email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NOU: Inregistreaza online firma la ONRC in doar 4 zile. Etape

inregistrare firmaONRCfirma onlinefirma persoane fizice





Oficiul National al Registrului Comertului a pus la dispozitia celor interesati un portal online prin intermediul caruia se poate infiinta si autoriza o societate comerciala numai prin Internet.

Astfel, pentru a inregistra o societate in Registrul Comertului prin intermediul portalului pus la dispozitie de ONRC, atat persoanele fizice, cat si cele juridice trebuie sa isi creeze un cont de utilizator. Dupa crearea acestui cont, trebuie accesata sectiunea de servicii oferite pe portal:
Servicii RC -> Online -> Formulare online RC -> Cerere de inregistrare persoane juridice.

Pasul 1: Completarea cererii de inregistrare

Dupa autentificarea pe portal cu user-ul si parola, se selecteaza oficiul Registrului Comertului catre care se trimite cererea, subtipul cererii (inregistrare fiscala si/sau autorizarea functionarii) si forma de organizare a societatii pentru care se face cererea de inregistrare.

Pagina cuprinde datele solicitantului, preluate din contul utilizatorului, care pot fi ulterior completate. De asemenea, daca este cazul, pot fi trecute si datele solicitantului, precum si cele ale imputernicitului acestuia.

Atentie! Toate campurile marcate cu <<*>> trebuie completate sau, eventual, corectate.

Se completeaza ulterior denumirea rezervata, daca firma nu este inscrisa in registrul comertului sau denumirea firmei, numarul de inregistrare in registrul comertului si codul unic de inregistrare, daca firma este inscrisa in registrul comertului.

Trebuie completate toate campurile referitoare la datele firmei. Daca firma este inmatriculata in registrul comertului, completati mai intai codul unic de inregistrare (CUI) si apasati tasta "tab" pentru a se completa si denumirea firmei si numarul de inregistrare in registrul comertului.

De asemenea, vor fi trecute si adresa sediului social al firmei si datele de contact, precum adresa si numarul de telefon.

Pasul nr. 2: Inmatricularea firmei

    Persoane fizice:

Pentru inmatricularea firmei, persoanele fizice trebuie sa completeze unul din cele trei modele de declaratie puse la dispozitie pe portal, dupa care vor fi introduse informatiile obligatorii pentru persoana/persoanele pentru care se solicita cazier (CNP si Nume). Bifati casuta aferenta pentru judecarea cererii in lipsa, iar la punctul V bifati "inmatriculare". Selectati activitatea principala si, daca este cazul, selectati activitatea/activitatile secundare apasand butonul "Adauga activitate".

Bifati, daca este cazul, "infiintare" la VI. Pentru puncte de lucru, introduceti adresa pentru fiecare punct de lucru si apasati butonul Adauga adresa pentru fiecare punct de lucru.

    Persoane juridice:

In cazul in care opteaza pentru inmatricularea unei firme prin intermediul portalului, persoanele juridice trebuie sa selecteze actul conform caruia se face inregistrarea in registrul comertului. Se poate alege din nomenclatorul pus la dispozitie sau se poate completa campul, daca actul nu exista in lista. Se apasa butonul "Adauga" pentru fiecare act adaugat. Ulterior, se va selecta modelul de declaratie (1, 2 sau 3) si se vor bifa casutele aferente pentru publicarea in Monitorul Oficial si completarea actului care se publica in Monitorul Oficial si judecarea cererii in lipsa.

De asemenea, se vor introduce informatiile obligatorii pentru persoana/persoanele pentru care se solicita cazier (CNP si Nume).

Trebuie bifata si casuta de verificare a calitatii asociatului unic, daca e cazul, dar si casuta de verificare a unicitatii sediului.

In acelasi timp, daca e cazul, trebuie bifate datele privind participarea straina la capital.

Pasul 3: Completarea anexelor si a declaratiilor

Dupa accesarea link-urilor catre anexe, trebuie completate datele privind vectorul fiscal conform Notei din subsolul paginii, dupa care se apasa butonul de "Generare PDF" pentru Anexa respectiva. Fisierul trebuie deschis si salvat.

Apoi, se apasa butonul "Semnare fisier PDF generat".

Utilizatorul trebuie sa detina un certificat digital calificat de semnatura electronica. Biroul de presa al ONRC a precizat pentru AvocatNet.ro ca sunt acceptate toate certificatele digitale emise de firmele de profil acreditate de MCSI. Certificatele sunt verificate folosindu-se lanturile de verificare.

