Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Garantii depuse la terti. TVA. Inregistrari contabile

TVAinregistrari contabileOMFP 3055/2009
Intrebare:

O societate vinde produse pentru care acorda o garantie de 2 ani. Un client (persoana juridica romana) doreste o garantie extinsa de 3 ani pentru anumite produse pentru care clientul este dispus sa plateasca un pret mai mare. Vanzarea a avut loc in luna iunie, iar clientul a solicitat dupa punerea in functiune a echipamentelor aceasta garantie extinsa. In acest sens, s-a incheiat un act aditional prin care valoarea garantiei extinse este de 1.000 EURO.

Cum se va emite aceasta factura (cu sau fara TVA), ce trebuie specificat pe ea si ce inregistrari contabile se vor face?


Raspuns:

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii



Potrivit art. 126 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , din punct de vedere al TVA, sunt operatiuni impozabile in Romania cele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) operatiunile care constituie sau sunt asimilate cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in sfera taxei, efectuate cu plata;
b) locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi in Romania;
c) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizata de o persoana impozabila, actionand ca atare;
d) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor sa rezulte dintr-o activitate economica.

Astfel, din punct de vedere al TVA, sumele reprezentand garantii acordate clientilor nu reprezinta operatiuni economice in sfera de aplicare a taxei intrucat acestea nu constituie livrari de bunuri sau prestari de servicii, asa cum sunt definite in art. 128 si 129 al acestei legi.

In conformitate cu prevederile art. 137 alin. (1) din legea mentionata, pentru prestarile de servicii baza de impozitare a TVA este constituita din din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni.
Garantiile de buna executie acordate clientilor, conform clauzelor contractuale, nu modifica baza de impozitare a bunurilor livrate/serviciilor prestate.

Din punct de vedere contabil, art. 118 alin. (1) din Reglementarile contabile conforma cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobata prin OMFP 3055/2009 stabileste ca, la alte creante imobilizate se cuprind garantiile, depozitele si cautiunile depuse de entitate la terti.

Din informatiile prezentate intelegem ca este vorba de o garantie depusa la terti (client), retinuta din contravaloarea bunurilor livrate, conform contractului incheiat intre parti.
Pentru garantia retinuta nu este obligatorie emiterea unei facturi, insa societatea poate opta pentru emiterea facturii. Aceasta se va emite fara TVA si va contine elementele obligatorii prevazute de art. 155 alin. (5) din Codul fiscal . La denumirea produsului se va inscrie "Garantie retinuta conform contract nr.____/ din data________".

Pentru exemplificare consideram urmatoarele:
Curs valutar = 4 lei/euro
Valoarea de vanzare a bunurilor: 10.000 euro / 40.000 lei
Garantia acordata : 1.000 euro / 4.000 lei
TVA 24% (40.000 lei x 24%) : 9.600 lei

In acest caz consideram corecte urmatoarele inregistrari contabile:

1. Inregistrarea facturii pentru livrarea bunurilor:

4111 = % 49.600
"Clienti"
707 40.000
"Venituri din vanzarea mărfurilor"
4427 9.600
"TVA colectata"

2. Inregistrarea garantiei retinuta:

2678 = 4111 4.000
"Alte creante imobilizate" "Clienti"

3. La finalizarea contractului, incasarea garantiei restituita se va inregistra in contabilitate prin formula :

5121 = 2678 4.000
"Conturi la banci in lei" "Alte creante imobilizate"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2011


Votati articolul "Garantii depuse la terti. TVA. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de achizitii

Intrebare: La o factura de achizitii intracomunitare din Germania in valoare de 8400 euro pot sa emit doua chitante in numerar?

Raspuns: Pentru valuta nu exista plafon. Vezi Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: du*****
un ,,miracol,, pentru economisti sanatate si numai bine
Data adaugarii: 24-Nov-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X