Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Codul fiscal 2011 (Partea I.4): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011

Ordonanta 30/2011Legea nr. 571/2003modificari Codul fiscalimpozit pe profitdeterminarea venitului net


In Monitorul Oficial 627 din 2 septembrie 2011 (M. Of. 627/2011) a fost publicata Ordonanta 30 din 31 august 2011 (Ordonanta 30/2011) pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale (Guvernul Romaniei). Astfel, in ceea ce urmeaza, vor fi prezentate modificarile cuprinse in textul legislativ al Ordonantei.

Partea I.4

18. La articolul 40, dupa alineatul (2) se introduc cinci noi alineate, alineatele (3)-(7), cu urmatorul cuprins:
"(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (2) persoanele fizice care dovedesc ca sunt rezidenti ai unor state cu care Romania are incheiate conventii de evitare a dublei impuneri, carora le sunt aplicabile prevederile conventiilor.
(4) In cursul anului calendaristic in care persoanele fizice nerezidente, cu exceptia celor mentionate la art. 40 alin. (3), indeplinesc conditiile de rezidenta prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 23 lit. b) sau c) sunt supuse impozitului numai pentru veniturile obtinute din Romania.
(5) O persoana este considerata rezident sau nerezident pentru intregul an calendaristic, nefiind permisa schimbarea rezidentei pe parcursul anului calendaristic.
(6) Rezidentii statelor cu care Romania are incheiate conventii de evitare a dublei impuneri trebuie sa isi dovedeasca rezidenta fiscala printr-un certificat de rezidenta emis de catre autoritatea fiscala competenta din statul strain sau printr-un alt document eliberat de catre o alta autoritate decat cea fiscala, care are atributii in domeniul certificarii rezidentei conform legislatiei interne a acelui stat. Acest certificat/document este valabil pentru anul/anii pentru care este emis.
(7) Persoana fizica rezidenta romana, cu domiciliul in Romania, care dovedeste schimbarea rezidentei intr-un stat cu care Romania nu are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri, este obligata in continuare la plata impozitului pe veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei, pentru anul calendaristic in care are loc schimbarea rezidentei, precum si in urmatorii 3 ani calendaristici."
19. La articolul 42, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii



"a) ajutoarele, indemnizatiile si alte forme de sprijin cu destinatie speciala, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale si din alte fonduri publice, inclusiv cele din fonduri externe nerambursabile, precum si cele de aceeasi natura primite de la alte persoane, cu exceptia indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca. Nu sunt venituri impozabile indemnizatiile pentru: risc maternal, maternitate, cresterea copilului si ingrijirea copilului bolnav, potrivit legii;".
20. La articolul 42, litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"g) veniturile primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile si mobile din patrimoniul personal, altele decat castigurile din transferul titlurilor de valoare, precum si altele decat cele definite la cap. VIII1. Sunt considerate bunuri mobile la momentul instrainarii si bunurile valorificate prin centrele de colectare, in vederea dezmembrarii, care fac obiectul Programelor nationale finantate din bugetul de stat sau din alte fonduri publice;".
21. Dupa articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 421, cu urmatorul cuprins:
"Reguli generale aplicabile veniturilor realizate din operatiunea de fiducie
Art. 421. -
(1) Transferul de la constituitor la fiduciar al masei patrimoniale fiduciare nu genereaza venituri impozabile, in intelesul prezentului titlu, la momentul transferului, pentru partile implicate, respectiv constituitor si fiduciar, in cazul in care partile respective sunt contribuabili potrivit titlului III.
(2) Remuneratia fiduciarului contribuabil potrivit titlului III, notar public sau avocat, primita pentru administrarea masei patrimoniale constituie, in intelesul prezentului titlu, venit din activitatea adiacenta si se supune impunerii cumulat cu veniturile din activitatea desfasurata de notar sau avocat, potrivit prevederilor cap. II «Venituri din activitati independente».
(3) Tratamentul fiscal al veniturilor realizate din administrarea masei patrimoniale de catre fiduciar, altele decat remuneratia fiduciarului, se stabileste in functie de natura venitului respectiv si se supune impunerii potrivit regulilor proprii fiecarei categorii de venituri. La determinarea venitului impozabil nu se deduc pierderile fiscale ale constituitorului, acestea reprezentand pierderi definitive. In cazul in care constituitorul este contribuabil potrivit titlului III, obligatiile fiscale ale acestuia in legatura cu masa patrimoniala administrata vor fi indeplinite de fiduciar.
(4) Venitul realizat in bani si in natura de beneficiarul persoana fizica la transferul masei patrimoniale de la fiduciar se supune impunerii potrivit prevederilor cap. IX «Venituri din alte surse». Fac exceptie veniturile realizate de beneficiar din transferul masei patrimoniale in situatia in care acesta este constituitorul, caz in care veniturile respective sunt neimpozabile. Obligatia evaluarii veniturilor realizate, la pretul stabilit prin expertiza tehnica, la locul si la data primirii acestora, revine fiduciarului. Pierderile fiscale inregistrate din administrarea masei patrimoniale de catre fiduciar reprezinta pierderi definitive si nu se deduc la determinarea venitului impozabil pentru beneficiar ulterior transferului masei patrimoniale de la fiduciar la beneficiarul persoana fizica."
22. La articolul 48 alineatul (4), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c1), cu urmatorul cuprins:
"c1) sa respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentand investitii in mijloace fixe pentru cabinetele medicale, in conformitate cu prevederile art. 24 alin. (16)."
23. La articolul 51, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Optiunea de a determina venitul net pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita determinarea venitului net anual pe baza normelor de venit, prin completarea corespunzatoare a declaratiei de venit estimat si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
(3) Optiunea pentru determinarea venitului net in sistem real se exercita prin completarea declaratiei de venit estimat cu informatii privind determinarea venitului net anual in sistem real si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal."
24. La articolul 52 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) in cazul veniturilor prevazute la alin. (1) lit. a)-e), aplicand o cota de impunere de 10% la venitul brut din care se deduc contributiile sociale obligatorii retinute la sursa potrivit titlului IX2;".


