Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrare liber profesionist: PFA expert contabil

Intrebare:

Ce pasi va trebui sa urmeze o persoana care doreste sa se inregistreze ca PFA - Expert Contabil (este inscrisa la CECCAR)? Ce contributii datoreaza si ce obligatii declarative are? Dar in cazul in care are si salariati proprii?


Raspuns:

In vederea desfasurarii activitatii, expertul contabil care obtine venituri din profesii libere, va trebui sa se inregistreze la Administratia Finantelor Publice din raza caruia isi are stabilit sediul / domiciulul prin depunerea Declaratiei 070. In situatia in care va avea si salariati, in Declaratia 070 -prin care se stabileste si vectorul fiscal, va bifa obligatiile aferente salariilor (impozit pe venit, contributii de asigurari sociale, constributii de asigurari de sanatate, somaj, fond garantare, contributie concedii si indemnziatii, contributie pentru fond si accidente), completand data luarii in evidenta si perioada fiscala (lunara sau trimestriala).

In conditiile in care are salariati va avea obligatia depunerii Declaratiei 112 lunar sau trimestrial in functie de optiunea aleasa (precizam ca persoanele care inregistreaza venituri din profesii libere au obligatia depunerii Declaratiei 112 trimestrial, insa pot opta si pentru perioada fiscala luna calendaristica).

Documente Utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documente Utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Declaratia 394 - Modificari de ultima ora
Declaratia 394 - Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii




Termenul de depunere este data de 25 inclusiv a lunii / trimestrului urmatoar , data care reprezinta si termen de plata a impozitului pe salarii si contributiilor sociale. Totodata in situatia in care doreste sa se inregsitreze in scop de TVA, va bifa si rubrica referitoare la TVA.
In termen de 15 zile de la data infiintarii, va trebui sa depuna la organul fiscal Declaratia 220 privind venitul estimat a se realiza, in baza careia oragnul fiscal va emite Decizia de impunere anticipata cu impozitul datorat trimestrial.

Impozitul pe venit se plateste pana la data de 25 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul in curs. Expertul contabil va organiza contabilitatea in partida simpla, determinand venitul net impozabil in sistem real. Expertul contabil va depune Declaratia 200 privind venitul efectiv realizat pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a veniturilor. Acesta va efectua regularizarea impozitului pe venit, dupa depunerea Declaratiei 200 la organul fiscal, efectuand plata diferentei de impozit pe venit (in situatia in care rezulta plati suplimentare), in termen de 60 de zile de la data emiterii Deciziei de impunere finala de catre fisc.

Referitor la contributiile sociale:
In ceea ce priveste contributia de asigurari de sanatate, expertul contabil va depune
- declaratia privind Contributia de asigurari de sanatate - se depune la Casa de sanatate pana la primul termen de plata (data de 15 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul respectiv); Acesta va efectua plati anticipate trimestriale pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru, urmand ca regularizarea acesteia sa se efectueze in anul urmator, dupa emiterea Deciziei de impunere finala de catre fisc. Cota contributiei de asigurari de sanatate este de 5,5 % aplicata la diferenta dintre venituri si cheltuieli, fara a deduce contributiei de asigurari de sanatate

Referitor la contributia de asigurari sociale (pensie)
- daca liberprofesionistul nu are si calitatea de salariat la o alta societatea sau nu este penionar al sistemului public de pensii, acesta are obligatia sa depuna Declaratia de Asigurare la Casa de pensii. In cazul in care expertul are si calitatea de salariat sau este pensionar al sistemului public de pensii nu va datora contributie de asigurari sociale de stat (pensie). Contributie de asigurari sociale (pensie) - se achita lunar, pana la data de 25 a lunii pentru luna in curs, in cota de 31,3% din contravaloarae a 35% aplicata la salariu mediu brut pe economie = 2117x 35%x31,3%= 232 lei lunar (suma minima).

Trebuie sa retineti faptul ca nu veti avea obligatia platii contributiei de asigurari sociale in situatia in care veti realiza un venit net impozabil de maxim 741 lei /luna (respectiv 8892 lei /an) (salariul mediu brut 2117 X 0,35).
- Contributia de asigurari pentru concedii si indemnizatie este optionala, nefiind obligatorie
- Contributia de asigurari la fondul de somaj este optionala nefiind obligatorie

In situatia in care expertul doreste sa angajeze salariati, acesta va trebui sa se inregistreze la Inspectoratul Teritorial de Munca, sa obtina nume de utilizator si parola pentru transmiterea Revisal online, sa comunice ITM-ului persoana responsabila cu transmiterea Registrului general de evidenta a salariatilor. Contractele de munca se vor inscrie in REVISAL si se vor transmite online cu minim o zi inainte de inceperea raporturilor de munca.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Februarie 2012


Votati articolul "Inregistrare liber profesionist: PFA expert contabil":
Rating:

Nota: 4.05 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Suspendare intrare in concediu maternitate.

