Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

5. Cheltuieli deductibile fiscal

ATENTIE!

Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin alte acte normative in vigoare.

 Codul fiscal imparte cheltuielile in trei mari grupe:

  • deductibile
  • deductibile limitat
  • nedeductibile

CHELTUIELI DEDUCTIBILE

IMPORTANT:

Cheltuielile deductibile sunt cele efectuate in scopul realizarii activitatii, respectiv pentru obtinerea si comercializarea bunurilor, a prestarilor de servicii sau executarea de lucrari.

Cheltuielile efectuate cu editarea publicatiilor care sunt inregistrate ca retururi in perioada de determinare a profitului impozabil. Marimea cheltuielilor este cea rezultata din documentele justificative, in limita cotelor prevazute in contractele de distributie si a inregistrarilor din contabilitatea proprie a veniturilor si cheltuielilor reprezentand editarea si difuzarea publicatiilor. Cheltuielile privind retururile se scad din totalul veniturilor inregistrate, inclusiv din cele realizate din publicitate.


Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri
Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri

Vezi detalii

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii


Cheltuielile generate de taxa pe valoarea adaugata ca urmare a aplicarii proratei, in conformitate cu prevederile Titlului VI – Taxa pe valoarea adaugata – din Codul fiscal, precum si in alte situatii cand taxa pe valoarea adaugata aferenta unor cheltuieli deductibile este inregistrata in costuri.

Cheltuielile cu achizitionarea ambalajelor, pe durata de viata stabilita de catre contribuabil.

ATENTIE!

Cheltuielile aferente achizitionarii sau fabricarii ambalajelor se pot recupera si prin deduceri de amortizare prin metoda liniara, in cazul in care s-a optat pentru aceasta metoda. In alte cazuri, In functie de optiune, cheltuielile cu obtinerea containerelor si ambalajelor urmeaza regimul materialelor de natura obiectelor de inventar.

d) Cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale.

Prevederea se refera la cheltuielile efectuate in cazul in care specificul activitatii derulate impune respectarea normelor de protectie a muncii, stabilite conform legislatiei in materie. Potrivit prevederilor Codului muncii, aprobat prin Legea nr. 53/2003 angajatorii sunt obligati sa asigure conditii privind prevenirea accidentelor de munca, si asigure conditii igienico-sanitare si de sanatate a muncii adecvate.

e) Cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de accidente de munca, boli profesionale sau riscuri profesionale.

IMPORTANT:

Intra in aceasta categorie cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de accidente de munca si boli profesionale, efectuate potrivit legii privind asigurarea pentru accidente si de munca si boli profesionale.

Cheltuielile reprezentand asigurarea pentru risc profesional sunt deductibile la calculul profitului impozabil in conditiile in care aceasta asigurare este impusa de acte normative care reglementeaza practicarea anumitor profesii sau activitati cum sunt cea de avocat, medic, constructor, notar, economist etc.

f) Cheltuielile de transport si cazare in tara si in strainatate efectuate de catre salariati si administratori, in cazul in care societatea realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti.

Calitatea de administrator rezulta din actul constitutiv al societatii si/sau contractul de administrare.

IMPORTANT:

Sunt deductibile si cheltuielile de transport si cazare efectuate de catre terte persoane, altele decat salariati sau administratori, daca au la baza clauze contractuale, precum si in cazul organizarii de festivaluri, competitii sportive, emisiuni de radio-televiziune, la nivel national sau international, potrivit obiectului de activitate al agentului economic.

In vederea stabilirii caracterului deductibil al cheltuielilor de transport si cazare in tara si strainatate, se urmareste daca exista profit contabil din perioada curenta si din perioadele anterioare. Profitul in exercitiul curent reprezinta rezultatul contabil cumulat al lunii, respectiv trimestrului, dupa caz, urmand a se efectua regularizari periodice.

Cheltuielile cu transportul si cazarea sunt deductibile daca prin cumularea rezultatului curent cu cel reportat se inregistreaza profit contabil.

