Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

2.2 Organizatiile non-profit

ORGANIZATIILE NON-PROFIT

Prin organizttii non-profit se intelege orice asociatie, fundatie sau federatie infiintata in Romania, potrivit legislatiei in vigoare, care utilizeaza veniturile si activele proprii pentru o activitate de interes general, comunitar sau non-patrimonial.

In ceea ce priveste organizatiile non-profit de utilitate publica, acestea sunt definite in O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, si sunt recunoscute ca atare, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

– activitatea acestora se desfasoara in interesul general sau comunitar, dupa caz, si functioneaza cel putin 3 ani anterior datei prin care solicita statutul de utilitate publica;

si-au realizat majoritatea obiectivelor stabilite conform actului de infiintare;

– prezinta modul de realizare a unor programe ori proiecte specifice scopului lor; – fac dovada ca activul patrimonial este cel putin egal cu cel de la constituire.

ATENTIE!

Organizatiile non-profit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice, realizate

– pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, obtinute intr-un an fiscal, dar

– nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit.

Organizatiile non-profit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale datoreaza impozit pe profit numai pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele scutite.

Pentru aceia dintre dvs. care desfasoara si activitate economica, veniturile si cheltuielile aferente activitatilor derulate in scopul obtinerii de profit se evidentiaza distinct, conform reglementarilor contabile. Acestea sunt Planul de conturi pentru persoanele juridice fara scop lucrativ si Normele metodologice de utilizare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1829/2003.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


Cheltuielile activitatii fara scop patrimonial reprezinta sumele sau valorile platite cheltuieli sau de platit aferente activitatilor fara scop patrimonial, activitatilor cu destinatie speciala, potrivit legii, si activitatilor economice pentru:

– consumurile, lucrarile executate si serviciile prestate de care beneficiaza unitatea;

– cheltuieli cu personalul;

– cheltuieli extraordinare, dupa caz;

– cheltuielile cu amortizarea si provizioanele;

– cheltuielile cu valoarea activelor cedate, distruse sau disparute.Pentru activitatea economica se folosesc aceleasi grupe de cheltuieli ca si pentru societati.

Veniturile reprezinta sumele sau valorile incasate sau de incasat aferente activitatilor fara scop patrimonial, activitatilor cu destinatie speciala, potrivit legii, si activitatilor economice. Ele se compun din:

– avantaje pe care organizatie a consimtit sa le primeasca potrivit statutului si reglementarilor legale;

– livrarile de bunuri, executarea de lucrari si prestarile de servicii;

– venituri extraordinare, dupa caz;

– venituri din productia stocata;

– venituri din productia imobilizata;

– venituri din diminuarea sau anularea provizioanelor;

– venituri din cedarea activelor.

Organizarea contabilitatii de gestiune este obligatorie atunci cand se desfasoara si activitati economice. In acest mod se colecteaza si se repartizeaza cheltuielile pe destinatii, respectiv pe activitati, sectii, faze de fabricatie etc., se calculeaza costul de productie al produselor, serviciilor, precum si al productiei si serviciilor in curs de execu]ie. Modul de organizare a contabilitatii de gestiune pentru aceia dintre dvs. care desfasurati si activitati economice este la latitudinea fiecaruia, in functie de specificul activitatii si necesitatilor proprii. Repartizarea cheltuielilor comune se face prin contul 489 „Decontari intre activitatea fara scop lucrativ si activitatile economice“. Pentru determinarea profitului impozabil se au in vedere urmatoarele: a) stabilirea veniturilor neimpozabile;
b) determinarea veniturilor neimpozabile din activitati economice;
c) calculul echivalentului in lei a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/ROL comunicat de Banca Na]ionala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv; d) calculul valorii procentului de 10% din veniturile neimpozabile; e) calculul profitului impozabil corespunzator veniturilor impozabile.

Pentru determinarea bazei impozabile trebuie sa se stabileasca care sunt cheltuielile efectuate in scopul realizarii veniturilor impozabile. In cazul in care este imposibila tinerea contabilitatii de gestiune, este necesara utilizarea unor chei corespunzatoare de repartizare a cheltuielilor comune. Precizarile privind organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune au fost aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1826 din 22.12.2003, Monitorul Oficial al Romaniei nr. 23 din 12.01.2004.

Exemplu:

O asociatie de hochei care obtine venituri si din vanzarea fanioanelor, insignelor si a brosurilor are urmatoarea situatie: Venituri din activitati fara scop lucrativ

– cotizatiile membrilor: 100.000.000 lei

– contributii banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor: 50.000.000 lei

– taxe de inregistrare: 30.000.000 lei

– sume primite prin sponsorizare 10.000.000 lei

– donatii: 10.000.000 lei

– dobanzi si dividende din plasarea 12.000.000 lei

disponibilitatilor obtinute din aceste venituri:
Venituri din activitati economice

– venituri din vanzarea produselor: 351.600.000 lei

– venituri din dobanzi, altele decat cele obtinute din plasarea disponibilitatilor din venituri neeconomice: 20.000.000 lei

