Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
BIROULCONTABIL
Bucuresti
Oferim servicii complete de contabilitate si întoc...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie


Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie

Cuvinte cheie: garantii de buna executie, monografii contabile, OMFP 3055/2009, OMFP 1826/2003

Valabil la 15.09.2011

In cazul garantiilor de buna executie, vor fi partial detaliate anumite aspecte prin cateva prevederi in vigoare, precum si prin intocmirea unei monografii contabile. Se da ca exemplu o societate producatoare de constructii metalice care isi desfasoara activitatea pe baza de comenzi si ofera garantii de buna executie. Aceasta societate are trei asociati rezidenti majoritari, operatiunile aferente firmei fiind atat intracomunitare, cat si extracomunitare. In aceasta situatie, se va vedea si care sunt registrele contabile si fiscale obligatorii.

In primul rand, pentru aceasta activitate, se vor avea in vedere retete de fabricatie, in care sa fie specificate tipurile si cantitatile de materii prime si materiale precum si alte tipuri de cheltuieli care intra la confectionarea produselor respective, deoarece in baza acestor retete se inregistreaza consumul.
 
Componenta principala a acestei monografii trebuie sa porneasca de la determinarea costului de productie ca valoare de intrare in patrimoniu pentru produsele pe care le realizeaza societatea.
Costul de productie este reglementat de art. 52 din Anexa nr. 1 la Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea. Alte cateva prevederi foarte importante din punctul de vedere al costului de productie sunt stabilite de OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.
 
In esenta, costul de productie cuprinde costul cu materii prime si materiale consumabile, energie electrica, termica si apa utilizata in scopuri tehnologice, cheltuieli cu salarii si asigurari sociale pentru personalul direct productiv, alte costuri de productie si o cota de cheltuieli indirecte de productie alocata in mod rational asupra procesului de fabricatie.
 

Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii



Achizitie materii prime, materiale consumabile  pentru realizarea constructiilor metalice:
 
 - din Romania
% = 401 "Furnizori"
301 "Materii prime"
4426
TVA deductibila
 
% = 401 "Furnizori"
3028 "Materiale consumabile"
4426
TVA deductibila
 
- din tari membre UE:
301 = 401
"Materii prime" Furnizori"
 
Si inregistrarea TVA prin taxare inverse:
 
4426 = 4427
TVA deductibila TVA colectata
 
- din import - state nemembre UE - documentul de inregistrare in contabilitate este Declaratia vamala de import. Pentru astfel de achiztii, in costul materiilor prime/materiale achizitionate intra si cheltuielile cu taxa vamala, comisionul vamal, transport si alte cheltuieli de depozitare si manipulare (daca este cazul). Inregistrarile aferente importului de materii prime si materiale sunt urmatoarele:
 
301 = 401 cu valoarea materiilor prime
 
4426 = 446 cu valoarea TVA
 
301 = 446 cu valoarea comisionului vamal si a taxelor vamale daca este cazul
301 = 401 cu valoarea facturii de transport, daca este cazul.
 
La achizitii intracomunitare si importuri va trebui la sfarsitul lunii sa fie efectuata si reevaluarea datoriilor in valuta, in situatia in care datoria catre furnizori nu este achitata pana la sfarsitul lunii. Reevaluarea datoriilor si creantelor in valuta se face in conformitate cu pct. 186 din OMEF 3055/2009, la cursul BNR din ultima zi bancara a lunii.
 
Inregistrarea consumului de materii prime si materiale consumabile,  conform tehnologiei de fabricatie, in baza retetelor de productie intocmindu-se si bonurile de consum.
 
601 "Cheltuieli cu materii prime" = 301 "Materii prime"
 
6028 "Cheltuieli cu alte materiale consumabile" = 3028 "Materiale consumabile"
 
Inregistrarea cheltuielilor cu manopera:
 
Cheltuieli cu salarii directe  si asigurari sociale
 
641 "Cheltuieli cu salariile personalului" = 421 "Personal - salarii datorate"
645 "Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431 "Asigurari sociale"
 
 
Energie electrica si apa:
 
605 "Cheltuieli cu energia si apa" = 401 "Furnizori" .
 
