Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Facturare vanzari online

HG 479/2003casa de marcatOUG 28/1999



Intrebare:

O societate comercializeaza diverse produse online. In cazul livrarii si incasarii (cu numerar) la destinatie prin angajatii proprii (soferi) ce documente trebuie emise pentru produsele respective-factura si bon fiscal (considerand-o in exceptiile de la exceptii din 28/1999 art.2k)? In conditiile in care cumparatorul renunta la cumparare, cum se "anuleaza" bonul fiscal?


Raspuns:

In temeiul art. 2 lit. k din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare nu exista obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale si a eliberarii bonurilor fiscale in cazul comertului de corespondenta online, cu conditia ca el sa nu reprezinte livrari de bunuri la domiciliu efectuate de magazine, pe baza de comanda.

In consecinta, pentru comertul online de bunuri se intocmesc aceleasi documente ca pentru comertul obisnuit pentru care nu este obligatorie eliberarea bonurilor fiscale. Astfel, la vanzarea marfurilor se emite factura obisnuita cu TVA, iar pentru incasarea in numerar se elibereaza chitanta la momentul incasarii. Daca clientul renunta la cumparare, se anuleaza factura.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii




Daca societatea opteaza pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, desi nu are aceasta obligatie, atunci este de dorit ca distribuitorii (soferii - angajatii proprii ai socitatii) sa fie dotati cu aparate de marcat portabile, astfel incat sa emita bonul fiscal numai dupa livrarea bunului catre client si incasarea contravalorii acestuia.

Altminteri, pentru anularea unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este necesara intocmirea unui intreg dosar in conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
HG 479/2003casa de marcatOUG 28/1999

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Noiembrie 2011


Votati articolul "Facturare vanzari online":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Suspendare PFA

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa-mi spuneti daca suspend PFA-ul, spre exemplu cu 1 noiembrie 2013, mai trebuie sa achit contributiile catre bugetul statului pe trim. IV?
Mentionez ca PFA-ul l-am infiintat cu data de 23 august 2013, am avut un contract de colaborare, care din pacate nu a functionat decat o luna de zile, am achitat impozitul pe venitul estimat, contributiile CASS si CAS pe trim. III.

Va multumesc,
Luiza

Raspuns: da, impozitul se va calcula si achita pana la data emiterii deciziei de suspendare (de la ONRC).... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile