Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie

Valabil la 15.09.2011

In cazul garantiilor de buna executie, vor fi partial detaliate anumite aspecte prin cateva prevederi in vigoare, precum si prin intocmirea unei monografii contabile. Se da ca exemplu o societate producatoare de constructii metalice care isi desfasoara activitatea pe baza de comenzi si ofera garantii de buna executie. Aceasta societate are trei asociati rezidenti majoritari, operatiunile aferente firmei fiind atat intracomunitare, cat si extracomunitare. In aceasta situatie, se va vedea si care sunt registrele contabile si fiscale obligatorii.

In primul rand, pentru aceasta activitate, se vor avea in vedere retete de fabricatie, in care sa fie specificate tipurile si cantitatile de materii prime si materiale precum si alte tipuri de cheltuieli care intra la confectionarea produselor respective, deoarece in baza acestor retete se inregistreaza consumul.

Componenta principala a acestei monografii trebuie sa porneasca de la determinarea costului de productie ca valoare de intrare in patrimoniu pentru produsele pe care le realizeaza societatea.
Costul de productie este reglementat de art. 52 din Anexa nr. 1 la Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea. Alte cateva prevederi foarte importante din punctul de vedere al costului de productie sunt stabilite de OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.

In esenta, costul de productie cuprinde costul cu materii prime si materiale consumabile, energie electrica, termica si apa utilizata in scopuri tehnologice, cheltuieli cu salarii si asigurari sociale pentru personalul direct productiv, alte costuri de productie si o cota de cheltuieli indirecte de productie alocata in mod rational asupra procesului de fabricatie.

Achizitie materii prime, materiale consumabile pentru realizarea constructiilor metalice:

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii




- din Romania
% = 401 "Furnizori"
301 "Materii prime"
4426
TVA deductibila

% = 401 "Furnizori"
3028 "Materiale consumabile"
4426
TVA deductibila

- din tari membre UE:
301 = 401
"Materii prime" Furnizori"

Si inregistrarea TVA prin taxare inverse:

4426 = 4427
TVA deductibila TVA colectata

- din import - state nemembre UE - documentul de inregistrare in contabilitate este Declaratia vamala de import. Pentru astfel de achiztii, in costul materiilor prime/materiale achizitionate intra si cheltuielile cu taxa vamala, comisionul vamal, transport si alte cheltuieli de depozitare si manipulare (daca este cazul). Inregistrarile aferente importului de materii prime si materiale sunt urmatoarele:

301 = 401 cu valoarea materiilor prime

4426 = 446 cu valoarea TVA

301 = 446 cu valoarea comisionului vamal si a taxelor vamale daca este cazul
301 = 401 cu valoarea facturii de transport, daca este cazul.

La achizitii intracomunitare si importuri va trebui la sfarsitul lunii sa fie efectuata si reevaluarea datoriilor in valuta, in situatia in care datoria catre furnizori nu este achitata pana la sfarsitul lunii. Reevaluarea datoriilor si creantelor in valuta se face in conformitate cu pct. 186 din OMEF 3055/2009, la cursul BNR din ultima zi bancara a lunii.

Inregistrarea consumului de materii prime si materiale consumabile, conform tehnologiei de fabricatie, in baza retetelor de productie intocmindu-se si bonurile de consum.

601 "Cheltuieli cu materii prime" = 301 "Materii prime"

6028 "Cheltuieli cu alte materiale consumabile" = 3028 "Materiale consumabile"

Inregistrarea cheltuielilor cu manopera:

Cheltuieli cu salarii directe si asigurari sociale

641 "Cheltuieli cu salariile personalului" = 421 "Personal - salarii datorate"
645 "Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431 "Asigurari sociale"


Energie electrica si apa:

605 "Cheltuieli cu energia si apa" = 401 "Furnizori" .

Realizarea productiei:

345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" - cu valoarea totala a cheltuielilor cumulate

Potrivit art. 52 alin. (4) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea in costul de productie se repartizeaza o cota de cheltuilei de productie, legata rational de procesul fabricatiei. Astfel, aceasta cota de cheltuieli indirecte trebuie sa fie corect stabilita, sa aiba legatura cu productie si sa fie aferente perioadei la care se evalueaza costul de productie. Acelasi act normativ stabileste ca manopera este o cheltuiala directa de productie, prin urmare societatea trebuie sa evalueze mai exact timpul de lucru in productie si in alte activitati, utilizand un pontaj aferent acestor activitati etc.

Vanzare catre clienti a produselor
- la intern
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".

- in UE - ca livrari scutite de TVA in baza art 143 alin 2 lit.a din Codul fiscal daca se indeplinesc conditiile referitoare la transport si codul de TVA.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
- in state nemembre UE (exporturi) - scutite cu drept de deducere daca se indeplinesc conditiile prevazute in ordinal MEFOMFP 2222/2006, actualizat prin OMFP 3419/2009, , in baza Declartiei vamale de export.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"

Descarcarea gestiunii produselor vandute:

711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite" .

Se observa functionarea contului 711 ca un cont de echilibru al cheltuielilor de productie, la data la care este realizata vanzarea si functionarea ca un cont de destocaj de productie la data la care se efectueaza vanzarea. Conform functionarii contului 711 "Venituri aferente costului de productie", acesta inregistreaza la data productiei un venit impozabil iar la scaderea din gestiune functioaneaza similar unei cheltuieli.

