Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Ce declaratii se depun pana la 27 februarie

Pana la data de 27 februarie a.c. inclusiv, se vor depune mai multe declaratii care aveau termenul limita initial de 25 februarie, amanat ca urmare a faptului ca aceasta zi este una nelucratoare. Se vor depune astfel pana la noul termen urmatoarele declaratii si formulare:

- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2012, formular 100. Reglementare: OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunar, pentru obligatiile aferente lunii ianuarie 2012, formular 112. Reglementare: HGR nr. 1.397/2010;

- Decontul de taxa pe valoarea adaugata (TVA), cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2012, formular 300. Reglementare: art. 156 indice 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 3.665/2011; Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal pana la 10 ianuarie 2012, indiferent de perioada fiscala;

- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153 indice 1 din Codul Fiscal si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125 indice 1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA; precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile. Reglementare: art. 156 indice 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 30/2011;

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii




- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2011, formular 224. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012;

- Declaratia informativa privind livrarile si prestarile de servicii efectuate in anul...., formular 392A. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA cu cifra de afaceri realizata in anul de raportare sub 35.000 euro. Atentie! Cursul de schimb valutar la care se calculeaza cei 35.000 euro, este 3,3817 lei/euro - curs valabil la data aderarii la UE). Reglementare: art. 156 indice 3 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF 1.081/2011;

- Declaratia informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitii efectuate in anul...., formular 392B. Se depune de persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA cu cifra de afaceri realizata in anul de raportare sub 35.000 euro. Cursul de schimb valutar la care se calculeaza cei 35.000 euro, este 3,3817 lei/euro - curs valabil la data aderarii la UE). Reglementare: art. 156 indice 3 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF 1.081/2011;

- Declaratia informativa privind veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru transportul rutier international de persoane, cu locul de plecare din Romania in anul...., formular 393. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care in anul de raportare au prestat servicii de transport international de persoane. Reglementare: art. 156 indice 3 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 1.081/2011;

- Declaratia privind impozitul pe profit, formular 101. Se depune de: organizatiile nonprofit, contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura. Reglementare: art. 34 alin. (a) si (b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 70/2012; OG nr. 2/2012. Atentie! Celelalte categorii de contribuabili persoane juridice platitoare de impozit pe profit, indiferent daca au declarat sau nu impozit pe profit la trimestrul IV, au obligatia depunerii formularului 101 pana la 25 martie 2012; OG nr. 2/2012;

- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare pentru obligatiile de declarare aferente operatiunilor desfasurate in luna ianuarie 2011, formular 390 VIES. Reglementare: art. 156 indice 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 76/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in luna ianuarie 2012, de catre platitorii de TVA cu perioada fiscala lunar. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Februarie 2012


Votati articolul "Ce declaratii se depun pana la 27 februarie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie si plata nelegale ? inadmisibila ? avize ? conditii ?

Intrebare: 1. - achizitia de catre un muzeu judetean a unui un bun cultural
de la o persoana fizica - este nelegala si inadmisibila ?
2. - plata pentru un bun cultural achizitionat - de la o persoana fizica
este nelegala ?
3. - avize ?
4. - conditii ?

- cf. Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008:

art.. 35 din
(1) Vanzarea publica a bunurilor culturale mobile aflate in proprietate privata sau intermedierea vanzarii se efectueaza numai prin operatori economici autorizati, cu respectarea prevederilor prezentei legi.

