email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordarea de bunuri in scop publicitar. Cheltuieli deductibile

reclamacheltuieli deductibileinregistrari contabile



Intrebare:

Pentru reclama si publicitate, firma acorda diverse bunuri (agende, calendare, dvd-uri) personalizate, scopul fiind stimularea vanzarilor. La momentul achizitiei , acestea sunt inregistrate in contul 3028 analitic x. Pe masura ce acestea se distribuie (la diverse evenimente), se face inregistrarea 6028 a x=3028 a x. Constituie o posibila neregula faptul ca nu se foloseste contul 623 pentru a evidentia astfel de cheltuieli?

Raspuns:

In conformitate cu prevederile de la art. 21 alin. (1) din  Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
 
Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:

d) cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.

Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor;
 
Asadar, evidentierea corecta a bunurilor acordate in scop publicitar trebuie intregistrate in contabilitate, prin articolul contabil:

  623 "Cheltuieli cu protocolul reclama si publicitatea" (analitic) = 3028 "Materiale consumabile"


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reclamacheltuieli deductibileinregistrari contabile


Data aparitiei: 25 Noiembrie 2011

Votati articolul "Acordarea de bunuri in scop publicitar. Cheltuieli deductibile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X