Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
The Practice Group - TPG
Bucuresti
Firma de contabilitate The Practice Group – ...
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro 2arrow Altele 1 Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?


Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?

Cuvinte cheie: registru-inventar, PFA, conturi

 
Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
 
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii



In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.
In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
 
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
 
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
 
Insa, potrivit art. 1 alin. (3) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009.  
 
In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale,rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.
 
Potrivit pct.44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale, obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca persoana fizica autorizata.
 
Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.
 
Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.
 
Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.
 
In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv inventariate, detaliat dupa natura lor, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor de activ si de pasiv inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv inventariate, stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare, de inregistrat, calculate ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, etc.).
 
In concluzie, cu ocazia inventarierii anuale la 31.12.2011. completati numai valoric registrul inventar in ordinea posturilor din bilantul societatilor comerciale, pe baza listelor de inventariere, a proceselor-verbale de inventariere si a situatiilor analitice, dupa caz, asa cum sunt prezentate in OMFP 2861/2009 , adapand formatul Registrului inventar in scopul prezentari elemnetelor inventariate din patrimoniul PFA la data inchderii exercitiului financiar.
 
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 04 Octombrie 2011

Votati articolul "Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributie la Casa de Pensii

Intrebare: Am deschis un PFA in urma cu 2 ani in judetul Constanta .Eu sunt student iar contabilul meu mi-a zis ca nu este obligatoriu sa platesc acea contributie la pensii pentru ca studentii sunt scutiti.Eu nu am nici pana in prezent un contract cu Casa de Pensii Constanta, dar in urma cu o saptamana contabilul mi-a zis sa ma duc si sa ma interesez ca trebuie sa platesc acei 31.3% lunar. Ajungand la ghiseu la Casa de Pensii doamna de acolo mi-a zis ca trebuie sa platesc in jur de 4000 lei suma fiind de la inceputul anului 2010 +penalizari+dobanzi. Eu ce trebuie sa fac in aceasta situatie? Repet: nu am un contract incheiat cu ei. Va multumesc. Astept raspuns.

Raspuns: CAS minim pentru PFA este de 31.3% din venitul mediu salarial . Trebuie sa incheiati un contract cu ... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la registru-inventar


» Documente utile pentru asociatiile de proprietari

» In ce conditii contabilul-sef poate face parte din comisia de inventariere?

» Completare registru-inventar. Cum procedam privind soludurile debitoare si creditoare?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la PFA, conturi,


» E oficial, s-a publicat: De la 1 ianuarie avem o noua lege a contabilitatii

» Care sunt obligatiile unui PFA pentru servicii prestate in UE?

» Sotia/sotul PFA va putea beneficia de concedii si indemnizatii medicale

Vezi toate articolele referitoare la PFA (246)

» Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?

» Aprobare fonduri POR. Cum procedam in ce priveste rambursarea TVA?

» Contabilitatea Institutiilor Publice - Esentialul pentru profesionisti!

Vezi toate articolele referitoare la conturi (1872)

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2011






Top cautari



AUTENTIFICARE UTILIZATORI

Utilizator:
Parola:

Nu am cont si doresc sa ma inscriu!
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial



© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X