Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Casa de Marcat: e adevarat ca pot sa primesc amenda 10.000 lei?

Am inteles ca daca nu am casa de marcat, chiar daca eu consideram ca nu imi trebuie, pot sa primesc amenda de 10.000 de lei. Este adevarat?


1. Pentru neindeplinirea obligatiei operatorilor economici de a se dota si de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate, de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie, neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale, precum si nereintroducerea datelor inscrise pe rola jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei.

2. Emiterea bonului fiscal continand date eronate sau fara ca acesta sa contina toate datele se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 4.000 lei.

3. Nepredarea bonului fiscal clientului de catre operatorul aparatului de marcat electronic fiscal se sanctioneaza cu amenda de la 800 la 1.500 lei si se aplica persoanei fizice.

4. Neindeplinirea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiei de a afisa anunturile de atentionare a clientilor privind solicitarea si pastrarea bonurilor fiscale asupra lor pana la parasirea unitatii de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 4.000 lei.

5. Nerespectarea de catre utilizatori a obligatiei de a anunta unitatea de service desemnata de distribuitorul autorizat ori, dupa caz, distribuitorul sau reprezentantul acestuia in momentul constatarii defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 4.000 lei.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii



6. Incalcarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a urmatoarelor dispozitii: sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv; sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare; sa solicite distribuitorului autorizat de la care a cumparat aparatul sau unitatii acreditate de catre acesta completarea manualului de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii; sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare, care sa asigure mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare, precum si clauze privind daunele la care sunt indreptatiti utilizatorii in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre furnizori se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 la 60.000 lei.

7. Nerespectarea obligatiei de a pastra si arhiva rola jurnal, raportul fiscal de inchidere zilnica si registrul special cu exceptia activitatii de transport in regim de taxi se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei.

8. Nerespectarea obligatiei de a pastra, de a completa si de a actualiza cartea de interventii si nerespectarea obligatiei de a inregistra in registrul special a tuturor operatiunilor efectuate si de a emite facturi fiscale pentru respectivele operatiuni, la cererea clientului pana la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale defectate se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei.

9. Nerespectarea obligatiei de a preda memoria fiscala spre pastrare si arhivare directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa citirea acesteia si preluarea rolei pe care sunt inregistrate datele din aceasta de catre organul fiscal teritorial se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 la 60.000 lei.

Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 75/21.01.2005; Hotararea Guvernului Romaniei nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 348/25.04.2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Octombrie 2011


Votati articolul "Casa de Marcat: e adevarat ca pot sa primesc amenda 10.000 lei?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata, dupa negociere sau nu ?

Intrebare: Institutia noastra doreste sa incheie un Contract de prestari servicii cu un prezentator
pentru activitatile culturale care vor avea loc.
Coordonatorul /salariatul care se ocupa cu organizarea evenimentului
doreste sa se incheie un Contract cu o anumita persoana,
considerand ca este preferat de mai multe institutii de cultura si
este mai cunoscut in domeniu.

Consilierul juridic spune ca toata povestea trebuie sa treaca
si pe la compartimentul de achizitii publice,
sa se faca o negociere,....
insa coordonatorul salariat spune ca
in cazul de fata nu poate fi vorba de vreo negociere,
nu se pot face negocieri in acest domeniu
ci prezentatorul sa fie ales direct,
pentru profesionalismul acestuia si pentru faptul ca este foarte cunoscut in domeniu, .....
pentru ca nu poate fi nici o negociere pentru alegerea dintre artisti
a unui prezentator,....

Se va face o negociere in cazul aratat ?
Cine va face negocierea ? Coordonatorul salariat,
prin adrese oficiale catre diversi artisti, pe Email ?.....
sau de catre conducerea institutiei ? .....

Va trebui ca directorul sa dea o Decizie de numire
a unei comisii de negociere ?
Cine vor fi membrii unei asemenea comisii ?
Care este procedura ?
Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?

Daca se va face plata fara a exista vreo negociere,
cine va fi suporta plata nelegala ?...
cine va fi sanctionat ?
Suma platita, cui ii va fi imputata de Curtea de conturi ?...
coordonatorului, contabilului,directorului, juristului, ....?





Raspuns: S-au cerut lamuriri de la institutia ierarhic superioara, Consiliul Judetean, insa in Raspunsul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Octombrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Legislatia pentru PFA s-a modificat (din nou) in 2017

    • Modificari multe si importante pentru PFA-uri in 2017, care se aplica incepand cu 15 ianuarie. Schimbari prinvind Contractul de Munca, codurile CAEN, sediul profesional sau punctele de lucru sunt printre cele mai interesante. Atentie mare si la numarul de activitati incluse in obiectul de activitate, care trebuie modificate conform noii legi. Legea nr. 182 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor eco...» citeste mai departe aici

  • De la 1 februarie 2017 dispare impozitul pentru vanzarea proprietatilor imobiliare sub 450.000 lei

    • La 6.01.2017 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 16, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal. Printre modificarile aduse de acest act normativ, e important sa retineti schimbarea adusa articolului 111, alin. (1) care a fost modificat si are urmatorul cuprins: "La transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prn acte juridic...» citeste mai departe aici

  • A crescut increderea in profesionistii contabili la inceputul lunii ianuarie 2017

    • Asa cum exista nenumarate rapoarte cu privire la increderea in liderii unei tari, in puterea de guvernare sau intr-o forma anume de organizare, tot asa se aplica unele instrumente care masoara increderea oamenilor intr-o anumita profesie sau instutie care se adreseaza cetatenilor. Stim deja ca profesia contabila se distinge fata de celelalte profesii, printre altele, prin asumarea responsabilitatii fata de interesul public, fata de toate partile interesate in activitatile desfasurat...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii

    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou nedistribuite. Cum facem inregistrarile contabile?

    • Am ales ca subiect al analizei noastre o firma care in luna decembrie a anului trecut a achizitionat tichete cadou care s-au distribuit salariatilor in proportie de 80%, restul de 20% urmand a se distribui in cursul anului 2017 cu alte ocazii. Din punct de vedere contabil si fiscal, vom vedea cum va inregistra firma  aceste tichete nedistribuite si daca pot fi lasate in contul 5328 pana cand se vor distribui. De asemenea, stabilim daca se pot considera neimpozabile ti...» citeste mai departe aici

  • Seminarul membrilor de onoare ai Academiei de stiinte si Tehnici Contabile si Financiare

    • CECCAR a anuntat recent ca va avea loc in luna ianuarie a.c. un eveniment exceptional: Seminarul membrilor de onoare ai Academiei de Stiinte si Tehnici Contabile si Financiare din Franta. Astfel, asa cum aminteste aceeasi sursa, Academia de stiinte si Tehnici Contabile si Financiare din Franta va organiza in data de 25 ianuarie 2017 Seminarul membrilor de onoare care il va avea ca invitat special pe domnul Jean-Marc SAUVE, Presedintele Consiliului de Stat. Presedintele Con...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X