Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie

Valabil la 15.09.2011

In cazul garantiilor de buna executie, vor fi partial detaliate anumite aspecte prin cateva prevederi in vigoare, precum si prin intocmirea unei monografii contabile. Se da ca exemplu o societate producatoare de constructii metalice care isi desfasoara activitatea pe baza de comenzi si ofera garantii de buna executie. Aceasta societate are trei asociati rezidenti majoritari, operatiunile aferente firmei fiind atat intracomunitare, cat si extracomunitare. In aceasta situatie, se va vedea si care sunt registrele contabile si fiscale obligatorii.

In primul rand, pentru aceasta activitate, se vor avea in vedere retete de fabricatie, in care sa fie specificate tipurile si cantitatile de materii prime si materiale precum si alte tipuri de cheltuieli care intra la confectionarea produselor respective, deoarece in baza acestor retete se inregistreaza consumul.

Componenta principala a acestei monografii trebuie sa porneasca de la determinarea costului de productie ca valoare de intrare in patrimoniu pentru produsele pe care le realizeaza societatea.
Costul de productie este reglementat de art. 52 din Anexa nr. 1 la Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea. Alte cateva prevederi foarte importante din punctul de vedere al costului de productie sunt stabilite de OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.

In esenta, costul de productie cuprinde costul cu materii prime si materiale consumabile, energie electrica, termica si apa utilizata in scopuri tehnologice, cheltuieli cu salarii si asigurari sociale pentru personalul direct productiv, alte costuri de productie si o cota de cheltuieli indirecte de productie alocata in mod rational asupra procesului de fabricatie.

Achizitie materii prime, materiale consumabile pentru realizarea constructiilor metalice:

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii




- din Romania
% = 401 "Furnizori"
301 "Materii prime"
4426
TVA deductibila

% = 401 "Furnizori"
3028 "Materiale consumabile"
4426
TVA deductibila

- din tari membre UE:
301 = 401
"Materii prime" Furnizori"

Si inregistrarea TVA prin taxare inverse:

4426 = 4427
TVA deductibila TVA colectata

- din import - state nemembre UE - documentul de inregistrare in contabilitate este Declaratia vamala de import. Pentru astfel de achiztii, in costul materiilor prime/materiale achizitionate intra si cheltuielile cu taxa vamala, comisionul vamal, transport si alte cheltuieli de depozitare si manipulare (daca este cazul). Inregistrarile aferente importului de materii prime si materiale sunt urmatoarele:

301 = 401 cu valoarea materiilor prime

4426 = 446 cu valoarea TVA

301 = 446 cu valoarea comisionului vamal si a taxelor vamale daca este cazul
301 = 401 cu valoarea facturii de transport, daca este cazul.

La achizitii intracomunitare si importuri va trebui la sfarsitul lunii sa fie efectuata si reevaluarea datoriilor in valuta, in situatia in care datoria catre furnizori nu este achitata pana la sfarsitul lunii. Reevaluarea datoriilor si creantelor in valuta se face in conformitate cu pct. 186 din OMEF 3055/2009, la cursul BNR din ultima zi bancara a lunii.

Inregistrarea consumului de materii prime si materiale consumabile, conform tehnologiei de fabricatie, in baza retetelor de productie intocmindu-se si bonurile de consum.

601 "Cheltuieli cu materii prime" = 301 "Materii prime"

6028 "Cheltuieli cu alte materiale consumabile" = 3028 "Materiale consumabile"

Inregistrarea cheltuielilor cu manopera:

Cheltuieli cu salarii directe si asigurari sociale

641 "Cheltuieli cu salariile personalului" = 421 "Personal - salarii datorate"
645 "Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431 "Asigurari sociale"


Energie electrica si apa:

605 "Cheltuieli cu energia si apa" = 401 "Furnizori" .

