email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CE: Dezbatere privind restructurarea intreprinderilor dupa criza

restructurare intreprindericomisia europeanadezbatere crizacartea verde


Comisia Europeana a lansat o dezbatere publica la nivel european privind restructurarea intreprinderilor si anticiparea schimbarilor. Consultarea se va incheia la 30 martie 2012. Obiectivul este de a identifica practici si politici de succes in materie de restructurare si adaptare la schimbare. Rezultatele vor fi valorificate in cadrul viitorului pachet privind ocuparea fortei de munca si ar trebui sa contribuie la imbunatatirea cooperarii ulterioare intre reprezentantii lucratorilor si angajatorilor, guvern, autoritati regionale si locale si institutiile UE.

De asemenea, consultarea va contribui la identificarea masurilor specifice de restructurare care ar putea ajuta la rezolvarea problemelor sociale si de ocupare a fortei de munca si ar ajuta intreprinderile europene sa-si imbunatateasca competitivitatea prin inovare si o adaptare rapida dar fara dificultati la schimbari.
    
Restructurarea reprezinta o parte a ciclului de viata al intreprinderii si una dintre modalitatile importante de a mentine competitivitatea unei intreprinderi. Criza economica si financiara a exercitat o presiune suplimentara asupra intreprinderilor: din 2002 pana in 2010, s-au inregistrat la Monitorul restructurarii europene peste 11 000 de cazuri de restructurare, cu un raport de aproape doua locuri de munca pierdute pentru fiecare loc de munca creat (1,8:1). intre 2008 si 2010, acest raport a crescut la 2,5:1.

Numeroase intreprinderi si lucratorii acestora au gasit solutii inovatoare pentru a limita pierderea locurilor de munca. in aceasta, partenerii sociali au jucat un rol esential. Gama acestor initiative cuprinde modificarea timpului de lucru si un dialog social intensificat, masuri de ajustare sau interventia serviciilor publice de ocupare a fortei de munca. Totusi, acestea pot fi mai putin eficace in contextul unei cereri constant reduse.

László Andor, comisarul UE pentru ocuparea fortei de munca, afaceri sociale si incluziune a prezentat cartea verde spunand: "Pentru a fi in masura sa reactionam mai bine pe viitor, trebuie sa intelegem motivele succesului anumitor masuri in unele tari sau sectoare pe perioada crizei. Trebuie sa vedem cum pot fi folosite masuri precum somajul partial pentru a rezolva problemele cu care probabil ca ne vom confrunta in perioada urmatoare". El a adaugat: "Dorim, de asemenea, sa vedem cum putem anticipa mai bine necesitatile viitorului in ceea ce priveste ocuparea fortei de munca si competentele, mai ales tinand cont de noile probleme si inegalitatile sociale tot mai mari intre statele membre. si, in cele din urma, dar nu in ultimul rand, dorim sa vedem cum se poate limita impactul social al restructurarii."

De asemenea, comisarul a evidentiat modul in care UE este pregatita sa ajute si sa sprijine statele membre prin intermediul politicii de coeziune, in mod special prin Fondul european de ajustare la globalizare, precum si prin Fondul social european.

Continutul cartii verzi:

Cartea verde contine o serie de intrebari. in mod special, ea trateaza urmatoarele chestiuni:

-    Invataminte de pe urma crizei - sunt adecvate masurile politice si practicile existente? Care sunt factorii de succes si problemele viitoare? Cum functioneaza sistemele de somaj partial in timpul crizei si cat de bine fac fata unei cereri constant reduse?

-    Ajustare economica si industriala - care sunt de conditiile-cadru relevante si bunele practici existente privind accesul la finantare, pentru a sprijini ajustarea structurala?

-    Adaptabilitatea intreprinderilor si capacitatea de insertie profesionala a lucratorilor - este mai buna o abordare anticipativa? Ar putea fi necesar sa se actualizeze orientarile existente cu privire la restructurare si mijloacele de asigurare a punerii in aplicare a acestora?

-    Crearea de sinergii in procesul mutatiilor industriale - cum sa se imbunatateasca sinergiile intre intreprinderi, autoritati locale si alti actori locali? Cum sa se dezvolte formarea profesionala ca o caracteristica permanenta a gestionarii resurselor umane?

-    Rolul autoritatilor locale si regionale - cum sa se incurajeze rolul de sprijin al autoritatilor publice, luand in considerare traditiile nationale diferite?

-    Impactul operatiunilor de restructurare - ce pot face intreprinderile si angajatii pentru a reduce la minimum impactul social si asupra locurilor de munca al operatiunilor de restructurare si ce rol pot juca politicile publice pentru a facilita aceste schimbari?

Cartea verde este sustinuta de documentul de lucru al serviciilor Comisiei "Restructurarea in Europa 2011" Restructurarea in Europa 2011, care se bazeaza pe principalele lectii invatate in ultimii ani privind anticiparea si gestionarea schimbarilor si restructurarilor.

Perioada de consultare se va incheia la 30 martie 2012. In aceasta perioada, oricine este interesat de subiect isi poate exprima punctul de vedere prin e-mail sau prin posta.

Sursa: Comisia Europeana

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
restructurare intreprindericomisia europeanadezbatere crizacartea verde


Data aparitiei: 18 Ianuarie 2012

Votati articolul "CE: Dezbatere privind restructurarea intreprinderilor dupa criza":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X