Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie

Valabil la 15.09.2011

In cazul garantiilor de buna executie, vor fi partial detaliate anumite aspecte prin cateva prevederi in vigoare, precum si prin intocmirea unei monografii contabile. Se da ca exemplu o societate producatoare de constructii metalice care isi desfasoara activitatea pe baza de comenzi si ofera garantii de buna executie. Aceasta societate are trei asociati rezidenti majoritari, operatiunile aferente firmei fiind atat intracomunitare, cat si extracomunitare. In aceasta situatie, se va vedea si care sunt registrele contabile si fiscale obligatorii.

In primul rand, pentru aceasta activitate, se vor avea in vedere retete de fabricatie, in care sa fie specificate tipurile si cantitatile de materii prime si materiale precum si alte tipuri de cheltuieli care intra la confectionarea produselor respective, deoarece in baza acestor retete se inregistreaza consumul.

Componenta principala a acestei monografii trebuie sa porneasca de la determinarea costului de productie ca valoare de intrare in patrimoniu pentru produsele pe care le realizeaza societatea.
Costul de productie este reglementat de art. 52 din Anexa nr. 1 la Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea. Alte cateva prevederi foarte importante din punctul de vedere al costului de productie sunt stabilite de OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.

In esenta, costul de productie cuprinde costul cu materii prime si materiale consumabile, energie electrica, termica si apa utilizata in scopuri tehnologice, cheltuieli cu salarii si asigurari sociale pentru personalul direct productiv, alte costuri de productie si o cota de cheltuieli indirecte de productie alocata in mod rational asupra procesului de fabricatie.

Achizitie materii prime, materiale consumabile pentru realizarea constructiilor metalice:

Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal
Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii




- din Romania
% = 401 "Furnizori"
301 "Materii prime"
4426
TVA deductibila

% = 401 "Furnizori"
3028 "Materiale consumabile"
4426
TVA deductibila

- din tari membre UE:
301 = 401
"Materii prime" Furnizori"

Si inregistrarea TVA prin taxare inverse:

4426 = 4427
TVA deductibila TVA colectata

- din import - state nemembre UE - documentul de inregistrare in contabilitate este Declaratia vamala de import. Pentru astfel de achiztii, in costul materiilor prime/materiale achizitionate intra si cheltuielile cu taxa vamala, comisionul vamal, transport si alte cheltuieli de depozitare si manipulare (daca este cazul). Inregistrarile aferente importului de materii prime si materiale sunt urmatoarele:

301 = 401 cu valoarea materiilor prime

4426 = 446 cu valoarea TVA

301 = 446 cu valoarea comisionului vamal si a taxelor vamale daca este cazul
301 = 401 cu valoarea facturii de transport, daca este cazul.

La achizitii intracomunitare si importuri va trebui la sfarsitul lunii sa fie efectuata si reevaluarea datoriilor in valuta, in situatia in care datoria catre furnizori nu este achitata pana la sfarsitul lunii. Reevaluarea datoriilor si creantelor in valuta se face in conformitate cu pct. 186 din OMEF 3055/2009, la cursul BNR din ultima zi bancara a lunii.

Inregistrarea consumului de materii prime si materiale consumabile, conform tehnologiei de fabricatie, in baza retetelor de productie intocmindu-se si bonurile de consum.

601 "Cheltuieli cu materii prime" = 301 "Materii prime"

6028 "Cheltuieli cu alte materiale consumabile" = 3028 "Materiale consumabile"

Inregistrarea cheltuielilor cu manopera:

Cheltuieli cu salarii directe si asigurari sociale

641 "Cheltuieli cu salariile personalului" = 421 "Personal - salarii datorate"
645 "Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431 "Asigurari sociale"


Energie electrica si apa:

605 "Cheltuieli cu energia si apa" = 401 "Furnizori" .

