email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declararea nulitatii documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse

chitantierOMEF 3512/2008documente contabile pierdute




Intrebare:

In cadrul unei societati este furat un chitantier(numerotat de exemplu de la 1 la 50) care avea folosite chitantele de la 1 la 6 (in chitantier era doar exemplarul al treilea, verde, iar exemplarele rosii sunt in dosarul contabil al lunii decembrie 2011, iar chitantele de la nr. 7 la 50 erau in alb, nefolosite, nesemnate si nestampilate).

Pot fi declarate nule chitantele in alb, fara a se mai face reconstituirea documentelor furate?

Raspuns:

In  Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile stabilesc la capit. E pct. 41-49 procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse.
                            
Conform acestei proceduri, in termen de 3 zile de la data la care a luat cunostinta, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal din care sa reiasa starea de fapt (datele de identificare a documentelor disparute, numele si prenumele persoanei responsabile cu gestionarea documentelor, data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv).
 
Acest proces-verbal se semneaza de catre conducatorul unitatii, contabilul-sef sau altau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, persoana responsabila cu pastrarea documentului si seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz. Daca este vorba de documente emise de entitate, se procedeaza la reconstituirea documentelor, pe baza unui unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz (pct. 44 si pct. 47 din Norme).
 
Cu privire la procesul verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii unor documente justificative sau contabile, legislatia nu prevede un model al acestuia, insa, conform normei metodologice mai sus mentionate acesta trebuie sa cuprinda datele de identificare a documentului disparut, numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului, data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului.

Potrivit aceleiasi norme, procesul verbal se semneaza de catre:
   - conducatorul unitatii;
   - conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
   - persoana responsabila cu pastrarea documentului; si
   - seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.

Antet
Nr. ________/_________


Proces-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii unor documente justificative sau contabile

Ca urmare a sesizarii conducerii cu privire la pierderea unor documente financiar contabile, in conformitate cu dispozitiile Normei metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008 , s-au constata urmatoarele:

1. Sesizarea cu privire la disparitia documentului nr._______, seria __________, emis la data de______________, de catre___________ (se insciu toate datele de identificare a documentului disparut)  a fost formulata de ______________________.
 
2. Persoana responsabila cu pastrarea documentului este _____________________ (numele si prenumele), avand functia de _____________________.
 
3. Data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului:____________________________.


Conducatorul unitatii:
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________
 
Conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie:
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________

Persoana responsabila cu pastrarea documentului
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________

Seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului
Nume: ……………………...  Semnatura: ________________
 
Totodata, in masura in care se apreciaza ca pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor este urmarea unei fapte ce poate constitui infractiune, se incunostinteaza imediat organele de urmarire penala. Suplimentar, pentru a restrange la minimum posibilitatea ca documentele sustrase/pierdute sa fie utilizate in mod fraudulos de catre cei vinovati de sustragere ori de catre terti, se poate proceda la declararea nulitatii lor intr-un ziar de circulatie nationala.
 
Asadar, puteti declara ca fiind nule documentele furate insa va recomandam declararea nulitatii acestora si intr-un ziar de circualatie nationala.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chitantierOMEF 3512/2008documente contabile pierdute


Data aparitiei: 19 Ianuarie 2012

Votati articolul "Declararea nulitatii documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X