Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Inregistrare liber profesionist: PFA expert contabil


Intrebare:

Ce pasi va trebui sa urmeze o persoana care doreste sa se inregistreze ca PFA - Expert Contabil (este inscrisa la CECCAR)? Ce contributii datoreaza si ce obligatii declarative are? Dar in cazul in care are si salariati proprii?


Raspuns:

In vederea desfasurarii activitatii, expertul contabil care obtine venituri din profesii libere, va trebui sa se inregistreze la Administratia Finantelor Publice din raza caruia isi are stabilit sediul / domiciulul prin depunerea Declaratiei 070. In situatia in care va avea si salariati, in Declaratia 070 -prin care se stabileste si vectorul fiscal, va bifa obligatiile aferente salariilor (impozit pe venit, contributii de asigurari sociale, constributii de asigurari de sanatate, somaj, fond garantare, contributie concedii si indemnziatii, contributie pentru fond si accidente), completand data luarii in evidenta si perioada fiscala (lunara sau trimestriala).

In conditiile in care are salariati va avea obligatia depunerii Declaratiei 112 lunar sau trimestrial in functie de optiunea aleasa (precizam ca persoanele care inregistreaza venituri din profesii libere au obligatia depunerii Declaratiei 112 trimestrial, insa pot opta si pentru perioada fiscala luna calendaristica).

Termenul de depunere este data de 25 inclusiv a lunii / trimestrului urmatoar , data care reprezinta si termen de plata a impozitului pe salarii si contributiilor sociale. Totodata in situatia in care doreste sa se inregsitreze in scop de TVA, va bifa si rubrica referitoare la TVA.
In termen de 15 zile de la data infiintarii, va trebui sa depuna la organul fiscal Declaratia 220 privind venitul estimat a se realiza, in baza careia oragnul fiscal va emite Decizia de impunere anticipata cu impozitul datorat trimestrial.

Impozitul pe venit se plateste pana la data de 25 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul in curs. Expertul contabil va organiza contabilitatea in partida simpla, determinand venitul net impozabil in sistem real. Expertul contabil va depune Declaratia 200 privind venitul efectiv realizat pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a veniturilor. Acesta va efectua regularizarea impozitului pe venit, dupa depunerea Declaratiei 200 la organul fiscal, efectuand plata diferentei de impozit pe venit (in situatia in care rezulta plati suplimentare), in termen de 60 de zile de la data emiterii Deciziei de impunere finala de catre fisc.

Referitor la contributiile sociale:
In ceea ce priveste contributia de asigurari de sanatate, expertul contabil va depune


Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii



- declaratia privind Contributia de asigurari de sanatate - se depune la Casa de sanatate pana la primul termen de plata (data de 15 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul respectiv); Acesta va efectua plati anticipate trimestriale pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru, urmand ca regularizarea acesteia sa se efectueze in anul urmator, dupa emiterea Deciziei de impunere finala de catre fisc. Cota contributiei de asigurari de sanatate este de 5,5 % aplicata la diferenta dintre venituri si cheltuieli, fara a deduce contributiei de asigurari de sanatate

Referitor la contributia de asigurari sociale (pensie)
-daca liberprofesionistul nu are si calitatea de salariat la o alta societatea sau nu este penionar al sistemului public de pensii, acesta are obligatia sa depuna Declaratia de Asigurare la Casa de pensii. In cazul in care expertul are si calitatea de salariat sau este pensionar al sistemului public de pensii nu va datora contributie de asigurari sociale de stat (pensie). Contributie de asigurari sociale (pensie) - se achita lunar, pana la data de 25 a lunii pentru luna in curs, in cota de 31,3% din contravaloarae a 35% aplicata la salariu mediu brut pe economie = 2117x 35%x31,3%= 232 lei lunar (suma minima).

Trebuie sa retineti faptul ca nu veti avea obligatia platii contributiei de asigurari sociale in situatia in care veti realiza un venit net impozabil de maxim 741 lei /luna (respectiv 8892 lei /an) (salariul mediu brut 2117 X 0,35).
- Contributia de asigurari pentru concedii si indemnizatie este optionala, nefiind obligatorie
- Contributia de asigurari la fondul de somaj este optionala nefiind obligatorie

In situatia in care expertul doreste sa angajeze salariati, acesta va trebui sa se inregistreze la Inspectoratul Teritorial de Munca, sa obtina nume de utilizator si parola pentru transmiterea Revisal online, sa comunice ITM-ului persoana responsabila cu transmiterea Registrului general de evidenta a salariatilor. Contractele de munca se vor inscrie in REVISAL si se vor transmite online cu minim o zi inainte de inceperea raporturilor de munca.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Februarie 2012


