Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

2.2 Organizatiile non-profit

ORGANIZATIILE NON-PROFIT

Prin organizttii non-profit se intelege orice asociatie, fundatie sau federatie infiintata in Romania, potrivit legislatiei in vigoare, care utilizeaza veniturile si activele proprii pentru o activitate de interes general, comunitar sau non-patrimonial.

In ceea ce priveste organizatiile non-profit de utilitate publica, acestea sunt definite in O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, si sunt recunoscute ca atare, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

– activitatea acestora se desfasoara in interesul general sau comunitar, dupa caz, si functioneaza cel putin 3 ani anterior datei prin care solicita statutul de utilitate publica;

si-au realizat majoritatea obiectivelor stabilite conform actului de infiintare;

– prezinta modul de realizare a unor programe ori proiecte specifice scopului lor; – fac dovada ca activul patrimonial este cel putin egal cu cel de la constituire.

ATENTIE!

Organizatiile non-profit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice, realizate

– pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, obtinute intr-un an fiscal, dar

– nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit.

Organizatiile non-profit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale datoreaza impozit pe profit numai pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele scutite.

Pentru aceia dintre dvs. care desfasoara si activitate economica, veniturile si cheltuielile aferente activitatilor derulate in scopul obtinerii de profit se evidentiaza distinct, conform reglementarilor contabile. Acestea sunt Planul de conturi pentru persoanele juridice fara scop lucrativ si Normele metodologice de utilizare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1829/2003.


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


Cheltuielile activitatii fara scop patrimonial reprezinta sumele sau valorile platite cheltuieli sau de platit aferente activitatilor fara scop patrimonial, activitatilor cu destinatie speciala, potrivit legii, si activitatilor economice pentru:

– consumurile, lucrarile executate si serviciile prestate de care beneficiaza unitatea;

– cheltuieli cu personalul;

– cheltuieli extraordinare, dupa caz;

– cheltuielile cu amortizarea si provizioanele;

– cheltuielile cu valoarea activelor cedate, distruse sau disparute.Pentru activitatea economica se folosesc aceleasi grupe de cheltuieli ca si pentru societati.

Veniturile reprezinta sumele sau valorile incasate sau de incasat aferente activitatilor fara scop patrimonial, activitatilor cu destinatie speciala, potrivit legii, si activitatilor economice. Ele se compun din:

– avantaje pe care organizatie a consimtit sa le primeasca potrivit statutului si reglementarilor legale;

– livrarile de bunuri, executarea de lucrari si prestarile de servicii;

– venituri extraordinare, dupa caz;

– venituri din productia stocata;

– venituri din productia imobilizata;

– venituri din diminuarea sau anularea provizioanelor;

– venituri din cedarea activelor.

Organizarea contabilitatii de gestiune este obligatorie atunci cand se desfasoara si activitati economice. In acest mod se colecteaza si se repartizeaza cheltuielile pe destinatii, respectiv pe activitati, sectii, faze de fabricatie etc., se calculeaza costul de productie al produselor, serviciilor, precum si al productiei si serviciilor in curs de execu]ie. Modul de organizare a contabilitatii de gestiune pentru aceia dintre dvs. care desfasurati si activitati economice este la latitudinea fiecaruia, in functie de specificul activitatii si necesitatilor proprii. Repartizarea cheltuielilor comune se face prin contul 489 „Decontari intre activitatea fara scop lucrativ si activitatile economice“. Pentru determinarea profitului impozabil se au in vedere urmatoarele: a) stabilirea veniturilor neimpozabile;
b) determinarea veniturilor neimpozabile din activitati economice;
c) calculul echivalentului in lei a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/ROL comunicat de Banca Na]ionala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv; d) calculul valorii procentului de 10% din veniturile neimpozabile; e) calculul profitului impozabil corespunzator veniturilor impozabile.

Pentru determinarea bazei impozabile trebuie sa se stabileasca care sunt cheltuielile efectuate in scopul realizarii veniturilor impozabile. In cazul in care este imposibila tinerea contabilitatii de gestiune, este necesara utilizarea unor chei corespunzatoare de repartizare a cheltuielilor comune. Precizarile privind organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune au fost aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1826 din 22.12.2003, Monitorul Oficial al Romaniei nr. 23 din 12.01.2004.

