Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Garantii depuse la terti. TVA. Inregistrari contabile

Intrebare:

O societate vinde produse pentru care acorda o garantie de 2 ani. Un client (persoana juridica romana) doreste o garantie extinsa de 3 ani pentru anumite produse pentru care clientul este dispus sa plateasca un pret mai mare. Vanzarea a avut loc in luna iunie, iar clientul a solicitat dupa punerea in functiune a echipamentelor aceasta garantie extinsa. In acest sens, s-a incheiat un act aditional prin care valoarea garantiei extinse este de 1.000 EURO.

Cum se va emite aceasta factura (cu sau fara TVA), ce trebuie specificat pe ea si ce inregistrari contabile se vor face?


Raspuns:

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



Potrivit art. 126 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , din punct de vedere al TVA, sunt operatiuni impozabile in Romania cele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) operatiunile care constituie sau sunt asimilate cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in sfera taxei, efectuate cu plata;
b) locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi in Romania;
c) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizata de o persoana impozabila, actionand ca atare;
d) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor sa rezulte dintr-o activitate economica.

Astfel, din punct de vedere al TVA, sumele reprezentand garantii acordate clientilor nu reprezinta operatiuni economice in sfera de aplicare a taxei intrucat acestea nu constituie livrari de bunuri sau prestari de servicii, asa cum sunt definite in art. 128 si 129 al acestei legi.

In conformitate cu prevederile art. 137 alin. (1) din legea mentionata, pentru prestarile de servicii baza de impozitare a TVA este constituita din din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni.
Garantiile de buna executie acordate clientilor, conform clauzelor contractuale, nu modifica baza de impozitare a bunurilor livrate/serviciilor prestate.

Din punct de vedere contabil, art. 118 alin. (1) din Reglementarile contabile conforma cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobata prin OMFP 3055/2009 stabileste ca, la alte creante imobilizate se cuprind garantiile, depozitele si cautiunile depuse de entitate la terti.

Din informatiile prezentate intelegem ca este vorba de o garantie depusa la terti (client), retinuta din contravaloarea bunurilor livrate, conform contractului incheiat intre parti.
Pentru garantia retinuta nu este obligatorie emiterea unei facturi, insa societatea poate opta pentru emiterea facturii. Aceasta se va emite fara TVA si va contine elementele obligatorii prevazute de art. 155 alin. (5) din Codul fiscal . La denumirea produsului se va inscrie "Garantie retinuta conform contract nr.____/ din data________".

Pentru exemplificare consideram urmatoarele:
Curs valutar = 4 lei/euro
Valoarea de vanzare a bunurilor: 10.000 euro / 40.000 lei
Garantia acordata : 1.000 euro / 4.000 lei
TVA 24% (40.000 lei x 24%) : 9.600 lei

In acest caz consideram corecte urmatoarele inregistrari contabile:

1. Inregistrarea facturii pentru livrarea bunurilor:

4111 = % 49.600
"Clienti"
707 40.000
"Venituri din vanzarea mărfurilor"
4427 9.600
"TVA colectata"

2. Inregistrarea garantiei retinuta:

2678 = 4111 4.000
"Alte creante imobilizate" "Clienti"

3. La finalizarea contractului, incasarea garantiei restituita se va inregistra in contabilitate prin formula :

5121 = 2678 4.000
"Conturi la banci in lei" "Alte creante imobilizate"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2011


Votati articolul "Garantii depuse la terti. TVA. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Formular 392A sau 392B?

Intrebare: Buna seara,
Am urmatoarea situatie: Firma a fost inregistrata ca si platitoare TVA, desi veniturile sunt obtinute din inchiriere spatii. In luna decembrie 2011, patronul depune formular de scoatere ca platitor de TVA doar pentru luna ianuarie 2012, din luna februarie 2012 depune formular pentru platitor TVA.
Deci pentru luna ianuarie 2012 a emis facturi fara sa colecteze TVA (nici nu a dedus); iar pentru perioada februarie -decembrie 2012 a emis facturi cu TVA.
Trebuie sa depun formularul 392B pentru ianuarie 2012 si 392A pentru februarie-decembrie 2012?
Este urgent!
Multumesc.

Raspuns: Buna ziua, Eu v-am specificat situatiile in care se depun declaratiile 392 a si 392 b. Daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: du*****
un ,,miracol,, pentru economisti sanatate si numai bine
Data adaugarii: 24-Nov-2011
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale APRILIE 2015

    • In lista urmatoare sunt prezentate pe scurt toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depuneti la Fisc, in calitate de contribuabili, in luna aprilie 2015. Marti 7 aprilie      Depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fi...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF cu privire la informarile din mass-media referitoare la actiunile de control

    • ANAF a transmis un comunicat prin care anunta ca, in ce priveste materialele aparute in mass-media in care actiunile de control desfasurate de Directia Antifrauda Fiscala, in vederea asigurarii respectarii disciplinei fiscale, sunt prezentate drept "abuzuri" asupra micilor comerciani, in timp ce marea evaziune nu este abordata de actiunile ANAF. ANAF reia comunicatul de presa prin care a prezentat principalele rezultate ale raportului de activitate desfasurate de Directia ...» citeste mai departe aici

  • Analiza consultantului: Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania

    • Directiva 96/71/CE a fost transpusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale si Hotararea Guvernului  nr. 104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei. Astfel, asemeni directivei, legea romana prevede urmatoarele situatii in care poate interveni detasarea din alte ...» citeste mai departe aici

  • Comert cu amanuntul. Clarificari in ce priveste evidenta stocurilor

    • In cazul unei activitati de retail, o societate comerciala vinde prin mai multe magazine proprii diferite marfuri. Magazinele sunt prevazute cu casa de marcat si soft de gestiune a stocurilor/retail. La magazine se listeaza zilnic din softul de retail: borderou de vanzari si raport de gestiune. Se observa in borderoul de vanzari apar numai vanzarile pe bon fiscal, fara cele cu factura, iar in raportul de gestiune se regasesc datele din borderoul de vanzari + intrari si iesiri...» citeste mai departe aici

  • Pierdere din reevaluare. Ce inregistrari contabile facem?

    • In cazul urmator, societatea X detine o cladire val. achizitie 7.100.286 lei, amortizare calculata pana la 31.12.2014 in suma de 156.937 lei. Cladirea este evaluata. Conform raportului de reevaluare valoarea contabila bruta actualizata este de 7.013.409 lei si amortizarea actualizata in suma de 155017 lei. Stabilim care vor fi inregistrarile contabile. Inainte de reevaluare situatia in conturi este: D 212     7.100.286 lei C 2812   &n...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X