Realizarea productiei:

345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" - cu valoarea totala a cheltuielilor cumulate

Potrivit art. 52 alin. (4) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea in costul de productie se repartizeaza o cota de cheltuilei de productie, legata rational de procesul fabricatiei. Astfel, aceasta cota de cheltuieli indirecte trebuie sa fie corect stabilita, sa aiba legatura cu productie si sa fie aferente perioadei la care se evalueaza costul de productie. Acelasi act normativ stabileste ca manopera este o cheltuiala directa de productie, prin urmare societatea trebuie sa evalueze mai exact timpul de lucru in productie si in alte activitati, utilizand un pontaj aferent acestor activitati etc.

Vanzare catre clienti a produselor
- la intern
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".

- in UE - ca livrari scutite de TVA in baza art 143 alin 2 lit.a din Codul fiscal daca se indeplinesc conditiile referitoare la transport si codul de TVA.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
- in state nemembre UE (exporturi) - scutite cu drept de deducere daca se indeplinesc conditiile prevazute in ordinal MEFOMFP 2222/2006, actualizat prin OMFP 3419/2009, , in baza Declartiei vamale de export.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"

Descarcarea gestiunii produselor vandute:

711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite" .

Se observa functionarea contului 711 ca un cont de echilibru al cheltuielilor de productie, la data la care este realizata vanzarea si functionarea ca un cont de destocaj de productie la data la care se efectueaza vanzarea. Conform functionarii contului 711 "Venituri aferente costului de productie", acesta inregistreaza la data productiei un venit impozabil iar la scaderea din gestiune functioaneaza similar unei cheltuieli.

Referitor la registrele contabile, Conform Legii 82/1991 registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile effectuate. Desigur ca aveti obligatia intocmirii si a celorlalte register contabile: registru banca, casa, cumparari, vanzari, operatiuni diverse, balanta de verificare analitica si sintetica.
Referitor la registrele fiscale:
- registru de evidenta fiscala pentru calculul impozitului pe profit;
- registru unic de control;
- obligatoriu se vor completa jurnalele de vanzari si de cumparari (in scopuri de TVA).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Drepturi de autor

Intrebare:
Buna ziua.

As avea nevoie, daca se poate, de urmatoarele informatii:

Urmeaza sa creez niste spoturi publicitare unei firme din strainatate. Eu sunt persoana fizica neautorizata, am fost salariat doar pana la inceputul anului. Nu vreau sa imi fac PFA deoarece nu am de gand sa mai lucrez astfel si pe viitor. Am fost indrumat sa fac un contract de drepturi de autor insa nu am idee cum sa procedez cu aceasta firma, fiind straina. Fac contractul in engleza si apoi il traduc? Pot specifica in contract sa platesc eu contributiile sociale? Cand? Ce declaratii/ acte trebuie facute, in afara de contractul de cesiune, si unde trebuiesc depuse ?

Problema este ca proiectul se desfasoara pe durata a aproximativ 3 luni si platile/l ivrarile se fac in etape, insa nu exista niste date si costuri fixe pt plata/ livrare, pt. ca depind de mai multi factori. Plata si livrarea urmeaza sa fie stabilite de mine in momentul finalizarii unei etape dupa care beneficiarul imi va plati suma stabilita de mine. Ma puteti indruma cum as putea sa procedez?

Firma nu imi cere facturi, ci doar niste invoice-uri informative dupa care sa stie cat sa imi plateasca.

Multumesc.