Exemplu:

O asociatie de hochei care obtine venituri si din vanzarea fanioanelor, insignelor si a brosurilor are urmatoarea situatie: Venituri din activitati fara scop lucrativ

– cotizatiile membrilor: 100.000.000 lei

– contributii banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor: 50.000.000 lei

– taxe de inregistrare: 30.000.000 lei

– sume primite prin sponsorizare 10.000.000 lei

– donatii: 10.000.000 lei

– dobanzi si dividende din plasarea 12.000.000 lei

disponibilitatilor obtinute din aceste venituri:
Venituri din activitati economice

– venituri din vanzarea produselor: 351.600.000 lei

– venituri din dobanzi, altele decat cele obtinute din plasarea disponibilitatilor din venituri neeconomice: 20.000.000 lei

– venituri din cedarea activelor, altele decat cele utilizate in activitatea non-profit: 300.400.000 lei

Total venituri din activitati fara scop lucrativ: 212.000.000 lei

Total venituri din activitati economice: 672.000.000 lei

Curs euro 42.000 lei

Se stabileste echivalentul in euro = 16.000 (672.000.000 : 42.000).
Se stabilesc veniturile neimpozabile:
Fundatia este scutita de la plata impozitului pe profit si pentru suma de 21.200.000 lei, care reprezinta 10% din totalul veniturilor neeconomice.
Total venituri neimpozabile = 233.200.000 (212.000.000 + 21.200.000)
Total venituri impozabile = 650.800.000

(212.000.000 + 672.000.000) – 233.200.000

Din contabilitatea de gestiune, care presupunem ca se poate tine potrivit reglementarilor contabile pe baza cheilor de alocare a cheltuielilor, s-au calculat cheltuieli aferente realizarii acestor venituri (salarii, chirie, materiale, publicatii de specialitate etc.) de 540.000.000 lei.

Baza impozabila este = 110.800.000 (650.800.000 – 540.000.000)
Impozit pe profit = 17.728.000 (110.800.000 x 16%)

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2006


Votati articolul "2.2 Organizatiile non-profit":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Formular 392A sau 392B?

Intrebare: Buna seara,
Am urmatoarea situatie: Firma a fost inregistrata ca si platitoare TVA, desi veniturile sunt obtinute din inchiriere spatii. In luna decembrie 2011, patronul depune formular de scoatere ca platitor de TVA doar pentru luna ianuarie 2012, din luna februarie 2012 depune formular pentru platitor TVA.
Deci pentru luna ianuarie 2012 a emis facturi fara sa colecteze TVA (nici nu a dedus); iar pentru perioada februarie -decembrie 2012 a emis facturi cu TVA.
Trebuie sa depun formularul 392B pentru ianuarie 2012 si 392A pentru februarie-decembrie 2012?
Este urgent!
Multumesc.

Raspuns: Buna ziua, Eu v-am specificat situatiile in care se depun declaratiile 392 a si 392 b. Daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: al*****
Buna ziua as vrea sa va cer ajutoru:....Nu este vro gluma va rog fumos sa citit! Buna Ziua ma numesc Scutaru Maria Alexandra am 17 ani si sunt din Brasov . Viata mea atarna pe un fir de ata....Am nevoi de o operatie care costa exterm de mult si parinti mei nu sio primt...Sunt operata dela 6 , cum sar spune mam nascut a 2 oara deoare ce am facut infart pe masa de opareatie operatia a durat circa 12 ore si au fost mi de complicati dupa aceasta operatie am fost operata la Targu Mures opareta de domnu doctor Fagarasan care acum nu mai lucreaza acolo:...Dupa aceasta operatie au fost foarte multe complicati am facut pre infart de multe ori la scoala sau acasa am o gaura in piept deoare ce nu mia pus foarte bine sternu cum trebuie si iel imi apasa pe plamani plamani mei nus de bine dezvoltati, am paralizat de 2 ori pe partea stanga , am coloana stramba si acuma port coreset avand niste dureri ingorzitoare , eu nu stiu exact ce am dar stiu ca am valva mecanica care nu functioneaza bine si pot muri in orec moment aceste operatie este 2 in 1 deoare ce trebuie schimbata valva si imi trebuie o plastie sternala pentru ami putea indrepta sternu sa se poata dezvolta si plamani mei aceasta plastie sternala nu se gaseste la noi in Romania ia se comanda din strainatale si parinti mei nus pot permite aceste costuri foarte mari , si nimeni nu vrea sane ajaute cu aceasta problema doctorita mia dat termen de traire pana in decembire mie mie frica pentru a numi pierde viata va rog frumos sa citi nu este nicio o gluma am acte care dovedesc si o mare operatie pe corp deschis eu trebuia sama operez de anul trecut dar nu maim permis ascesta operatie este foarte scumpa si foarte periculoasa va rog fumos sama ajutati pentru ca am tras timp de 10 ani sa pot fi pe picioare si prin cate am tercut eu nu a trecut nimeni si nu doresc nimanui acest lucru ingrozitor:...Va rog frumos am nevoie mare de aceasta operatie si nimeni nu vrea sane ajute debea ne descuram cu facturile si cu o paine mama mea este in fiecare zi cu nervi la pamant si tata lucreza din rasputeri pentru a avea bani de paine :....Va rog frumos sane ajutati...am actele care dovedesc ce am si o operatie destul de mare:... si rana adanca din inima mea ca am suferit foarte mult eram o mana de copil plina de fire care ma luptam intre viata si moarte si inca acum doctori se mira ca traiesc cand ma vad ca iei spuneam ca mai mult de un an dela prima operatie numi dadeau de trait dumnezeu e mare si ma ajuta da in ziua de azi daca nu ai bani nuse uita nimeni la tine si nici nute baga in seama va rog cu lacrimi in ochi va rog sama ajutati deoare ce imi este frica de moarte si nu as vrea ca viata mea sa se sfarseaca aici : pentru ca orcine merita o sansa de a trai : va rog frumos sa citi macar acest mesaj :
Data adaugarii: 17-Oct-2012
Postat de: ma*****
la prima vedere, o parere buna
Data adaugarii: 29-Oct-2010
Postat de: ma*****
la prima vedere , o parere buna
Data adaugarii: 29-Oct-2010
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale APRILIE 2015