In cazul in care conditia realizarii de profit nu este indeplinita cheltuielile respective sunt deductibile pana la limita acceptata pentru institutiile publice. Angajatii trimisi in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar beneficiaza de:

in strainatate:

● indemnizatie zilnica in valuta, denumita diurna, in vederea acoperirii cheltuielilor de hrana, a celor marunte, uzuale, precum si a costului transportului in interiorul localitatii in care isi desfasoara activitatea;

● in suma zilnica in valuta, in limita careia persoanalul trebuie sa-si acopere cheltu ielile de cazare;

in tara:

● salariul stabilit potrivit reglementarilor in vigoare, pe toata durata deplasarii, in cazul personalului care isi mentine calitatea de salariat;

● indemnizatie lunara in lei calculata in raport cu salariul de baza si sporul de vechime.

Delegarea sau detasarea salariatilor se dispune in scris de catre conducerea unitatii.

IMPORTANT:

Drepturile salariale aferente muncii prestate la locul detasarii si cheltuielile de detasare se platesc de unitatea la care se efectueaza detasarea, cu exceptia cazurilor cand prin lege se prevede

Drepturile salariale aferente muncii prestate la locul detasarii si cheltuielile de detasare se platesc de unitatea la care se efectueaza detasarea, cu exceptia cazurilor cand prin lege se prevede

Cand detasarea se face intr-o functie pentru care este stabilit un salariu mai mare, salariatul detasat are dreptul la acest salariu, in conditiile prevazute de lege.

Salariatii trimisi in delegare sau detasare in tara sau in strainatate au dreptul sa primeasca un avans in numerar, stabilit in raport cu numarul zilelor de deplasare. Acest avans nu poate fi mai mare decat totalul cheltuielilor de delegare sau de detasare pentru 30 de zile calendaristice

Acordarea avansului si justificarea acestuia se fac in conditiile prevazute de reglementarile legale privind operatiunile de incasari si plati in numerar prin casieria unitatilor.

Justificarea sumelor acordate se face pe baza de documente, cu exceptia cheltuielilor pentru diurna, in termen de 3 zile de la inapoierea din delegatie.

ATENTIE!

In cazul cheltuielilor medicale efectuate in valuta este necesar si avizul policlinicii de specialitate.

IMPORTANT:

In situatia in care, in unele tari, potrivit practicii existente pe plan local, nu se elibereaza documente sau acestea sunt retinute de catre autoritati,sumele cheltuite se justifica pe baza de declaratie data pe porpria raspundere

In tarile in care Romania are reprezentante, declaratia se confirma de catre aceste reprezentante, daca pentru obtinerea acestei confirmari nu sunt necesare cheltuieli de deplasare.

Sumele in valuta folosite in alte scopuri, pierdute, furate sau cheltuite fara respectarea conditiilor in care au fost acordate se recupereaza de la cei care nu pot face dovada cheltuirii lor, in conditiile legii.

Eventualele penalitati de intarziere se calculeaza in lei, pe baza cursului de schimb valutar la data depunerii sumei datorate.

ATENTIE!

Pentru personalul care se deplaseaza in interesul unitatii trimitatoare se va intocmi formularulOrdin de deplasare (delegatie), formular aprobat prin Ordinul ministrului de stat,ministrul finantelor nr. 425/1998 privind aprobarea Normelor metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate comune pe economie privind activitatea financiara si contabila a acestora, cu modificarile ulterioare.

Salariatilor detasati sau delegati sa indeplineasca anumite sarcini de serviciu in localitati situate la distante mai mari de 5 km de localitatea in care isi au locul permanent de munca pe teritoriul Romaniei li se pot deconta cheltuielile de transport efectuate la ducere si la inapoiere.

Cheltuielile de aceasta natura sunt considerate deductibile din punct de vedere fiscal in baza documentelor justificative.

Calatoriile pot fi efectuate:

– cu avionul;

– pe calea ferata;

– pe caile de navigatie fluviala;

–cu mijloace de transport in comun auto; – cu mijloace de transport auto ale unitatii – la nivelul consumului lunar de combustibil stabilit potrivit legii; – cu autoturismul proprietate personala – la nivelul a 7,5 l benzina/100 km parcursi si numai cu aprobarea conducerii unitatii. Se deduc si taxele de rezervare a locurilor – la nivelul tarifului.

