Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie

garantii de buna executiemonografii contabileOMFP 3055/2009OMFP 1826/2003
Valabil la 15.09.2011

In cazul garantiilor de buna executie, vor fi partial detaliate anumite aspecte prin cateva prevederi in vigoare, precum si prin intocmirea unei monografii contabile. Se da ca exemplu o societate producatoare de constructii metalice care isi desfasoara activitatea pe baza de comenzi si ofera garantii de buna executie. Aceasta societate are trei asociati rezidenti majoritari, operatiunile aferente firmei fiind atat intracomunitare, cat si extracomunitare. In aceasta situatie, se va vedea si care sunt registrele contabile si fiscale obligatorii.

In primul rand, pentru aceasta activitate, se vor avea in vedere retete de fabricatie, in care sa fie specificate tipurile si cantitatile de materii prime si materiale precum si alte tipuri de cheltuieli care intra la confectionarea produselor respective, deoarece in baza acestor retete se inregistreaza consumul.

Componenta principala a acestei monografii trebuie sa porneasca de la determinarea costului de productie ca valoare de intrare in patrimoniu pentru produsele pe care le realizeaza societatea.
Costul de productie este reglementat de art. 52 din Anexa nr. 1 la Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea. Alte cateva prevederi foarte importante din punctul de vedere al costului de productie sunt stabilite de OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.

In esenta, costul de productie cuprinde costul cu materii prime si materiale consumabile, energie electrica, termica si apa utilizata in scopuri tehnologice, cheltuieli cu salarii si asigurari sociale pentru personalul direct productiv, alte costuri de productie si o cota de cheltuieli indirecte de productie alocata in mod rational asupra procesului de fabricatie.

Achizitie materii prime, materiale consumabile pentru realizarea constructiilor metalice:

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii




- din Romania
% = 401 "Furnizori"
301 "Materii prime"
4426
TVA deductibila

% = 401 "Furnizori"
3028 "Materiale consumabile"
4426
TVA deductibila

- din tari membre UE:
301 = 401
"Materii prime" Furnizori"

Si inregistrarea TVA prin taxare inverse:

4426 = 4427
TVA deductibila TVA colectata

- din import - state nemembre UE - documentul de inregistrare in contabilitate este Declaratia vamala de import. Pentru astfel de achiztii, in costul materiilor prime/materiale achizitionate intra si cheltuielile cu taxa vamala, comisionul vamal, transport si alte cheltuieli de depozitare si manipulare (daca este cazul). Inregistrarile aferente importului de materii prime si materiale sunt urmatoarele:

301 = 401 cu valoarea materiilor prime

4426 = 446 cu valoarea TVA

301 = 446 cu valoarea comisionului vamal si a taxelor vamale daca este cazul
301 = 401 cu valoarea facturii de transport, daca este cazul.

La achizitii intracomunitare si importuri va trebui la sfarsitul lunii sa fie efectuata si reevaluarea datoriilor in valuta, in situatia in care datoria catre furnizori nu este achitata pana la sfarsitul lunii. Reevaluarea datoriilor si creantelor in valuta se face in conformitate cu pct. 186 din OMEF 3055/2009, la cursul BNR din ultima zi bancara a lunii.

Inregistrarea consumului de materii prime si materiale consumabile, conform tehnologiei de fabricatie, in baza retetelor de productie intocmindu-se si bonurile de consum.

601 "Cheltuieli cu materii prime" = 301 "Materii prime"

6028 "Cheltuieli cu alte materiale consumabile" = 3028 "Materiale consumabile"

Inregistrarea cheltuielilor cu manopera:

Cheltuieli cu salarii directe si asigurari sociale

641 "Cheltuieli cu salariile personalului" = 421 "Personal - salarii datorate"
645 "Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431 "Asigurari sociale"


Energie electrica si apa:

605 "Cheltuieli cu energia si apa" = 401 "Furnizori" .

Realizarea productiei:

345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" - cu valoarea totala a cheltuielilor cumulate

Potrivit art. 52 alin. (4) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea in costul de productie se repartizeaza o cota de cheltuilei de productie, legata rational de procesul fabricatiei. Astfel, aceasta cota de cheltuieli indirecte trebuie sa fie corect stabilita, sa aiba legatura cu productie si sa fie aferente perioadei la care se evalueaza costul de productie. Acelasi act normativ stabileste ca manopera este o cheltuiala directa de productie, prin urmare societatea trebuie sa evalueze mai exact timpul de lucru in productie si in alte activitati, utilizand un pontaj aferent acestor activitati etc.

Vanzare catre clienti a produselor
- la intern
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".