Citeste partea I.1 Aici.

Citeste partea I.2 Aici.

Citeste partea I.3 Aici.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordonanta 30/2011Legea nr. 571/2003modificari Codul fiscalimpozit pe profitdeterminarea venitului net

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2011


Votati articolul "Codul fiscal 2011 (Partea I.4): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA la livrari de bunuri in Ungaria

Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania a facut livrari de bunuri in UE ( Ungaria) cu factura fara TVA catre o societate care a comunicat un cod de TVA si a confirmat verbal ca este platitor de TVA in Ungaria ,livrarea s-a declarat in declaratia 390,ulterior in urma verificarii in VIES codul de tva nu este valid.Am dori sa stim cum se poate corecta factura si declaratia 390 si ce sanctiuni am putea primii . Firma din Romania este inregistrata in ROI si patronul firmei din Ungaria a fost intrebat recent si sustine in continuare ca este platitor de tva,ce documente am putea sa-solicitam firmei din Ungaria?

Raspuns: Daca in corespondenta purtata cu beneficiarul din Ungaria acesta v-a comunicat un cod de TVA si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Senatul a adoptat TVA de 9%. De cand va fi introdusa taxa si pentru ce servicii?

    • Senatul a adoptat intr-o sedinta recenta un proiect de lege care reglementeaza o cota de TVA de 9% pentru anumite tipuri de servicii. In forma initiala, propunerea introducea aceasta cota redusa de TVA si in cazul livrarii de electricitate si gaze naturale, respectiv productia, transportul, distributia si furnizarea de energie termica in sistem centralizat. Asadar, proiectul de lege pentru completarea alin. (2) al art. 291 din Codul fiscal introducea in categoria p...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2018: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in ur...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: completarea Declaratiei unice pentru veniturile din activitati independente

    • ANAF a sustinut ieri o sesiune online cu tema “Completarea Declaratiei Unice pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018”. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au raspuns la intrebarile adresate in comentarii. Am realizat mai jos o selectie cu cele mai interesante intrebari si raspunsuri. Completarea Declaratiei unice pentru veniturile...» citeste mai departe aici

  • Afla unde poti verifica daca o casa de marcat este in evidenta ANAF!

    • Operatorii economici pot verifica daca o casa de marcat este sau nu in evidenta ANAF cu ajutorul unei aplicatii implementate de institutie. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a creat pe site-ul propriu o sectiune numita “Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)”. Prin intermediul unei aplicatii din aceasta sectiune, numita Evidenta aparatelor de marcat el...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X