Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente unui consum de materiale din stocul de marfa

Valabil la 12.09.2011

Pentru ca aceasta situatie este des intalnita, se ia ca exemplu un magazin de vanzare en detail materiale de constructii in cadrul caruia se consuma diferite materiale la intern (de exemplu, pentru amenajarea magazinului). Informatiile prezentate in solutia oferita pentru acest studiu de caz pot fi astfel aplicate in alte situatii similare. Consumul s-a efectuat ulterior, dupa ce marfa a fost contabilizata in 371. Asadar, cum va proceda societatea in ceea ce priveste scaderea din gestiune a marfii consumate intern si care sunt prevederile in vigoare?

Potrivit reglementarilor contabile aplicabile stabilite de pct. 107 alin. (1) si (2) din Ordinul 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, se considera o modernizare daca cheltuielile si platile efectuate ulterior cu un activ indeplinesc simultan 2 conditii:

a) o imbunatatire a parametrilor tehnici initiali, superiori celor existenti;
b) se estimeaza obtinerea de beneficii economice in perioada viitoare superioare celor estimate initial.

Daca investitiile respective nu indeplinesc cele doua conditii mentionate mai sus, se vor inregistra in contabilitate pe sema conturilor de cheltuieli. Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

Asadar, materiale consumate inregistrate la stocul de marfuri trebuie identificate exact, apoi evindentiate distinct in contabilitate, astfel:

Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile

Vezi detalii

PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii



Se va storna (in rosu) inregistrare initiala din contul 371, 378, 4428
371 = 401 (storno)
371 % (storno)
378 (storno)
4428 (storno)
Se va face inregistrarea contabila de corectie pe sema contului 3021 " Materiale auxiliare":
3021= 401 (negru) sau
611= 401
3.. Se va intocmi bonul de consum, pentru materialele utilizate la amenajarea magazinului, iar contabil inregistrarea va fi:

6021" Cheltuieli cu materiale auxiliare" = 3021"Materiale consumabile"

In functie de natura si complexitatea lucrarilor, d.p.d.v. contabil se va avea in vedere faptul ca valoarea lucrarilor se poate inregistra prin selectarea uneia din urmatoarele doua alternative:

- pe cheltuieli de exploatare prin inregistrarea cheltuielilor direct prin debitul contului 611
" Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile" in corespondenta cu creditul contului 401"Furnizori";
- pe investitii prin inregistrarea valorii materialelor achizitionate prin debitul contului 3021 "Materiale auxiliare" in corespondenta cu creditul contului 401"Furnizori" si ulterior, pe masura consumarii acestora prin formula 6021 = 3021. In cazul in care se considera amenajarea magazinului investitie si nu reparatie trebuie efectuata si inregistrarea productiei de imobilizari corporale:
231 722
"Imobilizari corporale "Venituri din productia
in curs de executie" de imobilizari corporale"

Receptia finala a investitiei care urmeaza a fi amortizata se inregistreaza prin formula contabila:
212 = 231
" Constructii" "Imobilizari corporale
in curs de executie"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente unui consum de materiale din stocul de marfa":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

I se va imputa neplata salariilor

Intrebare: Buna seara !

Va frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat in cazul urmator:

- o colega de facultate, care acum este contabil la o alta institutie publica,
in sedinta Consiliului Administrativ nu a fost de acord cu
incheierea unui Act aditional la Contractul de servicii paza,
modificare Notificata de firma de paza,
in baza art.1 alin.2 din HG 1091 /11.12.2014
pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
Consiliul Administrativ a desemnat-o sa negocieze tariful
cu firma de paza.

1. - va rog sa imi spuneti
daca s-a emis Hotararea Consiliului Administrativ
in sensul aratat, atunci
mai trebuie ca directorul sa emita si o Decizie de numire a contabilei
in vederea negocierii cu firma de paza ?
Sau Hotararea CA ar fi suficienta ?

Colega mea mi-a mai spus ca,
anul trecut, inainte de a fi incheiat Contractul,
firma de paza a aratat in Oferta de pret ca,
Contractul de servicii paza va fi modificat
daca apare vreo modificare a legislatiei, dar
si pentru majorarea salariului cf. HG 1091/2014.

I-am spus ca firma de paza poate da in judecata
institutia in care lucreaza, intrucat
aceasta s-a opus incheierii Actului aditional.

2. - va putea fi trasa la raspundere
pentru ca s-a opus incheierii Actului aditional
si i se va imputa neplata salariilor angajatilor firmei de paza ?

Raspuns: Totusi, cf. HG nr.1091/2014, modificarea salariului la paza trebuia sa se faca incepand cu data de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X