Referitor la registrele contabile, Conform Legii 82/1991 registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile effectuate. Desigur ca aveti obligatia intocmirii si a celorlalte register contabile: registru banca, casa, cumparari, vanzari, operatiuni diverse, balanta de verificare analitica si sintetica.
Referitor la registrele fiscale:
- registru de evidenta fiscala pentru calculul impozitului pe profit;
- registru unic de control;
- obligatoriu se vor completa jurnalele de vanzari si de cumparari (in scopuri de TVA).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incasari numerar de la persoane fizice din reabilitari constructii imobile

Intrebare: Buna ziua,

In cazul unei firme cu activitate de constructii, va rog sa-mi spuneti daca la incasarea cu numerar a avansului de la o persoana fizica pentru vanzarea unui imobil, este necesar sa utilizeze casa de marcat, prin emiterea bonului fiscal.
De asemenea, va rog sa-mi spuneti daca pentru prestarile de servicii constand in reabilitari constructii imobile pe care societatea le are cu persoane fizice, la incasare cu numerar trebuie sa emita bon fiscal sau chitanta.

Va multumesc.

Raspuns: Dumneavoastra stiti daca activitatea se desfasoara la domiciliul clientului, precum si daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ko*****
va rog , atentie la titlu si continut
Data adaugarii: 19-Sep-2011
Postat de: mi*****
Da, nici o legatura cu garantiile de buna executie. Aici trebuiau tratate diferitele situatii prin care se se acorda garantia de buna executie pentru o lucrare. Trebuia sa vedem o monografie contabila pentru cazul in care sumele privind garantiile de buna executie se retin la plata, pana la expirarea termenului de garantie, apoi cazul in care garatia este sub forma unei scrisori de garantie bancara sau a treia modalitate pe care eu o stiu, garantarea printr-o polita de asigurare PERFORMANCE BOND â Garantie de buna executie. Monografia trebuia sa contina inregistrarile pe care le face antreprenorul si inregistrarile pe care le face beneficiarul. Aici trebuia punctat ca operatiunea nu intra in sfera TVA. Trebuia facut un exemplu si cu cazul in care in perioada de garantie este nevoie de remedieri. Ce se intampla cand remedierile le face antreprenorul care a efectuat lucrarea sau ce se intampla cand beneficiarul efectueaza singur remedierile. Sunt multe de spus pentru acest subiect, este chiar un subiect ofertant. M-as bucura sa il gasesc tratat. Este drept ca nu am parcurs toate articolele tratate aici, pe tema garantiilor de buna executie, pentru ca inteleg ca sunt mai multe.
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: a.*****
Titlul promitea monografia pentru garantiile de buna executie, nu pentru productia vanduta de bunuri/servicii, pentru care se constituie garantia! in fine... !
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: li*****
Buna ziua, Titlul articolului este "Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie". Va rog sa-mi spuneti unde ati tratat garantiile de buna executie? Ati tratat numai inregistrarea contabila a productiei si vanzarea constructiei metalice. Nu ati spus nimic despre garantiile de buna executie...
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: ro*****
care este legatura dintre monografia prezentata si GARANTIA de buna executie ?
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbarea perioadei fiscale in materie de TVA la efectuarea unei achizitii intracomunitare

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal care utilizeaza trimestrul ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri au obligatia sa solicite schimbarea perioadei de la trimestrul la luna calendaristica. Achizitiile intracomunitare de servicii nu determina obligatia de schimbare a perioadei fiscale. In acest sens, persoanele impozabile trebuie sa dep...» citeste mai departe aici

  • Iohannis a respins impozitul forfetar

    • Presedintele Klaus Iohannis a trimis la reexaminare in Parlament noua lege care introduce impozitul forfetar sau impozitul specific, asa cum este denumit oficial, in domeniile turistic, hotelier, restaurante, baruri si alimentatie publica. Potrivit propunerilor din actul normativ, impozitul specific ar urma sa se aplice incepand cu anul 2017. Din zona HORECA au venit insa multe nemultumiri care atrag atentia, in principal, ca din cauza modului de ca...» citeste mai departe aici

  • Plata numerar pentru achizitie intracomunitara. Pentru inregistrarea platii prin Registrul de casa se mai tine cont de plafon?

    • In randurile de mai jos, stabilim daca pentru justificarea platii cash unei achizitii intracomunitare (din Italia) in valoare de 1.841 euro este suficienta mentiunea "PAGATA - semnat si stampilat" si daca pentru inregistrarea platii prin Registrul de casa se mai tine cont de plafon. In lipsa unui document distinct de plata in numerar (chitanta), pentru justificarea platii este suficienta si mentiunea furnizorului strain de pe factura emisa ("pagata"), asumata sub...» citeste mai departe aici

  • Examenul de auditor financiar se apropie! Sunteti pregatit?

    • Doriti sa desfasurati activitati de audit financiar, consultanta financiar-contabila sau reorganizare judiciara? Vreti sa faceti parte dintr-un grup de profesionisti de elita? Examenul de auditor financiar are loc o singura data anul acesta, in noiembrie 2016. Din pacate, nu numai ca aveti o singura sansa anul acesta, dar rata de promovare este foarte mica! Anul trecut, doar 49 din 284 de candidati inscrisi au obtinut certificarea ca auditori financiari...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Normele de aplicare a ordonantei privind casele de marcat vor fi actualizate

    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala, a fost publicat un proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Avand in vedere ca normele nu au mai suferit modificari din anul 2009, se impune actualizarea acestora in sensul corelarii cu mo...» citeste mai departe aici

  • Corectare inregistrarii contabile a unei operatiuni nejustificate. Care e procedura?

    • In randurile de mai jos, analiza noastra face referire la o societate X persoana juridica romana care a primit o factura de bunuri de la societatea Y persoana juridica austriaca. Factura a fost emisa eronat de catre Y catre X. Societatea X nu este destinatarul marfurilor si nu receptioneaza marfa. Societatea X a inregistrat in contabilitate factura debitand contul 473 "Operatiuni in curs de clarificare" si creditand contul 401 "Furnizori" si a declarat in decontu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X