Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?

registru-inventarPFAconturi
In conformitate cu OMFP 1040/2004 , REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a), in cazul persoanelor fizice autorizate serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.

Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.

Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.

Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.

Insa, potrivit art. 1 alin. (3) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009.

In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale,rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.

Potrivit pct.44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale, obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca persoana fizica autorizata.

Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.

Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.

Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv inventariate, detaliat dupa natura lor, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor de activ si de pasiv inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv inventariate, stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare, de inregistrat, calculate ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, etc.).

In concluzie, cu ocazia inventarierii anuale la 31.12.2011. completati numai valoric registrul inventar in ordinea posturilor din bilantul societatilor comerciale, pe baza listelor de inventariere, a proceselor-verbale de inventariere si a situatiilor analitice, dupa caz, asa cum sunt prezentate in OMFP 2861/2009 , adapand formatul Registrului inventar in scopul prezentari elemnetelor inventariate din patrimoniul PFA la data inchderii exercitiului financiar.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru-inventarPFAconturi

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2011


Votati articolul "Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?":
Rating:

Nota: 3.65 din 5 din 13 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Eroare contabila

Intrebare: Cum pot sa reglez o eroare contabila ?
Am inregistrat eroanat in cont 167 asigurarea RCA si CASCO desi trebuia in cont 613.
Cand am cerut lamuriri mi s-a spus ca pot sa o scad din bani asociatului cont 455. Si am diminuat banii pe care avea sa-i ia asociatul.

Pot sa inregistrez 1174 la 455 cu suma respectiva?
Cum voi proceda la declaratia 101 cu aceasta suma?
Oricum in anul respectiv am avut pierdere, nu este vorba ca trebuie sa fie influientat impozitul pe profit.

Va multumesc

Raspuns: Ca atare nu se poate recupera din bani administratorului? Va multumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Camera Deputatilor a adoptat TVA de 9%. De cand va fi introdusa taxa si pentru ce servicii?

    • Update. Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, a adoptat recent proiectul de lege care prevede reducerea cotei de TVA la 9% pentru serviciile de alimentare cu apa si de canalizare si livrarea apei pentru irigatii in agricultura. Va reamintim ca, la inceputul lunii iunie, acest proiectul a trecut de Senat. Pentru a se aplica, propunerea legislativa are nevoie si de semnatura presedintelui Romaniei, dupa care va int...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2018: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in ur...» citeste mai departe aici

  • Indicele Robor la trei luni a crescut din nou. Este cel mai mare nivel din ultimii 4 ani

    • Romanii care au credite primesc o noua lovitura. Indicele Robor la trei luni, cel dupa care se calculeaza dobanzile la majoritatea creditelor in lei, a crescut la 2,92%. Conform datelor furnizate de BNR, acesta este cel mai mare nivel din ultimii 4 ani, mai precis din  octombrie 2014. De asemenea, a crescut si indicele Robor la sase luni care a ajuns la 3,03%, cel mai mare nivel din 30 septembrie 2014, cand a fost 3,03%. Indicele Robor continua sa creasca ve...» citeste mai departe aici

  • Care este monografia contabila specifica bauturilor calde?

    • Vom analiza in randurile de mai jos cazul unei societati care are in magazin un automat de cafea si care a primit factura de bauturi calde. Vom afla de la expert cum se procedeaza in contabilitate cu aceasta factura si care este monografia contabila.   Iata raspunsul specialistului! Monografia contabila va fi cea specifica activitatii de productie, deoarece din mai multe elemente (cafea praf, zahar, pahare etc.) se obtine...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X