Raspuns: Intocmiti contract pentru drepturi de autor. Avand in vedere preverile art. 296^21 alin. (1) lit....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ko*****
va rog , atentie la titlu si continut
Data adaugarii: 19-Sep-2011
Postat de: mi*****
Da, nici o legatura cu garantiile de buna executie. Aici trebuiau tratate diferitele situatii prin care se se acorda garantia de buna executie pentru o lucrare. Trebuia sa vedem o monografie contabila pentru cazul in care sumele privind garantiile de buna executie se retin la plata, pana la expirarea termenului de garantie, apoi cazul in care garatia este sub forma unei scrisori de garantie bancara sau a treia modalitate pe care eu o stiu, garantarea printr-o polita de asigurare PERFORMANCE BOND â Garantie de buna executie. Monografia trebuia sa contina inregistrarile pe care le face antreprenorul si inregistrarile pe care le face beneficiarul. Aici trebuia punctat ca operatiunea nu intra in sfera TVA. Trebuia facut un exemplu si cu cazul in care in perioada de garantie este nevoie de remedieri. Ce se intampla cand remedierile le face antreprenorul care a efectuat lucrarea sau ce se intampla cand beneficiarul efectueaza singur remedierile. Sunt multe de spus pentru acest subiect, este chiar un subiect ofertant. M-as bucura sa il gasesc tratat. Este drept ca nu am parcurs toate articolele tratate aici, pe tema garantiilor de buna executie, pentru ca inteleg ca sunt mai multe.
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: a.*****
Titlul promitea monografia pentru garantiile de buna executie, nu pentru productia vanduta de bunuri/servicii, pentru care se constituie garantia! in fine... !
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: li*****
Buna ziua, Titlul articolului este "Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie". Va rog sa-mi spuneti unde ati tratat garantiile de buna executie? Ati tratat numai inregistrarea contabila a productiei si vanzarea constructiei metalice. Nu ati spus nimic despre garantiile de buna executie...
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: ro*****
care este legatura dintre monografia prezentata si GARANTIA de buna executie ?
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Microintreprindere versus PFA. Alegerea corecta in 2016? Contabilii au decis!

    • "Microintreprindere versus PFA" reprezinta cea mai noua lucrare de specialitate pe care expertii in domeniul fiscal-contabil au lansat-o. Ea explica, in cazul fiecarui tip de entitate economica, ce este de facut, pentru ca fiecare sa ia decizia corecta in ceea ce-l priveste, in situatia lui personala! Fiindca in asemenea momente, generalitatile nu sunt valabile! ...» citeste mai departe aici

  • Cum ajungi pe lista rusinii intocmita de ANAF

    • Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78/03.02.2016, a fost publicat OPANAF 558/2016 prin care se stabileste procedura de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante. Ordinul este dat in aplicarea art. 162 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.In vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a ANAF lista debitorilor care inr...» citeste mai departe aici

  • Lipsa CNP de pe factura emisa persoanelor fizice si cerinte Declaratia 394. Ce sanctiuni risca societatea?

    • Stabilim mai jos daca este obligatoriu ca pe factura sa fie inscris CNP-ul clientului persoana fizica, cu mentiunea ca, potrivit Codului fiscal, nu se stipuleaza expres aceasta cerinta, insa in Declaratia 394 lit. d) CNP-ul este cerinta de completare pentru clientul persoana fizica. Vom vedea astfel cum procedam in cazul in care clientul nu vrea sa comunice CNP-ul, iar societatea emite factura fara data respectiva, precum si ce sanctiuni pot fi aplicate societatii care a livr...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum procedam privind impozitarea in 2016?

    • Stabilim mai jos cota de impozitare a dividendelor pe care urmeaza sa le primeasca asociatul societatii in 2016, precum si modul in care vom gestiona profitul aferent anilor 2014 si 2015. Profitul este in contul 117, urmand sa fie repartizat in anul 2016. Potrivit art. 133 alin.(8) din Legea 227/2015 privind noul Cod fiscal, care a intrat in vigoare  incepand cu data de  01.01.2016, cota de impozit pe dividende este 5% si se aplica asupra veniturilor din dividende distribu...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer

    • Va reamintim, prin cele ce urmeaza, ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 74/02.02.2016 a fost publicat OPANAF nr. 422/2016 prin care se stabilesc conditiile intocmirii dosarului preturilor de transfer in cazul desfasurarii de tranzactii intre persoane afiliate. Ordinul este dat in aplicarea art. 108 (2) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, prin care se precizeaza urmatoarele: La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitoru...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Administratorii au dreptul la diurna neimpozabila incepand cu data de 1 ianuarie 2016

    • In temeiul art. 76 alin. (2) lit. o) din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si remuneratiei administratorilor societatilor. Remuneratia administratorilor este impozabila in mod similar veniturilor de natura salariala, iar entitatea care le plateste are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16%, aplicabila asupra bazei de calcul determinate in conform...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X