CHELTUIELI NEADMISE LA DECONTARE

Nu se admit la decontare urmatoarele tipuri de cheltuieli:

  • taxe percepute suplimentar pentru bagaje personale;
  • cheltuielile de transport ale persoanelor care au asigurat transportul gratuit de catre unitate;
  • cheltuielile de transport pentru inapoiere in cazul in care salariatii, dupa terminarea delegarii sau detasarii, au ramas sa-si efectueze concediul de odihna sau datorita altor cauze de ordin personal.

Nu se admit la decontare urmatoarele tipuri de cheltuieli:

  • taxe percepute suplimentar pentru bagaje personale;
  • cheltuielile de transport ale persoanelor care au asigurat transportul gratuit de catre unitate;
  • cheltuielile de transport pentru inapoiere in cazul in care salariatii, dupa terminarea delegarii sau detasarii, au ramas sa-si efectueze concediul de odihna sau datorita altor cauze de ordin personal.

Nu se admit la decontare urmatoarele tipuri de cheltuieli:

  • taxe percepute suplimentar pentru bagaje personale;
  • cheltuielile de transport ale persoanelor care au asigurat transportul gratuit de catre unitate;
  • cheltuielile de transport pentru inapoiere in cazul in care salariatii, dupa terminarea delegarii sau detasarii, au ramas sa-si efectueze concediul de odihna sau datorita altor cauze de ordin personal.

Salariatii trimisi in strainatate pot sa calatoreasca cu trenul sau cu avionul, cheltuielile de transport care vor fi considerate deductibile din punct de vedere fiscal in acest caz fiind urmatoarele:

– in cazul transportului cu avionul, la nivelul tarifului;

 – in cazul calatoriei cu trenul – la nivelul tarifului la vagon de dormit, un loc in cuseta de 2-4 locuri;

– in cazul transportului cu mijloace auto – se admite la deducere in situatia in care cheltuielile totale care trebuie suportate de catre unitate sunt inferioare tarifelor practicate la calatoria cu avionul;

-pentru indeplinirea programului stabilit se pot inchiria, atat mijloace de transport in vederea deplasarii in grup, in interiorul tarii de destinatie, cat si diferite mijloace de comunicatii, cu acordul prealabil al conducatorului unitatii trimitatoare, decontarea cheltuielilor aferente urmand sa se faca, potrivit legii, pe baza de documente justificative.

IMPORTANT:

In cazul personalului care se deplaseaza cu mijloace auto, inclusiv cu cele proprietate personala, unitatile trimitatoare vor avansa sumele necesare pentru plata carburantilor si a lubrifiantilor, tinand seama de consumul specific al acestora, precum si pentru plata taxelor rutiere, de transbordare sau a altor asemenea cheltuieli, inclusiv asigurarea pentru raspunderea civila, respectiv cartea verde.

Unitatile trimitatoare vor avansa sumele necesare acoperirii cheltuielilor de cazare, dupa parcurgerea unei distante zilnice de minimum 500 km. Sumele necesare se vor acorda in lei sau in valuta, in functie de tara in care se efectueaza cheltuielile respective.

Salariatilor care sunt incadrati pe functii pentru care sunt stabilite sarcini care necesita deplasari frecvente cu mijloace de transport in comun, inclusiv cu metroul, li se pot deconta cheltuielile de transport efectuate in cadrul localitatii in care isi desfasoara activitatea.

Sunt exceptate cheltuielile efectuate pentru deplasarea de la domiciliu la locul de munca si de la locul de munca la domiciliu, care pot fi decontate partial potrivit legii bugetare anuale in cadrul cheltuielilor sociale.