Votati articolul "Inregistrare liber profesionist: PFA expert contabil":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inventar cu probleme, inregistrare + verificare + modificare

Intrebare: Buna ziua !
Va supun analizei o alta problema complexa:

O colega de serviciu se afla in acest moment in Concediul de crestere a copilului.
La inventarul facut acum, o data la 3 ani, s-a descoperit urmatoarea situatie:
1. - scriptic, colega a primit in inventar 2 bunuri si sunt 2 numere de inventar pt. 2 bunuri,
insa in fapt este vorba despre 1 singur bun.
- comisia care a facut inventarul data trecuta
a inregistrat inca o data acel bun si i-a dat 1 alt numar de inventar,
insa, scriptic ar figura ca ar exista 2 bunuri.
2. - un alt bun problema este acela ca:
- descrierea bunului in Fisa bunului este alta
fata de ce se gaseste la locul inventarierii
( de ex.: in act se scrie ca este o cana cu coada,
la fata locului bunul nu are coada )
3. - un alt bun cu probleme:
- in Fisa bunului se scrie ca este o oala veche de sarmale, de culoare rosie,
in schimb, la fata locului se gaseste o oalade culoarea neagra.
4. - in Inventar apar 1 ibric cu 2 cesti cafea,
pe teren s-au mai gasit inca 2 cesti, in alta locatie /spatiu,
dar care au aceleasi caracteristici cu setul.

- pt. pct. 1 - i se va imputa colegei cval. unui bun,
care faptic nu a existat niciodata,
dar din acte rezulta ca ar trebui sa existe ?
- se poate indrepta greseala in ceea ce priveste Inventarul ?

- pt. celelalte puncte, cum va trebui sa se procedeze ?
- ce va trebui sa faca acea colega, dar comisia de inventariere,
dar contabilul sef, dar consilierul juridic ?

Va rog mult de tot sa ma ajutati, sa ma sfatuiti cum se pot rezolva cele de mai sus,
in asa fel incat sa fie rezolvata problema inventarului si a bunurilor care exista in realitate
si nu scriptic.

Va multumesc.

Raspuns: Avand in vedere ca inventarul trebuie sa reflecte situatia reala a bunurilor aflate in patrimoniul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Obligatii referitoare la stabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2015

    • A: Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, precum si persoanele nou-infiintate in anul 2014 si inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care in cursul anului 2014 au utilizat ca perioada fiscala "trimestrul calendaristic" si: 1. in luna decembrie 2014 au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania In anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala "luna calendaris...» citeste mai departe aici

  • Cine depune Declaratia 394 in 2015? Conditii si obligatii

    • In atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, redam informatii noi referitoare la formularul 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national". Potrivit prevederilor art. 53 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referi...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari legale cu privire la tichetele de masa. HG 23/2015

    • La data de 13 februarie 2014 a intrat in vigoare Legea 291/2013 prin care s-a stabilit posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie. Normele metodologice insa au fost publicate la aproape un an de la intrarea acesteia in vigoare. Astfel, in  Monitorul Oficial, Partea I nr. 54 din 22/01/2015 a fost publicata HG 23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind aco...» citeste mai departe aici

  • Prime acordate salariatilor. Ce inregistrari contabile facem?

    •   In ce priveste acordarea premiilor salariatilor cu ocazia sarbatorilor, redam mai jos un exemplu referitor la trecerea acestor sume in statul de plata si la inregistrarile contabile aferente. Pentru cei cu copii, in baza Codului fiscal art. 55 alin. 4 lit .a si a CCM/ regulament intern /acord incheiat cu salariatii, se poate acorda o suma de 150 lei- reprezentand venit neimpozabil atat la calculul impozitului pe venit cat si din punct de vedere al contributi...» citeste mai departe aici

  • Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti. Servicii furnizate pe cale electronica

    • In cazul in care o societate primeste facturi de servicii electronice de la parteneri din UE si non UE, vom stabili daca acest tip de servicii intra sub incidenta impozitului pe venit nerezidenti si daca e necesara solicitarea certificatului de rezidenta fiscala. Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venitur...» citeste mai departe aici

  • Extinderea cotei reduse de TVA la toate serviciile de cazare

    • In Monitorul Oficial nr. 0046 din 20 ianuarie 2015 a fost publicata Hotararea 20 din 14 ianuarie 2015 pentru modificarea alin. (6) al pct. 23 din titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004/     Consultati actul normativ aici!  &n...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X