Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrare liber profesionist: PFA expert contabil

Intrebare:

Ce pasi va trebui sa urmeze o persoana care doreste sa se inregistreze ca PFA - Expert Contabil (este inscrisa la CECCAR)? Ce contributii datoreaza si ce obligatii declarative are? Dar in cazul in care are si salariati proprii?


Raspuns:

In vederea desfasurarii activitatii, expertul contabil care obtine venituri din profesii libere, va trebui sa se inregistreze la Administratia Finantelor Publice din raza caruia isi are stabilit sediul / domiciulul prin depunerea Declaratiei 070. In situatia in care va avea si salariati, in Declaratia 070 -prin care se stabileste si vectorul fiscal, va bifa obligatiile aferente salariilor (impozit pe venit, contributii de asigurari sociale, constributii de asigurari de sanatate, somaj, fond garantare, contributie concedii si indemnziatii, contributie pentru fond si accidente), completand data luarii in evidenta si perioada fiscala (lunara sau trimestriala).

In conditiile in care are salariati va avea obligatia depunerii Declaratiei 112 lunar sau trimestrial in functie de optiunea aleasa (precizam ca persoanele care inregistreaza venituri din profesii libere au obligatia depunerii Declaratiei 112 trimestrial, insa pot opta si pentru perioada fiscala luna calendaristica).

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru PFA
Proceduri Contabile pentru PFA

Vezi detalii




Termenul de depunere este data de 25 inclusiv a lunii / trimestrului urmatoar , data care reprezinta si termen de plata a impozitului pe salarii si contributiilor sociale. Totodata in situatia in care doreste sa se inregsitreze in scop de TVA, va bifa si rubrica referitoare la TVA.
In termen de 15 zile de la data infiintarii, va trebui sa depuna la organul fiscal Declaratia 220 privind venitul estimat a se realiza, in baza careia oragnul fiscal va emite Decizia de impunere anticipata cu impozitul datorat trimestrial.

Impozitul pe venit se plateste pana la data de 25 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul in curs. Expertul contabil va organiza contabilitatea in partida simpla, determinand venitul net impozabil in sistem real. Expertul contabil va depune Declaratia 200 privind venitul efectiv realizat pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a veniturilor. Acesta va efectua regularizarea impozitului pe venit, dupa depunerea Declaratiei 200 la organul fiscal, efectuand plata diferentei de impozit pe venit (in situatia in care rezulta plati suplimentare), in termen de 60 de zile de la data emiterii Deciziei de impunere finala de catre fisc.

Referitor la contributiile sociale:
In ceea ce priveste contributia de asigurari de sanatate, expertul contabil va depune
- declaratia privind Contributia de asigurari de sanatate - se depune la Casa de sanatate pana la primul termen de plata (data de 15 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul respectiv); Acesta va efectua plati anticipate trimestriale pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru, urmand ca regularizarea acesteia sa se efectueze in anul urmator, dupa emiterea Deciziei de impunere finala de catre fisc. Cota contributiei de asigurari de sanatate este de 5,5 % aplicata la diferenta dintre venituri si cheltuieli, fara a deduce contributiei de asigurari de sanatate

Referitor la contributia de asigurari sociale (pensie)
- daca liberprofesionistul nu are si calitatea de salariat la o alta societatea sau nu este penionar al sistemului public de pensii, acesta are obligatia sa depuna Declaratia de Asigurare la Casa de pensii. In cazul in care expertul are si calitatea de salariat sau este pensionar al sistemului public de pensii nu va datora contributie de asigurari sociale de stat (pensie). Contributie de asigurari sociale (pensie) - se achita lunar, pana la data de 25 a lunii pentru luna in curs, in cota de 31,3% din contravaloarae a 35% aplicata la salariu mediu brut pe economie = 2117x 35%x31,3%= 232 lei lunar (suma minima).

Trebuie sa retineti faptul ca nu veti avea obligatia platii contributiei de asigurari sociale in situatia in care veti realiza un venit net impozabil de maxim 741 lei /luna (respectiv 8892 lei /an) (salariul mediu brut 2117 X 0,35).
- Contributia de asigurari pentru concedii si indemnizatie este optionala, nefiind obligatorie
- Contributia de asigurari la fondul de somaj este optionala nefiind obligatorie

In situatia in care expertul doreste sa angajeze salariati, acesta va trebui sa se inregistreze la Inspectoratul Teritorial de Munca, sa obtina nume de utilizator si parola pentru transmiterea Revisal online, sa comunice ITM-ului persoana responsabila cu transmiterea Registrului general de evidenta a salariatilor. Contractele de munca se vor inscrie in REVISAL si se vor transmite online cu minim o zi inainte de inceperea raporturilor de munca.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Februarie 2012


Votati articolul "Inregistrare liber profesionist: PFA expert contabil":
Rating:

Nota: 4.05 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Acordare diurna administrator microintreprindere

Intrebare: Buna ziua. Se poate deconta diurna pentru un administrator al unei SC dar care nu este si salariat? Mentionez ca administratorul face deplasari in tara in vederea obtinerii de contracte. Va rog a-mi preciza si baza legala unde pot citi detalii.
Va multumesc!

Raspuns: Administratorul societatii, poate deconta diurna si cheltuieli de deplasare daca acestea sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune ianuarie 2017 - Stare D112

    • ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la v...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Modificari fiscale 2017

    • Perioada scursa de la inceputul anului a fost bogata in modificari ale legislatiei cu impact in taxarea companiilor si angajatilor acestora. Modificari formulare fiscale Astfel, la sfarsitul anului trecut (OPANAF nr. 3695/27.12.2016 pentru aprobarea formularelor privind definitivarea impozitului anual pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, publicat in Monitorul Oficial nr. 1068/30.12.2016) au fost modificate mai multe ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Este oficial! Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017

    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 1 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre ...» citeste mai departe aici

  • In 2017 contabilii merita clienti mai buni. Cum sa ii gasiti si sa cresteti profitul

    • Un factor important care echilibreaza balanta veniturilor in favoarea noastra il reprezinta modul in care stim sa ne marim capacitatea de productie. Acest mecanism ne poate ajuta sa schimbam felul in care muncim si, oferind calitate, sa obtinem mult mai mult prin proceduri similare celor din trecut. Diferenta consta in faptul ca incercam sa dezvoltam capacitatea noastra de a castiga mai mult. Concentrandu-ne asupra unui astfel de aspect in 2017, vom observa ca incepem sa facem lucru...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale insolventa. Cum intocmim monografia contabila?

    • In analiza urmatoare, avem o societate care se afla in procedura insolventei astfel ca vom stabili ce obligatii fiscale are si ce fel de bilant trebuie sa depuna, precum si cand si cum se preia tabelul de creante (monografie contabila). Intrarea in insolventa poate fi urmata fie de aplicarea unui plan de reorganizare, fie de lichidarea societatii. In ambele cazuri, in perioada insolventei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal in mod obisnuit. Daca se decide ...» citeste mai departe aici

  • Tratament facturi emise de beneficiar. Ce implicatii fiscale apar?

    • In randurile de mai jos, avem ca subiect o companie romaneasca cu actionariat strain care activeaza in domeniul automotive. Firma are doi clienti, unul roman si altul intracomunitar pentru care a incheiat un contract pentru self-billing. Firma descarca autofacturile de pe portalul clientilor. In programul SAP facturile se inregistreaza utilizand seria si numarul autofacturii. Ele se declara in jurnal cu seria si numaru; autofacturii si de asemenea se declara in D394/D390. Datorita diferentelo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X