Realizarea productiei:
 
345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" - cu valoarea totala a cheltuielilor cumulate

Potrivit art. 52 alin. (4) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea in costul de productie se repartizeaza o cota de cheltuilei de productie, legata rational de procesul fabricatiei. Astfel, aceasta cota de cheltuieli indirecte trebuie sa fie corect stabilita, sa aiba legatura cu productie si sa fie aferente perioadei la care se evalueaza costul de productie.  Acelasi act normativ stabileste ca manopera este o cheltuiala directa de productie, prin urmare societatea trebuie sa evalueze mai exact timpul de lucru in productie si in alte activitati, utilizand un pontaj aferent acestor activitati etc.
 
Vanzare catre clienti a produselor
- la intern
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".
 
- in UE - ca livrari scutite de TVA in baza art 143 alin 2 lit.a din Codul fiscal daca se indeplinesc conditiile referitoare la transport si codul de TVA.
 
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
 - in state nemembre UE (exporturi) - scutite cu drept de deducere daca se indeplinesc conditiile prevazute in ordinal MEFOMFP 2222/2006, actualizat prin OMFP 3419/2009,  , in baza Declartiei vamale de export.
 
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
 
Descarcarea gestiunii produselor vandute:
 
711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite" .
 
Se observa functionarea contului 711 ca un cont de echilibru al cheltuielilor de productie, la data la care este realizata vanzarea si functionarea ca un cont de destocaj de productie la data la care se efectueaza vanzarea. Conform functionarii contului 711 "Venituri aferente costului de productie", acesta inregistreaza la data productiei un venit impozabil iar la scaderea din gestiune functioaneaza similar unei cheltuieli.
 
Referitor la registrele contabile, Conform Legii 82/1991 registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile effectuate. Desigur ca aveti obligatia intocmirii si a celorlalte register contabile: registru banca, casa, cumparari, vanzari, operatiuni diverse, balanta de verificare analitica si sintetica.
Referitor la registrele fiscale:
- registru de evidenta fiscala pentru calculul impozitului pe profit;
- registru unic de control;
- obligatoriu se vor completa jurnalele de vanzari si de cumparari (in scopuri de TVA).

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 14 Septembrie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

constituire capital social

Intrebare: Cum se procedeaza pentru constituirea capitalului social?Administratorul depunand suma intr-un cont bancar, aceasta va aparea pe foia de varsamant pe numele lui,sau se va reflecta in contul de banca al societatii?<br /> Va multumesc.

Raspuns: Administratorul va depune numerar la banca capitalul social. Acesta va fi inregistrat de banca intr-... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la garantii de buna executie


» Aspecte privind receptia bunurilor. E reglementata prin lege marja de toleranta?

» Provizioane garantii si scrisoare de garantie. Ce obligatii are societatea?

» Documentar fiscal: Provizioane si rezerve. Aspecte actuale


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la monografii contabile, OMFP 3055/2009, OMFP 1826/2003,


» Cum sa tii Contabilitatea Organizatiilor Non-profit fara stres?

» Ghid complet Taxa pentru Fondul de Mediu 2014

» Atentie la contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014

Vezi toate articolele referitoare la monografii contabile (284)

» Reparatii autoturism aproape de amortizarea completa. Cum facem inregistrarile?

» TVA pentru livrarile de bunuri cu plata in rate

» Achizitie marfuri din Norvegia.TVA. Ce inregistrari contabile facem?

Vezi toate articolele referitoare la OMFP 3055/2009 (584)

» Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?

» Intretinerea contabilitatii de gestiune. Ce documente justificative sunt necesare pentru evidenta contabila a productiei?

» Cum se poate scoate din gestiune marfa daca se factureaza servicii?

Vezi toate articolele referitoare la OMFP 1826/2003 (15)

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X