Descarcarea pe calculatorul personal a fisierului generat in format ".pdf" este obligatorie, fisierul descarcat se semneaza electronic (pe baza de semnatura digitala), dupa cum urmeaza:
1. Apasati butonul Run (in fereastra de dialog Warning Security)
2. Apasati butonul Alege fisierul pentru semnare
3. Localizati si selectati fisierul pdf pentru semnare (descarcat/salvat in pasul anterior)
4. La deschiderea ferestrei in care este afisat mesajul "Enter the pin code to acces your smart card", introduceti codul pin
5. Apasati butonul Sign
6. Vizualizati mesajul de afisare a numelui fisierului PDF re-generat cu semnatura electronica
7. Apasati butonul Ok
8. Actionati butonul Rasfoire, localizati si selectati fisierul pdf care contine semnatura electronica
9. Actionati butonul Adauga si vizualizati mesajul de salvare cu succes a fisierului
10. Verificati afisarea link-ului cu denumirea fisierului curent semnat electronic
11. Activati link-ul pentru deschiderea pe ecran a fisierului in vederea consultarii
12. Verificati detaliile semnaturii digitale din fisier
13. Puteti sterge fisierul semnat prin actionarea butonului Sterge. Pentru o noua adaugare se reiau pasii anteriori pentru completari/corectii si obligatoriu Generare si Semnare
14. Finalizare

In ce priveste declaratiile, se selecteaza oficiul Registrului Comertului si institutiile catre care se trimite declaratia.

Apoi, se completeaza datele privind subsemnatul sau, dupa caz, si imputernicitul si firma.

Se completeaza denumirea rezervata (daca firma nu este inscrisa in registrul comertului) sau denumirea firmei, numarul de inregistrare in registrul comertului si codul unic de inregistrare (daca firma este inscrisa in registrul comertului).

Daca firma este inmatriculata in registrul comertului, trebuie completat mai intai codul unic de inregistrare (CUI) si apasati tasta "tab" pentru a se completa si denumirea firmei si numarul de inregistrare in registrul comertului.

Dupa ce se completeaza toate campurile, se genereaza fisierul PDF apasand butonul aferent si se deschide, pentru a se utiliza, din nou, semnatura electronica.

Totodata, se vor completa si atasa si alte fisiere care contin documentele depuse in sustinerea cererii.

Utilizatorul va completa si sectiunea de informatii despre persoana si domiciliul ales pentru comunicari din partea ONRC.

Inregistrarea se finalizeaza utilizandu-se, din nou, semnatura electronica.

Pasul 4: Plata taxelor de inregistrare

ONRC precizeaza ca taxele pentru inregistrarea online a firmei pot fi platite si prin intermediul portalului.

Fiecare formular online are un pas in completarea sa in care se solicita plata. Daca utilizatorul opteaza pentru achitarea taxelor in acest fel, apasa butonul "Plata online" si va fi redirectionat spre pagina operatorului de carduri bancare unde va complete datele solicitate de procesator.

In sectiunea de portal "Cererile mele", utilizatorul are posibilitatea de a atasa dovada platii pentru cazul in care nu a platit online taxele.

Dupa completarea acestor sectiuni, datele sunt preluate si procesate, cererea urmandu-si cursul ca si in cazul celor depuse la ghiseu. Cererea va fi procesata in 3 zile lucratoare.

In ce priveste eliberarea documentelor care atesta inmatricularea firmelor, in functie de optiunea utilizatorului, acesta poate sa le ridice de la ghiseu sau sa le primeasca prin posta.

Incepand cu data de 6 februarie, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a pus la dispozitia celor care vor sa isi infiinteze o firma, precum si a celor care au deja una, un portal online unde, pe baza unui cont de utilizator, pot fi accesate mai multe servicii, printre care si inregistrarea preliminara in Registrul Comertului a unei firme sau verificarea informatiilor despre o societate.

Potrivit datelor furnizate de ONRC, in prima saptamana de la lansarea noului portal au fost inregistrate online:
-o cerere de depunere/mentionare acte;
-doua cereri verificare/rezervare firma;
-patru solicitari de mentiuni.
 


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare firmaONRCfirma onlinefirma persoane fizice


Data aparitiei: 15 Februarie 2012

Votati articolul "NOU: Inregistreaza online firma la ONRC in doar 4 zile. Etape":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X