- in UE - ca livrari scutite de TVA in baza art 143 alin 2 lit.a din Codul fiscal daca se indeplinesc conditiile referitoare la transport si codul de TVA.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
- in state nemembre UE (exporturi) - scutite cu drept de deducere daca se indeplinesc conditiile prevazute in ordinal MEFOMFP 2222/2006, actualizat prin OMFP 3419/2009, , in baza Declartiei vamale de export.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"

Descarcarea gestiunii produselor vandute:

711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite" .

Se observa functionarea contului 711 ca un cont de echilibru al cheltuielilor de productie, la data la care este realizata vanzarea si functionarea ca un cont de destocaj de productie la data la care se efectueaza vanzarea. Conform functionarii contului 711 "Venituri aferente costului de productie", acesta inregistreaza la data productiei un venit impozabil iar la scaderea din gestiune functioaneaza similar unei cheltuieli.

Referitor la registrele contabile, Conform Legii 82/1991 registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile effectuate. Desigur ca aveti obligatia intocmirii si a celorlalte register contabile: registru banca, casa, cumparari, vanzari, operatiuni diverse, balanta de verificare analitica si sintetica.
Referitor la registrele fiscale:
- registru de evidenta fiscala pentru calculul impozitului pe profit;
- registru unic de control;
- obligatoriu se vor completa jurnalele de vanzari si de cumparari (in scopuri de TVA).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este calculul corect de majorare salariu

Intrebare: Buna dimineata !

Astazi discutand despre majorarea salariilor, cativa colegi,
de la contabilitate si de la Resurse Umane,
au avut pareri diferite in ceea ce priveste modul de calcul
pentru majorare salariu.

Speta este urmatoarea:

Incepand cu 01.07.2015, salariile bugetarilor au fost majorate cu 12%.
Astfel, au fost majorate cu 12% salariul de baza si sporurile.

Va rog mult sa imi spuneti:
- daca sporul de vechime ramane la fel, la salariul avut anterior majorarii
sau daca se calculeaza la salariul majorat ?

De exemplu, daca salariul de baza este de 1322 lei,
majorat cu 12 % acesta va fi de 1481 lei.
Inainte, de exemplu, daca sporul de vechime de 15% era aplicat la 1322 lei si era de 198 lei.
In urma majorarii cu 12% a salariului de baza,
sporul de vechime de 15 % nu se aplica la salariul nou de baza, adica la 1481 lei ?
Adica, sporul de vechime nu este de 222 lei, in loc de 198 lei
sau ramane tot 198 lei ?

Raspuns: Sporul acordat conform codului muncii se acorda la salariul de baza/ incadrare, calcularea acestuia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ko*****
va rog , atentie la titlu si continut
Data adaugarii: 19-Sep-2011
Postat de: mi*****
Da, nici o legatura cu garantiile de buna executie. Aici trebuiau tratate diferitele situatii prin care se se acorda garantia de buna executie pentru o lucrare. Trebuia sa vedem o monografie contabila pentru cazul in care sumele privind garantiile de buna executie se retin la plata, pana la expirarea termenului de garantie, apoi cazul in care garatia este sub forma unei scrisori de garantie bancara sau a treia modalitate pe care eu o stiu, garantarea printr-o polita de asigurare PERFORMANCE BOND â Garantie de buna executie. Monografia trebuia sa contina inregistrarile pe care le face antreprenorul si inregistrarile pe care le face beneficiarul. Aici trebuia punctat ca operatiunea nu intra in sfera TVA. Trebuia facut un exemplu si cu cazul in care in perioada de garantie este nevoie de remedieri. Ce se intampla cand remedierile le face antreprenorul care a efectuat lucrarea sau ce se intampla cand beneficiarul efectueaza singur remedierile. Sunt multe de spus pentru acest subiect, este chiar un subiect ofertant. M-as bucura sa il gasesc tratat. Este drept ca nu am parcurs toate articolele tratate aici, pe tema garantiilor de buna executie, pentru ca inteleg ca sunt mai multe.
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: a.*****
Titlul promitea monografia pentru garantiile de buna executie, nu pentru productia vanduta de bunuri/servicii, pentru care se constituie garantia! in fine... !
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: li*****
Buna ziua, Titlul articolului este "Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie". Va rog sa-mi spuneti unde ati tratat garantiile de buna executie? Ati tratat numai inregistrarea contabila a productiei si vanzarea constructiei metalice. Nu ati spus nimic despre garantiile de buna executie...
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: ro*****
care este legatura dintre monografia prezentata si GARANTIA de buna executie ?
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X