Art. 36
(1) Bunurile culturale mobile, proprietate a persoanelor fizice sau juridice de drept privat, clasate in tezaur, pot face obiectul unei vanzari publice numai in conditiile exercitarii dreptului de preemptiune de catre statul roman, prin Ministerul Culturii si Cultelor, si cu respectarea dispozitiilor art. 35 alin. (7).
(2) Serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor sunt obligate sa transmita Ministerului Culturii si Cultelor, in termen de 3 zile de la primirea comunicarii scrise a operatorului economic autorizat, inregistrarea privind punerea in vanzare a unui bun cultural mobil clasat in tezaur.
(3) Termenul de exercitare a dreptului de preemptiune al statului este de maximum 30 de zile, calculat de la data inregistrarii comunicarii prevazute la alin. (2), iar valoarea de achizitionare este cea negociata cu vanzatorul sau cu operatorul economic autorizat ori cea rezultata din licitatia publica.
(4) Ministerul Culturii si Cultelor va prevedea in bugetul propriu sumele necesare destinate exercitarii dreptului de preemptiune.
(5) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) atrage nulitatea absoluta a vanzarii.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus,
5. - cum se poate face diferenta intre
un bun cultural obisnuit si
un bun cultural de tezaur ?
6. - o persoana fizica mai poate vinde, in mod direct,
un bun cultural ( care nu face parte din categoria tezaur )
unei institutii publice
sau este inadmisibila o asemenea vanzare ?
Ar fi interzisa de lege si
ar fi o vanzare anulata ?
7.- cum poate face dovada proprietatii asupra unui bun cultural
o persoana fizica, daca vrea sa-l vanda unei institutii publice ?
8. - cum garanteaza si cu ce anume garanteaza
o persoana fizica faptul ca
acel bun cultural pe care vrea sa-l vanda unei institutii publice
este bunul sau, este proprietarul bunului ?
9. - pentru vinderea unui bun cultural obisnuit
de catre o persoana fizica neautorizata,
sunt necesare in prealabil anumite avize ?
( din partea Directiei de cultural /judet sau
din partea Ministerului Culturii ) ?
10. - inainte de a fi vandut un bun cultural obisnuit
este nevoie sau nu de o Expertiza muzeala
pentru evaluarea bunului,
adica pentru stabilirea pretului de pornire a vanzarii ?


Raspuns: Normal, se trimite lista cu bunurile evaluate, aprobarea fiind si pentru bugetul alocat... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Regimul special de TVA pentru bunurile second-hand. Analiza consultant

    • Persoanele impozabile revanzatoare respectiv persoanele care, in cursul desfasurarii activitatii economice, achizitioneaza sau importa bunuri second-hand in scopul revanzarii, indiferent daca acestea actioneaza in nume propriu sau in numele altei persoane in cadrul unui contract de comision la cumparare sau vanzare, pot aplica regimul special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati. Regimul special se poat...» citeste mai departe aici

  • Acte normative importante din perioada 20 – 26.03.2015

    • Va informam ca Legea nr. 54/2015 pentru completarea art. 73 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in M. Of. nr. 198 din 25 martie 2015. • se completeaza art. 73 cu alineate noi, astfel: – in cazul in care s-au inregistrat pierderi ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale și care afecteaza peste 30% din suprafetele destinate productiei agricole veg...» citeste mai departe aici

  • Aviz negativ din partea Consiliului Fiscal in ce priveste noul Cod fiscal. Ce spune documentul oficial

    • Forma finala a noului Cod fiscal a primit aviz negativ din partea Consiliului Fiscal care a atras atentia, printr-un document oficial, ca reducerile de taxe vizate ar produce deviavii semnificative de la tintele bugetare pe termen mediu, cu deficite efective de peste 3% pana in 2019, cand deficitul structural va ajunge aproape de nivelul din 2010. "Estimarile Consiliului fiscal indica deficite efective superioare nivelului de referinta de 3% din PIB pentru deficitul efecti...» citeste mai departe aici

  • In atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat

    • Regasiti mai jos un comunicat emis de Finante in atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Codul fiscal. In M.O. nr. 178/16.03.2015 s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 632/2015 prin care s-au reglementat modelul si continutul formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata dator...» citeste mai departe aici

  • Impunerea veniturilor din drepturi de autor

    • Veniturile obtinute din valorificarea drepturilor de autor, inclusiv a drepturilor conexe dreptului de autor in conformitate cu prevederile Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe sunt venituri din drepturi de proprietate intelectuala. In conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. a)  din Codul fiscal, pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuala platitorii persoane juridice sau alte entitati care au...» citeste mai departe aici

  • Cumul indemnizatii de administrator si contributii sociale. Ce platim in cazul unui al doilea contract de management?

    • In cazul urmator, vom vedea in ce masura o persoana fizica neautorizata care are un contract de management la o societate comerciala mai poate incheia un al doilea contract de management la o alta societate. In caz afirmativ, stabilim daca pentru cel de-al doilea contract se achita aceleasi contributii ca in cazul primului contract, si anume: impozit 16%; CASS angajator 5,2%; CASS angajat 5,5; C.M. 0,85%; CAS angajat 10,5%; CAS angajator 15,8%, fara somaj angajat si angajator si fara fond acc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X