Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Lucrarile contabile de inchidere a exercitiului financiar

OMFP 3055conducerea contabilitatiiincheiere exercitiu financiar





Dupa cum se cunoaste, conducerea contabilitatii intr-o societate comerciala se face conform OMFP 3055/2009 privind contabilitatea. Acest act normativ nu stabileste o anumita ordine sau anumite lucrari specifice privind inchiderea exercitiului financiar.

Raspunsul nostru porneste de la experienta in conducerea contabilitatii unei societati comerciale si tine cont de elemente de practica pedagogica.

Astfel, pentru inchiderea exercitiului financiar, consideram necesar sa fie parcurse urmatoarele etape:

a) inregistrarea in evidenta contabila a tuturor operatiilor economice aferente exercitiului respectiv;

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



b) intocmirea unei balante preliminare ce curpinde prelucrarea tuturor documentelor aferente exercitiului;

c) intocmirea in mod corect a inventarierii anuale a patrimoniului, conform OMFP nr. 2861/2009 privind inventarierea, ocazie cu care avem in vedere in mod obligatoriu cel putin urmatoarele elemente:

•concilierea soldurilor cu clientii si furnizorii;

•determinarea stocului faptic de materii prime, materiale, obiecte de inventar, marfuri, mijloace fixe etc.

•determinarea ajustarilor si provizioanelor pentru elementele ce sunt supuse unor deprecieri si ajustari temporare;

•determinarea si calculul de amortizare la luna decembrie, constituirea de amortizari suplimentare pentru mijloacele fixe supuse unei deprecieri ireversibile; efectuarea reevaluarii activelor imobilizate cand societatea doreste acest lucru.

•stabilirea unor imputatii, tratamentul ajustarii TVA cand se impune pentru eventuale lipsuri in gestiune.

d) inregistrarea in mod obligatoriu in evidenta contabila a rezultatului inventarierii, a lipsurilor sau plusurilor de inventar, astfel incat situatiile sa reflecte imaginea fidela a patrimoniului;

e) efectuarea operatiilor de evaluare a operatiilor exprimate in valuta, pentru elementele supuse reevaluarii;

f) calculul impozitului pe profit aferent exercitiului, inregistrarea in evidenta contabila;

g) intocmirea balantei de verificare;

h) intocmirea situatiilor financiare anuale si inaintarea lor spre aprobare, conform procedurilor legale
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055conducerea contabilitatiiincheiere exercitiu financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Ianuarie 2012


Votati articolul "Lucrarile contabile de inchidere a exercitiului financiar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Avantaje pentru societate la angajarea unui voluntar

Intrebare: Cabinet de avocatura doreste sa angajeze un voluntar, student la drept in anul 3.
Intrebarea mea este ce avantaje are cabinetul de pe urma voluntariatului, exista vreo lege care avantajeaza societatile la angajarea unui voluntar, sunt ceva beneficii pentru cabinet?

Multumesc anticipat.

Raspuns: Voluntariatul se utilizeaza in anumite conditii legale fiind o munca cu titlu gratuit pe o perioada...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Ianuarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X