Intrebare: Buna ziua.
Cu data 01.01.2015 salariata societatii ( srl ), intra in concediu de sarcina (concediu prenatal), conform certificat medical eliberat de medicul de familie. Salariata lucreaza la 2 societati comerciale ( la una cu 8 ore iar la cealalta cu 4 ore).
In Codul Muncii, TITLUL II - Contractul individual de muncă
CAPITOLUL 4 - Suspendarea contractului individual de muncă
Art. 50. [suspendarea de drept]
Contractul individual de munca se suspenda de drept in urmatoarele situatii:
a) concediu de maternitate;
Intrebare 1 : se intocmeste DECIZIE SUSPENDARE ACTIVITATE ?
La o prima intrebare la I.T.M. ( 12.01.2014 ) a confirmat ca trebuie intocmita Decizia de Suspendare.
Am intocmit DECIZIA si am vrut sa o transmit prin REVISAL.
In revisal la tipul suspendarii nu exista posibilitatea alegerii art. 50 lit. a
Am revenit la ITM , discutand cu o alta salariata, verificand REVISAL, spune ca nu trebuie transmisa decizia. Se intocmeste si se tine la dosarul salariatei.
Intrebare 2 : Examinand Codul Muncii, ma intreb cum este corect ?
Intrebare 3: Cate dosare se depun la CAS de recuperare a sumelor de la FNUASS?
Sa auzim de bine.

Raspuns: Pentru perioada acordata pentru concediu de maternitate societatea trebuie sa suspende contractul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sesiune noua ANAF: Primii pasi la ANAF, dupa inregistrarea la Oficiul National al Registrului Comertului

    • Va informam ca la jumatatea saptamanii in curs a avut loc o noua sesiune de dezbatere dedicata contribuabililor persoane fizice, de data aceasta cu tema "Primii pasi la ANAF, ulterior inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului". Redam mai jos unele dintre cele mai importante intrebari la care a raspuns ANAF in cadrul sesiunii de consultanta amintite: Intrebare contribuabil: Daca infiintez o firma noua pot sa ma inscriu in registrul operatorilor i...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al ajutoarelor acordate salariatilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In ceea ce priveste impozitul pe veniturile din salarii, codul fiscal exclude din categoria veniturilor impozabile urmatoarele ajutoare acordate in conditiile prevazute de contractul de munca: - ajutoarele de inmormantare, - ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, - ajutoarele pentru dispozitive medicale, - ajutoarele pentru nastere - ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale Aceeasi pr...» citeste mai departe aici

  • Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?

    • In randurile de mai jos, stabilim daca este corect sa se emita o chitanta pentru incasarea unei facturi de client, persoana juridica, in conditiile in care detine casa de marcat la locul vanzarii sau daca trebuie emis numai bon fiscal indiferent de felul persoanei fizice sau juridice. Este corect sa emiteti chitanta in cazul incasarii unei facturi de client persoana juridica , chiar daca detineti casa de marcat la locul vanzarii. Art.1 alin.(1)  si (2) din OUG 28/1999...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru autorizarea vanzarii de produse energetice fara depozitare

    • Operatorii economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili sunt obligati sa se inregistreze la autoritatea competenta potrivit prevederilor stabilite prin OANAF 1849/2016. Prin OANAF 2329/2016 s-au adus modificari procedurii fiind introduse conditii diferite de autorizare pentru operatorii economici care doresc sa distribuie si sa comercializeze in sistem angro produs...» citeste mai departe aici

  • An financiar de anul calendaristic. Ce formulare folosim pentru situatia financiara?

    • In analiza de mai jos, vom vedea care este situatia financiara care se depune arhivata la S1042 an fiscal diferit de cel calendaristic.Situatia activelor, datoriilor(F10) si contul de profit si pierdere (F20) trebuie sa contina trei coloane pentru primul an de raportare. Vom vedea daca exista formular tip pe care-l poate descarca firma sau daca trebuie realizat de aceasta in format WordExcel. Se vor avea in vedere prevederile art. VI din OMFP 4160/2015 privind modificarea si complet...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat mai multe formulare in limba engleza

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat recent, printr-un comunicat de presa, ca vine in sprijinul contribuabililor nerezidenti, publicand pe pagina sa de internet versiunea in limba engleza a urmatoarelor formulare, insotite de instructiunile de completare: - fomularul 015 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care nu au sediu permanent in Romania", - formularul 030 &...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X