Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?

In conformitate cu OMFP 1040/2004 , REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a), in cazul persoanelor fizice autorizate serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.

Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.

Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.

Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.

Insa, potrivit art. 1 alin. (3) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009.

In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale,rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.

Potrivit pct.44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale, obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca persoana fizica autorizata.

Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.

Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.

Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv inventariate, detaliat dupa natura lor, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor de activ si de pasiv inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv inventariate, stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare, de inregistrat, calculate ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, etc.).

In concluzie, cu ocazia inventarierii anuale la 31.12.2011. completati numai valoric registrul inventar in ordinea posturilor din bilantul societatilor comerciale, pe baza listelor de inventariere, a proceselor-verbale de inventariere si a situatiilor analitice, dupa caz, asa cum sunt prezentate in OMFP 2861/2009 , adapand formatul Registrului inventar in scopul prezentari elemnetelor inventariate din patrimoniul PFA la data inchderii exercitiului financiar.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2011


Votati articolul "Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografii contabile proceduri fiscale

Intrebare: Societatea noastra a incheiat exercitiul financiar cu pierdere. Cheltuielile de protocol au fost considerate nedeductibile la calculul impozitului pe profit. TVA-ul din facturile de protocol a fost considerat deductibil. Trebuia calculat la sfarsitul anului TVA-ul nedeductibil aferent facturilor cu cheltuieli de protocol? Daca societatea are pierderi, este influentata deductibilitatea TVA? Cum se poate remedia situatia in cazul in care trebuia calculat TVA nedeductibil? Va multumesc.?

Raspuns: TVA nedeductibila nu se calculeaza la inregistrarea in contabilitate decat pentru alcool, cafea si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Noul impozit suplimentar pentru microintreprinderi. Cum se va aplica acesta?

    • In noul proiect al Codului fiscal e propusa o noua forma de impozitare a microintreprinderilor fara salariati. Astfel, se doreste ca acestea sa fie impozitate suplimentar, cu o suma fixa trimestriala, stabilita si actualizata, in functie de evolutia veniturilor fiscale care s-ar fi incasat la un salariu de baza minim brut pe economie. In concret, cota de impozitare pentru microintreprinderile fara salariati va fi de 3% din venituri plus 1.530 de lei pentru fiecare tr...» citeste mai departe aici

  • Termene depunere declaratii fiscale martie 2015

    • Regasiti, prin cele ce urmeaza, lista cu declaratii fiscale cu termen in luna martie 2015, alaturi de categoriile de contribuabili obligate la indeplinirea acestor sarcini declarative sau de plata. Luni, 2 martie      Depunerea Declaratiei informative privind impozitul retinut si platit pentru veniturile cu regim de retinere la sursa / venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti ...» citeste mai departe aici

  • Modelul anuntului de atentionare a clientilor referitor la obligatia de respectare a prevederilor OUG 28/1999

    • Operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, le este este interzis sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale. Operatorii economici sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispoziti...» citeste mai departe aici

  • Ce avantaje va aduce eliminarea impozitului pe dividende?

    • In proiectul noului Cod fiscal se regaseste, printre alte propuneri, si masura de eliminare a impozitului pe dividende. Propunerea a fost bine primita, iar Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a propus autoritatilor si alte doua masuri privind un regim fiscal pro-dezvoltare pentru piata de capital. Aceste declaratii au fost facute de directorul general al BVB, Ludwik Sobolewski, care, potrivit money.ro, a declarat: "Impozitul zero pe dividende este o masura minunata...» citeste mai departe aici

  • Venituri administrator si facturare. Care e tratamentul fiscal corect pentru aceste sume?

    • In cazul urmator, facem referire la un SRL X pentru care este administrator o alta persoana decat actionarii. Acest administrator nu este angajat al societatii respective si nici nu are contract de administrare. Administratorul lunar factureaza societatii X servicii de marketing, ercetare piata etc. Stabilim daca, in cazul unui control, exista riscul ca sumele de pe facturile respective sa fie assimilate veniturilor din salarii si sa fie impozitate cu toate contributiile. ...» citeste mai departe aici

  • Modificarea declaratiei 112. Obligatii privind declararea subventiilor pentru efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior

    • Conform art. 28 alin. (1) din Legea nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior, cu modificarile ulterioare angajatorii care incheie un contract de stagiu in conditiile acestei legi primesc lunar, la cerere, din bugetul asigurarilor pentru somaj, pe perioada derularii contractului de stagiu pentru acel stagiar, o suma egala cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii forte...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
SATI
X