Cheltuielile de aceasta natura pot fi considerate deductibile din punct de vedere fiscal in urmatoarele conditii:

  • sunt insotite de o nota justificativa intocmita de catre salariat pentru deplasarile efectuate;
  • este mentionat mijlocul de transport utilizat;
  • sunt anexate documentele doveditoare

Salariatilor trimisi in delegare in localitati situate la distante mai mari de 5 km de

Localitatea in care isi au locul permanent de munca, pe teritoriul Romaniei, si care nu se pot inapoia la sfarsitul zilei de lucru li se pot deconta cheltuielile de cazare efectuate, pe baza documentelor justificative

Prin cheltuieli de cazare se intelege:

-tarifele sau chiria platita;

-eventualele taxe obligatorii pe plan local;

-costul micului dejun, atunci cεnd acesta nu este inclus in tarif.

In cazul cheltuielilor de transport efectuate pe baza de abonament, este necesara aprobarea conducatorului unitatii si a directorului economic

CHELTUIELI DE CAZARE

Cheltuielile de cazare efectuate, pentru care exista documente justificative, sunt considerate deductibile din punct de vedere fiscal inclusiv taxele de rezervare a locurilor.

Plafoanele de cazare la care are dreptul personalul participant la diferite manifestari cu caracter international sau la alte actiuni se acorda la nivelul corespunzator tarifelor practicate de catre hotelurile in care au loc manifestarile respective, pe baza comunicarii primite din partea organizatorilor sau a reprezentantilor Romaniei din tarile respective.

ALTE CHELTUIELI

In cazul deplasarilor efectuate in afara teritoriului Romaniei, salariatilor li se pot deconta si alte tipuri de cheltuieli considerate deductibile din punct de vedere fiscal:

  • costul transportului;
  • costul documentatiilor;
  • costul mostrelor;
  • costul altor materiale sau obiecte necesare pe durata deplasarii;
  • cheltuielile medicale pentru vaccinuri specifice unor tari cu clima greu de suportat;
  • cheltuielile cu decesul in strainatate si transportul in tara al celor decedati;
  • cheltuielile pentru obtinerea vizelor de intrare in tarile respective;
  • taxele de inscriere si/sau participare la congrese, conferinte, simpozioane, seminarii, colocvii, alte reuniuni, manifestari stiintifice, manifestari culturale, manifestari artistice, manifestari sportive, precum si alte asemenea manifestari, in conditiile stabilite de organizatori;
  • cheltuielile de transbordare, alte asemenea cheltuieli, asigurarea pentru raspunderea civila (cartea verde) in cazul deplasarilor efectuate cu mijloace auto;
  • comisioanele platite pentru rezervarea locurilor in camerele de hotel, locurilor in mijloacele de transport;
  • taxele de aeroport;
  • convorbiri telefonice, telex, comisioane de schimb, diferentele de tarif la cazare si altele asemenea, necesare indeplinirii misiunii.

ATENTIE!

Aceste cheltuieli se pot deconta in limita unei sume de pana la 50% din totalul diurnei si al plafonului de cazare la care are dreptul personalul.


Exemplu:

Un salariat al societatii FARMAVET S.A. este delegat sa participe la un simpozion international organizat la Bruxelles, in cadrul caruia se vor prezenta produse din domeniul farmaceutic. La inapoiere, salariatul prezinta spre decontare urmatoarele documente justificative:

– bilete de avion dus-intors;

– chitanta pentru taxele achitate la aeroport pentru bagajele in greutate suplimentara de peste 20 kg;

– chitante pentru taxele achitate pentru transportul la aeroport;

– chitante pentru taxele achitate pentru participarea la simpozion;

– chitanta pentru taxele achitate pentru obtinerea vizelor de intrare in tara organizatoare a simpozionului. Pot fi decontate in totalitate documentele prezentate?

Se admite decontarea integrala a sumelor ce se regasesc in documentele justificative, in masura in care sunt respectate urmatoarele conditii:

– salariatul s-a intors din deplasare cel mai tarziu in ziua urmatoare incheierii simpozionului la lucrarile caruia a fost delegat sa participe;

– pentru participarea la lucrarile simpozionului respectiv a fost necesaraa prezentarea unor documentatii, materiale si mostre de produse proprii ale unitatii trimitatoare, pentru transportul carora a fost necesara plata unor taxe suplimentare la aeroport.