– venituri din cedarea activelor, altele decat cele utilizate in activitatea non-profit: 300.400.000 lei

Total venituri din activitati fara scop lucrativ: 212.000.000 lei

Total venituri din activitati economice: 672.000.000 lei

Curs euro 42.000 lei

Se stabileste echivalentul in euro = 16.000 (672.000.000 : 42.000).
Se stabilesc veniturile neimpozabile:
Fundatia este scutita de la plata impozitului pe profit si pentru suma de 21.200.000 lei, care reprezinta 10% din totalul veniturilor neeconomice.
Total venituri neimpozabile = 233.200.000 (212.000.000 + 21.200.000)
Total venituri impozabile = 650.800.000

(212.000.000 + 672.000.000) – 233.200.000

Din contabilitatea de gestiune, care presupunem ca se poate tine potrivit reglementarilor contabile pe baza cheilor de alocare a cheltuielilor, s-au calculat cheltuieli aferente realizarii acestor venituri (salarii, chirie, materiale, publicatii de specialitate etc.) de 540.000.000 lei.

Baza impozabila este = 110.800.000 (650.800.000 – 540.000.000)
Impozit pe profit = 17.728.000 (110.800.000 x 16%)

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2006


Votati articolul "2.2 Organizatiile non-profit":
Rating:

Nota: 4.23 din 5 din 24 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce schimbari trebuiesc facute in legatura cu o casa de marcat

Intrebare: Buna seara. De curand am preluat o societate si nu stiu ce schimbari trebuie sa fac in legatura cu casa de marcat. Daca se poate putin ajutor as fi foarte recunoscator. Sunt novice in domeniu. Multumesc anticipat

Raspuns: Va trebui conectata casa de marcat la serverul ANAF - conexiune la internet implementarea se va face...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: al*****
Buna ziua as vrea sa va cer ajutoru:....Nu este vro gluma va rog fumos sa citit! Buna Ziua ma numesc Scutaru Maria Alexandra am 17 ani si sunt din Brasov . Viata mea atarna pe un fir de ata....Am nevoi de o operatie care costa exterm de mult si parinti mei nu sio primt...Sunt operata dela 6 , cum sar spune mam nascut a 2 oara deoare ce am facut infart pe masa de opareatie operatia a durat circa 12 ore si au fost mi de complicati dupa aceasta operatie am fost operata la Targu Mures opareta de domnu doctor Fagarasan care acum nu mai lucreaza acolo:...Dupa aceasta operatie au fost foarte multe complicati am facut pre infart de multe ori la scoala sau acasa am o gaura in piept deoare ce nu mia pus foarte bine sternu cum trebuie si iel imi apasa pe plamani plamani mei nus de bine dezvoltati, am paralizat de 2 ori pe partea stanga , am coloana stramba si acuma port coreset avand niste dureri ingorzitoare , eu nu stiu exact ce am dar stiu ca am valva mecanica care nu functioneaza bine si pot muri in orec moment aceste operatie este 2 in 1 deoare ce trebuie schimbata valva si imi trebuie o plastie sternala pentru ami putea indrepta sternu sa se poata dezvolta si plamani mei aceasta plastie sternala nu se gaseste la noi in Romania ia se comanda din strainatale si parinti mei nus pot permite aceste costuri foarte mari , si nimeni nu vrea sane ajaute cu aceasta problema doctorita mia dat termen de traire pana in decembire mie mie frica pentru a numi pierde viata va rog frumos sa citi nu este nicio o gluma am acte care dovedesc si o mare operatie pe corp deschis eu trebuia sama operez de anul trecut dar nu maim permis ascesta operatie este foarte scumpa si foarte periculoasa va rog fumos sama ajutati pentru ca am tras timp de 10 ani sa pot fi pe picioare si prin cate am tercut eu nu a trecut nimeni si nu doresc nimanui acest lucru ingrozitor:...Va rog frumos am nevoie mare de aceasta operatie si nimeni nu vrea sane ajute debea ne descuram cu facturile si cu o paine mama mea este in fiecare zi cu nervi la pamant si tata lucreza din rasputeri pentru a avea bani de paine :....Va rog frumos sane ajutati...am actele care dovedesc ce am si o operatie destul de mare:... si rana adanca din inima mea ca am suferit foarte mult eram o mana de copil plina de fire care ma luptam intre viata si moarte si inca acum doctori se mira ca traiesc cand ma vad ca iei spuneam ca mai mult de un an dela prima operatie numi dadeau de trait dumnezeu e mare si ma ajuta da in ziua de azi daca nu ai bani nuse uita nimeni la tine si nici nute baga in seama va rog cu lacrimi in ochi va rog sama ajutati deoare ce imi este frica de moarte si nu as vrea ca viata mea sa se sfarseaca aici : pentru ca orcine merita o sansa de a trai : va rog frumos sa citi macar acest mesaj :
Data adaugarii: 17-Oct-2012
Postat de: ma*****
la prima vedere, o parere buna
Data adaugarii: 29-Oct-2010
Postat de: ma*****
la prima vedere , o parere buna
Data adaugarii: 29-Oct-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X