Realizarea productiei:

345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" - cu valoarea totala a cheltuielilor cumulate

Potrivit art. 52 alin. (4) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea in costul de productie se repartizeaza o cota de cheltuilei de productie, legata rational de procesul fabricatiei. Astfel, aceasta cota de cheltuieli indirecte trebuie sa fie corect stabilita, sa aiba legatura cu productie si sa fie aferente perioadei la care se evalueaza costul de productie. Acelasi act normativ stabileste ca manopera este o cheltuiala directa de productie, prin urmare societatea trebuie sa evalueze mai exact timpul de lucru in productie si in alte activitati, utilizand un pontaj aferent acestor activitati etc.

Vanzare catre clienti a produselor
- la intern
4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata".

- in UE - ca livrari scutite de TVA in baza art 143 alin 2 lit.a din Codul fiscal daca se indeplinesc conditiile referitoare la transport si codul de TVA.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"
- in state nemembre UE (exporturi) - scutite cu drept de deducere daca se indeplinesc conditiile prevazute in ordinal MEFOMFP 2222/2006, actualizat prin OMFP 3419/2009, , in baza Declartiei vamale de export.

4111 "Clienti" = 701 "Venituri din vanzarea produselor proprii"

Descarcarea gestiunii produselor vandute:

711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite" .

Se observa functionarea contului 711 ca un cont de echilibru al cheltuielilor de productie, la data la care este realizata vanzarea si functionarea ca un cont de destocaj de productie la data la care se efectueaza vanzarea. Conform functionarii contului 711 "Venituri aferente costului de productie", acesta inregistreaza la data productiei un venit impozabil iar la scaderea din gestiune functioaneaza similar unei cheltuieli.

Referitor la registrele contabile, Conform Legii 82/1991 registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile effectuate. Desigur ca aveti obligatia intocmirii si a celorlalte register contabile: registru banca, casa, cumparari, vanzari, operatiuni diverse, balanta de verificare analitica si sintetica.
Referitor la registrele fiscale:
- registru de evidenta fiscala pentru calculul impozitului pe profit;
- registru unic de control;
- obligatoriu se vor completa jurnalele de vanzari si de cumparari (in scopuri de TVA).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Studiu de caz: Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot obtine formularul portabil A1?

Intrebare: Am o societate com in Romania, a obtinut un contract de subantrepriza cu un GmbH din Germania, am obtinut contingentul pentru oamenii ce vor pleca la munca in constructii.Am deschis o filiala in Germania. Salariatii vor primi salariul si in tara si in germania conform legilor de acolo.Ei pleaca cu delegatie respectand Codul Muncii, vor beneficia de indemnizatie de deplasare si sunt de acord cu majorarea succesiva a perioadei de delegare.Va rog, imi poate spune cineva daca pot obtine pentru ei formularul portabil A1, INDEPLININD CONDITIILE DE 50% IN AFARA, 50% IN ROMANIA, si am contracte in derulare in ROMANIA.Oriune citesc de acest formular se foloseste termenul DETASARE, ori asta presupune suspendarea contractelor la ITM si preluarea lor de catre un alt angajator.VA ROG MULT, AJUTATI-MA, CA NU AM CU CINE MA CONSULTA!

Raspuns: Formularul A1 este un atestat privind legisla?ia aplicabil? care confirm? faptul c? v? achita?i...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ko*****
va rog , atentie la titlu si continut
Data adaugarii: 19-Sep-2011
Postat de: mi*****
Da, nici o legatura cu garantiile de buna executie. Aici trebuiau tratate diferitele situatii prin care se se acorda garantia de buna executie pentru o lucrare. Trebuia sa vedem o monografie contabila pentru cazul in care sumele privind garantiile de buna executie se retin la plata, pana la expirarea termenului de garantie, apoi cazul in care garatia este sub forma unei scrisori de garantie bancara sau a treia modalitate pe care eu o stiu, garantarea printr-o polita de asigurare PERFORMANCE BOND â Garantie de buna executie. Monografia trebuia sa contina inregistrarile pe care le face antreprenorul si inregistrarile pe care le face beneficiarul. Aici trebuia punctat ca operatiunea nu intra in sfera TVA. Trebuia facut un exemplu si cu cazul in care in perioada de garantie este nevoie de remedieri. Ce se intampla cand remedierile le face antreprenorul care a efectuat lucrarea sau ce se intampla cand beneficiarul efectueaza singur remedierile. Sunt multe de spus pentru acest subiect, este chiar un subiect ofertant. M-as bucura sa il gasesc tratat. Este drept ca nu am parcurs toate articolele tratate aici, pe tema garantiilor de buna executie, pentru ca inteleg ca sunt mai multe.
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: a.*****
Titlul promitea monografia pentru garantiile de buna executie, nu pentru productia vanduta de bunuri/servicii, pentru care se constituie garantia! in fine... !
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: li*****
Buna ziua, Titlul articolului este "Monografia contabila aferenta garantiilor de buna executie". Va rog sa-mi spuneti unde ati tratat garantiile de buna executie? Ati tratat numai inregistrarea contabila a productiei si vanzarea constructiei metalice. Nu ati spus nimic despre garantiile de buna executie...
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Postat de: ro*****
care este legatura dintre monografia prezentata si GARANTIA de buna executie ?
Data adaugarii: 15-Sep-2011
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • 15 MODIFICARI MAJORE: Se schimba tot ce tine de cazierul fiscal

    • Guvernul a aprobat, printr-o Ordonanta, un set de reglementari privind cazierul fiscal, menite sa contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile si mai simple in ceea ce priveste inscrierea si radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proportionalitatii, iar, pe de alta parte, sa imbunatateasca conduita fiscala a contribuabilului. Rescrierea legislatiei in domeniul cazierului fiscal va permite, totodata, orientarea activitatilor specif...» citeste mai departe aici

  • CASS: Procedura de acordare a deducerii contributiei de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor

    • Prin OANAF 2203/2015 publicat in MOF nr. 647 din 26 august 2015 a fost aprobata Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate. Incepand cu data de 1 ianuarie 2014 persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la ...» citeste mai departe aici

  • Declaratii NOI privind CODUL FISCAL. Ce spune Tariceanu

    • In urma discutiilor purtate joi pe tema Codului fiscal, mai multi lideri politici au oferit presei declaratii referitoare la primele concluzii despre acest subiect. Astfel,  Calin Popescu Tariceanu, copresedintele ALDE, a fost unul dintre cei care au amintit despre abordarea prudenta care si-a facut loc in cadrul acestor discutii, tinand cont si de contextul economic global. "Este lucrul cel mai important ca mesaj pe care putem sa-l transmitem pentru mediul de af...» citeste mai departe aici

  • Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?

    • O firma a ocupat un spatiu in chirie in perioada 2009-2012 in sediul unei alte firma in baza unui contract de inchiriere in care se stipula ca firma, in calitate de chirias, nu a plati chirie, dar va efectua lucrari de amenajare a spatiului. In 2013 firma pleaca din spatiu, iar pe parcursul celor doi ani s-au efectuat amenajari in valoare de 6.000 lei. Lucrarile raman in spatiul respectiv, iar firma figura cu acea pozitie in mijloace fixe, pozitie care s-a amortizat comple...» citeste mai departe aici

  • Acordul politic privind Codul fiscal. Ce a declarat un reprezentant al BNR

    • Un reprezentant din partea Bancii Nationale Romane a oferit recent unele concluzii cu privire la acordul politic referitor la Codul fiscal. Astfel, Dan Suciu, purtatorul de cuvant al Bancii Nationale, a explicat recent pentru o sursa din presa faptul ca in cadrul discutiilor purtate de liderii politici s-a avut in vedere si nivelul deficitului. Mai mult, exista o deschidere legata de aplicarea acestor masuri in mod gradual, in contextul in care nu vor fi majorari salariale noi, pent...» citeste mai departe aici

  • Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?

    • In cazul urmator, stabilim daca pentru o societate comerciala care desfasoara activitati economice intr-un spatiu inchiriat si nu la sediul social este obligatoriu registrul de casa. Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.  ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X