Sumele reprezentand taxe achitate pentru bagajele (personale) care depasesc greutatea admisa nu sunt deductibile fiscal.

g) Contributia la rezerva mutuala de garantare a casei centrale a cooperativelor de

h) Taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile obligatorii, reglementate de actele normative in vigoare, precum si contributiile pentru fondul destinat negocierii contractului colectiv de munca.

Intra sub incidenta acestor prevederi cheltuielile cu taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile impuse prin acte normative, de practicare a unor profesii cum sunt: expert contabil, contabil autorizat, arhitect, medic, auditor financiar, avocat, notar etc. Contributiile pentru fondul destinat negocierii contractului colectiv de munca sunt cele datorate patronatelor, in conformitate cu prevederile Legii patronatelor.

i) Cheltuielile pentru marketing, studiul pietei, promovarea pe pietele existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii.

Cheltuielile de aceasta natura sunt deductibile numai in cazul in care societatea realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti.

ATENTIE!

In cazul in care activitatile de promovare pe pietele existente sau pe cele noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, genereaza cheltuieli cu bunurile din productia proprie sau prestarea de servicii, in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, acestea sunt deductibile la determinarea profitului impozabil.

Daca aceste operatii genereaza alte cheltuieli, cum sunt cele de deplasare, cazare, inchirieri de spatii publicitare etc. acestea nu sunt deductibile in situatia in care societatea realizeaza profit contabil din cumularea rezultatului curent cu cel reportat.

In vederea stabilirii caracterului deductibil al cheltuielilor de marketing, studiul pietei, promovarea pe pietele existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii, se analizeaza rezultatul financiar al societatii, respectiv rezultatul contabil curent si cel reportat. Profitul in exercitiul curent reprezinta rezultatul contabil cumulat al lunii, respectiv trimestrului, dupa caz, urmand a se efectua regularizari periodice. In cazul in care, prin cumularea rezultatului curent cu cel reportat, se inregistreaza profit contabil, precum si in situatia in care contribuabilul se afla inauntrul perioadei de recuperare a pierderii fiscale, cheltuielile mai sus enumerate sunt deductibile.

j) Cheltuieli pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului angajat.

k) Cheltuieli de cercetare-dezvoltare.

l) Cheltuieli pentru protejarea mediului si conservarea resurselor.

m) Cheltuieli reprezentand taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate camerelor de comert si industrie, organizatiilor patronale si sindicale.

n) Cheltuieli reprezentand pierderile inregistrate, dupa data de 1 ianuarie 2007, ca urmare a scoaterii din evidenta a creantelor neincasate, rezultate in urma procesului de declarare a procedurii de faliment a debitorilor, potrivit hotararii judecatoresti.

o) Cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor. Efectuate in baza unui contract scris.

IMPORTANT:

Sunt de asemenea deductibile si costurile asociate producerii materialelor necesare difuzarii mesajului publicitar.

Aceste cheltuieli se refera la:

– inchirierea de spatii publicitare, inclusiv la targuri si expozitii organizate;

– executarea de material publicitar;

– costurile ocazionate de prezentarea materialelor publicitare.

In aceasta prevedere se includ actiunile cu caracter publicitar organizate in scopul stimularii vanzarilor prin acordarea de bunuri in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, precum si a altor bunuri destinate acestei actiuni. Mijloacele publicitare reprezinta instrumente prin care se transmit mesajele publicitare catre clientii potentiali pentru un anumit produs, serviciu sau se prezinta numele societatii. Acestea pot fi:

– vizuale (ziare, reviste, panouri publicitare, cataloage, prospecte, brosuri, pliante etc.);

– auditive (radio);

– audiovizuale (filme la TV si la cinema).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Aprilie 2006


Votati articolul "5. Cheltuieli deductibile fiscal":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

II cu 2 puncte de lucru - registre obligatorii

Intrebare: Buna ziua, multumesc doamnelor care mi-au raspuns!
Revin cu intrebarea de aseara "As dori sa va intreb ce registre trebuie sa intocmeasca obligatoriu o intreprindere individuala care are 2 puncte de lucru, cu obiecte de activitate diferite. Mentionez ca are 2 case de marcat; chiar daca e vorba de o contabilitate simplificata, nu ar trebui sa aiba 2 registre de incasari si plati, 2 registre unice de control pentru fiecare punct de lucru, registre inventar...sau e de ajuns sa tina doar gestiunile separat pe 2 rapoarte de gestiune?"

