Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente unui consum de materiale din stocul de marfa

inregistrari contabileOrdinul 3055/2009scadere gestiune

Valabil la 12.09.2011

Pentru ca aceasta situatie este des intalnita, se ia ca exemplu un magazin de vanzare en detail materiale de constructii in cadrul caruia se consuma diferite materiale la intern (de exemplu, pentru amenajarea magazinului). Informatiile prezentate in solutia oferita pentru acest studiu de caz pot fi astfel aplicate in alte situatii similare. Consumul s-a efectuat ulterior, dupa ce marfa a fost contabilizata in 371. Asadar, cum va proceda societatea in ceea ce priveste scaderea din gestiune a marfii consumate intern si care sunt prevederile in vigoare?

Potrivit reglementarilor contabile aplicabile stabilite de pct. 107 alin. (1) si (2) din Ordinul 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, se considera o modernizare daca cheltuielile si platile efectuate ulterior cu un activ indeplinesc simultan 2 conditii:

a) o imbunatatire a parametrilor tehnici initiali, superiori celor existenti;
b) se estimeaza obtinerea de beneficii economice in perioada viitoare superioare celor estimate initial.

Daca investitiile respective nu indeplinesc cele doua conditii mentionate mai sus, se vor inregistra in contabilitate pe sema conturilor de cheltuieli. Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

Asadar, materiale consumate inregistrate la stocul de marfuri trebuie identificate exact, apoi evindentiate distinct in contabilitate, astfel:

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



Se va storna (in rosu) inregistrare initiala din contul 371, 378, 4428
371 = 401 (storno)
371 % (storno)
378 (storno)
4428 (storno)
Se va face inregistrarea contabila de corectie pe sema contului 3021 " Materiale auxiliare":
3021= 401 (negru) sau
611= 401
3.. Se va intocmi bonul de consum, pentru materialele utilizate la amenajarea magazinului, iar contabil inregistrarea va fi:

6021" Cheltuieli cu materiale auxiliare" = 3021"Materiale consumabile"

In functie de natura si complexitatea lucrarilor, d.p.d.v. contabil se va avea in vedere faptul ca valoarea lucrarilor se poate inregistra prin selectarea uneia din urmatoarele doua alternative:

- pe cheltuieli de exploatare prin inregistrarea cheltuielilor direct prin debitul contului 611
" Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile" in corespondenta cu creditul contului 401"Furnizori";
- pe investitii prin inregistrarea valorii materialelor achizitionate prin debitul contului 3021 "Materiale auxiliare" in corespondenta cu creditul contului 401"Furnizori" si ulterior, pe masura consumarii acestora prin formula 6021 = 3021. In cazul in care se considera amenajarea magazinului investitie si nu reparatie trebuie efectuata si inregistrarea productiei de imobilizari corporale:
231 722
"Imobilizari corporale "Venituri din productia
in curs de executie" de imobilizari corporale"

Receptia finala a investitiei care urmeaza a fi amortizata se inregistreaza prin formula contabila:
212 = 231
" Constructii" "Imobilizari corporale
in curs de executie"

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabileOrdinul 3055/2009scadere gestiune

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente unui consum de materiale din stocul de marfa":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Recuperare prejudiciu pe cale civila

Intrebare: Intr-un proces penal, institutia noastra este parte civila vatamata.
La fond, vinovatii au fost achitati. S-a facut apel de catre Parchet si institutia noastra.
Acum se asteapta sa se fixeze termenul de judecata de la apel.
Recent, o comisie de control a spus ca institutia noastra trebuie sa faca si actiune civila
pentru a se recupera prejudiciul provocat de salariatii vinovati
si ca, procedura este ca mai intai sa se recupereze prejudiciul de la vinovati, iar apoi, de la cei care nu au luat masuri ca prejudiciul sa se recupereze.

Va rog frumos sa ma ajutati si sa ma lamuriti care este sensul celor de mai sus,
sa imi spuneti
- cum se calculeaza in civil prescrierea ? - de cand incep sa curga cei 3 ani ?
se iau in calcul:
3 ani dupa achizitionarea unui bun sau de la descoperirea faptei ? - pentru raspunderea unui salariat vinovat ?
iar dupa cei 3 ani, dupa prescrierea raspunderii salariatului - va fi raspunderea directorului,
daca nu a luat nici o masura de recuperare a prejudiciului ?
- mai sunt si alte persoane care vor fi raspunzatoare ca nu s-ar lua nici o masura de recuperare a prejudiciului ?

Unul din membrii comisiei de control ne-a spus doar ca pentru a se castiga un proces in instanta, nu este necesara doar actiunea facuta de jurist, ci
contabilul trebuie sa aibe rolul lui, sa il sprijine pe jurist, sa ii dea la dosar tot ce trebuie....
- ce ar trebui sa faca un contabil ? ce acte ? ( ce acte justificative ? )

Va rog mult de tot sa ma ajutati sa inteleg ce ar trebui sa faca un contabil,
sa imi explicati ce a vrut sa spuna mai sus membrul comisiei de control ?
cum trebuie procedat corect ?

Raspuns: Pentru constituirea dosarului va trebui ca directorul institutiei sa dea o dispozitie scrisa in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile