Valabil la 19.09.2011
Situatia de fata indica modul in care o societate va proceda in cazul in care anumite obiecte de inventar sunt trimise in custodia unui tert. Astfel, pentru a putea urmari traseul parcurs de aceste obiecte de inventar, vor fi stabilite documentele de care va fi nevoie, precum si inregistrarile obligatorii in contabilitate.
De regula, bunurile se predau in custodie in baza unui contract de cutodie intre parti. Receptia acestor bunuri se face pe baza Avizului de insotire a marfii sau a Procesului verbal de custodie.
Pe timpul transportului bunurile vor fi insotite de Aviz de insotire a marfii (cod 14-3-6A) ce va purta mentiunea "Fara factura - bunuri in custodie".
Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare si serveste ca:
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
- document de primire in gestiune, dupa caz;
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
Predarea in custodie a obiectelor de inventar date in folosinta, evidentiate in afara bilantului cu ajutorul contului 8035 - Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta, nu se inregistreaza in contabilitate.