Precizez ca nu sunt salariati pe nici un punct de lucru, ci doar reprezentantul intreprinderii individuale; deci nu trebuie sa se mai inregistreze pentru acest punct de lucru, doar ca de la Finante mi-au spus ca nu trebuie completate registre separate, ci ca se trece totul in registrul de incasari si plati se trec documentele in ordine cronologica, dar nu exista un sold de casa cum este evidentiat in registrul de casa la societatile comerciale.
Deci, corect este sa am registre separate pentru fiecare punct de lucru al intreprinderii individuale (pentru punctul de lucru nu am alt cod de identificare fiscala, ci numai alt sediu)?
Va multumesc.

Raspuns: (2) Celelalte categorii de contribuabili pot ţine registrul unic de control, ξn funcţie de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbarea perioadei fiscale in materie de TVA la efectuarea unei achizitii intracomunitare

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal care utilizeaza trimestrul ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri au obligatia sa solicite schimbarea perioadei de la trimestrul la luna calendaristica. Achizitiile intracomunitare de servicii nu determina obligatia de schimbare a perioadei fiscale. In acest sens, persoanele impozabile trebuie sa dep...» citeste mai departe aici

  • Iohannis a respins impozitul forfetar

    • Presedintele Klaus Iohannis a trimis la reexaminare in Parlament noua lege care introduce impozitul forfetar sau impozitul specific, asa cum este denumit oficial, in domeniile turistic, hotelier, restaurante, baruri si alimentatie publica. Potrivit propunerilor din actul normativ, impozitul specific ar urma sa se aplice incepand cu anul 2017. Din zona HORECA au venit insa multe nemultumiri care atrag atentia, in principal, ca din cauza modului de ca...» citeste mai departe aici

  • Examenul de auditor financiar se apropie! Sunteti pregatit?

    • Doriti sa desfasurati activitati de audit financiar, consultanta financiar-contabila sau reorganizare judiciara? Vreti sa faceti parte dintr-un grup de profesionisti de elita? Examenul de auditor financiar are loc o singura data anul acesta, in noiembrie 2016. Din pacate, nu numai ca aveti o singura sansa anul acesta, dar rata de promovare este foarte mica! Anul trecut, doar 49 din 284 de candidati inscrisi au obtinut certificarea ca auditori financiari...» citeste mai departe aici

  • Plata numerar pentru achizitie intracomunitara. Pentru inregistrarea platii prin Registrul de casa se mai tine cont de plafon?

    • In randurile de mai jos, stabilim daca pentru justificarea platii cash unei achizitii intracomunitare (din Italia) in valoare de 1.841 euro este suficienta mentiunea "PAGATA - semnat si stampilat" si daca pentru inregistrarea platii prin Registrul de casa se mai tine cont de plafon. In lipsa unui document distinct de plata in numerar (chitanta), pentru justificarea platii este suficienta si mentiunea furnizorului strain de pe factura emisa ("pagata"), asumata sub...» citeste mai departe aici

  • Corectare inregistrarii contabile a unei operatiuni nejustificate. Care e procedura?

    • In randurile de mai jos, analiza noastra face referire la o societate X persoana juridica romana care a primit o factura de bunuri de la societatea Y persoana juridica austriaca. Factura a fost emisa eronat de catre Y catre X. Societatea X nu este destinatarul marfurilor si nu receptioneaza marfa. Societatea X a inregistrat in contabilitate factura debitand contul 473 "Operatiuni in curs de clarificare" si creditand contul 401 "Furnizori" si a declarat in decontu...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Normele de aplicare a ordonantei privind casele de marcat vor fi actualizate

    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala, a fost publicat un proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Avand in vedere ca normele nu au mai suferit modificari din anul 2009, se impune actualizarea acestora in sensul corelarii cu mo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X