauciuc uzate, deseuri textile) se aplica taxarea inversa conform art. 160 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gestiuneinregistrari contabileHG 831/2004OMEF 3512/2008OMFP 2861/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de scadere din gestiune a produselor deteriorate":
Rating:

Nota: 3.15 din 5 din 17 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Investitie la un spatiu inchiriat , amortizata integral, spatiu restituit

Intrebare: Ce inregistrari trebuie efectuate pentru un geam termopan montat la spatiu inchiriat si ulterior predat ca urmare a expirarii contractului de inchiriere?
Geamul a fost inregistrat in contul 212 in urma intocmirii procesului verbal de receptie si a fost amortizata integral pe durata contractului de inchiriere.Ce se intampla cu valorile din conturile 212
si 281 care au fost suportate de chirias?

Raspuns: In cazul in care la efectuarea lucrarilor inregistrarea contabila a fost 212=722, iar amortizarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: my*****
avem o firma de import export,legume fructe si am facut citeva importuri din care a rezultat aruncarea la vreo 10t de marfa cum ma pot scadea din contabilitate fara a da tva pe acele 10t de marfa stricata.
Data adaugarii: 31-Mai-2013
Postat de: user
buna ziua! anul trecut am infiintat un mag cu articole de pescuit, am cateva produse al caror termen de valabilitate a expirat si le-am retras de la vanzare. cum ma pot sa le scad din gestiune? am citit mai sus ca tr predate unei firme colectoare dar cei de la salubritate din orasul nostru nu stiu nimic in legatura cu acest procedeu si nu imi elibereaza niciun document de predare. va multumesc!
Data adaugarii: 24-Iul-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile