Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie

Valabil la 15.09.2011

In cazul garantiilor de buna executie, vor fi partial detaliate anumite aspecte prin cateva prevederi in vigoare, precum si prin intocmirea unei monografii contabile. Se da ca exemplu o societate producatoare de constructii metalice care isi desfasoara activitatea pe baza de comenzi si ofera garantii de buna executie. Aceasta societate are trei asociati rezidenti majoritari, operatiunile aferente firmei fiind atat intracomunitare, cat si extracomunitare. In aceasta situatie, se va vedea si care sunt registrele contabile si fiscale obligatorii.

In primul rand, pentru aceasta activitate, se vor avea in vedere retete de fabricatie, in care sa fie specificate tipurile si cantitatile de materii prime si materiale precum si alte tipuri de cheltuieli care intra la confectionarea produselor respective, deoarece in baza acestor retete se inregistreaza consumul.

Componenta principala a acestei monografii trebuie sa porneasca de la determinarea costului de productie ca valoare de intrare in patrimoniu pentru produsele pe care le realizeaza societatea.
Costul de productie este reglementat de art. 52 din Anexa nr. 1 la Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea. Alte cateva prevederi foarte importante din punctul de vedere al costului de productie sunt stabilite de OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.

In esenta, costul de productie cuprinde costul cu materii prime si materiale consumabile, energie electrica, termica si apa utilizata in scopuri tehnologice, cheltuieli cu salarii si asigurari sociale pentru personalul direct productiv, alte costuri de productie si o cota de cheltuieli indirecte de productie alocata in mod rational asupra procesului de fabricatie.

Achizitie materii prime, materiale consumabile pentru realizarea constructiilor metalice:

Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE
Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE

Vezi detalii

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii




- din Romania
% = 401 "Furnizori"
301 "Materii prime"
4426
TVA deductibila

% = 401 "Furnizori"
3028 "Materiale consumabile"
4426
TVA deductibila

- din tari membre UE:
301 = 401
"Materii prime" Furnizori"

Si inregistrarea TVA prin taxare inverse:

4426 = 4427
TVA deductibila TVA colectata

- din import - state nemembre UE - documentul de inregistrare in contabilitate este Declaratia vamala de import. Pentru astfel de achiztii, in costul materiilor prime/materiale achizitionate intra si cheltuielile cu taxa vamala, comisionul vamal, transport si alte cheltuieli de depozitare si manipulare (daca este cazul). Inregistrarile aferente importului de materii prime si materiale sunt urmatoarele:

301 = 401 cu valoarea materiilor prime

4426 = 446 cu valoarea TVA

301 = 446 cu valoarea comisionului vamal si a taxelor vamale daca este cazul
301 = 401 cu valoarea facturii de transport, daca este cazul.

La achizitii intracomunitare si importuri va trebui la sfarsitul lunii sa fie efectuata si reevaluarea datoriilor in valuta, in situatia in care datoria catre furnizori nu este achitata pana la sfarsitul lunii. Reevaluarea datoriilor si creantelor in valuta se face in conformitate cu pct. 186 din OMEF 3055/2009, la cursul BNR din ultima zi bancara a lunii.

Inregistrarea consumului de materii prime si materiale consumabile, conform tehnologiei de fabricatie, in baza retetelor de productie intocmindu-se si bonurile de consum.

601 "Cheltuieli cu materii prime" = 301 "Materii prime"

6028 "Cheltuieli cu alte materiale consumabile" = 3028 "Materiale consumabile"

Inregistrarea cheltuielilor cu manopera:

Cheltuieli cu salarii directe si asigurari sociale

641 "Cheltuieli cu salariile personalului" = 421 "Personal - salarii datorate"
645 "Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431 "Asigurari sociale"


Energie electrica si apa:

605 "Cheltuieli cu energia si apa" = 401 "Furnizori" .

Realizarea productiei:

345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" - cu valoarea totala a cheltuielilor cumulate

Potrivit art. 52 alin. (4) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea in costul de productie se repartizeaza o cota de cheltuilei de productie, legata rational de procesul fabricatiei. Astfel, aceasta cota de cheltuieli indirecte trebuie sa fie corect stabilita, sa aiba legatura cu productie si sa fie aferente perioadei la care se evalueaza costul de productie. Acelasi act normativ stabileste ca manopera este o cheltuiala directa de productie, prin urmare societatea trebuie sa evalueze mai exact timpul de lucru in productie si in alte activitati, utilizand un pontaj aferent acestor activitati etc.

Vanzare catre clienti a produselor
- la intern
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".

- in UE - ca livrari scutite de TVA in baza art 143 alin 2 lit.a din Codul fiscal daca se indeplinesc conditiile referitoare la transport si codul de TVA.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
- in state nemembre UE (exporturi) - scutite cu drept de deducere daca se indeplinesc conditiile prevazute in ordinal MEFOMFP 2222/2006, actualizat prin OMFP 3419/2009, , in baza Declartiei vamale de export.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"

Descarcarea gestiunii produselor vandute:

711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite" .

Se observa functionarea contului 711 ca un cont de echilibru al cheltuielilor de productie, la data la care este realizata vanzarea si functionarea ca un cont de destocaj de productie la data la care se efectueaza vanzarea. Conform functionarii contului 711 "Venituri aferente costului de productie", acesta inregistreaza la data productiei un venit impozabil iar la scaderea din gestiune functioaneaza similar unei cheltuieli.

Referitor la registrele contabile, Conform Legii 82/1991 registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile effectuate. Desigur ca aveti obligatia intocmirii si a celorlalte register contabile: registru banca, casa, cumparari, vanzari, operatiuni diverse, balanta de verificare analitica si sintetica.
Referitor la registrele fiscale:
- registru de evidenta fiscala pentru calculul impozitului pe profit;
- registru unic de control;
- obligatoriu se vor completa jurnalele de vanzari si de cumparari (in scopuri de TVA).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Preluare eronata de solduri in contabilitate

Intrebare: In aprilie 2012, a fost preluata contabilitatea unei societati comerciale cu soldurile balantei la 31.12.2011. Declaratiile trim I 2012 sunt depuse conform balantei la 31.03.2012. Singura inregistrare efectuata la preluare a fost vanzarea de marfa a primului trimestru (global valoric) asa: 607=371, fara cont de venituri si fara descarcare de gestiune, astfel ca declaratia 101 si bilantul sunt departe de a fi corecte. Stiu ca pentru corectarea erorilor anilor precedenti se foloseste contul 1174 si trebuie rectificata declaratia 101 aferenta 2012 si apoi intocmite note explicative la bilantul anului 2014.
Intrebarea mea este cum se corecteaza soldurile conturilor 401, 421, 431, 437, 441, 444, 447 care sunt declarate corect, dar eronate in balanta de astazi. La fel si 5121, 5311, adaugand ca nici 4423 si 4424 nu arata prea bine. Am citit ca se evidentiaza extracontabil pe baza situatiilor comparative, nu stiu daca e corect si cu ce conturi extrabilantiere. Va multumesc anticipat!

Raspuns: Corectarea erorilor contabile se efectueaza in conformitate cu prevederile pct. 63 din...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ko*****
va rog , atentie la titlu si continut
Data adaugarii: 19-Sep-2011
Postat de: mi*****
Da, nici o legatura cu garantiile de buna executie. Aici trebuiau tratate diferitele situatii prin care se se acorda garantia de buna executie pentru o lucrare. Trebuia sa vedem o monografie contabila pentru cazul in care sumele privind garantiile de buna executie se retin la plata, pana la expirarea termenului de garantie, apoi cazul in care garatia este sub forma unei scrisori de garantie bancara sau a treia modalitate pe care eu o stiu, garantarea printr-o polita de asigurare PERFORMANCE BOND â Garantie de buna executie. Monografia trebuia sa contina inregistrarile pe care le face antreprenorul si inregistrarile pe care le face beneficiarul. Aici trebuia punctat ca operatiunea nu intra in sfera TVA. Trebuia facut un exemplu si cu cazul in care in perioada de garantie este nevoie de remedieri. Ce se intampla cand remedierile le face antreprenorul care a efectuat lucrarea sau ce se intampla cand beneficiarul efectueaza singur remedierile. Sunt multe de spus pentru acest subiect, este chiar un subiect ofertant. M-as bucura sa il gasesc tratat. Este drept ca nu am parcurs toate articolele tratate aici, pe tema garantiilor de buna executie, pentru ca inteleg ca sunt mai multe.
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: a.*****
Titlul promitea monografia pentru garantiile de buna executie, nu pentru productia vanduta de bunuri/servicii, pentru care se constituie garantia! in fine... !
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: li*****
Buna ziua, Titlul articolului este "Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie". Va rog sa-mi spuneti unde ati tratat garantiile de buna executie? Ati tratat numai inregistrarea contabila a productiei si vanzarea constructiei metalice. Nu ati spus nimic despre garantiile de buna executie...
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: ro*****
care este legatura dintre monografia prezentata si GARANTIA de buna executie ?
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X