Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili

CAEN 7830experti contabiliRevisalprestatori serviciiangajatorITM
Potrivit HG nr. 500/2011 nu se mai prevede obligativitatea perfectionarii sau formarii profesionale in domeniul resurselor umane pentru persoanele desemnate sau pentru prestatorii care completeaza Registrul General de Evidenta a Salariatilor.

Astfel, avand in vedere Ordinul nr. 1918/2011 care a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I Nr. 587/19.08.2011 Inspectia Muncii nu a furnizat precizari suplimentare referitoare la codul CAEN necesar in vederea inregistrarii prestatorilor de servicii; expertii contabili pot uza de codul CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca, codul CAEN 8299 - Alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi;

In ceea ce priveste prevederile art. 9 din Ordinul nr 1918/2011, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, este institutia competenta care va furniza dupa data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, procedura privind inregistrarea prestatorilor de servicii ca operatori de date cu caracter personal;

Va prezentam in cele ce urmeaza obligatiile expertului contabil in calitate de prestator de servicii:

1. Sa intocmeasca Registrul in forma electronica, in ordinea angajarii, cuprinzand urmatoarele elemente:

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




- elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal -CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
- data angajarii;
- perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea
- functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
- tipul contractului individual de munca;
- durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
- salariul, sporurile si cuantumul acestora;
- perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
- data incetarii contractului individual de munca;

2. Sa completeze, respectiv sa inregistreze in registru elementele prevazute de lege, dupa cum urmeaza:

- la angajarea fiecarui salariat, urmatoarele elemente se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de salariatul in cauza: datele de identificare ale salariatului, data angajarii, elementele referitoare la detasare; functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia; salariul, sporurile si cuantumul acestora;

- salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a HG nr.500/2011;

- elementele privind perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;

- data incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului care a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;

- pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

Orice modificare a elementelor cu privire la: datele de identificare ale salariatilor, perioada detasarii, functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia, salariu, sporuri, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii (exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ).

3. Sa transmita Registrul la Inspectoratul teritorial de munca in format electronic prin utilizarea uneia din urmatoarele modalitati:

a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

4. Sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor societatii beneficiare cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;

5. Sa nu subcontracteze, la randul sau, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de Beneficiar.


Contractul de prestari servicii pentru expertii contabili poate fi consultat aici.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Noiembrie 2011


Votati articolul "Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Valoare m f intrat anterior datei la care o i.i. devine platitoare de tva

Intrebare: Buna!
O intreprindere individuala neplatitoare de tva a incheiat un contract de leasing pentru un autoturism, inregistrarea ca atare a activului fix efectuandu-se la valoarea integrala, cu tot cu tva. Intre timp, dupa 7 luni de la intrarea activului fix, intreprinderea devine platitoare de tva. Intrebarea mea este daca se reconsidera valoarea activului fix, deoarece amortizarea lunara, ca si cheltuiala deductibila, s-a calculat la valoarea cu tot cu tva. Contabilitatea se tine in partida simpla, iar autoturismul este in curs de amortizare. V-as ruga sa ma sfatuiti ce trebuie sa fac in acest caz, Mai este corecta valoarea activului fix din evidenta? Multumesc!

Raspuns: Se aplica o reincadrare a mijlocului fix si o recalculare a planului de amortizare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili
Mai multe articole despre caen 7830

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noile case de marcat 2018: informatii IMPORTANTE de la ANAF

    • Pe site-ul ANAF a fost publicat un Proiect de ordin al presedintelui ANAF privind descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, structura XML a mesajelor de activare a acestora. ...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: ce TREBUIE sa stiti despre formularul 101 si formularul 120

    • OpANAF nr. 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" - Monitorul Oficial nr. 0014 din 8 ianuarie 2018. Avand in vedere prevederile referitoare la obligatiile declarative prevazute de Legea nr. 227/2015 priv...» citeste mai departe aici

  • Aflati cat castiga un contabil-sef intr-o companie de servicii din Romania!

    • Daca ati avut pana acum curiozitatea sa aflati ce salariu primeste un contabil-sef care lucreaza intr-o companie de servicii din Romania, veti descoperi in randurile urmatoare informatii care va vor surprinde. Conform zf.ro, pachetul salarial oferit unui candidat care aplica pentru o pozitie de contabil-sef intr-o companie din sectorul ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere nou infiintata. Care este cota de impozitare?

    • In analiza de astazi, subiectul il reprezinta o microintreprindere infiintata in data de 04.07.2017, ce a angajat in data de 03.11.2017 un salariat (depasind astfel perioada de 60 de zile mentionata la art. 51 alin (2). Societatea este constituita pe o durata mai mare de 48 luni, iar asociatul nu a detinut titluri de participare la alte persoane juridice. Vom afla in continuare ce cota de impozitare se aplica in acest caz si pentru cat timp se mentine aceasta cota. De asemenea, este important...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X