    • In lista urmatoare sunt prezentate pe scurt toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depuneti la Fisc, in calitate de contribuabili, in luna aprilie 2015. Marti 7 aprilie      Depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fi...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF cu privire la informarile din mass-media referitoare la actiunile de control

    • ANAF a transmis un comunicat prin care anunta ca, in ce priveste materialele aparute in mass-media in care actiunile de control desfasurate de Directia Antifrauda Fiscala, in vederea asigurarii respectarii disciplinei fiscale, sunt prezentate drept "abuzuri" asupra micilor comerciani, in timp ce marea evaziune nu este abordata de actiunile ANAF. ANAF reia comunicatul de presa prin care a prezentat principalele rezultate ale raportului de activitate desfasurate de Directia ...» citeste mai departe aici

  • Comert cu amanuntul. Clarificari in ce priveste evidenta stocurilor

    • In cazul unei activitati de retail, o societate comerciala vinde prin mai multe magazine proprii diferite marfuri. Magazinele sunt prevazute cu casa de marcat si soft de gestiune a stocurilor/retail. La magazine se listeaza zilnic din softul de retail: borderou de vanzari si raport de gestiune. Se observa in borderoul de vanzari apar numai vanzarile pe bon fiscal, fara cele cu factura, iar in raportul de gestiune se regasesc datele din borderoul de vanzari + intrari si iesiri...» citeste mai departe aici

  • Pierdere din reevaluare. Ce inregistrari contabile facem?

    • In cazul urmator, societatea X detine o cladire val. achizitie 7.100.286 lei, amortizare calculata pana la 31.12.2014 in suma de 156.937 lei. Cladirea este evaluata. Conform raportului de reevaluare valoarea contabila bruta actualizata este de 7.013.409 lei si amortizarea actualizata in suma de 155017 lei. Stabilim care vor fi inregistrarile contabile. Inainte de reevaluare situatia in conturi este: D 212     7.100.286 lei C 2812   &n...» citeste mai departe aici

  • Analiza consultantului: Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania

    • Directiva 96/71/CE a fost transpusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale si Hotararea Guvernului  nr. 104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei. Astfel, asemeni directivei, legea romana prevede urmatoarele situatii in care poate interveni detasarea din alte ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Evolutia numarului caselor de marcat fiscalizate in primele 3 luni din 2015 si a gradului de conformare voluntara

    • Ca urmare a intensificarii activitatii de informare a contribuabililor, cat si a actiunilor de control desfasurate de Directia Antifrauda, numarul caselor de marcat fiscalizate a crescut cu 24,32%, in primele 3 luni din 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Daca intre 1.01-31.03.2014 au fost fiscalizate, la nivel national, 22.329 case de marcat, in aceeasi perioada a anului curent, s-a inregistrat o crestere cu 5.441 de unitati, ajungandu-se la un total de 27.740 uni...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X